lukee84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 witam, jakie są objawy uszkodzonej cewki?? mam taki problem autko na benzynie chodzi bardzo ładnie natomiast na gazie przerywa tak do 2,5 tys obrotów (tak jakby nie paliła na jeden cylinder). świece założone nowe, byłem u gazownika podłączył pod komp posprawdzał z gazem wszystko ok, przynajmniej on tak twierdzi. gazownik obstawia cewkę. czy może to być właśnie cewka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 jaka przerwa na świecy?? ustaw 0.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 jaka przerwa na świecy?? ustaw 0.7 nie sprawdzałem przerwy ale czym to ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Szczelinomierzem a jak nie masz takiego urządzenia to kawałek blaszki jakiś pasek, suwmiarką zmierz grubość i masz gotowy szczelinomierz. Z tego co pamiętam to standardowe ustawienie przerwy na świecy to 1,1mm być może dla gazu ustawia się mniejszą przerwę. Edytowane 27 Listopada 2013 przez LOTREBOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Szczelinomierzem a jak nie masz takiego urządzenia to kawałek blaszki jakiś pasek, suwmiarką zmierz grubość i masz gotowy szczelinomierz. Z tego co pamiętam to standardowe ustawienie przerwy na świecy to 1,1mm być może dla gazu ustawia się mniejszą przerwę. gaziarz sprawdzał świece bynajmniej tak mówił że są ok. więc chyba tą szczelinę też, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 na PB działa OK, na LPG nie, czyli szukał bym, w tym problemu, może coś trzeba wyregulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 na PB działa OK, na LPG nie, czyli szukał bym, w tym problemu, może coś trzeba wyregulować regulował wszystko i gadał ze z gazem jest ok. może to i ta cewka przecież do zapalenia mieszanki gazowej konieczne są wyższe napięcia i dłuższy czas trwania iskry na świecy. no nie wiem a nie chce od razu kupować cewki i tracic kase jak okaze sie ze to nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 przeczytaj jeszcze raz swój pierwszy post, wyciągnij wnioski, pojedź do gazmena, i przejedź się z nim z laptopem na kolanach, najpierw na PB a później na LPG i wtedy zobacz co będzie, po czym Pan gazmen stwierdził, że z gazem OK?? jeździł autem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 przeczytaj jeszcze raz swój pierwszy post, wyciągnij wnioski, pojedź do gazmena, i przejedź się z nim z laptopem na kolanach, najpierw na PB a później na LPG i wtedy zobacz co będzie, po czym Pan gazmen stwierdził, że z gazem OK?? jeździł autem??? jeździł robił jeszcze raz mapy kalibrował itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 i co wtedy było dobrze?? czy co powiedział???jaką masz instalację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) i co wtedy było dobrze?? czy co powiedział???jaką masz instalację też było źle ale stwierdził że wina leży po stronie układu zapłonowego i jego elementów ze wskazaniem na cewke. stag 4 Edytowane 28 Listopada 2013 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 a zapłony wypadały?? check się zaświecił?? S4 eco czy S4+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) a zapłony wypadały?? check się zaświecił?? S4 eco czy S4+ nie wiem czy zapłony wypadały (nawet nie wiem co to jest jak to się objawia) chceck się wcześniej świecił był błąd egr, natomiast sam go wykasowałem i spokój. stag 4 (na sterowniku nie mam napisane "plus"/:eco") ale Ty raczej wykluczasz cewkę na 100%??? Edytowane 28 Listopada 2013 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 zazwyczaj jak pada cewka to wywala błąd, jak wypadają zapłony to też wywala błąd, może nie być błędu jak jest problem z przepływką, ale wtedy też na PB jest taki sam, a tu wszytko OK tylko na LPG nie jedzie, czyli jak dla mnei problem z regulacją, ewentualnie sprawdzić przerwę na świecach na sterowniku jest napisane Stag4+ albo na zielono eco, instalacja na gwarancji?? co tam masz jeszcze zamontowane???, czy problem wsytępuje podczas ostergo przyspieszania, czy łagodnego??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 zazwyczaj jak pada cewka to wywala błąd, jak wypadają zapłony to też wywala błąd, może nie być błędu jak jest problem z przepływką, ale wtedy też na PB jest taki sam, a tu wszytko OK tylko na LPG nie jedzie, czyli jak dla mnei problem z regulacją, ewentualnie sprawdzić przerwę na świecach na sterowniku jest napisane Stag4+ albo na zielono eco, instalacja na gwarancji?? co tam masz jeszcze zamontowane???, czy problem wsytępuje podczas ostergo przyspieszania, czy łagodnego??? na sterowniku nie ma nic, tak jak pisałem tylko stag 4, instalacja nie ma już gwarancji. problem występuje tylko w granicach 2-2,5-3 tys obrotów przy gwałtownym przyspieszaniu jak łagodnie wcisnę to w miare ładnie jedzie. aha ostatnio się trochę tym zdenerwowałem że tak przerywa i zacząłem świrować tzn jedynka i but i tak na wszystkich biegach i wtedy na jedynce i dwójce jak gniotłem go przerywał dławił się i wtedy wywaliło checka ( mrygnął kilka razy i zaczął się