Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pomiar kompresji


SDRaid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby ktoś ocenić poziom kompresji w silniku 1.5 dci mojego samochodu? I powiedzieć, dlaczego jest 5 pomiarów? 

post-64664-0-06577300-1384988607_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cudów to nie masz.

 

W dieslach jest tak, ze zdrowy silnik ma 26-30 bar

Silnik w stanie przyzwoitym 24-26

Poniżej 24 teoretycznie kwalifikuje się do remontu, ale praktycznie mozna jeszcze jakis czas się pomęczyć, z tym, ze będą problemy z odpalaniem na zimno (szczególnie  w mrozy ito nawet ze sprawnymi świecami żarowymi), silnik może być wyraźnie słabszy i lubić przykopcić.

 

A po co piąty pomiar- nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cudów to nie masz.

 

W dieslach jest tak, ze zdrowy silnik ma 26-30 bar

Silnik w stanie przyzwoitym 24-26

Poniżej 24 teoretycznie kwalifikuje się do remontu, ale praktycznie mozna jeszcze jakis czas się pomęczyć, z tym, ze będą problemy z odpalaniem na zimno (szczególnie  w mrozy ito nawet ze sprawnymi świecami żarowymi), silnik może być wyraźnie słabszy i lubić przykopcić.

 

A po co piąty pomiar- nie wiem.

Właśnie nie kopci i nie jest słabszy, jedynie to odpalanie -_- Najlepsze, że w Boschu wykluczyli poziom kompresji jako powód złego odpalania. Notka: Poziom kompresji - dobry.

No i nie bierze w ogóle oleju, po 3000km. Co z tym silnikiem jest nie tak ...

Edytowane przez SDRaid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla diesla normą jest ~32bar na cylinder. Minimalna granica to 26bar. Jak masz ciśnienie takie, jak na załączonym obrazku, to nieciekawie. Mogą być problemy z odpalaniem, jak przyjdą mrozy to jeszcze gorzej będzie miał odpalić (o ile w ogóle wtedy odpali), po odpaleniu będzie nierówno pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla diesla normą jest ~32bar na cylinder. Minimalna granica to 26bar. Jak masz ciśnienie takie, jak na załączonym obrazku, to nieciekawie. Mogą być problemy z odpalaniem, jak przyjdą mrozy to jeszcze gorzej będzie miał odpalić (o ile w ogóle wtedy odpali), po odpaleniu będzie nierówno pracował.

A w Boschu dalej twierdzą, że to wtryski. Naciągacze :/

Widzę, że dokonałem znakomitego zakupu pierwszego samochodu :) To ile wykładam na stół, 3000zł?

Sprawdziłem poziom oleju, dalej jest na kresce MAX (po 3000km). 

A w Boschu dalej twierdzą, że to wtryski. Naciągacze :/

Widzę, że dokonałem znakomitego zakupu pierwszego samochodu :) To ile wykładam na stół, 3000zł?

Sprawdziłem poziom oleju, dalej jest na kresce MAX (po 3000km). 

Trochę mnie przestraszyliście. Pojechałem do warsztatu, stwierdził że nie ma mowy o remoncie i rozumiałby jakbym miał 17ATM na cylindrze, ale w tym silniku 24 to dobry wynik. Dodał, że nierówna praca przy 2ATM różnicy jest niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiać się czy płakać... Diesel potrzebuje dobrego ciśnienia na garach, a jak panowie "mechanicy" nie mają pojęcia, ile bar wynosi poprawne ciśnienie w dCi to niech zmienią branżę. 17 bar to by nie miało prawa odpalić. Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiać się czy płakać... Diesel potrzebuje dobrego ciśnienia na garach, a jak panowie "mechanicy" nie mają pojęcia, ile bar wynosi poprawne ciśnienie w dCi to niech zmienią branżę. 17 bar to by nie miało prawa odpalić. Ręce opadają.

