sq9mcs Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Idzie zima a coraz więcej tematów i postów dotyczy problemów z ogrzewaniem i klimatyzacją w Path'ie. Pozwoliłem sobie sporządzić mały przewodnik dotyczący samoczynnej diagnostyki układu klimatyzacji. Informacje są zaczerpnięte z serwisówki z działu ATC - Automatic Air Conditioner. Nissan Pathfinder R51 z automatycznym systemem klimatyzacji lub jak kto woli klimatronikiem, posiada funkcję auto-diagnostyki z wyświetlaniem kodów błędów na panelu klimatyzacji. Warunki uruchomienia procedury: - wskaźnik temperatury musi wskazywać temperaturę na poziomie 10st. C lub więcej Uruchomienie procedury: 1. Przekręć kluczy w pozycję ON 2. Teraz jednocześnie przekręć pokrętło dmuchawy maksymalnie w lewo a pokrętło temperatury pasażera maksymalnie w prawo. Przytrzymaj w tej pozycji przez 1 sek. 3. Puść pokrętła i w ciągu 3 sekund naciśnij przycisk AUTO. Wskaźnik szybkości wentylatora zacznie błyskać dopóki nie zaczną pojawiać się kody błędów. Naciśnięcie jakiegokolwiek klawisza przerwie procedurę. Na wyświetlaczu wskazań temperatury zaczną pojawiać się kolejne kody błędów systemu. Kody błędów: "00" - brak błędów "02" - Zmieniono pamięć EEProm po kalibracji "12" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony kanału wentylacyjnego dla kierowcy "20" - BCM (sterownik systemów pojazdu Body Control Module) nie reaguje na żądanie włączenia sprężarki klimatyzacji "21" - BCM nie reaguje na żądanie uruchomienia ogrzewania tylnej szyby "22" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony kanału wentylacyjnego dla pasażera "30" - czujnik temperatury (wewnątrz pojazdu) podaje za niską wartość "31" - czujnik temperatury (wewnątrz pojazdu) podaje za wysoką wartość "38" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony kanału wentylacyjnego dla tylnej kanapy "40" - zwarcie w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej "41" - brak połączenia z czujnikiem temperatury zewnętrznej "50" - zwarcie lub brak połączenia z czujnikiem optycznym (strona kierowcy) "52" - zwarcie lub brak połączenia z czujnikiem optycznym (strona pasażera) "56" - zwarcie w obwodzie czujnika nawiewu powietrza z zewnątrz "57" - brak połączenia z czujnikiem nawiewu powietrza z zewnątrz "62" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony kanału wentylacyjnego przedniej szyby "80" - uszkodzenie szyny CAN"81" - brak komunikatów szyny CAN z modułem BCM "82" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony kanału wentylacyjnego nawiewu powietrza z zewnątrz "90" - uszkodzenie przycisku panela klimatyzacji "92" - niesprawność w obwodzie silnika przesłony odpowiedzialnej za zmianę przepływu powietrza (tryby klawisza MODE) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Witam próbowałem tego systemu i nic nie wyskoczyło a było +15 w garażu. A mam problem bo mi raz dmucha ciepłym a raz nie jak włączę na full to daje gorące powietrze może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za sterowanie temperaturą może jest brudny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Nie chce mi sie teraz schodzić do samochodu ,bo -15 za oknem , ale jest to na desce rozdzielczej w okolicach stacyjki . Mały otwór wielkości 10 groszówki z mini roletką. Chyba dobrze to opisałem !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Właśnie się zastanawiałem co tam jest za tą krateczką muszę zobaczyć. A tylko to jest odpowiedzialne za temperaturę w kabinie czy jest jeszcze gdzieś w nagrzewnicy jakiś czujnik. W końcu zrobiłem ten test przy temperaturze 19 stopniach to działa i wyskoczył błąd 41 teraz trzeba szukać gdzie on jest ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Ściągasz grill i jest czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapek Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Jako że mam pod ręką stację klimatyzacji (Texa 705R), to chciałbym się podpiąć i zrobić test. Jeden zawór mamy z lewej - mocno widoczny ale gdzie (czy w ogóle) jest drugi zawór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Drugi z prawej pod osłoną pompy ABSu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapek Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.