Jzes Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam Prawdopodobnie musze kupić drążek kierowniczy do N15 1.4 1999 r. ze wspomaganiem, gdyż mam lekki luż, a końcówki są O.K. Pewnie winą jest luz na "jabłku". Podczas zgłębiania tematu zawuwazyłem że są dwa rodzaje: dla modeli ze wspomaganiem i bez. Wydaje sie że różnią się gwintem. Bez wspomagania mają oba gwinty M12x1,25, a ze wspomaganiem jeden jest M16x1,0. Jeden ze sprzedawców stwierdził, że muszę najpierw wyjać swój stary drążek i zobaczyć jaki mam gwint, napisał: "przy tym aucie nie było podziału na auta ze wspomaganiem i bez. Różnią się tylko i wyłącznie rozmiarami gwintów, więc bez wstępnego rozręcenia i sprawdzenia co jest w Pańskim aucie nic nie poradzimy. Dopiero z informacją jakie są gwinty możemy dobrać właściwy drążek". Czy mogę przyjąć, że w mojej Almie jest drążek M16x1.0, czy faktycznie muszę najpierw wykręcić stary? Wolałbym mieć już kupione części zanim się wezmę do pracy. Jak oceniacie szanse że luz jest nie w "jabłku" na drążku ale w kolumnie kierownicy? Jeżeli tak, to czy jest tam jakaś regulacja? Pozdrawiam jzes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Nie różni się tylko i wyłącznie gwintem lecz również i średnicą drążka. Sam napisałeś M12 i M16. M16 nie wsadzisz w otwór M12. Najlepszy sposób i najłatwiejszy bez demontażu, to sówmiarką zmierzyć grubość drążka-pręta. Czy ma 12 czy 16. Do luzów się nie wypowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.