Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka pytań na temat mojego R51(sprzęgło, hamulce, zawieszenie, klimatronik))


MACK17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów witam Koleżanki, tak jak w temacie mam kilka pytań do znawców naszych bryk, użytkuję tego patha już 2 lata , forum obserwuję około roku jednak nie znalazłem interesujących mnie tematów. R51 kupiłem z przebiegiem 98000km teraz ma 140000. w punktach opiszę moje spostrzeżenia związane z wymienionymi elementami pojazdu proszę o przeczytanie całego mojego "referatu":)

1. Sprzęgło.

Zacznijmy od sprzęgła. Mam do jego sprawności wątpliwości, mianowicie nie trzęsie ono budą przy gaszeniu ale przy mocniejszym przyspieszaniu nieraz a czasem zawsze słychać takie jakby syknięcie poza tym wyjazd z domu mam pod górkę w dodatku na wstecznym często trzeba się zatrzymać i ruszyć wtedy mam wrażenie że sprzęgło się ślizga, pedał prawie że puszczony a auto sie zachowuje jakbym cofał na półsprzęgle i wydaje mi się że za wysoko bierze bo przy samej górze, kiedyś jak holowałem przyczepę o dość dużej masie to też przy ruszaniu wydawało mi się że sprzęgło ''nie słucha'' nogi tylko robi swoje i auto jest zmulone....szukałem tematu związanego z regulacją pedału sprzęgła niestety nie znalazłem nawet szukając w postach kolegi alkaspaw... pisałem do niego Priv w tej sprawie ale też nie odpisuje. będąc przy sprzęgle chciałbym zwrócić uwagę na skrzynię biegów mianowicie pisałem już kiedyś w temacie że moja skrzynia robi łyłyłlył na 1 2 i R, nie są to krzyżaki ani nic w mostach dźwięk ewidentnie dobiega z prawej strony skrzyni biegów, lokalny spec od skrzyń biegów stwierdził że zęby na trybach na tych biegach musiały się lekko zawinąć i sobie wyją(prawdopodobnie przez zle działające sprzęgło....) po póki w oleju nie ma grubych wiórów metalu to poza dźwiękiem nic się nie stanie.

2. Hamulce.

Dokładniej chciałbym zapytać czy przy zaciągniętym ręcznym gdy wrzucicie 1 i popuszczacie sprzęgło auto się rusza tak 5cm do przodu lub do tyłu? to wygląda tak jakby był luz na zaciskach dosłownie..... 2 sprawa to jak wygląda regulacja ręcznego bo muszę postawić lewarek na pion żeby był ręczny a i tak nie jest za wspaniały..

3. Zawieszenie

Tu chciałbym spytać jakich końcówek przedniego stabilizatora używacie(jakiej firmy i jaka cena), na dziurach coś zaczyna mi drżeć i jest to abo końcówka stabilizatora albo końcówka drążka - czuć to pod stopami i tak jakby na kierownicy zazwyczaj przy jeździe po bruku

4. Klimatronik

Moje utrapienie... najlepiej grzeje na HI i wyłączonym ogrzewaniu. jak ustawię załóżmy 23 stopnie to z początku grzeje ładnie po czym wentylator zwalnia i zaczyna dmuchać zimnem... nie wspominając już o tym że najchętniej by dmuchało prosto w twarz a ja lubię jak dmucha na nogi i na szybę..... czyszczenie czujnika z wentylatorem nie przynosi rezultatów, czujnik przy szybie stracił niedawno tą kopułkę plastikową ale problemy występowały już wczesniej. filtr kabinowy wymieniany razem z olejem i filtrami oleju klima nie czyszczona.... dawno:).

5. Filtr paliwa

Mianowicie czy słyszeliście o tym i czy stosujecie się do tego ze filtr paliwa ma zalecenie wymiany co 60 tys km? dla mnie to dziwne. przy wymianie oleju filtr nie był wymieniany bo gość tak twierdził jak piszę, ale chyba wymienię go w tym tyg co by nie było psikusa w mroźnie dni noi dość się naczytałem na temat wtrysków i pompy.

6.AIR BAG.

