Gość Seba7207 Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Planuję zakup Nissana Almery - rocznik 2001-2002. Proszę o rady na co zwrócić uwage przy kupnie takiego samochodu. Myślę albo o silniku 1,5; 1,8; lub 2,2D. Może najlepiej ściągnąć z zachodu. Z postów które wcześniej wyczytałem wywnioskowałem, że największe problemy są z rdzą - tylna klapa, ponoć padają jakieś czujniki wału? 3 lata temu miałem Primerę 94', 2.0 SLX byłem zadowolony, jak ją sprzedawałem miała 245 tys. W trasie paliła 8,3 litra przy jeździe do 120 km/h, w cyklu mieszanym oko. 10 litrów gazu. Tylko to zawieszenie. Siadło mi tylne łożysko (koszt 560zł-trzeba kupic z piastą). Myślę, że Almerką chciałbym pojeździć z 4 latka. Nie rozwijam dużych V, raczej jeżdżę do 120km/h. Rocznie około 30tys km. Jaki powinna mieć przebieg z tego roku? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PetR Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Weź pod uwagę wszystko to, co przy zakupie auta innej marki :wink: W przypadku Almerki o rudej już czytałeś, czujnika położenia wału raczej nie sprawdzisz. Dużo zależy od szczęścia, jak trafisz udane auto, to będziesz happy. Jak nie, to mniej. Co do silnika, to ostatnio ten dieselek 2.2 pojawia się dosyć często na forum i raczej pozytywnie jest przedstawiany. Ja jeżdżę 1.8 i bardzo go sobie chwalę. Poświęć trochę czasu i przejrzyj posty o almerce - napewno znajdziesz dużo ciekawych info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 w tych rocznikach oprocz wyzej wspomnianych rzeczy zwrooc uwage na to czy byla wymieniana pompa paliwa. u mnie w 1.5 2001 w ramach akcji serwisowej byla wymieniana (wada fabryczna). 1.5 latal (przy tej masie) calkiem ladnie a i spalanie bylo bardzo ladne z 1.8 jak na razie nie mam problemoow. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Z Primery byłem bardzo zadowolony (2.0 SLX 94'). W 2002 przesiadłem się na Kia Sportage. Tragedia. Po pierwsze jakość wykonania pozostawiała wiele do życzenia - plastiki, wychodząca rdza (normalnie schłychać było jak ją żre). Przyspieszenie podczas wyprzedzania prawie zerowe (Tiry). Szybko się nie poruszałem. Pozbyłem się padaki. Wcześniej przed Primerką miałem Poloneza, Golfa. Zatęskniłem za Japończykiem. Jedno co mnie przerażało to ceny części do Primery. Amorki (orginały) przy przebiegu 190tys wykazały tylko 40-45% zużycia. Miałem problem z klockami. Jak wymieniłem tarcze i klocki zaczęły piszczeć podczas jazdy. Czy w Almerkach też ten problem występuje? Czy ktoś z forumowiczów mógłby podać rzeczywiste spalanie różnych silników? Primera, też niby duzy silnik, a na benzynie na trasie brała 7,2 literka =D>. Padaka (Kia) na trasie 12-12,5 litra gazu przy jeździe 100km/h - bez szaleństw. W mieście potrafiła wziąć 16 litrów. [/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 w sprawie piskoow zapraszam tutaj http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9199 odnosnie spalania poszukaj na forum. jakis czas temu byl ten temat walkowany:) (przynajmniej jesli chodzi o almere n-16) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yayo Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Trochę tego jest: Ciśnienie oleju. Zwróć uwagę na to, jak długo po przekręceniu kluczyka w stacyjce świeci się lampka kontrolna ciśnienia oleju. Powinna szybko gasnąć. Jeśli świeci się jeszcze przez kilka chwil, możesz mieć do czynienia z wyeksploatowanym silnikiem lub pompą oleju. "Leniwy" rozrusznik. Silnik, który nie zaskakuje lub robi to zbyt wolno, to znak, że akumulator ledwo żyje lub że rozrusznik odsłużył już swoje. Może Cię czekać wymiana rozrusznika, alternatora lub akumulatora. "Mamrotanie". Jeśli silnik długo "przerabia" i zanim zaskoczy wydaje z siebie dziwne dźwięki, przyczyny mogą być różne: rozregulowany, zanieczyszczony gaźnik albo problemy z wtryskiwaczami. Sprzęgło. Zaciągnij hamulec ręczny i staraj się ruszyć z trzeciego biegu. Jeśli silnik nie zgaśnie, oznacza to, że sprzęgło jest zużyte. Włączaj i wyłączaj sprzęgło przy włączonym silniku podczas postoju - jeśli włączaniu i wyłączaniu sprzęgła nie towarzyszą podejrzane dźwięki, możesz być spokojny, wszystko jest w porządku. Piski lub