Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] GA16DE Za duże spalanie


siergiej142
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem, że moja Primera pali mi jakieś 14,4 litrów gazu. Jest to spalanie w mieście przy takiej mieszanej jeździe. Przy bardzo ekonomicznej po mieście zeszło mi do 12,5l. Silnik 1.6 v16. Rok 1997 sedan. Tankuje tylko na Statoilu albo BP. Mam instalacje 2 generacji, która ma już prawie 11 lat. Wymieniłem reduktor z tego co był, starego Stefanelli GE na używany przez niecały rok BRC at90e, ale nie pomogło. Pojechałem do warsztatu, który zajmuje się zakładaniem instalacji LPG, żeby mi ustawili tak jak ma być. Wyregulowali mi na analizatorze spalin i sondzie lambda, ale również spalanie nie spadło. Ostatnio zauważyłem, że benzyny też pali mi bardzo dużo przez przypadek, ale nie wiem dokładnie ile (ok 14l na trasie). Dodam, że spalanie na autostradzie przy jeździe ok 150-180 wyszło mi 14,5 lpg. Czasami dzieje mi się też tak, że przy jeździe na gazie coś się chyba przełącza samo w instalacji przy przełączniku w kabinie, tak jakby na pb, wtedy trochę muszę poruszać kabelkami dochodzącymi do tego przełącznika, jakby coś nie łączyło. Mam też tak, że jak wyhamowywuje do zera jadąc na lpg i nie mam auta na biegu, to mi gaśnie, obroty spadają do 0. Nie wiem czy te rzeczy mają jakiś wpływ, ale wolałem je napisać. Proszę Was o napisanie co może być przyczyną takiego spalania i co można zrobić, żeby je jakoś zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w mieście pali ok. 13l gazu, na trasie zejdzie do ok 10l, sprawdź sondę, zapłon. A tak na marginesie to poczytaj na forum lpg. Moderator powinien przenieść ten temat !!??? A co do przełączania na benzynę sprawdź przełącznik a jak to nie pomoże, to może siadać centralka od gazu. Po paru latach siadają też tak miałem, kupiłem nową i jest ok. (ja mam Bingo S4). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w mieście pali ok. 13l gazu, na trasie zejdzie do ok 10l, sprawdź sondę, zapłon. A tak na marginesie to poczytaj na forum lpg. Moderator powinien przenieść ten temat !!??? A co do przełączania na benzynę sprawdź przełącznik a jak to nie pomoże, to może siadać centralka od gazu. Po paru latach siadają też tak miałem, kupiłem nową i jest ok. (ja mam Bingo S4). 

No nie wiem czy powinien przenieść ten temat, bo benzyny tez mi pali za dużo, więc nie jest to tylko problem gazu. Czytałem forum lpg. Tam polecali wymienić reduktor i wyregulować, to zrobiłem i bez efektu. A co do przełącznika (mam stefanelli) to do niego wchodzi switch z 5 pinami, ten środkowy wygląda jakby się przypalał. Rozebrałem te kable i do tego środkowego kabla przylutowany jest jakiś inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź sondę i przepływomierz, świece kiedy wymieniałeś

Ja kupiłem go jakieś pół roku temu. Świece tylko wyczyściłem, bo były dobre (ponoć wymienione razem z kablami przed sprzedażą), a przepływomierz (jeżeli to jest ten przy przepustnicy) to jakieś 3 miesiące temu czyściłem razem z przepustnicą, bo wymieniałem krokowca i wyglądał na dobry, tzn nie był przerwany ani nic, nie wiem jak go sprawdzić. A sonde jak mogę sprawdzić? Jak byłem teraz ostatnio wyregulować reduktor, to robili mi to w ten sposób, że zwykłym miernikiem eletrycznym minus do minusa na akumulatorze, a plus do sondy. i ustawiali 2 wartości na podstawi chyba napięcia. Dlatego wydaje mi się ze jest dobra, skoro ustawiali w oparciu o nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy powinien przenieść ten temat, bo benzyny tez mi pali za dużo, więc nie jest to tylko problem gazu. Czytałem forum lpg. Tam polecali wymienić reduktor i wyregulować, to zrobiłem i bez efektu. A co do przełącznika (mam stefanelli) to do niego wchodzi switch z 5 pinami, ten środkowy wygląda jakby się przypalał. Rozebrałem te kable i do tego środkowego kabla przylutowany jest jakiś inny.