świecić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 jaki błąd się zapalił?? jaki masz reduktor, co było robione przez ten czas przy instalacji?? może czas na pewne zmiany, może brak korekt po obrotach, stroił z AFR-em??wygląda na to, że ciśnienie klęka a nie wina cewek, daj jakieś zdjecie, zazwyczaj jest napis na sterowniku, a jak nei masz to może wczesniejszy ster, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) jaki błąd się zapalił?? jaki masz reduktor, co było robione przez ten czas przy instalacji?? może czas na pewne zmiany, może brak korekt po obrotach, stroił z AFR-em??wygląda na to, że ciśnienie klęka a nie wina cewek, daj jakieś zdjecie, zazwyczaj jest napis na sterowniku, a jak nei masz to może wczesniejszy ster, reduktor tomasetto, instalacja była regularnie serwisowana, nie wiem tego czy stroił z AFR-em nie pytałem auto było podłączone pod komp coś działał sporo czasu stwierdził że z instalacją jest ok, sprawdzał świece ze obstawia przebicie na cewce. wywaliło błąd EGR i chyba nie jestem teraz pewien ale albo P0430 albo P0300. bardziej obstawiam na P0300 bo się ździwiłem że taki jakiś dziwny błąd po 10wolnych wyskoczyło 3 szybkie nigdy takiego nie miałem. Edytowane 28 Listopada 2013 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 reduktor za słaby do takiego ciśnięcia auta, kup kabel na alll..........ro, koszt 30zł, zassaj program ze strony producenta, podłącz lapka i pokaż co tam jest zrób zdjęcie instalacji, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 To "mruganie check'a" to właśnie jest objaw wypadania zapłonów - mignie kilka razy i jezeli się uspokoi to nie masz zaświeconego permanentnie CHecka. Zresztą to idzie odczytać przez spinacz - ma się wtedy potwierdzenie. Wtedy tylko zamienić cewki miejscami , przejechać się i jeżeli zapłon wypada na innym cylindrze mamy wytypowaną cewkę do wymiany. Miałem kiedyś podobne problemy zimą, jak za nisko ustawiłem przełączanie na gaz. Sądzę że przymrażało mi wtrysk gazowy - bo później - po pełnym nagrzaniu problemów już nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) To "mruganie check'a" to właśnie jest objaw wypadania zapłonów - mignie kilka razy i jezeli się uspokoi to nie masz zaświeconego permanentnie CHecka. Zresztą to idzie odczytać przez spinacz - ma się wtedy potwierdzenie. Wtedy tylko zamienić cewki miejscami , przejechać się i jeżeli zapłon wypada na innym cylindrze mamy wytypowaną cewkę do wymiany. Miałem kiedyś podobne problemy zimą, jak za nisko ustawiłem przełączanie na gaz. Sądzę że przymrażało mi wtrysk gazowy - bo później - po pełnym nagrzaniu problemów już nie miałem. to jak teraz wywali checka to sprawdze to na spinacz który to cylinder. tylko teraz od której strony liczona jest kolejność czyli 1 cyl, 2 cyl. itp. ? stojąc przy otwartej masce od lewej czy prawej (od akumulatora) Edytowane 28 Listopada 2013 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 od rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Jak stoisz przed maską to od lewej jak siedzisz za kółkiem to od prawej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 proponuję podjechać do gazmena, wsadzić go do auta z laptopem, i przycisnąć auto na biegach, zobacz co się dzieje z ciśnieniem gazu i czasami wtrysku, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 proponuję podjechać do gazmena, wsadzić go do auta z laptopem, i przycisnąć auto na biegach, zobacz co się dzieje z ciśnieniem gazu i czasami wtrysku, problem niejako sam się rozwiązał (przynajmniej tymczasowo) na razie nie szarpie nie wiem może to zależy od pogody (brak wilgoci w powietrzu gdyby miała to być cewka) albo od instalacji pojeździłem trochę i jakoś się samo może wykalibrowała ta instalacja w każdym razie jest ok. na wszelki wypadek zaopatrzyłem się w cewkę ale na razie nie wymieniałem bo nie mam kiedy. jak to dalej będzie wyglądało będę na bieżąco informował. problem niejako sam się rozwiązał (przynajmniej tymczasowo) na razie nie szarpie nie wiem może to zależy od pogody (brak wilgoci w powietrzu gdyby miała to być cewka) albo od instalacji pojeździłem trochę i jakoś się samo może wykalibrowała ta instalacja w każdym razie jest ok. na wszelki wypadek zaopatrzyłem się w cewkę ale na razie nie wymieniałem bo nie mam kiedy. jak to dalej będzie wyglądało będę na bieżąco informował. po kilku dniach przerywanie wróciło ale jako że miałem nową cewkę przystąpiłem do działania. uszkodzona była ta na 4 cylindrze notabene do której na początku gazmen podłączył plus po stacyjce od instalacji. założyłem nową i było ok. następnie znów założyłem uszkodzoną celem sprawdzenia czy to na pewno ta. okazalo się ze to cewka. dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 też mam identyczny problem ale przy pierwszej wizycie u gazowniko powiedział że to cewka i nawet która (1 ze środkowych) nie wywala błędu bo cewka ma brzebicie. Mi w zime też działała normalnie ale zrobiło się cieplej na dwoże i znowu przeruwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.