Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p11, 1.8 czy to cewka??


lukee84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jakie są objawy uszkodzonej cewki??

mam taki problem autko na benzynie chodzi bardzo ładnie natomiast na gazie przerywa tak do 2,5 tys obrotów (tak jakby nie paliła na jeden cylinder). świece założone nowe, byłem u gazownika podłączył pod komp posprawdzał z gazem wszystko ok, przynajmniej on tak twierdzi. gazownik obstawia cewkę. czy może to być właśnie cewka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelinomierzem a jak nie masz takiego urządzenia to kawałek blaszki jakiś pasek, suwmiarką zmierz grubość i masz gotowy szczelinomierz. Z tego co pamiętam to standardowe ustawienie przerwy na świecy to 1,1mm być może dla gazu ustawia się mniejszą przerwę.

Edytowane przez LOTREBOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelinomierzem a jak nie masz takiego urządzenia to kawałek blaszki jakiś pasek, suwmiarką zmierz grubość i masz gotowy szczelinomierz. Z tego co pamiętam to standardowe ustawienie przerwy na świecy to 1,1mm być może dla gazu ustawia się mniejszą przerwę.

gaziarz sprawdzał świece bynajmniej tak mówił że są ok. więc chyba tą szczelinę też,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na PB działa OK, na LPG nie, czyli szukał bym, w tym problemu, może coś trzeba wyregulować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na PB działa OK, na LPG nie, czyli szukał bym, w tym problemu, może coś trzeba wyregulować 

regulował wszystko i gadał ze z gazem jest ok. może to i ta cewka przecież do zapalenia mieszanki gazowej konieczne są wyższe napięcia i dłuższy czas trwania iskry na świecy. no nie wiem a nie chce od razu kupować cewki i tracic kase jak okaze sie ze to nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj jeszcze raz swój pierwszy post, wyciągnij wnioski, pojedź do gazmena, i przejedź się z nim z laptopem na kolanach, najpierw na PB a później na LPG i wtedy zobacz co będzie, po czym Pan gazmen stwierdził, że z gazem OK?? jeździł autem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj jeszcze raz swój pierwszy post, wyciągnij wnioski, pojedź do gazmena, i przejedź się z nim z laptopem na kolanach, najpierw na PB a później na LPG i wtedy zobacz co będzie, po czym Pan gazmen stwierdził, że z gazem OK?? jeździł autem???

jeździł robił jeszcze raz mapy kalibrował itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co wtedy było dobrze?? czy co powiedział???jaką masz instalację

też było źle ale stwierdził że wina leży po stronie układu zapłonowego i jego elementów ze wskazaniem na cewke.

stag 4

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapłony wypadały?? check się zaświecił?? S4 eco czy S4+

nie wiem czy zapłony wypadały (nawet nie wiem co to jest jak to się objawia) chceck się wcześniej świecił był błąd egr, natomiast sam go wykasowałem i spokój. stag 4 (na sterowniku nie mam napisane "plus"/:eco")

ale Ty raczej wykluczasz cewkę na 100%???

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj jak pada cewka to wywala błąd, jak wypadają zapłony to też wywala błąd, może nie być błędu jak jest problem z przepływką, ale wtedy też na PB jest taki sam, a tu wszytko OK tylko na LPG nie jedzie, czyli jak dla mnei problem z regulacją, ewentualnie sprawdzić przerwę na świecach 

na sterowniku jest napisane Stag4+ albo na zielono eco, instalacja na gwarancji?? co tam masz jeszcze zamontowane???, czy problem wsytępuje podczas ostergo przyspieszania, czy łagodnego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj jak pada cewka to wywala błąd, jak wypadają zapłony to też wywala błąd, może nie być błędu jak jest problem z przepływką, ale wtedy też na PB jest taki sam, a tu wszytko OK tylko na LPG nie jedzie, czyli jak dla mnei problem z regulacją, ewentualnie sprawdzić przerwę na świecach 

na sterowniku jest napisane Stag4+ albo na zielono eco, instalacja na gwarancji?? co tam masz jeszcze zamontowane???, czy problem wsytępuje podczas ostergo przyspieszania, czy łagodnego???

na sterowniku nie ma nic, tak jak pisałem tylko stag 4, instalacja nie ma już gwarancji. problem występuje tylko w granicach 2-2,5-3 tys obrotów przy gwałtownym przyspieszaniu jak łagodnie wcisnę to w miare ładnie jedzie. aha ostatnio się trochę tym zdenerwowałem że tak przerywa i zacząłem świrować tzn jedynka i but i tak na wszystkich biegach i wtedy na jedynce i dwójce jak gniotłem go przerywał dławił się i wtedy wywaliło checka ( mrygnął kilka razy i zaczął się świecić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki błąd się zapalił?? jaki masz reduktor, co było robione przez ten czas przy instalacji?? może czas na pewne zmiany, może brak korekt po obrotach, stroił z AFR-em??wygląda na to, że ciśnienie klęka a nie wina cewek, daj jakieś zdjecie, 