Pytanie czy tak miałeś od początku, czy  zrobiło się to ostatnio?

Szczerze II gen do GA16DE to porażka ze względu na miejsce MAFa  - piszę to na podstawie doswiadczen z Almerą GA14DE - przepustnica, dolot identyczne jak w GA16. Mikser to jakiś lepszy np Landi Renzo (oni robili dedykowane pod konkretne auto), czy jakiś "uniwerslany" palnik?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy tak miałeś od początku, czy  zrobiło się to ostatnio?

Szczerze II gen do GA16DE to porażka ze względu na miejsce MAFa  - piszę to na podstawie doswiadczen z Almerą GA14DE - przepustnica, dolot identyczne jak w GA16. Mikser to jakiś lepszy np Landi Renzo (oni robili dedykowane pod konkretne auto), czy jakiś "uniwerslany" palnik?

raczej od początku, niedawno kupiłem. Wcześniej miał wysokie obroty na biegu jałowym (ok 1300) i myślałem, że przez to tyle pali. Wymieniłem krokowca i taki zawór chyba od podciśnienia, ale nie jestem pewny, bo znalazłem to sprawne na szrocie i pomogło z obrotami i z zapaleniem, bo też z tym miałem problem. Mikser miałem Stefanelli GE 10letni, ale wymieniłęm na używany przez niecały rok BRC at90e.

Na mój gust może to być za bogata mieszanka. Wtryski LPG sprawdzałeś?

Wtrysków nie sprawdzałem, mam to zamiar zrobić, bo wyczytałem, że to może być przyczyną. A co do za bogatej mieszanki, to myślę, że nie, bo dopiero co regulowałem go u gaziarzy i jest teraz ustawiony bardzo ekonomicznie, "ma mało palić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i dodatkowo falowały mi obroty. Też mi gaziarz ustawił na "mało palić"... ale paliło dużo. Zmieniłem speca od LPG -  inny zasugerował zmianę wtrysków. Po wymianie wtrysków gazu spalanie spadło do 9l w mieście i 7 w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i dodatkowo falowały mi obroty. Też mi gaziarz ustawił na "mało palić"... ale paliło dużo. Zmieniłem speca od LPG -  inny zasugerował zmianę wtrysków. Po wymianie wtrysków gazu spalanie spadło do 9l w mieście i 7 w trasie.

No też teraz mam zamiar podjechać z tym w inne miejsce i właśnie zwrócić uwagę na wtryski. Tylko nie wiem czy uda się je jakoś wyregulować czy będzie trzeba wymienić. Ile zapłaciłeś za to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też teraz mam zamiar podjechać z tym w inne miejsce i właśnie zwrócić uwagę na wtryski. Tylko nie wiem czy uda się je jakoś wyregulować czy będzie trzeba wymienić. Ile zapłaciłeś za to?

siergiej coś mieszasz... kolega megadave to najwyraźniej pisze o wtryskach LPG , a Ty masz przecież  mikser !!!   Na moje pytanie o mikser też coś pomieszałeś, bo napisałeś mi o parowniku/reduktorze a nie mikserze.  w ten sposób, to raczej trudno będzie cokolwiek naprawić "na maila". 

 

btw megadave jakie teraz masz wtryski? Jakieś rewelacyjnie niskie to spalanie masz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega megadave to najwyraźniej pisze o wtryskach LPG , a Ty masz przecież  mikser !!!  

