Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niebieski dym z tłumika


Gość czarodziej84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czarodziej84

Witam 

Mam problem z nissanem Almera Tino 2003 1.8 benzyna plus Gaz. 

Od wczoraj kopci mi z tłumika na niebiesko po dodaniu gazu czy to na benzynie czy na gazie.

Może ktoś się z czyms takims spotkał. Prosze o pomoc 

Jestem tutaj swieżak wieć jesli cos musze dopisac w sprawie informacji to dajcie znac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być naprawde wiele. Po prawo na górze masz wyszukiwarkę. Tam wpisz np. -->niebieski dym<-- klikn a potem czytaj. Temat poruszany często na forum i praktycznie w każdym modelu Nissanka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czarodziej84

Przyczyn może być naprawde wiele. Po prawo na górze masz wyszukiwarkę. Tam wpisz np. -->niebieski dym<-- klikn a potem czytaj. Temat poruszany często na forum i praktycznie w każdym modelu Nissanka.

dzieki za wskazówki to dla mnie bardzo pomocne. Będe szukał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze i najważniejsze sprawdź poziom oleju w silniku i dolej, bo z pewnością będzie za mało.

Niebieski dym w benzyniakach to tylko i wyłącznie palony olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopci i bedzie kopcił, bo masz albo pęlnięte ze zużycia/przegrzania pierścienie, albo gumki w głowicy się powycirały.

 

Dolanie oleju na to nie zaradzi, spowoduje tylko, ze nie zatrzesz od razu silnika;)

 

Kiedy auto kopci?

Od razu przy odpaleniu walnie niebieski kłab dymu?

 

JAk jedziesz po drodze na stałych obrotach i nagle zdejmiesz nogę z gazu to też jest niebiesku dym?

 

Jesłi oba powyzsze, to uszczelniacze zaworowe.

 

 

JAk auto bedzie rozgrzane, to ustań na parkingu, wciśnij gaz prawie do odcinki (5000obrotów minimum), trzymaj tak przez kilka sekund i zobacz co bedzie leciało z wydechu. Jeśli kłeby niebieskiego (ewentualnie wchodzącego w czarny) dymu, to pierścienie popękane/zuzyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czarodziej84

kopci i bedzie kopcił, bo masz albo pęlnięte ze zużycia/przegrzania pierścienie, albo gumki w głowicy się powycirały.

 

Dolanie oleju na to nie zaradzi, spowoduje tylko, ze nie zatrzesz od razu silnika;)

 

Kiedy auto kopci?

Od razu przy odpaleniu walnie niebieski kłab dymu?

 

JAk jedziesz po drodze na stałych obrotach i nagle zdejmiesz nogę z gazu to też jest niebiesku dym?

 

Jesłi oba powyzsze, to uszczelniacze zaworowe.

 

 

JAk auto bedzie rozgrzane, to ustań na parkingu, wciśnij gaz prawie do odcinki (5000obrotów minimum), trzymaj tak przez kilka sekund i zobacz co bedzie leciało z wydechu. Jeśli kłeby niebieskiego (ewentualnie wchodzącego w czarny) dymu, to pierścienie popękane/zuzyte.

Auto kopci odrazu , i dodałem tak gazu na 500o obrotów i tez niebiesko :( więc jade sie umowic do mechanika.

A wiesz jaki to może koszt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw pierścieni na allegro znalazłem za 155zł, wiec tragedii nie ma. JAk głowica bedzie zdjęta (i oprócz gumek nie bedzie wymagała roboty ) to same uszczelniacze to groszowe sprawy Plus 50-100 za planowanie. Do tego uszczelki, płyny i najważniejsze- robota mechanika, bo moze wziać 3 stówy, a moze i wziac 3 razy tyle, bo kto mu zabroni. Ogólnie przy dobrych wiatrach (jeśłi nic niespodziewanego po drodze nie wyskoczy) myśle że istnieje realna szansa, zeby sie w 1000-1200 zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość czarodziej84

Witam

Temat moge uznac za zamknięty Głowica do całkowitej naprawy + wymiana piercieni + wiadomo wymiana oleju plus filtry oraz robocizna 2500 zł

Jeżdził bym o wiele dłużej lecz jak sama nazwa mowi Gaz wypala i wypalił wszystko co mógł.

regeneracja głowicy koszt 900 pierscienie kolejne 900 plus robocizna plus oleje i filtry i wyszło 2500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czarodziej84

A ile przejechales na gazie? Jaka instalacja?

Hej

Na gazie przejechałem ponad 200 000 tys całkowity przebieg to 298 000 tys.

Instalacja firmy Tartarini "Włoska" Gaz montowany w salonie Nissana w Niemczech.

Auto kupiłem od Rodziny pierwszy własciciel ja 2  i gdyby nie ta usterka to do tej pory bardzo zadowalony operator tego autka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem swiezo po remoncie i zamknalem sie w 1,9k. Wymienione pierscienie (300zl, dorabiane porzadne zeliwne do tlokow, z tego wzgledu, ze wszystkie oryginaly czy zamienniki wygladaly zbyt mizernie, po prostu eksperyment), uszczelniacze, uszczelka pod glowica, szlif glowicy (300zl), dodatkowo jeszcze jakies uszczelki, wszelakie plyny i przy okazji dwa paski i roleczka, robocizna 550zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...