Spawes Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Witam. Mam problem z moja almerką n15 2.0d (miałem byc w pon u mechanika ale mechanik nie ma czasu i narazie niestety nie mam jak podłączyć do kompa ) a chciał bym sie dowiedzieć co to może być. Autko jak jest zimne to odpala dopiero za 2-3 przekreceniem kluczyka (krecenie bardzo długo). po nagrzaniu autko odpala po ok 4-5 sekundach (za 1 przekreceniem kluczyka, raz zdarzyło sie że autko odpaliło "z pierwszego" ) a mianowicie podczas jazdy czasami zaświeca mi się kontrolka świec żarowych na chwilkę, towarzyszy to szarpnięciu silnika (nierówne obroty spadek mocy) po zgaszeniu kontrolki samochód normalnie wrócił do poprzedniego stanu, zaczą przyspieszać. Panowie moje pytanie brzmi " w czym tkrwi probem z moim samochodem? " miał ktos coś podobnego ? akumulator nowy bosch s5 założony dzisiaj, rozrusznik szybko kręci, po odpaleniu na zimnym przez chwileczke lekko rzuca silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 sprawdzałeś świece? wszystkie grzeją? pewnie nie skoro autem rzuca po odpaleniu Odkręć zasilanie tak, zeby każda świeca była osobno i weź sobie metr kabla do ręki, jedną końcówkę przyłóż do plusa aq, drugą przykładaj po kolei do każdej świecy. Jeśłi będzie iskrzyło, to świeca ok, jeśłi iskier nie będzie, to swieca przeplona-do wymiany. Stawiam na przynajmniej 2 przepalone, bo z jedną wadliwą auto jeszcze całkiem przyzwoicie zapala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawes Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 ok jutro posprawdzam czy iskrzą . ale czy to nie dziwne ze nawet po rozgrzaniu słabo odpala 4-5 sekund? co jeszcze hmm wskaznik temp po przejechaniu 12 km ledwo idzie do góry ( z centymetr od czerwonej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 ok jutro posprawdzam czy iskrzą . ale czy to nie dziwne ze nawet po rozgrzaniu słabo odpala 4-5 sekund? co jeszcze hmm wskaznik temp po przejechaniu 12 km ledwo idzie do góry ( z centymetr od czerwonej) Z odpalaniem (wymieniłem świece, ale to tylko skróciło czas kręcenia, wciąż są to 3 i więcej obrotów wału) i temp masz jak ja (mi po 6km odrywa się od zera). Tyle, że silnik inny 1.5 dci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Gdybyście mieli sprawne termostaty, to nie było by postów o tym, że auto bardzo wolno się rozgrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawes Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a wiec tak świece sprawdzone i wszystki iskrzą. Silnikiem na zimnym silniku lekko rzuca. Bardzo długo kręci zanim odpali, a po odpaleniu kupa siwego dymu za autem jakies pomysły? ( chociaż może to i z temp bo zbyt ciepło to nie jest ;D) Panowie dodam że czasami po przekręceniu kluczyka (zawsze świeci sie check wiadomo) ale czasami jest tak że świece sie podgrzeja i w tedy check na chwile zniknie i i pojawia sie znowu i od nowa świece się grzeja (kontrolka świec) - w tedy auto odpala od strzała. tak samo gdy autko już chodziło to gdy przekręce na pozycje "zaplon i czekam na kontrolki to autko długo odpala a gdy przekrecam i zdąże przed zaświeceniem sie checka to autko odpala od strzała nie wiem co to może byc nikt nie wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 wygląda na to, jakby przekaźnik nie puszczał zasilania na świece i odpalałbyś auto w ogóle bez grzania (to by sie zgadzało z obiawami, tzn długim odpalaniem, silnym kopceniem i nierówną pracą). JAk masz multimetr to podczas gdy ty bedziesz odpalał auto niech druga osoba sprawdzi, czy po przekręceniu kluczyka na świece idzie napięcie (a jak nie masz multimetra to skonstruuj sobie prowizoryczna probówke z dwóch kabelków i zarówki h4 albo czegoś podobnego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawes Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 sprawdzałem tak, napięcie idzie. Nowy objaw : czasami po przekręceniu nie pojawia sie check, w tedy autko wgl nie odpali, gdy nie ma checka miga kontrolka świec żaworych problem częściowo rozwiazany- po wymianie filtra paliwa na rozgrzanym silniku zapala bardzo zadawalająco.Na zimnym troche gorzej ale to chyba wina świec zarowych bo na zbyt nowe to one nie wyglądaja ;D świece juz zamówione jak dojdą to zdam wam relacje ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.