waldi1 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Planuję u siebie montaż świateł do jazdy dziennej. Potrzebuję informacji na którym kablu w komorze silnika pojawia się "+ " po uruchomieniu auta ? Zdaję sobie sprawę iż pojawi się on na wielu przewodach ale który z nich można bezpiecznie wykorzystać aby nie narobić bałaganu w instalacji i niczego nie uszkodzić. Edytowane 26 Listopada 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A co to za światła konkretnie ? Bo ja mam np. Philips DRL4, których sterownik podłącza się do akumulatora i do plusa żarówki pozycyjnej i to cała ingerencja w elektrykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) http://allegro.pl/markowe-swiatla-do-jazdy-dziennej-samsung-led-507-i3748889333.html coś mi się wydaje że zasada działania będzie taka sama jak u Ciebie Edytowane 27 Listopada 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Tak ten sterownik wyczówa ładowanie i włącza światła sam podłanczasz tylko pod akumulator i światło mijania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 No właśnie, więc chyba wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Też się zastanawiałem nad światłami w ramach DRL ale w wersji w miejsce oryginalnych przeciwmgielnych. Niestety wszystkie wiązały się z koniecznością rezygnacji z funkcji lamp przeciwmgielnych. Więc chociaż dedykowane to poza DRL żadna z nich korzyść. http://allegro.pl/dedykowane-swiatla-dzienne-led-nissan-pathfinder-i3723924109.html http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-max-led-halogen-pathfinder-05-i3749277713.html Natomiast tutaj są super światła przeciwmgielne z zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Szkoda tylko że cena wysoka: http://www.hansen-styling-parts.de/LED-Daytime-Running-Lights-and-fog-lights-Nissan-Pathfinder-R51-from-2005 Edytowane 27 Listopada 2013 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Jak dla mnie DRL idealnie komponują się ze zderzakiem Navary/Pathfindera Edytowane 27 Listopada 2013 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Fakt. Dlatego zastanawiam się nad takim rozwiązaniem u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam ja u siebie mam zamontowane dzienne światła podobnie jak w navarce na zdjęciach (u mnie są podwieszone u gory tej wneki;p) widzę jednak jedną rzecz wartą skorygowania, nie wiem jak mocno świecą te dzienne światła lecz na miejscu kolegi bravo przekręcił bym lampkę bardziej na prawo tzn asymetrycznie względem zderzaka (w sensie żeby nie świeciła jadącym z przeciwka w oczy tzw astmetryczność świateł) myślę że się rozumiemy:P. W Ostrowie przez pewien czas policja czepiała się świateł dziennych i jednym zabierali dowody za to że świecą sie same dzienne bez postoju, innym za to że nie mają automatu wyłączającego. Moje dzienne mają 3 kabelki tj plus minus i zasilanie sterujące. Minus mam podpięty pod akumulator a pozostałe dwa wsunięte pod bezpiecznik że w razie widzimisię pana policjanta wypinam jeden kabelek wpinam gdzie indziej i lampki świecą tak jak pan MILIcjant przykazał jak ktoś chce to jutro zobaczę pod które bezpieczniki mam to wpięte, robił to elektryk myślę że przewidział konsekwencje ewentualnych problemów z elektroniką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Heh, to są światła do jazdy dziennej, one nie świecą kierunkowo tak, jak chociażby światła mijania, dlatego obracanie ich praktycznie niczego nie zmieni. Poza tym, nie ma tu mowy o żadnym oślepianiu. Owszem, świecą dość mocno (zwłaszcza w porównaniu do biedronkowych zestawów , które to często dają słabe, niebieskie wręcz światło), ale o to właśnie chodzi, żeby z daleka rzucał się w oczy poruszający się samochód. W Ostrowie przez pewien czas policja czepiała się świateł dziennych i jednym zabierali dowody za to że świecą sie same dzienne bez postoju No przecież tak właśnie powinno być, światła dzienne włączone, natomiast mijania i pozycyjne wyłączone. Przy włączonych pozycyjnych/mijania światła dzienne same się wyłączają. I tak to właśnie u mnie wygląda. Czyli dodając jeszcze czujnik zmierzchu (przełącznik świateł w pozycji AUTO) o światłach można praktycznie zapomnieć. Edytowane 28 Listopada 2013 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 No przecież tak właśnie powinno być, światła dzienne włączone, natomiast mijania i pozycyjne wyłączone. Przy włączonych pozycyjnych/mijania światła dzienne same się wyłączają. I tak to właśnie u mnie wygląda. Czyli dodając jeszcze czujnik zmierzchu (przełącznik świateł w pozycji AUTO) o światłach można praktycznie zapomnieć. No właśnie ja mam tak że w trybie auto światła same się zmieniają ale policja o Ostrowie różnie to interpretowała, bo różnie na początku z tymi przepisami było, znajomego flota ciężarówek też straciła dowody ot tak bo ktoś miał widzimisię, podobny przypadek był jakis czas temu w zielonej górze tak ITD zabierało dowody od samochodów do wożenia dłużycy za brak sztywnego połączenia osi tylnych z pojazdem (w tego typu autach drewno trzyma tylne osie na pewno wiadomo o co chodzi) argumentowali w ten sposób że towar nie może stanowić elementu nośnego pojazdu - cała europa jeździ tego typu dłużycami ale "nasi" zawsze coś wymyślą. Ot taki mały oftop wracając do tematu chodziło mi o to że te światła świecą na wprost mające je zainstalowane zgodnie z łukiem zderzaka lewa lampa świeci a przeciwległy pas, mnie to drażniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 MACK17 podaj info który to bezpiecznik - jednak