Tyrionus Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 witam, mam taki problem - kilka dni temu podczas jazdy zaczalem slyszec delikatne popukiwanie, ktore swoim dzwiekiem praktycznie zlewalo sie z dzwiekiem silnika i nie bylem do konca pewien czy mi sie tylko wydaje czy rzeczywiscie to slysze - dodam ze dzwiek wystepowal jakby "falami" - pojawial sie i znikal. Dodanie gazu (przyspieszanie) / odjecie gazu (hamowanie silnikiem) / wcisniecie sprzegla powodowalo znikniecie objawu. Objaw wystepowal wylacznie podczas rownej jazdy. pojechalem do mechanika i okazalo sie ze lewa magenta (gumowa oslona przegubu) jest peknieta, a prawa w kazdej chwili moze peknac - obie zostaly wymienione. Wymiana wygladala tak - zdjecie kola, odpiecie drazka i wyjecie z kola przegubu - nastepnie wybicie za pomoca mlotka przegubu z poloski, zmiana magenty i nastepnie montaz. Przy czym przegub, ktory byl pod peknieta oslona zostal wyczyszczony w benzynie nasmarowany smarem, ktory byl w zestawie z oslona i zalozony. W przypadku przegubu prawego (tam gdzie oslona byla jeszcze cala) mechanik nie pokusil sie o czyszczenie przegubu tylko go nasmarowal i zalozyl wszystko spowrotem. Po odebraniu samochodu objaw wrocil juz bardzo wyrazny i juz teraz wiem ze ten dzwiek nie byl urojony - juz podczas jazdy na zakresie w prawo (90 stopni) przy rowno wcisnietym gazie (ani nie przyspieszanie ani nie hamowanie silnikiem) uslyszalem "pyk, pyk, pyk" - nastepnie taki sam zakret w lewo i juz nic takiego nie bylo slycha. Nastepnie prosty odcinek drogi i przy rownej jezdzie objawy dokladnie takie same i w takiej samej sytuacji wystepujace co opisane na poczatku - z tym ze juz glosniejsze i nie ma mozliwosci zeby zlewaly sie z innymi dzwiekami samochodu. Samochod wrocil do mechanika, ktory podniosl go na podnosniku, odpalil - rozpedzil do 5 biegu i chodzil wokol samochodu i sluchal co sie dzieje - i wydedukowal ze skrzynia biegow. Nadmienie ze skrzynia, a raczej lozyska, zostaly wymienione 25kkm temu (w Siedlcach) i drzwiek zuzytych lozysk byl calkowicie inny - bylo to chrobotanie a nie "pykanie" i do tego nasilalo sie podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem. Czy ktos ma jakis pomysl co to takiego moze byc albo polecic mi warsztat (najlepiej okolice Pruszkowa) gdzie w miare niedrogo i sprawnie usterka zostanie zlokalizowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Przy wymianie manszet sprawdził stan przegubów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyrionus Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 tym przegubem ktory czyscil to cos ruszal i chyba jakies ogledziny zrobil - co do drugiego przegubu juz taki pewien nie jestem... a czy opisane przeze mnie objawy pasuja do przegubu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Na odległość ciężko powiedzieć. Strzelałbym że tak, czasem przegub stuka tylko pod obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyrionus Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a element który jest pomiędzy półosią a skrzynia biegów? czy to jest dokladnie taki sam przegub jak miedzy polosia a kolem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 To jest przegub wewnętrzny, takie 3 satelity z łożysk, zupełnie inna budowa niż zewnątrznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyrionus Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a uszkodzenie tego elementu rowniez powoduje "pykanie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Również może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyrionus Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 planuje dzis wybrac sie do "magika" aby dokladnie sprawdzil i ewentualnie wymienił mi te przeguby. w zwiazku z tym mam pytanie - jaka wedlug was jest uczciwa i realna cena robocizny za wymiane 1 przegubu w N15 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy_04519 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 To napewno lewy przegub bo miałem to samo u wujka w VW golf 2. Pekla osłona, zainterweniowałem i zrobiłem wszystko ta jak ten mechanik (wymyłem dałem nowy smar i założyłem nowa osłonę) ale po tym przegub zaczął najpierw strzelać przy skrecaniu a po kilku tys km pykał jadąc na wprost. Zmieniłem przegub i ucichło wszystko. Cena za wymiane max 100zł tak strzelam bo ja zmieniłem sam wiec cennika nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyrionus Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 zaproponowana wycena wyglada tak : 1. przegub - 160 zl 2. robocizna - 80 zl tylko nie wiem czy robocizna uwzglednia ustawienie zbieznosci - ktora chyba musi byc po wymianie przegubu ustawiona? a wlasnie - musi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Przecież przy wymianie przegubu nie ma potrzeby ruszania drążków kierowniczych - więc zbieżność też zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.