SDRaid Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Mógłby ktoś ocenić poziom kompresji w silniku 1.5 dci mojego samochodu? I powiedzieć, dlaczego jest 5 pomiarów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 no cudów to nie masz. W dieslach jest tak, ze zdrowy silnik ma 26-30 bar Silnik w stanie przyzwoitym 24-26 Poniżej 24 teoretycznie kwalifikuje się do remontu, ale praktycznie mozna jeszcze jakis czas się pomęczyć, z tym, ze będą problemy z odpalaniem na zimno (szczególnie w mrozy ito nawet ze sprawnymi świecami żarowymi), silnik może być wyraźnie słabszy i lubić przykopcić. A po co piąty pomiar- nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) no cudów to nie masz. W dieslach jest tak, ze zdrowy silnik ma 26-30 bar Silnik w stanie przyzwoitym 24-26 Poniżej 24 teoretycznie kwalifikuje się do remontu, ale praktycznie mozna jeszcze jakis czas się pomęczyć, z tym, ze będą problemy z odpalaniem na zimno (szczególnie w mrozy ito nawet ze sprawnymi świecami żarowymi), silnik może być wyraźnie słabszy i lubić przykopcić. A po co piąty pomiar- nie wiem. Właśnie nie kopci i nie jest słabszy, jedynie to odpalanie Najlepsze, że w Boschu wykluczyli poziom kompresji jako powód złego odpalania. Notka: Poziom kompresji - dobry. No i nie bierze w ogóle oleju, po 3000km. Co z tym silnikiem jest nie tak ... Edytowane 21 Listopada 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Dla diesla normą jest ~32bar na cylinder. Minimalna granica to 26bar. Jak masz ciśnienie takie, jak na załączonym obrazku, to nieciekawie. Mogą być problemy z odpalaniem, jak przyjdą mrozy to jeszcze gorzej będzie miał odpalić (o ile w ogóle wtedy odpali), po odpaleniu będzie nierówno pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Dla diesla normą jest ~32bar na cylinder. Minimalna granica to 26bar. Jak masz ciśnienie takie, jak na załączonym obrazku, to nieciekawie. Mogą być problemy z odpalaniem, jak przyjdą mrozy to jeszcze gorzej będzie miał odpalić (o ile w ogóle wtedy odpali), po odpaleniu będzie nierówno pracował. A w Boschu dalej twierdzą, że to wtryski. Naciągacze :/ Widzę, że dokonałem znakomitego zakupu pierwszego samochodu To ile wykładam na stół, 3000zł? Sprawdziłem poziom oleju, dalej jest na kresce MAX (po 3000km). A w Boschu dalej twierdzą, że to wtryski. Naciągacze :/ Widzę, że dokonałem znakomitego zakupu pierwszego samochodu To ile wykładam na stół, 3000zł? Sprawdziłem poziom oleju, dalej jest na kresce MAX (po 3000km). Trochę mnie przestraszyliście. Pojechałem do warsztatu, stwierdził że nie ma mowy o remoncie i rozumiałby jakbym miał 17ATM na cylindrze, ale w tym silniku 24 to dobry wynik. Dodał, że nierówna praca przy 2ATM różnicy jest niemożliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Śmiać się czy płakać... Diesel potrzebuje dobrego ciśnienia na garach, a jak panowie "mechanicy" nie mają pojęcia, ile bar wynosi poprawne ciśnienie w dCi to niech zmienią branżę. 17 bar to by nie miało prawa odpalić. Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Śmiać się czy płakać... Diesel potrzebuje dobrego ciśnienia na garach, a jak panowie "mechanicy" nie mają pojęcia, ile bar wynosi poprawne ciśnienie w dCi to niech zmienią branżę. 