Czyli ile remont? Jeśli oczywiście wiesz co w takim przypadku trzeba wymienić. Oczywiście nie kopci i nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont jest drogi. Za drogi jak na wartośc auta (chyba, ze masz do niego sentyment i chcesz jeździć kolejne długie lata).

24 bary które masz (plus dobra moc i brak spalania oleju), to wg mnie jeszcze jest na tyle ok, zeby nic nie ruszać, bo można władować multum kasy a efekt bedzie niewspółmierny.

 

JAk długo auto kręci zanim odpali? <ile sekund?

 

Obecnie jest dość ciepło (powyzej zera). NA twoim miejscu poczekałbym do mrozów i zobaczył czy będzie gorzej.

 

Jeśłi bedzie wyraźnie gorzej, to wtedy kompresja bedzie winna z cała pewnoscią. Jeśłi wielkiej różnicy nie bedzie, to kompresję mozesz wykluczyć i szukac przyczyny gdzie indziej (być moze nawet taka błahostka jak zapowietrzający ie ukłąd paliwowy, albo lekko opóźniony kąt wtrysku spowodowany niedokładnym założeniem rozrządu przy wymianie)

 

Powtarzam, 24bary, to jeszcze ie jest zadna tragedia (szczególnie w silniku ze swiecami żarowymi). Owszem, silnik ma już większą częśc życia za sobą, ale jeszcze spokojnie przed remontem można zrobić dziesiątki tysiecy kkm a moze i ze 100kkm

 

Co jeszcze. Gdyby to długie odpalanie było winą marnej komresji, to podczas twojeg kręcenia a przed odpaleniem powinien lecieć z rury biały dym, a po odpaleniu wielki czarny kopciuch.

Jeśłi przy kręceniu dymu nie ma, to przyczyny należy szukac gdzie indziej

Edytowane przez nunu85
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont jest drogi. Za drogi jak na wartośc auta (chyba, ze masz do niego sentyment i chcesz jeździć kolejne długie lata).

24 bary które masz (plus dobra moc i brak spalania oleju), to wg mnie jeszcze jest na tyle ok, zeby nic nie ruszać, bo można władować multum kasy a efekt bedzie niewspółmierny.

 

JAk długo auto kręci zanim odpali? <ile sekund?

 

Obecnie jest dość ciepło (powyzej zera). NA twoim miejscu poczekałbym do mrozów i zobaczył czy będzie gorzej.

 

Jeśłi bedzie wyraźnie gorzej, to wtedy kompresja bedzie winna z cała pewnoscią. Jeśłi wielkiej różnicy nie bedzie, to kompresję mozesz wykluczyć i szukac przyczyny gdzie indziej (być moze nawet taka błahostka jak zapowietrzający ie ukłąd paliwowy, albo lekko opóźniony kąt wtrysku spowodowany niedokładnym założeniem rozrządu przy wymianie)

 

Powtarzam, 24bary, to jeszcze ie jest zadna tragedia (szczególnie w silniku ze swiecami żarowymi). Owszem, silnik ma już większą częśc życia za sobą, ale jeszcze spokojnie przed remontem można zrobić dziesiątki tysiecy kkm a moze i ze 100kkm

 

Co jeszcze. Gdyby to długie odpalanie było winą marnej komresji, to podczas twojeg kręcenia a przed odpaleniem powinien lecieć z rury biały dym, a po odpaleniu wielki czarny kopciuch.

Jeśłi przy kręceniu dymu nie ma, to przyczyny należy szukac gdzie indziej

Po odpaleniu leci mała biała chmurka. Czarnego jeszcze nigdy nie widziałem :) Ja robię 8000 km rocznie tylko. Sentyment mam, w końcu moje pierwsze autko. Ojciec mówił: "Nie ładuj pieniędzy do używanego samochodu, to jak dokładanie do worka bez dna". Ale ja swoje. Nie ma mowy o sprzedaży, nowe szyby lampy fele letnie zimowe, kiera gałka ręczny tarcze klocki. Mówi się trudno. Ale jeżeli miałoby dojść do remontu, to koszt zamknąłby się w 3000zł? Pisałem do warsztatu specjalizującego się w remontach (można wykupić gwarancje do 8 lat), wycenił mi na 1730zł, ale to tylko podstawowe czynności zapewne policzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jak jest w 1.5dCi ale instrukcja serwisowa do mojego 2.2Di podaje min 24,5 bara, standard(max?) 31,4 bara.