 

btw megadave jakie teraz masz wtryski? Jakieś rewelacyjnie niskie to spalanie masz.

No fakt, w LPG 2 generacji chyba wtrysków nie było?  Moje LPG jest sekwencyjne i wtryski ma. Jakiej firmy wtryski - nie wiem. Jutro napiszę jak sprawdzę. Naprawdę 9l w mieście. Myślałem, ze to norma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, w LPG 2 generacji chyba wtrysków nie było?  Moje LPG jest sekwencyjne i wtryski ma. Jakiej firmy wtryski - nie wiem. Jutro napiszę jak sprawdzę. Naprawdę 9l w mieście. Myślałem, ze to norma...

9l LPG w mieście to po mojemu oszczędnie jest. 7l w trasie, to też b. dobry wynik, a jak było na Pb?

U mnie po trasie najmniej wyszło niecałe 8l, ale często wychodziło 8-8,5, bez wariowania (90-120km/h). Stricte po mieście nie jeżdżę więc nie podam ile spala, ale spodziewałbym się z 10-11l (miasta z korkami). Komputer lpg to STAG4+, wtryski Hana2000red. Jak masz ustawiony zapłon? Standard 10, czy trochę do przodu 12-13st?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9l LPG w mieście to po mojemu oszczędnie jest. 7l w trasie, to też b. dobry wynik, a jak było na Pb?

U mnie po trasie najmniej wyszło niecałe 8l, ale często wychodziło 8-8,5, bez wariowania (90-120km/h). Stricte po mieście nie jeżdżę więc nie podam ile spala, ale spodziewałbym się z 10-11l (miasta z korkami). Komputer lpg to STAG4+, wtryski Hana2000red. Jak masz ustawiony zapłon? Standard 10, czy trochę do przodu 12-13st?

Nie wiem jak na Pb, bo kupiłem już zagazowane auto.

Z przyczyn ekonomicznych rzadko i krótko jeżdżę na benzynie.

Komp to STAG 300, a wtryski Valtec.

O ustawieniu zapłonu nie mam informacji - działa git, więc się nie interesuję :)

W moim mieście korki to raczej rzadkość, więc może stąd ten wynik.

Może Twój silnik ma mniej koników? Mój ma 73kW = 99KM. Wcześniej były 90KM a w okolicach liftu nieznacznie je zmodernizowano i może wtedy poprawiono nieco ekonomikę?

Edytowane przez megadave
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siergiej coś mieszasz... kolega megadave to najwyraźniej pisze o wtryskach LPG , a Ty masz przecież  mikser !!!   Na moje pytanie o mikser też coś pomieszałeś, bo napisałeś mi o parowniku/reduktorze a nie mikserze.  w ten sposób, to raczej trudno będzie cokolwiek naprawić "na maila". 

 

btw megadave jakie teraz masz wtryski? Jakieś rewelacyjnie niskie to spalanie masz.

No właśnie masz racje, trochę mi się pomieszało, bo pisałem to już późno. Ja mam reduktor, a nie mikser i na początku o tym napisałem, a Ty mnie zapytałeś jakim mam mikser, więc pomyślałem, że to jest zamienna nazwa reduktora. Nie znam się za bardzo na tym, dopiero teraz jak mam problem to poznaje jak to jest zrobione. A z tymi wtryskami to też tak z rozpędu napisałem, bo pomyliły mi się z zaworami, dlatego że chwile wcześniej o tym dużo czytałem, że źle ustawione luzy mogą być przyczyną. A więc żeby było jasno. Mam reduktor BRC AT90E.