zazwyczaj jest napis na sterowniku, a jak nei masz to może wczesniejszy ster, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki błąd się zapalił?? jaki masz reduktor, co było robione przez ten czas przy instalacji?? może czas na pewne zmiany, może brak korekt po obrotach, stroił z AFR-em??wygląda na to, że ciśnienie klęka a nie wina cewek, daj jakieś zdjecie, 

zazwyczaj jest napis na sterowniku, a jak nei masz to może wczesniejszy ster, 

reduktor tomasetto, instalacja była regularnie serwisowana, nie wiem tego czy stroił z AFR-em nie pytałem auto było podłączone pod komp coś działał sporo czasu stwierdził że z instalacją jest ok, sprawdzał świece ze obstawia przebicie na cewce.

wywaliło błąd EGR i chyba nie jestem teraz pewien ale albo P0430 albo P0300. bardziej obstawiam na P0300 bo się ździwiłem że taki jakiś dziwny błąd po 10wolnych wyskoczyło 3 szybkie nigdy takiego nie miałem.

post-51500-0-99031200-1385625648_thumb.gif

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor za słaby do takiego ciśnięcia auta, kup kabel na alll..........ro, koszt 30zł, zassaj program ze strony producenta, podłącz lapka i pokaż co tam jest zrób zdjęcie instalacji, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "mruganie check'a" to właśnie jest objaw wypadania zapłonów - mignie kilka razy i jezeli się uspokoi to nie masz zaświeconego permanentnie CHecka. Zresztą to idzie odczytać przez spinacz - ma się wtedy potwierdzenie. Wtedy tylko zamienić cewki miejscami , przejechać się i jeżeli zapłon wypada na innym cylindrze mamy wytypowaną cewkę do wymiany. Miałem kiedyś podobne problemy zimą, jak za nisko ustawiłem przełączanie na gaz. Sądzę że przymrażało mi wtrysk gazowy - bo później - po pełnym nagrzaniu problemów już nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "mruganie check'a" to właśnie jest objaw wypadania zapłonów - mignie kilka razy i jezeli się uspokoi to nie masz zaświeconego permanentnie CHecka. Zresztą to idzie odczytać przez spinacz - ma się wtedy potwierdzenie. Wtedy tylko zamienić cewki miejscami , przejechać się i jeżeli zapłon wypada na innym cylindrze mamy wytypowaną cewkę do wymiany. Miałem kiedyś podobne problemy zimą, jak za nisko ustawiłem przełączanie na gaz. Sądzę że przymrażało mi wtrysk gazowy - bo później - po pełnym nagrzaniu problemów już nie miałem.

to jak teraz wywali checka to sprawdze to na spinacz który to cylinder.

tylko teraz od której strony liczona jest kolejność czyli 1 cyl, 2 cyl. itp. ? stojąc przy otwartej masce od lewej czy prawej (od akumulatora)

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję podjechać do gazmena, wsadzić go do auta z laptopem, i przycisnąć auto na biegach, zobacz co się dzieje z ciśnieniem gazu i czasami wtrysku, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

proponuję podjechać do gazmena, wsadzić go do auta z laptopem, i przycisnąć auto na biegach, zobacz co się dzieje z ciśnieniem gazu i czasami wtrysku, 

problem niejako sam się rozwiązał (przynajmniej tymczasowo) na razie nie szarpie nie wiem może to zależy od pogody (brak wilgoci w powietrzu gdyby miała to być cewka) albo od instalacji pojeździłem trochę i jakoś się samo może wykalibrowała ta instalacja :dribble: w każdym razie jest ok. na wszelki wypadek zaopatrzyłem się w cewkę ale na razie nie wymieniałem bo nie mam kiedy. jak to dalej będzie wyglądało będę na bieżąco informował.

problem niejako sam się rozwiązał (przynajmniej tymczasowo) na razie nie szarpie nie wiem może to zależy od pogody (brak wilgoci w powietrzu gdyby miała to być cewka) albo od instalacji pojeździłem trochę i jakoś się samo może wykalibrowała ta instalacja :dribble: w każdym razie jest ok. na wszelki wypadek zaopatrzyłem się w cewkę ale na razie nie wymieniałem bo nie mam kiedy. jak to dalej będzie wyglądało będę na bieżąco informował.

po kilku dniach przerywanie wróciło ale jako że miałem nową cewkę przystąpiłem do działania. uszkodzona była ta na 4 cylindrze notabene do której na początku gazmen podłączył plus po stacyjce od instalacji. założyłem nową i było ok. następnie znów założyłem uszkodzoną celem sprawdzenia czy to na pewno ta. okazalo się ze to cewka. dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

też mam identyczny problem ale przy pierwszej wizycie u gazowniko powiedział że to cewka i nawet która (1 ze środkowych) nie wywala błędu bo cewka ma brzebicie. Mi w zime też działała normalnie ale zrobiło się cieplej na dwoże i znowu przeruwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...