Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP/ABS/CHECK ENGINE Błąd


Pilot9314

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów ;) Jako,że nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie w żadnym temacie (albo opcja szukaj nie chce mi pomóc) to postanawiam krótko opisać co jest grane.

Wczoraj zmieniałem końcówkę drążka lewą, bo dzisiaj mam jechać na geometrię 3d (byłem już raz ale powiedzieli że końcówka do wymiany). Ostatnio były zmieniane łożyska na zwrotnicach.

Końcówkę wymieniłem,złożyłem wszystko i jazda próbna. Oczywiście kierownica opada trochę w prawo (no ale geometria dzisiaj do roboty). Na jeździe próbnej usłyszałem jakieś tarcie z lewej strony. Myślałem że to tarcza więc hamowanie w podłogę ze 3 razy ale nie przestało. Zaznaczam że żadnych błędów jak do tej pory nie było. Dzisiaj rano zdjałem koło i okazało się, że blacha za tarczą lekko dotyka do niej i stąd to tarcie. Odgiałem ją lekko i założyłem koło pojechałem się przejechać i co ? ABS/ESP/Check Engine. Po przyhamowaniu i zgaszeniu silnika Check Engine zgasło, ale ABS i ESP dalej świecą.

I się pytam jakim ch***m ? Dochodzą mnie słuchy po różnych forach że od geometrii ale ostatnio też nie miałem bo ścieło mi opony do drutów i nic takiego nie wyskakiwało. Czujnik jeszcze rano widziałem był na miejscu i kabel w całości

Wczoraj wymieniałem żarówkę stopu i poluzowała mi się kostka tylniej lampy, przez jakiś czas lampa nie działała,ale już zrobiłem chodzi.
Wyczytałem na forum nissana że te 3 kontrolki mogą być spowodowane błędem z położenia wałka rozrządu ?

Ma ktoś jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pomysł. Geometria kosztuje 50 PLN (u mnie), a jak przyjeżdżasz zrobić geometrię wraz z wymianą końcówki, płacisz po 15 PLN za sztukę.

I jeszcze jeden mam pomysł. Końcówki się zmienia parami. Bo za 2 miesiące znów wydasz kasę na geometrię, jak Ci luzy złapie prawa końcówka.

 

Rachunek jest prosty - Twoim sposobem płacisz 50 + 50 = 100, no bo płacisz za geometrię przy wymianie każdej końcówki. Ja płacę 50 + 15 + 15. co daje mi 80 PLN i mam spokój na długo. Ceny z mojego warsztatu, ale u Ciebie pewnie będą podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kompie wywaliło mi 4 błędy z czego spisałem sobie trzy z nich :

C1109
C1133
C1143 - ten mnie najbardziej interesuje bo jest to błąd czujnika kąta skrętu.

Jutro jadę na 3d robić zbieżność usunę błędy raz jeszcze i dam znać co i jak ;]


Zbieżność zrobiona, kierownica jest prosto błędów brak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność zrobiona, kierownica jest prosto błędów brak ;)

 

Czyli du..a z Ciebie nie mechanik :devil: Zbaboliłeś Pan, drogi Panie :devil:

Daj zarobić następnym razem kilka zeta "zbieżnościowcom" i nie martw się o błędy pojawiające się na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zaboliłem :) bo zbieżność i tak miałem wywaloną, pisałem przecież że wywaliło mi opony do drutów- więc i tak była do zrobienia i tak :) . Diagnostykę komputerową i usunięcie błędów miałem za free ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jeszcze oponki nowe. Ale przypuszczam że jak je wyjechałeś do cna, to pewnie już były i tak do wywalenia.

 

Letnie gumy, czy zimowe skatowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie na lewej od wewnątrz druty, prawa od zewnątrz slick ;) Zimówki założyłem i od razu zmieniłem tą końcówkę i pojechałem zbieżność zrobić :)


Jakby ten samochód trakcji nie miał to by poszły na przepał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...