 

Ostatnio zmieniłem świece na nowe i sprawdzałem przewody czy nie maja żadnych przebić. Ale wymiana świec nie zmniejszyła spalania. Poza tym chciałem się umówić z mechanikiem na ustawienie luzów zaworów, ale on mi powiedział, że to na pewno nie jest przyczyną dużego spalania. Więc teraz już za bardzo nie wiem co może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie masz racje, trochę mi się pomieszało, bo pisałem to już późno. Ja mam reduktor, a nie mikser i na początku o tym napisałem, a Ty mnie zapytałeś jakim mam mikser, więc pomyślałem, że to jest zamienna nazwa reduktora. Nie znam się za bardzo na tym, dopiero teraz jak mam problem to poznaje jak to jest zrobione. A z tymi wtryskami to też tak z rozpędu napisałem, bo pomyliły mi się z zaworami, dlatego że chwile wcześniej o tym dużo czytałem, że źle ustawione luzy mogą być przyczyną. A więc żeby było jasno. Mam reduktor BRC AT90E.

 

Ostatnio zmieniłem świece na nowe i sprawdzałem przewody czy nie maja żadnych przebić. Ale wymiana świec nie zmniejszyła spalania. Poza tym chciałem się umówić z mechanikiem na ustawienie luzów zaworów, ale on mi powiedział, że to na pewno nie jest przyczyną dużego spalania. Więc teraz już za bardzo nie wiem co może być.

Jak masz drugą generację , to musisz mieć i reduktor (służy do zamiany płynnego lpg w lotny), i mikser przez który podawany jest lpg "lotny" do kolektora. Po drodze na wężu reduktor-mikser jest jeszcze silniczek krokowy sterowany z  BingoS4.Mikser pewnie masz w puszcze filtra powietrza.

Pytanie czy można go zdemontować?Pytam, bo jeśli mikser jest w puszce filtra, to po jego wyjęciu może być problem żeby pozaklejać dziury po nim.

Ja zacząłbym o sprawdzenia spalania na Pb, ale bez miksera w dolocie, bo jego obecność na 99% zabuża odczyty przepływki, wtedy auto na Pb jeździ nie do końca poprawnie i robienie testu paliwowego da niemiarodajne wyniki.

Wrzuć fotę spod maski.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz drugą generację , to musisz mieć i reduktor (służy do zamiany płynnego lpg w lotny), i mikser przez który podawany jest lpg "lotny" do kolektora. Po drodze na wężu reduktor-mikser jest jeszcze silniczek krokowy sterowany z  BingoS4.Mikser pewnie masz w puszcze filtra powietrza.

Pytanie czy można go zdemontować?Pytam, bo jeśli mikser jest w puszce filtra, to po jego wyjęciu może być problem żeby pozaklejać dziury po nim.

Ja zacząłbym o sprawdzenia spalania na Pb, ale bez miksera w dolocie, bo jego obecność na 99% zabuża odczyty przepływki, wtedy auto na Pb jeździ nie do końca poprawnie i robienie testu paliwowego da niemiarodajne wyniki.

Wrzuć fotę spod maski.

Ok, zrobię dzisiaj parę zdjęć jak to wygląda i wrzucę tutaj.

Nie wiem właśnie gdzie jest ten mikser. Do obudowy filtra powietrza dochodzi wąż z reduktora, na którym jest śruba regulacyjna, (nie ma śilniczka krokowego). I ten wąż tak ktoś wprowadził chyba chałupniczą metodą, na silikonie. Niby jest to szczelne, ale nie jest to chyba zrobione tak jak ma być. Jak zrobię zdjęcia, to będzie widać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobię dzisiaj parę zdjęć jak to wygląda i wrzucę tutaj.

Nie wiem właśnie gdzie jest ten mikser. Do obudowy filtra powietrza dochodzi wąż z reduktora, na którym jest śruba regulacyjna, (nie ma śilniczka krokowego). I ten wąż tak ktoś wprowadził chyba chałupniczą metodą, na silikonie. Niby jest to szczelne, ale nie jest to chyba zrobione tak jak ma być. Jak zrobię zdjęcia, to będzie widać o co chodzi.

1) Z tego co napisałeś wynika jasno że mikser jest w obudowie filtra powietrza. Wystarczy odpiąć zapinki puszki i będzie na wierzchu.