warkot między zmianami biegów mogą oznaczać, że coś jest nie tak z łożyskiem sprzęgła albo nawet z samą skrzynią. Skrzynia biegów. Pierwszy bieg powinien wchodzić lekko. Jeśli zmiana biegów wymaga jakichś dodatkowych czynności i wyjątkowej koncentracji, nie jest dobrze. Zdarza się, że "zimna" skrzynia jest oporna, ale jeśli się zacina, a zmiana biegów wymaga siły, daj sobie spokój. Drążek zmiany biegów. Jeśli w trakcie jazdy drążek drży ci w dłoni, może to oznaczać problemy z łożyskiem skrzyni biegów. Wspomaganie kierownicy. Jeśli samochód jest wyposażony we wspomaganie, zanim wyjedziesz na jazdę próbną, wykonaj maksymalny skręt w lewo, a potem w prawo. Jeśli słyszysz pisk lub czujesz opór kierownicy, może to być zapowiedź kłopotów z pompą wspomagania. Wskaźnik temperatury silnika. Jeśli po kilku minutach jazdy wskazówka nie wychyliła się ani trochę, możliwe, że coś jest nie tak ze wskaźnikiem (może został celowo odłączony) albo za wcześnie włącza się wentylator (tzw. wiatrak). Jeśli jedziesz z przeciętną prędkością, a wskazówka temperatury silnika pokazuje zbyt dużą temperaturę i włącza się wentylator, przyczyną tego może być przegrzanie silnika lub uszkodzenie chłodnicy. Kierownica. Zajedź na parking, zrób kilka kółek, robiąc pełne obroty kierownicą. Zwróć uwagę, czy od przednich kół nie dochodzi stukanie. Regularny stukot w samochodach z napędem na przednie koła jest zwykle oznaką zużytych przegubów napędowych. Na prostej drodze bez wybojów zdejmij ręce z kierownicy i obserwuj samochód. Jeśli skręca w jedną stronę, przyczyny mogą być różne - niewłaściwe ustawienie przednich kół, nadmierny luz w łożyskach, odkształcenia zwrotnicy lub wahaczy przedniego zawieszenia. Szczególnie niebezpieczna jest ta ostatnia przypadłość. Spaliny. Poproś kogoś, by siadł za kierownicą i włączył silnik. Stań z tyłu i sprawdź, jaki dym wydostaje się z rury wydechowej. Niebieski dym zwiastuje zużyte pierścienie, gładzie cylindrów, spalanie oleju i... rychły remont silnika. Biały dym przy nie rozgrzanym silniku nie jest powodem do zmartwień. To para wodna, która zbiera się w tłumiku podczas dłuższego postoju auta. Czarny dym w silnikach diesla jest bardzo niedobrym znakiem - oznacza zużyte wtryskiwacze, zanieczyszczony układ wtryskowy albo niesprawną pompę wtryskową. Test hamulców. Samochody, które długo nie były używane, mogą mieć problemy z hamulcami. Sprawdź, czy w czasie hamowania nie znosi samochodu na jedną stronę - jeśli tak, to oznaka problemów z układem hamowania. Mogą to być zapieczone cylinderki albo np. nierównomierne zużycie tarcz hamulcowych. Jeśli samochód jest wyposażony w ABS, gwałtownie wciśnij pedał hamulca - auto powinno zahamować bez zblokowania kół. Pisk paska klinowego. Jeśli przy przyspieszaniu słyszysz wysoki pisk, przyczyną może być zbyt luźny pasek klinowy, który w ten sposób oznajmia, że lada dzień będziesz musiał go wymienić. Drgania. Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h mogą być po prostu spowodowane złym wyważeniem kół. Jeśli jednak utrzymują się przy pozostałych prędkościach, to coś poważniejszego np. uszkodzone zawieszenie lub układ kierowniczy. Auto zajeżdżone. Sprawdź na gładkiej nawierzchni, czy samochód się nie trzęsie, nie stuka i nie za bardzo huśta. Przyczyną hałasu z tyłu samochodu są zwykle słabe amortyzatory. Jeśli samochód radzi sobie dobrze tylko na nawierzchni gładkiej jak tafla lodowiska, to znaczy, że przemierzył zbyt dużo kilometrów - ma zniszczone elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Prędkościomierz. Jeśli wskazówka drga, możliwe, że ktoś manipulował przy prędkościomierzu. Wskazówka powinna się unosić równomiernie, bez dziwnych drgawek i skoków. Zmiana biegów. Zanim skrzynia biegów się rozgrzeje, poćwicz zmianę biegów. Zwykle najłatwiej zauważyć, że skrzynia jest zużyta, podczas szybkiego redukowania biegu z trzeciego na drugi. Zgrzyty lub opór mogą oznaczać, że czas wymienić ją na nową. Nie zapomnij też sprawdzić biegu wstecznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zielony Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 wg mnie powinienes kupic bezyniaczka bo diselek chociaz malo pali to drogi jest a i