sterowanie mam plusem po zapłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Jeśli mogę to jutro zerknę a jak pilne na wczoraj to zaraz pójdę zobaczyć=) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Jutro będzie idealnie, może udałoby się też zrobić fotkę - byłoby super z góry dziękuję Edytowane 28 Listopada 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Cześć sprawdzałem jak u mnie to wpięte jest. masę mam normalnie na oczku do klemy przykręconą i dalej w tej skrzynce bezpieczników co przy przegrodzie silnika jest mam plus wpięty pod Fuel Pomp a kabel sterujący pod ilummination zaraz idę dalej do autka grzebać to zrobię fotkę telefonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 koledzy , od dłuższego czasu poszukuje opisu bezpieczników w r51 i nic , czy ktoś jest mi w stanie pomóc ? Nie mam bladego pojęcia jakiemu celowi służy skrzynka z prawej strony schowka ? . Niestety . elektryk ze mnie jak z koziej d.. y puzon - przepraszam za może głupie pytanie ale w razie wymiany lub awarii - biała flaga ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 (edytowane) Biorę się za montaż lampek macie jakiś patent na wywiercenie w zderzaku (w tej wnęce na wysokości halogenów) otworów pod mocowanie lampek w jej górnej części ? wiertarką raczej się nie da głębiej dojść ..... Edytowane 3 Grudnia 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 (edytowane) Kup wkręty z jakimś niepozornym czubkiem nie baw się w wiercenie bo szkoda czasu. {ół tony tam nie bedzie wisieć żeby robić jakieś mega mocowania, Chyba że musisz mieć wiercone.... wtedy grubszy temat:p Edytowane 3 Grudnia 2013 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) No to zamontowane Podłączenie zgodnie ze wskazówkami MACK17: - zasilanie po zapłonie (czerwony) - pod bezpiecznik FUEL POMP - masa (czarny) - pod klemę ujemną akumulatora - sterowanie (żółty) - pod bezpiecznik ILLUMMINATION. Opis bezpieczników jest wewnątrz pokrywy obudowy bezpieczników - nie ma mowy o pomyłce DRL- ki zamontowałem w górnej części wnęki zderzaka bo tak mi się bardziej podoba ale niestety odległość pomiędzy lampami to 51 cm a nie przepisowe min. 60 cm. Trudno... lampy sa tak skonstruowane że trzeba mieć troche miejsca po każdej stronie aby wyregulować je i porządnie dokrecić na srubach. Moim zdaniem lampki wykonane bardzo solidnie, tył lamp wykonany z aluminium, mają zaworek odpowietrzajacy, sterownik montujemy tak ja wyżej opisałem i tu ciekawostaka - owy sterownik posiada jeszcze jeden magiczny kabelek w kolorze brazowym, jeśli zastosujemy sterowanie tym kablem (zamiast żółtego) to po załaczeniu swiateł głównych w aucie nasze nowe lampki swiecą na pół gwizdka i robią za pozycyjne - czyli do wyboru do koloru. Świecą super - bardzo mocno - parkuję w niewielkiej hali garazowej, gdzie po ich zapaleniu więcej światła do jazdy nie potrzeba nawet w kompletnej ciemności Edytowane 5 Grudnia 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Elegancko! ten brązowy daj sobie pod kierunek będzie ci przygasać na przemian z kierunkiem albo przed przerywacz to wtedy bedzie przygasać na stałe gdy włączony kierunek. Też fajnie to wygląda z tym że jak masz z centralki jeden kabel to bedą dwie lampki gasnąć razem. tez mam dzienne u góry tej wnęki chce założyć orurowanie wtedy dzienne wyladuja na pionowych rurach od wewnatrz Edytowane 5 Grudnia 2013 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Kiedyś na allegro widziałem rurę przednią z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej do Path'a ale cena była porażająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) To by było za dobrze niestety mozna korzystać tylko z jednej opcji albo przewód żółty - włącz DRL - wyłącz DRL lub przewód brązowy wlącz DRL - włącz DRL na pół gwizdka (pozycyjne) mozna by pewnie zrobic takie sterowanie na dodatkowym przekaźniku ale mi pasuje jak jest Edytowane 5 Grudnia 2013 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Nie nie mam nitonakrętkownicę chyba tak to się nazywa wywierci się dziurki nitonakrętki zacisnie i bedzie git majonez ale to jeszcze czas na to:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Co do świateł jazdy dziennej koszt w ASO to 750 całość - to tak by poinformować, ja zamówiłem je w zanim odebrałem auto, podłączyli w taki sposób - kiedy przełącznik świateł znajduje się w pozycji auto - zapalają się ledy a jak jest szaro, deszczowo, ciemno - gasną i zapalają się światła mijania, zatem jest tak jak chciałem. Jedynie co brakuje mi to pewnego szczegółu, teraz o tym sobie myślę że to powinno jednak być - kontrolki prawidłowego działania tych lamp, dobrze by było wiedzieć że się świecą i działają prawidłowo, lecz jak pisałem wyżej to szczegół, choć niebiescy ( drogówka ) jest różna .... ledy mogą wysiąść a my możemy o tym nie wiedzieć w czasie jazdy - prawda ? Edytowane 7 Grudnia 2013 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Huhu, 750 zł Mam to samo za 250 zł + satysfakcję, że sam je zainstalowałem myślę że to powinno jednak być - kontrolki prawidłowego działania tych lamp, dobrze by było wiedzieć że się świecą i działają prawidłowo, lecz jak pisałem wyżej to szczegół, choć niebiescy ( drogówka ) jest różna .... ledy mogą wysiąść a my możemy o tym nie wiedzieć w czasie jazdy - prawda ? Żarówki H4 też mogą Ci się przepalić obie praktycznie w tym samym momencie i jest to dużo bardziej prawdopodobne od tego, że coś się stanie z ledami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.