2) jeśli jest śruba bez krokowca , to nawet nie jest II-ga generacja tylko I-sza. Naprawdę szkoda silnika pod coś takiego!!! Śrubą to można od biedy wystroić na postoju auto, bez obciążenia. Przy normalnej  jeżdzie (zmiennym obciężeniu) nie ma szans żeby mieszanka zawsze była odpowiednia. 

3) Zacząłbym od tego co napisałem powyżej - kup używkę obudowy filtra - dzisiaj na alledrogo jest z 5 ofert, ceny 120-130 pln.Wymiana prościutka. Zresetować ECU (pożadnie 24h bez aku) i sprawdzić jak będzie na Pb.

Skąd jesteś?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko! Z opisów wynika, że ktoś narobił niezłego bałaganu tą instalacją LPG. Jak się uda, to można powalczyć z uszczelnieniem obudowy filtra powietrza. Szkoda tak wywalać 120 zeta na niepewną diagnozę. siergiej142 - montowałeś tą instalację sam, czy już kupiłeś auto z lpg? Jak długo auto ma instalacje lpg?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek - jestem z Rzeszowa.

Jak wymieniałem filtr powietrza, to nie zwróciłem uwagi żeby coś takiego tam było, ale sprawdzę jeszcze raz i zrobię zdjęcie jak to wygląda wewnątrz obudowy filtra. Wrzucę jutro razem z resztą zdjęć i jeszcze dorzucę dokument od instalacji gazowej. Ma ona 10, albo 11 lat, już nie pamiętam. Auto jest z '97. Ja kupiłem już tak zrobioną. Wiedziałem tylko, że chyba w marcu muszę butle wymienić bo się kończy okres eksploatacji. Obudowę filtra powietrza mogę mieć za grosze do tego, tylko, że też z auta, w którym był gaz. Jak nie może być taka, poszukam czegoś na szrocie.

Co do tej śruby, to mi wydaje się, że ktoś sobie przerobił tak to, nie wiem po co, bo mam kabelek z końcówką, która nie jest nigdzie podpięta i znajomy mówił mi, że to chyba jest właśnie od krokowca.

Jutro jak wrzucę zdjęcia, to może uda się ocenić czy coś się jeszcze z tego da zrobić, bo jak byłem regulować reduktor, to powiedzieli mi, żeby założyć sekwencje za 2300. Dla mnie to za duży wydatek do auta, za które dałem 3500. W sumie na różne rzeczy włożyłem w niego ok 2000 i po za gazem jest w naprawdę dobrym stanie mechanicznym i blacharskim, więc z 2 strony też by mi było szkoda się go pozbyć, bo dobry egzemplarz. Przebieg ma 230000 nie cofany. Na chwilę obecną jedynym minusem tego auta poza tym na akumulatorze jest to spalanie/ instalacja lpg.

Edytowane przez siergiej142
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek - jestem z Rzeszowa.

Jak wymieniałem filtr powietrza, to nie zwróciłem uwagi żeby coś takiego tam było, ale sprawdzę jeszcze raz i zrobię zdjęcie jak to wygląda wewnątrz obudowy filtra. Wrzucę jutro razem z resztą zdjęć i jeszcze dorzucę dokument od instalacji gazowej. Ma ona 10, albo 11 lat, już nie pamiętam. Auto jest z '97. Ja kupiłem już tak zrobioną. Wiedziałem tylko, że chyba w marcu muszę butle wymienić bo się kończy okres eksploatacji. Obudowę filtra powietrza mogę mieć za grosze do tego, tylko, że też z auta, w którym był gaz. Jak nie może być taka, poszukam czegoś na szrocie.

Co do tej śruby, to mi wydaje się, że ktoś sobie przerobił tak to, nie wiem po co, bo mam kabelek z końcówką, która nie jest nigdzie podpięta i znajomy mówił mi, że to chyba jest właśnie od krokowca.

