Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Sprzęgło i jednomas po raz kolejny


Szejn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie padło mi sprzęgło, ślizga się nie miłosiernie. Muszę je wymienić jak najszybciej, autem jeżdżę codziennie.

 

Odnośnie sprzęgła wybór był prosty i trafił na najbardziej pewny zamiennik

EXEDY - Zestaw sprzęgła Stage1 do Nissan 350Z 3.5 (2003 - 2006) - NK05H875. Mam nadzieję, że pasuje do wszystkich VQ35DE?

 

Jednakże od razu idąc za ciosem chciałbym wymienić dwumas na jednomas i tutaj pojawia się problem. Nie wiem jaki jednomas wybrać. Nigdzie nie doszukałem się pewnych info, a już tym bardziej numeru części.

Większość osób poleca odelżony jednomas firmy ACT, ktoś z forum montował F1 Racing.

Jakieś opinie mogę prosić? Na który jednomas się decydować? Który będzie dobry i wytrzyma trochę strzałów?

Mógłbym prosić o jakiś numer katalogowy tych sprawdzonych jednomasów, bo muszę powiedzieć w hurtowni numer żeby mi zamówili po dobrej cenie.

 

Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź,

Szejn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szejn po co zakladasz nowy temat?

po 1. jest temat i warto aby wszystko bylo w jednym temacie

po 2 burdel sie robi

 

na f1 jezdzi Przemal, zabik

na exedy jezdzi tez prtzemal i zabik i ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamachach F1 Racing trzeba stosować dłuższe śruby je montujące...

Pamietajcie że na jednomasie głośniej pracować nam będzie skrzynia biegów na wolnych obrotach - stukanie z niej będzie dochodzić, nie którym się to mocno nie podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie, czy głośniejsza praca mi w ogóle nie przeszkadza :)
Przyzwyczaiłem się do głośnych aut po V8 na pełnym przelocie :D

Pytanie tylko który jednomas wybrać i jakiś numer katalogowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jakby go uchwycić...

Brzmienie jakby zepsute łożyska w skrzyni biegów były...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś do firmy będe jechać poprzestawiać wozy to nagram swoją zetkę.

Ps. myślałem już że chodzi o rezonans wydechu jak się katy usunie hehe...

 

Już poprawiłem swój powyższy post :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Niestety moja hurtownia części zawiodła i powiedzieli mi, że nie są w stanie załatwić mi jednomasu do 350Z.

 

Dlatego potrzebuje Waszej pomocy!! Gdzie mogę nabyć takie cudo: ACT - XACT Flywheel Streetlite do Nissana 350Z.

Ktoś w PL jest w stanie to ogarnąć? Jakaś firma? Osoba prywatna? Czy trzeba ciągnąć jednomas z US?
Boje się ciągnąć z US bo nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak to się odbywa. Jakieś cło, akcyza?

Proszę o jakiekolwiek rady, bo muszę jak najszybciej tą część zamówić.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Zetklubie dałem Ci link do Radzika. Podobno najlepszy mechanik od sprzęgieł. Może coś doradzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Niestety moja hurtownia części zawiodła i powiedzieli mi, że nie są w stanie załatwić mi jednomasu do 350Z.

 

Dlatego potrzebuje Waszej pomocy!! Gdzie mogę nabyć takie cudo: ACT - XACT Flywheel Streetlite do Nissana 350Z.

Ktoś w PL jest w stanie to ogarnąć? Jakaś firma? Osoba prywatna? Czy trzeba ciągnąć jednomas z US?

Boje się ciągnąć z US bo nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak to się odbywa. Jakieś cło, akcyza?

Proszę o jakiekolwiek rady, bo muszę jak najszybciej tą część zamówić.

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

Proszę bardzo:

 

http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=NISSAN&model=350Z&year=&level1=TRANSMISSION+%26+DRIVETRAIN&level2=FLYWHEELS&level3=&id_product=5830

 

ja brałem od nich własnie to, bezproblemowa wysyłka z anglii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Niestety moja hurtownia części zawiodła i powiedzieli mi, że nie są w stanie załatwić mi jednomasu do 350Z.

 

Dlatego potrzebuje Waszej pomocy!! Gdzie mogę nabyć takie cudo: ACT - XACT Flywheel Streetlite do Nissana 350Z.

Ktoś w PL jest w stanie to ogarnąć? Jakaś firma? Osoba prywatna? Czy trzeba ciągnąć jednomas z US?

Boje się ciągnąć z US bo nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak to się odbywa. Jakieś cło, akcyza?