Moje autko pochodzi z Czech, kupiłem je z firmy leasingowej(jest zarejestrowane jako ciężarowe ma kratkę i 5 miejsc) tam użytkowała je kobieta która dowoziła towar do sklepu, auto miało wyeksploatowane amortyzatory(to nie są moje przypuszczenia tylko użytkownik tego auta był przy sprzedaży przez leasing ). Noi miało kolizję ze sarną i barierką.... o dziwo nie poleciały jaśki w kierownicy lecz poleciała kurtyna lewa po uderzeniu w barierkę lewymi tylnymi drzwiami (co ciekawe próg ten ozdobny nie tknięty). kurtyna została zwinięta i jak narazie tak jest lecz chciałbym ją wymienić wiem że trzeba sporo rozebrać, moje pytanie jest takie czy trzeba też wymienić lewy sensor poduszek? noi czy wszystko wpinać śmiało w kostki(przy odłączonym akumulatorze) czy lepiej udać się z tym do elektronika?

 

to by było na tyle przepraszam za ten list lecz chciałem zamieścić wszystko w jednym temacie. jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymień sprzęgło bo zabije ci skrzynię totalnie. Chociaż ta też już wymaga remontu. I niestety sam sobie jesteś winien.

 

2. Mam automat ale samochód zawsze kilka centymetrów przesunie się po zaciągnięciu ręcznego nawet jeśli mam wrzucony N. Z tyłu jest tarczo-bęben co oznacza że nożny hamulec pracuje na tarczy a postojowy na bębnie. Autko waży ponad 2T więc zanim szczęki rozprzęgną się na tyle aby samochód zatrzymać do mija te kilka centymetrów. Gorzej jakbyś ruszył na ręcznym a koła zaczną się kręcić, to oznacza że wymaga regulacji. Jak? bardzo prosta sprawa, regulacja jak w każdym hamulcu bębnowym. Ściągasz koło znajdujesz zaślepkę, ściągasz ją kręcisz kołem aż znajdziesz zębatkę samoregulatora i dokonujesz regulacji.

 

3. Ruszaj szybko kierownicą prawo lewo, niech ktoś obserwuje końcówki drążka. Jeśli widać i czuć drgania do wymiany. Dalej pod samochód, poruszaj stabilizatorem, jak zauważysz luzy to do wymiany. Co do diagnostyki na słuch i wrażenia. Końcówki drążka dają o sobie najbardziej znać jak omijasz przeszkodzę czyli ruch w jedną stronę a później zaraz w przeciwną. Jeśli na niewielkich nierównościach czujesz delikatne uderzenia w podłodze to mogą ale nie muszą to być stabilizatory.

 

4. Pamiętaj że Path zaczyna ogrzewać stopniowo w miarę jak silnik się rozgrzewa. Po kilkunastu minutach osiąga maksymalny poziom grzania a następnie zmniejsza je do uzyskania temperatury ustawionej. Nie jest to regulowane prędkością obrotów dmuchawy bo u mnie czuć ewidentnie że zmienia się temperatura wydmuchiwanego powietrza. Nie czytałem jeszcze serwisówki na ten temat ale podejrzewam że system sam reguluje ustawienia przesłon w wentylacji aby w taki sposób zarządzać ciepłem. Nie rozumiem stwierdzenia: "najlepiej grzeje na HI i wyłączonym ogrzewaniu". Co rozumiesz pod pojęciem wyłączonym ogrzewaniu bo jak dla mnie to nie powinien grzać. Sam sobie odpowiedziałeś częściowo na pytanie: "jak ustawię załóżmy 23 stopnie to z początku grzeje ładnie po czym wentylator zwalnia i zaczyna dmuchać zimnem". Trudno aby było inaczej bo przecież ustawiłeś 23 stopnie więc nie będzie cały czas dmuchał gorącem tylko ogrzeje a później będzie utrzymywał zadaną temperaturę wykorzystując do tego zwiększenie lub zmniejszenie temperatury dmuchanego powietrza. W trybie AUTO zarządzanie dmuchawą jest automatyczne.

 

5. Filtr paliwa zmieniam co drugi rok. Chociaż najlepiej robić to co rok przed sezonem zimowym. Powód - to Diesel a nie wiesz co tankujesz, z drugiej strony filtra do końca z wody i innych elementów nie wypłuczesz. Więc jak zamarznie to smutna godzina. Nissan zaleca wymianę co 60tyś. km. lub 48 miesięcy.