Jutro jak wrzucę zdjęcia, to może uda się ocenić czy coś się jeszcze z tego da zrobić, bo jak byłem regulować reduktor, to powiedzieli mi, żeby założyć sekwencje za 2300. Dla mnie to za duży wydatek do auta, za które dałem 3500. W sumie na różne rzeczy włożyłem w niego ok 2000 i po za gazem jest w naprawdę dobrym stanie mechanicznym i blacharskim, więc z 2 strony też by mi było szkoda się go pozbyć, bo dobry egzemplarz. Przebieg ma 230000 nie cofany. Na chwilę obecną jedynym minusem tego auta poza tym na akumulatorze jest to spalanie/ instalacja lpg.

W mojej opinii silnik GA nie może chodzić do końca dobrze na instalacji II gen, na obu paliwach (na Pb z mikserem raczej będzie zła analiza spalin - wysokie HC). Z drugiej strony fakt 2300 to spory wydatek, chociaż jeśli auto rokuje ze stanu że pojeździ 3-4 lata to może trzeba by to roważyć? Czasami można upatrzyć używkę - elektronikę z czujnikiem, wtryski i parownik raczej nowe trzeba by. Ewentualnie można rozważyć dedykowany mikser - swego czasu robiło takie Landi Renzo o kodzie AB395 (miałem w Almerze 1.4)> Na necie jest taka oferta

http://nagaz24.pl/mixer-ab-395-nissan-almera,s,924,p,pl.html

chociaż nie wygląda mi na oryginał (brak przetłoczeń na zewnątrz) produkcji LR, ale ogónie konstrukcyjnie bardzo podobny do tego co miałem. Montuje się go na przepustnicę, pod puszkę filtra, żadnego dziurawienia, średnica była dobrana jak najlepiej do pojemności silnika. Generalnie całkiem równo Almerka mi na tym jeździła na lpg i Pb, chociaż analiza spalin była zabużona (na PB), co świadczyło o nadmiarze paliwa w stosunku do powietrza. 

 

Z tą zapasową puszką, to jak jesteś pewien jej szczelności, to spróbuj zamontować i zrobić jak radziłęm wyżej reset 24h i testy na Pb. Sprawdź też wszystki rurki podcisnień, odmy , czy nie są sparciałe i gdzeiś nie ciągnie lewego powietrza. Acha a jak wygląda odczyt sondy lamba - oscyluje (test masz opisany w zrób to sam). Jakbyś był bliżej Wawy, to można by podłączyć u mnie pod DataScana, może masz padnięty czujni temperatury?

Edytowane przez Darek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 może masz padnięty czujni temperatury?

O! I to może być dobry trop. Może z LPG być wszystko ok, tylko Primerka cały czas na ssaniu pomyka i stad takie wyniki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii silnik GA nie może chodzić do końca dobrze na instalacji II gen, na obu paliwach (na Pb z mikserem raczej będzie zła analiza spalin - wysokie HC). Z drugiej strony fakt 2300 to spory wydatek, chociaż jeśli auto rokuje ze stanu że pojeździ 3-4 lata to może trzeba by to roważyć? Czasami można upatrzyć używkę - elektronikę z czujnikiem, wtryski i parownik raczej nowe trzeba by. Ewentualnie można rozważyć dedykowany mikser - swego czasu robiło takie Landi Renzo o kodzie AB395 (miałem w Almerze 1.4)> Na necie jest taka oferta

http://nagaz24.pl/mixer-ab-395-nissan-almera,s,924,p,pl.html

chociaż nie wygląda mi na oryginał (brak przetłoczeń na zewnątrz) produkcji LR, ale ogónie konstrukcyjnie bardzo podobny do tego co miałem. Montuje się go na przepustnicę, pod puszkę filtra, żadnego dziurawienia, średnica była dobrana jak najlepiej do pojemności silnika. Generalnie całkiem równo Almerka mi na tym jeździła na lpg i Pb, chociaż analiza spalin była zabużona (na PB), co świadczyło o nadmiarze paliwa w stosunku do powietrza. 

