Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kupiłem N16 1.5 - kilka problemów - lampka, central, opony, gałka i mieszek


Gość Ntav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem w piątek almerkę n16 FL 1.5 pb z 2003r. , do niedawna musiałem się męczyć z focusem mk1, który zjadł 15L oleju w ciągu 2msc. :/
Mam nadzieje, że almera oszczędzi mi tylu problemów, jakimi obdarował mnie focus. :D

Nie wiem jak jest w almerze, ale w innych autach lampka wnętrza (mam trójpolową, tzn 3 żarówki) gdy otworzę drzwi zapala się choć jedna, tutaj nic. Dodam, że gdy przełączam ręcznie to światło się zapali, ale nie zawsze łączy i trzeba lekko ruszyć lampką.
Demontowałem już ją, nie zauważyłem nic podejrzanego w ścieżkach, za to przełączniki wyglądają dość "badziewnie". :D

Następny problem, to nie działa mi central z przycisków w pilotach (mam 2). Wymieniłem baterie, sprawdzałem styki w pilotach i jest ok, próbowałem programować piloty wg poradnika na forum, jednak nie udało mi się zakodować. 
Proponujecie szukać innego sterownika centrala wraz z innymi pilotami czy zakupić uniwersalny sterownik centralnego + piloty do niego?
Czy jest jakaś instr montażu na forum uniwersalnego sterownika do almery?

Chcę niedługo zmienić staluminium na alu 16", zastanawiam się nad doborem opon. Najchętniej szukałbym 205/55R16 ale obawiam się znacznego zwiększenia spalania oraz mułowatości auta, gdyż pod machą tylko 1.5 w benzynie... Ew. 195/55R16 ale koszt opon tu w UK przeraża. ;)

W UK nie można narzekać na brak deszczu, na dodatek teraz robi się szybko ciemno, myślałem o zaadaptowaniu zestawu HID do ori lamp, gdyż posiadają soczewki. Zastanawia mnie, czy jazda z HIDami nie wypali odbłyśników czy soczewki. Montaż sprysków nie stanowi dla mnie problemu.

Mam podłamaną gałkę zmiany biegów, próbowałem ją wykręcić lecz ani drgnie. Gałka w almie jest klejona czy wkręcana, ew nabijana? Pytam, bo nie wiem jaka musi być nowa gałka. Nie chciałbym uszkodzić mechanizmu zmiany biegów, przy okazji chcę zmienić mieszek na nowy z perforowanej skóry.

No i ostatnie, jak jest z awaryjnością almery z tym silnikiem? Kupiłem almę za poradą znajomych o jej bezawaryjności (no może poza korozją :D) Mam nadzieję, że nie zawiodę się na niej tak jak na focusie.

Dłubanie nie jest dla mnie problemem, choć elektrykę po schematach nie do końca rozumiem, mimo to przeprowadziłem swap silnika z 1.6 16v w Vectrze B na V6 ;) Mam nadzieję, że takich ewolucji almera uniknie. :D




 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z apetytem na olej to źle trafiłeś.

 

Gałka jest nakręcana, kręć ją w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi na 205/50/16 paliła pomiżej 7l/100km jak się delikatnie jeździło, jak była klima i troche mniej oszczędna jazda, to troche powyżej 8l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta lampka podświetlenia wnętrza jest tak badziewna, ze nawet w maluchu były lepsze.

I masz rację problem tkwi w przełaczniku.

JA podoginałem te 3 blaszki przełącznika ręcznie, ustawiłem tak, zeby się swieciła przy otwartych drzwiach i nauczyłem sie tego nie ruszać, to jakos swieci. Wystarczy, ze parę razy przełacze i znów kaszana- trzeba kolejny raz doginać.

 

Co do hidów. mam zamontowane i polecam. Soczewki mają takie odcięcie ze o ile nie ustawisz świateł za wysoko i jak załadujesz do bagaznika coś cieżkiego to skorygujsz pokrętłem pozycję, nikogo ie oślepisz. Tylko prawdoodobnie i tak (o ile nikt przed tobą tego nie robił) będziesz musiał najpierw oddać reflektory do regeneracji. Odbłyśniki po 10 latach są mooocno wypalone.

 

edit

tylko nie kupuj palników o temperaturze barwowej wyższej niż 4300K. JUż te są i tak wyraźnie bielsze niż standardowe żarówki. Nie ma potrzeby świecic na niebiesko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...