Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 Di - sprzęgło


Gość bartek9108
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie... szukam po guuglach i ni ma :(

 

Ile średnio w 2.2Di wytrzymało wam sprzęgło?

Edytowane przez krawiec1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Kurcze... sprzęgło mi się nie ślizga, wchodzi ładnie na obroty, nawet przy ostrym starcie jak sprawdzałem, biegi wchodzą dobrze... ale czasami przy normalnym ruszaniu zatrzęsie jakby się ślizgnęlo albo była tarcza źle wycentrowana, nie wiem... i teraz myślę, że albo po przeróbce skrzyni coś źle złożyłem albo powoli zabija je podniesiony moment. Auto ma ledwo 116k ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

"odkopuję", gdyż mam wrażenie, że sprzęgło mi się ślizga.

Na 1 i 2gim biegu przy gwałtownym dodaniu gazu obroty nie wchodzą płynnie, a auto słabo przyspiesza.

Czy to to?

 

Ponadto sprawdzałem ceny kompletu i np. Sachs czy LUK to koszt około 800-900zł, a Valeo - 1600zł.

Skąd może wynikać aż taka różnica w cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odkopuję", gdyż mam wrażenie, że sprzęgło mi się ślizga.

Na 1 i 2gim biegu przy gwałtownym dodaniu gazu obroty nie wchodzą płynnie, a auto słabo przyspiesza.

Czy to to?

 

Na podstawie podanych przez Ciebie objawów najprawdopodobniej sprzęgło kwalifikuje się do wymiany.

Jest jeszcze inny sposób na określenia stanu sprzęgła w aucie, a mianowicie spróbuj na postoju przy zapalonym silniku, wrzucić 3-kę i powoli puszczać sprzęgło. Jeśli zgaśnie to jest ok, jeśli nie to szykuje się wymiana, lub inaczej: zaciągnij ręczny i ruszaj z 2 - go biegu. Jeżeli zgaśnie, to wszystko jest ok.

 

Co do cen, to się nie wypowiadam, ale gdzieś było to poruszane, lecz nie pamiętam w jakim modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trójki to dawałem radę ruszyć jeszcze 2 lata temu, gdy byłem wystarczająco delikatny ;)

sprawdzę metodę 2 + ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to aby ruszyc z 3 lecz wrzuc bieg posc sprzeglo i przygladaj sie obrotomierzu normalnie powinien zgasnac a jak slizga sie to pomalu beda opadac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie panowie pomysły na sprawdzanie stanu sprzęgła

facepalm.jpg

 

A sposób jest prosty: podczas jazdy dodaj na 4-5 biegu w okolicach 2tys. obr.  full gazu - łatwo sprawdzisz czy się ślizga (z czasem problem będzie występował na coraz niższych biegach).

A męczenia sprzęgła na 3 biegu nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku wymieniałem przy 250000 km przy okazji wymiany łożysk w skrzyni. Sprzęgło by jeszcze pojeździło, ale bez sensu by było to za niedługo drugi raz rozbierać. Sprzęgło raczej fabryczne było jeszcze, auto kupione przy przebiegu 140000 km z hakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no teres masz racje lepiej jechac z padnietym sprzeglem dac mu w piz.... i sie zastanawiac czy wrocisz na holu jak mozna spokojnie pod garazem wrzucic trojke 

ten sposob jest w wielu instrukcjach ale co tam pewnie klamia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bardziej dasz mu w pi*de jak będzie go maltretował szarpiąc przy ruszaniu. Ja o żadnym maltretowaniu nie mówiłem, jedynie o tym żeby sprawdzić czy sprzęgło przenosi dostępny moment z silnika na koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...