Mateuszz Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) co może być spowodowane luzem na kole przednim lewym wymienione łozysko z piastą, dokręcone, tuleje itd wszystko sprawne Edytowane 19 Listopada 2013 przez Mateuszz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) jaki luz?? jak sprawdzasz? Może felga nie dokręcona, może piasta nie dokręcona, albo łożysko już ruina. Sorki za głupie pytania ale różne rzeczy widziałem. Edytowane 19 Listopada 2013 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 felga,piasta dokrecona. luz wyczuwwam przy łapaniu palcami za bierznik u góry i szarpiac przod tył piasta ma jakies 4 miesiace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Jak duży jest ten luz?? Serwisówka podaje że powinien wynosić 0.05mm lub mniej, metodą łapiąc za koło i "do siebie", "od siebie" (lub "ściągam", "zakładam"). Jak luz jest duży to łożysko do śmieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 skoro jest luz na łozysku to nie powinno wyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 na początku wyło nie będzie z czasem wycie pojawi się a później rzężenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 sprawdź końcówkę drążka oraz sworznie . Szczególnie obejrzyj dolny sworzeń - lubi robić taka robotę . Przerabiałem ten temat w lipcu tego roku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Ja teraz mam u siebie chyba problem z dolnym sworzniem. Przy jeździe na wprost jest ok ale gdy jadę po łuku w lewo to prawe koło zaczyna tuptać. Myślałem że to opona ale po zmianie na zimówki problem nie ustał. Później kontrola tarcz i kloców, ale założone EBC nie wykazują problemów ani przy hamowaniu ani przy toczeniu. Podejrzewam że sprawa dotyczy dolnego sworznia, który dał znać o sobie w maju podczas kontroli w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 sworznie wymienione 2 tyg temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Jestem świeżo po wymianie piasty z przodu (prawa strona). Założyłem piastę Optimal 961523 i nastała błoga cisza. Jednak postanowiłem sprawdzić dlaczego stara piasta przeżyła tylko 80tys km. Więc piasta na warsztat. Produkcja Timken, USA. Wygląd z zewnątrz: bardzo dużo rdzy, łożysko chodzi ciężko, przeskakuje od czasu do czasu, uszkodzeń mechanicznych brak, uszczelniacze całe. Wziąłem więc młotek i śrubokręt i zacząłem demontować uszczelniacz łożyska. Gdy go zdemontowałem doznałem szoku. Cały uszczelniacz wewnątrz zardzewiały, gumowa uszczelka rozsypuje się w rękach. Łożysko wewnątrz suche, smar którego ilość woła o pomstę do nieba związał się z fragmentami rdzy. Wewnątrz dwa łożyska stożkowe. Wieńce spinające wałeczki w łożysku, twarde i popękane. Na wałeczkach widoczne otarcia i uszkodzenia. I ja się pytam gdzie jest kontrola jakości. Łożysko wewnątrz wyglądało tak jakby nie miało kryjącego uszczelniacza z jednej strony. Normalnie paranoja. Czy aby przypadkiem części na pierwszy montaż nie są tak projektowane aby utrzymywały serwis producenta?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) To nie jest dziwne... Teraz takie są częsci , żeby przetrwały okres gwarancji , a potem wydawać kasę w ASO ....Hahaha A najlepiej jak nie ma zamienników jeszcze ... Edytowane 24 Listopada 2014 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Święta prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Zastanawiam się czy czujnik ABS'u nie jest tym "podającym wodę lub rdzę do wewnątrz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Miedzy piastą a tarczą też woda wchodzi. Ja ostatnio reklamowałem piastę po 3 miesiącach używania. Była tak pokryta rdzą jak fabryczna , która wytrzymała 7 lat. Reklamowałem piastę oczywiście z powodu łożyka a nie rdzy..... Założyłem nową piastę , dając warstwę silikonu między piastą a tarczą - zobacze jak będzie wyglądać po zimie. Edytowane 25 Listopada 2014 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 czujnik abs'u jest montowany na wcisk do piasty i dodatkowo zabezpieczony przed wysunięciem śrubką wkręcaną do piasty. Sam czujnik ma uszczelki oringi, mało prawdopodobne ale nie niemozliwe aby woda się tamtędy dostała.Wystarczy trochę silikonu lub smaru aby dobrze dla świętego spokoju uszczelnić go. Szybciej woda przedostanie się przez uszczelaniacze łozysk.. U mnie tak było w tylnym kole, padł uszczelniacz od strony półosi, dostało się troche wody i po 3 dniach zaczęło wyć łozysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.