 

6. Coś cię w konia robią. Boczny czujnik znajduje się pod wykładziną między fotelem pasażera lub kierowcy a progiem kabiny. Jest jednorazowy i nadaje się do wymiany. Próg ozdobny o którym wspomniałeś można w prosty sposób zdemontować i zamontować ponownie. Więc nie sugeruj się nim. Na twoim miejscu sprawdziłbym czy rama nie dostała w bok i czy ktoś jej nie prostował gazem jak i całego progu z słupkami. W komputerze systemu SRS na pewno widnieje info o kolizji i musi zostać skasowane aby system poduszek zaczął pracować. Po drugie aby wystrzelić kurtynę to trzeba czegoś więcej a niżeli sarenki. Masz zdjęcia z tej kolizji lub kosztorys rzeczoznawcy? Mogę ci podesłać manual dotyczący systemu poduszek powietrznych. Jest w nim dokładnie opisane jak przywrócić stan pojazdu po kolizji bocznej. Manual w języku angielskim.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Skrzynia jest zajechana to fakt ale narazie się wstrzymam, chodzi o pedał sprzęgła aktualnie że by chociaż narazie podratować bo poza wyciem to nie mam do niej zastrzeżeń chodzi ładnie.

2. Chodzi właśnie oto że auto po zaciągniętym ręcznym i puszczaniu sprzęgła przy 1 buja się tył przód albo np mam reczny zaciągnięty luzuję lub dociągam koło to też auto się przesuwa te 5 cm...

3.o te drążki to bardziej chodziło mi o firmy:) i ceny.... bo ustalić co jest winne to nie problem... czarów tam większych nie ma.

4, ogrzewanie u mnie działa tak... ruszam z pod domu silnik zimny ogrzewanie chodzi na jednej kresce wentylatora i razem z rośnięciem temperatury silnika sobie przyspiesza zaczyna ładnie grzać ciepełkiem ale jak już nagrzeje to zaczyna wiać zimnem i wg mnie jak na 23 stopmnie ustawione jest za zimno (swoją drogą muszę termometr wsadzić na jakiś czas i kuknąć..). najlepiej grzeje na HI i wyłączonym ogrzewaniu- ustaw sobie na HI temperaturę i wyłącz wentylator tak aby było na wyświetlaczu tylko off to zrozumiesz to moje zdanie.

5. Filtr zmienię bo to nie duży koszt a po co się wkurzać. jestem nauczony że w ciężarówkach wymieniamy co wymianę oleju, ostatnio nie był wymieniony i renówka wyswietliła mi 1000km później że filtry zatkane.

6. szukam fotek jak znajde to wstawie, auto dostało że tak powiem w lewa lampe błotnik... jak pisałem nie było amortyzatorów wiec auto sie postawiło i bokiem w barierkę dokładnie drzwiami. rama nie dostała próg był lekko zahaczony. nie kupił bym tego jakby było wciśnięte z boku bo nie jestem szalencem i nie chciał bym zostawiać 4 śladów albo wymieniac opony co 10tys km.... ojciec miał kiedyś d22 po potrąceniu pieszego zaliczyło krawężnik niby auto nie bite, ale tak darla opony że szok

p.s

Manual sobie znalazłem, słuchaj znam takie przypadki zresztą każdy kto troche w autach siedzi to zna przypadki że auta specjalnie mają powystrzeliwane poduszki "pod ubezpieczalnię " i tu mogło być podobnie auto naprawdę nie było jakoś mocno targnięte

Edytowane przez MACK17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tu nie ma co ratować. Sprzęgło jest hydrauliczne bez możliwości regulacji

2. to normalne też tak mam a dlaczego to już napisałem

3. Jakich firm: 555, CTR, Yamato. Ja zaopatruję się w USA i kupuję oryginalne części Nissana. Ceny o połowę tańsze. Symbole znajdziesz tutaj: http://nissan-europe.epc-data.com/

4. Tutaj musiałbyś podłączyć Consulta aby sprawdzić czy czujnik podaje prawidłową temperaturę. Przy wyłączonym wentylatorze przesłona nawiewu powietrza otwiera się maksymalnie na powietrze z zewnątrz bez mieszania(75% na nogi, 25% na przednią szybę). Stąd masz cały czas napływ ciepła bo nie jest on ograniczony ustawioną temperaturą. Ewentualnie możesz zrobić test krok po kroku aby sprawdzić w którą stronę szukać usterki. Jeśli masz kompletny manual w dziale ACT zrób test na stronie 132. Info o uszkodzeniach czujnika temperatury jest na stronie 141. Czujnik o którym wspomniałeś ten na desce to nie czujnik temperatury tylko sensor optyczny a właściwie fotodioda odpowiedzialna za pomiar nasłonecznienia. Na stronie 69 działu ACT masz opisane jak uruchomić auto-diagnostykę z ewentualnymi kodami błędów.