olej napedowy nie najtanszy!! ja mam w swojej motor 1.8 - jak narazie bez zarzutu!!! na nic nie narzekam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Dzięki Yayo za konkretną odpowiedź. Trzeba bedzie wszystko przejrzeć i sprawdzić tak jak podałeś. Jeśli będzie jakaś wada ukryta to i tak nic nie pomoże, ale jest mniejsze prawdopodobieństwo wpakowania sie w złom. Zielony, jeśli chodzi o silniczki 1,8 to w poprzednich postach wyczytałem, że są one niezbyt udane. Po drugie trzeba byłoby wstawić gaz. Ostatnie moje 2 samochody były na gaz. Byłłem z nich zadowolony (200 tys przebiewgu na gazie), diesla nigdy nie miałem. Silniki 2,2 są bardzo chwalone w innych postach. No i spalanie (5 literków na trasie przy spokojnej jeździe). Muszę przemysleć. W sumie najważniejsze żeby się kulała no i żeby nie trzeba było wymienić po kupnie połowy samochodu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 jeśli chodzi o silniczki 1,8 to w poprzednich postach wyczytałem, że są one niezbyt udane. Bylo troszke nieudanych egzemplarzy z silnikami 1.8, zaraz oczywiście zaczelo sie "wieszanie psów" na tym silniku, ze to najgorszy silnik na świecie! Wg mnie to bardzo dobry silnik, elastyczny, może troszke glośny jak uslyszysz za pierwszym razem, ale potem może to być tylko zaleta dla ucha, spalanie w normie dla silników 1.8-2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 hej yayo zamiast wkejac calego tekstu o tym co sprawdzic w uzywanej gablocie wystarczylo wkleic linki http://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...kup-uzywany.asp http://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...up-uzywany.asp1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yayo Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 hej yayo zamiast wkejac calego tekstu o tym co sprawdzic w uzywanej gablocie wystarczylo wkleic linki http://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...kup-uzywany.asphttp://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...up-uzywany.asp1 niby tak, jednak mi łatwiej było wkleić to z pliku który mam na kompie, poza tym nie poczuwam się do autorstwa tych mądrości (oświadczenie dla wrażliwców) :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 hej yayo zamiast wkejac calego tekstu o tym co sprawdzic w uzywanej gablocie wystarczylo wkleic linki http://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...kup-uzywany.asphttp://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...up-uzywany.asp1 niby tak, jednak mi łatwiej było wkleić to z pliku który mam na kompie, poza tym nie poczuwam się do autorstwa tych mądrości (oświadczenie dla wrażliwców) :twisted: co do drgania drazka zmiany biegow to nietety w almerce jest to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yayo Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 co do drgania drazka zmiany biegow to nietety w almerce jest to normalne. zależy w której... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 co do drgania drazka zmiany biegow to nietety w almerce jest to normalne. zależy w której... w poscie mowa o n16tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yayo Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 w poscie mowa o n16tce. a tak racja te almery tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 hej yayo zamiast wkejac calego tekstu o tym co sprawdzic w uzywanej gablocie wystarczylo wkleic linki http://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...kup-uzywany.asphttp://www.trader.pl/ds_doc,20866318,20864...up-uzywany.asp1 niby tak, jednak mi łatwiej było wkleić to z pliku który mam na kompie, poza tym nie poczuwam się do autorstwa tych mądrości (oświadczenie dla wrażliwców) :twisted: chodzi tylko o uszanowanie miejsca na serwerze hehe nie spinaj sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 w poscie mowa o n16tce. a tak racja te almery tak mają Nie mam pojecia o czym wogole piszecie :shock: U mnie drązek stoi jak.... nie powiem co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 drganie to chyba za duzo powiedziane, ale delikatne wibracje przenoszone przez dzwignie mozna wyczuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.