Proszę o jakiekolwiek rady, bo muszę jak najszybciej tą część zamówić.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Witam

 sprowadzam części do Nissanów i nie tylko z USA , mogę to ściągnąć tylko że szybko nie będzie od 4 do 5 tygodni bo na LOT to nie przejdzie

Pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem dzisiaj znowu sprzęgiełko. Stare tak zajeździłem, że znowu jednomase musiałem kupić. Tym razem wybrałem SPEC'a tego cięzkiego ze stali, a nie aluminium. Waży tylko ok 1 kg mniej od seryjnej dwumasy. Do tego dałem oryginalną tarcze Nissana i docisk Valeo. Jestem teraz zadowolony. Lekko chodzi pedał no i brak teraz drgań na gałce do zmiany biegów. Na poprzednim lekkim zamahu były znacznie większe drgania. Do tego jak stare sprzegło bylo dowalone to przy hamowaniu silnikiem auto wpadalo w wibracje miedzy 4000, a 3000 obrotów. Teraz jest wszysko jak należy.

Przy okazji wydłubałem tylne wkładki kata (te wąskie). Duże wkładki co są na początku kata (okrągłe) zostawiłem bez zmian. Wydech głośniejszy sie zrobil tylko na wysokich obrotach. Do 3500 obr. raczej nie słyszę róznicy.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zdzieram do zera letnie. Są już tak łyse, że jak probuje pokręcić go na obrotach to zrywa mi trakcje i można posłuchać odcinki. Ciężko było by go nagrać na pełnym zakresie obrotów. Chyba, że nie na pełnym gazie. Za tydzień będą siedziały zimówki to bez problemu nagram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wydłubałem tylne wkładki kata (te wąskie). Duże wkładki co są na początku kata (okrągłe) zostawiłem bez zmian. Wydech głośniejszy sie zrobil tylko na wysokich obrotach. Do 3500 obr. raczej nie słyszę róznicy.

Elo elo !

A powiedz nie ma tego metalicznego dźwięku jak w polonezie jak tylne katy wydłubałeś ?

Już nie pamiętam czy przednie czy tylne są stalowe, te stalowe w sumie można zostawić, wiele chyba nie psują mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zmieniam zdanie. Zrobiłem dzisiaj 200 km i w tym 30 po mieście. Jest sporo głośniej, ale tylko w tedy gdy silnik jest pod obciążeniem. Jednak gdy jadę na delikatnym gazie to jest jak wcześniej. Chociaż na 5 biegu pod górkę przy 2000 obrotów robi się głośno. Trzeba brać pod uwagę że mam wydech przelot z 4 małymi tłumikami. Na wolnych obrotach tak samo cicho jak wcześniej. Jak się przywali gazu to zaczynana nawet fajnie rasowym dźwiękiem ryczeć. Tak od 4000 obrotów. Jak przypieprzam po mieście gazu i lecę bokiem to ludzie ociekają na drugi koniec chodnika. Wcześniej tego nie było. To i dobrze, bo na pasy nikt nie będzie właził. Przerobiłem to wcześniej na wolnym wydechu w GSX-R 1000. Duży plus.

Pierwsza cześć ta szeroka to ceramiczna. Tylna część kata to ta stalowa. Dłubałem dwa katy chyba z półtorej godziny. Wydłubałem te tylne mniejsze części bo jedna mi latała mocno i wbiła się w to zwężenie do rury wydechowej ograniczając wylot spalin. Przez to okopcało mi jedną rurę. Nie pierdzi jak polonez, a wręcz przeciwnie. Moim zdaniem ryczy bardziej ale ten dźwięk jest bardziej wygładzony. Zwłaszcza na niższych i wyższych tak od 5000 obrotach.

Na razie nie wywaliło mi cheka z tylnych lambd. Zobaczymy później. 

Filmik nagram na 100 % za kilka dni tylko muszą być w miarę warunki pogodowe, bo przywalę chociaż 5 bieg do końca  :D

Musze jeszcze ruszyć dupsko do Coobcia na strojenie, bo odcinka obrotów zbyt szybko i kaganiec do 260. Wkurzające to jest.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stalowe wywaliłeś :P

Ps. nie ma problemu z przesówaniem limitów ale ja najbardziej ciekaw jestem co do mocy ile uda się ucilać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów.

 

Ja mogę polecić aluminiowe koło firmy Fidanza z wymiennymi talerzami. Zamontowałem takie ok 3 lata temu z organicznym sprzęgłem Exedy. Zamach jest o połowę lżejszy i poniżej 2000 obrotów, na każdym wyższym biegu (tj. wyższym niż 1), skrzynia brzmi jakby ktoś do niej wrzucił garstkę nakrętek. Poza tym jest trochę ciężej ruszyć z niskich obrotów bo gaśnie (szczegónie pod górkę), a na wyższe obroty wkręca się dużo szybciej na biegu jałowym (trochę jak ścigacz) co uwielbiam :thumbsup:  Po przyzwyczajeniu się do nie wciskania gazu poniżej 2k obrotów nie ma żadnych nieprzyjemności.

 

Jest miły gość na forum z UK który ma większość rzeczy do 350Z na półkach i zapewne mógłby to dostarczyć do PL w 7-10 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...