6. Sprawdź sobie w jakim stanie jest czujnik. Rzeczoznawcy z ubezpieczalni to nie idioci łatwo w konia zrobić się nie dadzą. W dziale SRS na stronie 17 i 32 jest opisane jak zrobić diagnostykę systemu poduszek bez podłączania consulta. Będziesz wiedział co jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zadaniem rzeczoznawcy to idioci:p bynajmniej w takich krajach jak Francja i Czechy, Hiszpania chyba też... niedaleko mnie stoi Hyundai po paintballu kupiony z ubezpieczalni noi gość który sprzedawał we francji z placu ubezpieczalni z usmiechem na ustach odpowiedźiał na pytanie co sie stało z tym autem grało w paintballa. Auto wygląda jak po gradobiciu tylko że grad nie uszkadza pionowych ścian drzwi

 

czy da radę sie do patha podłączyć tymi złączami bluetooth z alledrogo? chociażby odczytać błędy i sprawdzić te czujniki? czy to jest ściema i lepiej sie nie bawić tylko jechać na typowy komputer diagnostyczny?

Edytowane przez MACK17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci bardzo, wszystko wiem zastanawia mnie tylko to sprzęgło i regulacja pedału sprzęgła która była opisana przez kolegę alkaspaw... nie mogę niestety tego znaleźć może wiesz cos wiecej na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulację masz opisaną w dziale CL na stronie 6 manuala, ale nie wpłynie to niestety na silę docisku tarczy sprzęgła. Chyba że okaże się że pedał sprzęgła nie zwalnia tarczy do końca wtedy to pomoże. Zerknij w okolicę pedału sprzęgła. Sprawdź czy uchwyt sprzęgający popychacz pompy z pedałem jest luźny. Rysunki znajdziesz w manualu na wspomnianej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. kolego byłem spróbować zrobić ten test klimatronika ale za cholerę nie mogę odczytać tych błędów.... tzn prawdopodobnie coś robię źle bo być może mój angielski jest zbyt słaby i czegoś nie rozumiem... włączam zapłon i zanim minie 10 sekund trzymam pokrętło wentylatora przekrecone w lewo(i tu chyba jest jakiś błąd z mojej str) i zmniejszam chwile trzymając temperaturę pasażera i zwiększam w ten sam sposób puszczam wszystko i klikam auto noi zero reakcji, nic się nie dzieje ani na wyświetlaczu klimatronika ani na wyświetlaczu temperatury zewnętrznej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kluczyk na zapłon pozycja ON

2. Teraz jednocześnie przekręcasz pokrętło dmuchawy maksymalnie w lewo a pokrętło temperatury pasażera maksymalnie w prawo. Przytrzymujesz w tej pozycji przez 1 sek.

3. Puść pokrętła i wciągu 3 sekund naciśnij przycisk AUTO.

Wskaźnik szybkości wentylatora zacznie błyskać dopóki nie zaczną pojawiać się kody błędów. Naciśnięcie jakiegokolwiek klawisza przerwie procedurę.

Ważne! - wskaźnik temperatury zewnętrznej musi wskazywać więcej niż 10 st. C.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W Navarach i Pathfinderach dość często padają sprzęgła. Nie posiadają one regulacji, więc najczęściej wymienia się je na nowy komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to muszę czekać na cieplejsze dni bo nie mam możliwości uzyskać 10 stopni nawet w garażu.... no chyba że uda mi się odpalić webasto ze starego ikarusa:P jeszcze raz dzięki!
P.S ręczny wyregulowałem nakrętką na końcówce linki przy dźwigni i bierze dużo niżej noi jest skuteczniejszy:P


Witam :) byłem dziś na przeglądzie i co do zawieszenia wszystko jest sztywne, natomiast są do wymiany końcówki drążka kierowniczego:).

ręczny tak jak pisałem wyregulowałem śrubką przy dźwigni hamulca ręcznegę

Postęp zrobiłem z klimatronikiem, rozebrałem deskę wiciągnełem czujnik temperatury w aucie noi co się okazało był oklejony kurzem tak mocno że nie szło tego zdmuchnąć, usunąłem to za pomocą wacika nasączonego spirytusem i teraz jest dużo dużo lepiej =P

Edytowane przez MACK17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...