17 bar to by nie miało prawa odpalić. Ręce opadają. Czyli ile remont? Jeśli oczywiście wiesz co w takim przypadku trzeba wymienić. Oczywiście nie kopci i nie bierze oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Remont jest drogi. Za drogi jak na wartośc auta (chyba, ze masz do niego sentyment i chcesz jeździć kolejne długie lata). 24 bary które masz (plus dobra moc i brak spalania oleju), to wg mnie jeszcze jest na tyle ok, zeby nic nie ruszać, bo można władować multum kasy a efekt bedzie niewspółmierny. JAk długo auto kręci zanim odpali? <ile sekund? Obecnie jest dość ciepło (powyzej zera). NA twoim miejscu poczekałbym do mrozów i zobaczył czy będzie gorzej. Jeśłi bedzie wyraźnie gorzej, to wtedy kompresja bedzie winna z cała pewnoscią. Jeśłi wielkiej różnicy nie bedzie, to kompresję mozesz wykluczyć i szukac przyczyny gdzie indziej (być moze nawet taka błahostka jak zapowietrzający ie ukłąd paliwowy, albo lekko opóźniony kąt wtrysku spowodowany niedokładnym założeniem rozrządu przy wymianie) Powtarzam, 24bary, to jeszcze ie jest zadna tragedia (szczególnie w silniku ze swiecami żarowymi). Owszem, silnik ma już większą częśc życia za sobą, ale jeszcze spokojnie przed remontem można zrobić dziesiątki tysiecy kkm a moze i ze 100kkm Co jeszcze. Gdyby to długie odpalanie było winą marnej komresji, to podczas twojeg kręcenia a przed odpaleniem powinien lecieć z rury biały dym, a po odpaleniu wielki czarny kopciuch. Jeśłi przy kręceniu dymu nie ma, to przyczyny należy szukac gdzie indziej Edytowane 21 Listopada 2013 przez nunu85 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Remont jest drogi. Za drogi jak na wartośc auta (chyba, ze masz do niego sentyment i chcesz jeździć kolejne długie lata). 24 bary które masz (plus dobra moc i brak spalania oleju), to wg mnie jeszcze jest na tyle ok, zeby nic nie ruszać, bo można władować multum kasy a efekt bedzie niewspółmierny. JAk długo auto kręci zanim odpali? <ile sekund? Obecnie jest dość ciepło (powyzej zera). NA twoim miejscu poczekałbym do mrozów i zobaczył czy będzie gorzej. Jeśłi bedzie wyraźnie gorzej, to wtedy kompresja bedzie winna z cała pewnoscią. Jeśłi wielkiej różnicy nie bedzie, to kompresję mozesz wykluczyć i szukac przyczyny gdzie indziej (być moze nawet taka błahostka jak zapowietrzający ie ukłąd paliwowy, albo lekko opóźniony kąt wtrysku spowodowany niedokładnym założeniem rozrządu przy wymianie) Powtarzam, 24bary, to jeszcze ie jest zadna tragedia (szczególnie w silniku ze swiecami żarowymi). Owszem, silnik ma już większą częśc życia za sobą, ale jeszcze spokojnie przed remontem można zrobić dziesiątki tysiecy kkm a moze i ze 100kkm Co jeszcze. Gdyby to długie odpalanie było winą marnej komresji, to podczas twojeg kręcenia a przed odpaleniem powinien lecieć z rury biały dym, a po odpaleniu wielki czarny kopciuch. Jeśłi przy kręceniu dymu nie ma, to przyczyny należy szukac gdzie indziej Po odpaleniu leci mała biała chmurka. Czarnego jeszcze nigdy nie widziałem Ja robię 8000 km rocznie tylko. Sentyment mam, w końcu moje pierwsze autko. Ojciec mówił: "Nie ładuj pieniędzy do używanego samochodu, to jak dokładanie do worka bez dna". Ale ja swoje. Nie ma mowy o sprzedaży, nowe szyby lampy fele letnie zimowe, kiera gałka ręczny tarcze klocki. Mówi się trudno. Ale jeżeli miałoby dojść do remontu, to koszt zamknąłby się w 3000zł? Pisałem do warsztatu specjalizującego się w remontach (można wykupić gwarancje do 8 lat), wycenił mi na 1730zł, ale to tylko podstawowe czynności zapewne policzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tre Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 NIe wiem jak jest w 1.5dCi ale instrukcja serwisowa do mojego 2.2Di podaje min 24,5 bara, standard(max?) 31,4 bara. Pomiar na zimnym pokazał na trzech 28, a na czwartym <26 bara. Kręci trochę dłużej ale bez tragedii, zawsze odpalał za pierwszym w zime. Coś mi się obiło o uszy, że w common rail ciśnienie sprężania może być niższe, czy to prawda? Może ktoś ma dostęp do serwisówki dci, to wyjdzie jak te 24 bary mają się do dopuszczalnego zakresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Z odpalaniem jest różnie. Zazwyczaj po kilkudniowym postoju odpala po drugim obrocie wału, za to na co dzień po 3-4 obrocie wału. Jak było -5 rok temu to kręcił z 5 sekund, ale latem okazalo sie ze jedna swieca walnieta, 2 slabe, tylko jedna sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 nosz kurde, 3-4 obroty wału to jest dużo? bez jaj. Szukasz dziury w całym Jakby wymagał ponad 5 sekund kręcenia, to można powoli zaczynać sie martwić. A te 4 obroty to jest ile? sekunda, półtorej? Weź lepiej za te pieniądze, które chcesz władowac w silnik dziewczyne na wakacje, albo coś podobnego bo to bedzie znacznie przyjemniejszy sposób na ich roztrwonienie;) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) NIe wiem jak jest w 1.5dCi ale instrukcja serwisowa do mojego 2.2Di podaje min 24,5 bara, standard(max?) 31,4 bara. Pomiar na zimnym pokazał na trzech 28, a na czwartym <26 bara. Kręci trochę dłużej ale bez tragedii, zawsze odpalał za pierwszym w zime. Coś mi się obiło o uszy, że w common rail ciśnienie sprężania może być niższe, czy to prawda? Może ktoś ma dostęp do serwisówki dci, to wyjdzie jak te 24 bary mają się do dopuszczalnego zakresu. Też mnie to zastanawia, tymbardziej że w Boschu i innym warsztacie usłyszałem od razu - poziom kompresji jest dobry. Znalazłem coś takiego dla Reanault Clio 1.5 dci: "Min is 20 bar max difference between cylinders is 4 bar." U mnie różnica to 2 bary, a min 23. Może faktycznie kompresja jest niska i nigdy nie odpali mi już na dotyk, ale problem jest jednak gdzie indziej. Dziewczyna 600km ode mnie więc martwię się samochodem Tymczasem na południu ludzie jeżdżą silnikiem 1.5 dci z taką kompresją A tu odpalanie silnika po 14 godzinach postoju (noc), temp ok 5 stopni. Pali jednak za 6 obrotem, ok 1,4-1,6 s http://youtu.be/KpV99NJr9Kg Edytowane 21 Listopada 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 A aku i rozrusznik masz dobry? Bo to też ma wpływ na wynik pomiaru kompresji a na odpalanie już w szczególności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Miałem 70% aku, rozrusznik nie wiem. Dzwonił do mnie Pan remontujący silniki (duża renoma na śląskim, małopolskim i łódzkim, gościu remontuje 7 silników w tygodniu (!) ), w jego interesie byłoby pozyskać klienta, a jednak rozmawialiśmy 30 minut powiedział mi wszystko o pomiarach kompresji, o nieprofesjonalizmie Boscha i prawidłowym wykonaniu pomiaru. Stwierdził, że powinienem oddać wtryski do sprawdzenia na maszynie (polecił mi nawet warsztat który 4godzinną robotę wykonuje za 50zł) i 24bar nie jest powodem ciężkiego odpalania. Dodał także, że 32bary to mit. Powiedział, że może mi zrobić taką kompresję, ale NIEMOŻLIWE jest, żeby 1.5 DCI silnik CR występowała na tak dużym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.