 

Z tą zapasową puszką, to jak jesteś pewien jej szczelności, to spróbuj zamontować i zrobić jak radziłęm wyżej reset 24h i testy na Pb. Sprawdź też wszystki rurki podcisnień, odmy , czy nie są sparciałe i gdzeiś nie ciągnie lewego powietrza. Acha a jak wygląda odczyt sondy lamba - oscyluje (test masz opisany w zrób to sam). Jakbyś był bliżej Wawy, to można by podłączyć u mnie pod DataScana, może masz padnięty czujni temperatury?

Najbardziej zależy mi na tym, żeby chodził on dobrze na gazie bo ze względów ekonomicznych mało jeżdżę na benzynie. Rurki i to co napisałeś sprawdzę jutro, sonde lambda również, ale jak dzisiaj robiłem zdjęcia żeby je tu wrzucić, to zauważyłem sporą dziurę w filtrze powietrza, której wcześniej albo nie było, albo jej nie zauważyłem i może to jest powód? Zdjęcie tej dziury również dołączam z resztą fotek. Nie wiem czy widać na nich to co powinno być, ale jeśli nie to napiszcie jakie zdjęcia ewentualnie jeszcze dodać.

Co do tego czujnika temperatury, to gdzie on się znajduje i jak można sprawdzić czy jest padnięty?

post-57709-0-41540800-1386194925_thumb.jpg

post-57709-0-46360900-1386194956_thumb.jpg

post-57709-0-38896700-1386194989_thumb.jpg

post-57709-0-96933600-1386195012_thumb.jpg

post-57709-0-77147300-1386195040_thumb.jpg

post-57709-0-10067300-1386195277_thumb.jpg

post-57709-0-07519600-1386195302_thumb.jpg

post-57709-0-60664900-1386196150_thumb.jpg

post-57709-0-05769900-1386196471_thumb.jpg

post-57709-0-44263800-1386196512_thumb.jpg

post-57709-0-55919000-1386196577_thumb.jpg

post-57709-0-42189600-1386196608_thumb.jpg

post-57709-0-82333700-1386196642_thumb.jpg

post-57709-0-52561300-1386196670_thumb.jpg

post-57709-0-87811200-1386196702_thumb.jpg

post-57709-0-51937100-1386196742_thumb.jpg

post-57709-0-95988100-1386196767_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zapomniane sprawy, termostat i czujnik temperatury, termostat zmień bo coś mi się wydaje że silnik chodzi na dawce rozruchowej, a dane czujnika wrzucę jutro teraz zmykam spać nie chce mi sie gmyrać w katalogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zapomniane sprawy, termostat i czujnik temperatury, termostat zmień bo coś mi się wydaje że silnik chodzi na dawce rozruchowej, a dane czujnika wrzucę jutro teraz zmykam spać nie chce mi sie gmyrać w katalogach.

o czujniku to już było wspomniane, wadliwy termostat powinien być "widziany" na wskaźniku temp w kabinie,zwłaszcza zimą (jak szybko auto się rozgrzewa podług wskźnika?).

Na początek niech siergiej pozatyka tą dziurę o której pisał. 

Wg zdjęć to niestety I-sza gen , ze śrubą - naprawdę szkoda silnika na to. Moze chciaż zrobić z tego II-gen na BingoS4 z krokowcem - komplet nówka za 250 pln + ewentualnie "lepszy mikser" o którym było wyżej.

 

Acha i widzę że jest urżnięta rura dolotu, niechybnie przez gazmenów, bo w miejscu "puszki rezonansowej" wpakowany jest parownik - się na "tuningu" nie znam, ale możliwe że "krótki" dolot zmienia charakterystykę pracy silnika...

Edytowane przez Darek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...