Pomiar na zimnym pokazał na trzech 28, a na czwartym <26 bara. Kręci trochę dłużej ale bez tragedii, zawsze odpalał za pierwszym w zime.

 

Coś mi się obiło o uszy, że w common rail ciśnienie sprężania może być niższe, czy to prawda?

Może ktoś ma dostęp do serwisówki dci, to wyjdzie jak te 24 bary mają się do dopuszczalnego zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem jest różnie. Zazwyczaj po kilkudniowym postoju odpala po drugim obrocie wału, za to na co dzień po 3-4 obrocie wału. Jak było -5 rok temu to kręcił z 5 sekund, ale latem okazalo sie ze jedna swieca walnieta, 2 slabe, tylko jedna sucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nosz kurde, 3-4 obroty wału to jest dużo? bez jaj.

Szukasz dziury w całym

 

Jakby wymagał ponad 5 sekund kręcenia, to można powoli zaczynać sie martwić. A te 4 obroty to jest ile? sekunda, półtorej?

 

Weź lepiej za te pieniądze, które chcesz władowac w silnik dziewczyne na wakacje, albo coś podobnego bo to bedzie znacznie przyjemniejszy sposób na ich roztrwonienie;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jak jest w 1.5dCi ale instrukcja serwisowa do mojego 2.2Di podaje min 24,5 bara, standard(max?) 31,4 bara.

Pomiar na zimnym pokazał na trzech 28, a na czwartym <26 bara. Kręci trochę dłużej ale bez tragedii, zawsze odpalał za pierwszym w zime.

 

Coś mi się obiło o uszy, że w common rail ciśnienie sprężania może być niższe, czy to prawda?

Może ktoś ma dostęp do serwisówki dci, to wyjdzie jak te 24 bary mają się do dopuszczalnego zakresu.

Też mnie to zastanawia, tymbardziej że w Boschu i innym warsztacie usłyszałem od razu - poziom kompresji jest dobry.

 

Znalazłem coś takiego dla Reanault Clio 1.5 dci: "Min is 20 bar max difference between cylinders is 4 bar." U mnie różnica to 2 bary, a min 23. Może faktycznie kompresja jest niska i nigdy nie odpali mi już na dotyk, ale problem jest jednak gdzie indziej.

Dziewczyna 600km ode mnie więc martwię się samochodem :)

 

 

Tymczasem na południu ludzie jeżdżą silnikiem 1.5 dci z taką kompresją

imagexpr.jpg

 

A tu odpalanie silnika po 14 godzinach postoju (noc), temp ok 5 stopni. Pali jednak za 6 obrotem, ok 1,4-1,6 s :)

 

http://youtu.be/KpV99NJr9Kg

Edytowane przez SDRaid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 70% aku, rozrusznik nie wiem. Dzwonił do mnie Pan remontujący silniki (duża renoma na śląskim, małopolskim i łódzkim, gościu remontuje 7 silników w tygodniu (!) ), w jego interesie byłoby pozyskać klienta, a jednak rozmawialiśmy 30 minut powiedział mi wszystko o pomiarach kompresji, o nieprofesjonalizmie Boscha i prawidłowym wykonaniu pomiaru. Stwierdził, że powinienem oddać wtryski do sprawdzenia na maszynie (polecił mi nawet warsztat który 4godzinną robotę wykonuje za 50zł) i 24bar nie jest powodem ciężkiego odpalania. Dodał także, że 32bary to mit. Powiedział, że może mi zrobić taką kompresję, ale NIEMOŻLIWE jest, żeby 1.5 DCI silnik CR występowała na tak dużym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...