kkn Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Witam. W mojej Navarze D40,2,5dci, 174KM - 2006r, 104tys. po odpaleniu na zimnym silniku słyczać przez kilkanaście sekund do minuty łańcuch rozrządu (górny bo wysoko) póżniej cichnie. Olej wymieniam co15tys. czyżby to już czas na łańcuch? czekać na pogorszenie czy wymieniać ? górny czy dolny olejowy też? Co myślicie o profilaktycznej wymianie(znalazłem ofertę wzmocnionych łąńcuchów tzn.dolny jest podwójny ) i na jakiej firmy części? Auto mam od prawie nowości 25tys. i było jeszcze na gwarancji a jeżdżone spkojnie i bez przeciążeń i obciążeń. Czy ma ktoś doświadczenia w tej kwestii bo zerwanie łąńcucha to jak wiadomo koniec silnika.Pękają górne czy dolne czy nie ma regóły bo oba szajs? W serwisie mówią ,że wymieniać dopiero jak będzie spadek mocy lub mocny klekot - czy to aby nie za póżno? A może ktoś poleci warsztat gdzie mają doświadczenie z tymi silnikami na opolszczyżnie ? Dzięki za odpowiedż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Jeśli puka po lewo i tylko po odpaleniu, to powiedzmy że normalny objaw w dieslach. Puka pierwsza krzywka na wałku, gdyż tam najpóźniej dochodzi olej. Czym olej gęstrzy, tym gorzej. ...............Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także.Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam! Może to i wałek rozrządu ale odgłos jest faktycznie wysoko i przy samych górnych kółkach rozrządu.Czy da się tam zajrzeć profilaktycznie i np.ocenić wysunięcie napinacza łańcucha ?Od kupna auta używam dobrego oleju i filtra (Mann) olej Mobile 1 turbo diesel OW40. Ciekawe czy ktoś z forumowiczów wymieniał rozrząd nie z powodu awarii tylko ze zużycia i jak to wyglądało? W każdym razie dzięki za podpowież i słucham dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Olej 0W40 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Roboty na cały dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Olej 0W40 ?? Tak wg. zalecenia doboru oleju przez Mobile1.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Przecież do D40 leje się 5w30 albo 5w40, w zależności od obecności filtra DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przecież do D40 leje się 5w30 albo 5w40, w zależności od obecności filtra DPF. Też tak myślałem ale lepkpść oleju nie ma wpływu na dpf tylko jego skład a skoro Mobil poleca dolną lepkość 0 to widocznie wiedzą,że te silniki mają problrem ze smarowaniem w zimnych warunkach i lepiej jak jest bardziej płynny olej przy niskich temperaturach.Zresztą w instrukcjii obsługi D40 (str.9-4 info.techn.) podają tabelę doboru współczynnika lepkości i faktycznie zalecają 5W-30 to jest do temp.zewn.-22 do+40 st.celc.Natomiast normy jakie musi spełniać olej do np.D40 bez dpf to API CF-4; ACEA B1,B3,B4lubB5 (ale nigdy API CG-4). Tak więc Mobile1 turbo diesel 0W40 spełna te wszystkie a nawet wyższe normy. Póki był samochód na gwarancji to w Nissan B-Biała lali tylko i taki był wlany Shell Helix Ultra Racing 10W60 - jakiś całkiem inny egzotyk trudny do dostania i chyba najdroższy a na pytanie dlaczego ten mówili, że najlepiej zalecany i już. Mogę się mylić ale po dyskusjach o olejach dałem sobie spokój bo każdy mówi co innego i wpisałem wszystkie dane silnika do konfiguratora oleju do silnika na stronie Mobil.pl i wyskoczyły 3 i wybrałem najlepszy z nich i taki kupiłem i śpię spokojnie a jak co to chyba tylko do nich będę mógł mieć pretensje no i do siebie. Ale co tam olej jak łąńcuch rozrządu może pęknąć. Czy ktoś wie od kiedy montują w D40 podwójny dolny łańcuch rozrządu i czy wogóle taki jest montowany bo znalazłem taki zestaw i zalecenia co do wymiany z pojedyńczego Nissan Navara D40 Euro 5 Duplex Timing chain modification/co . 60000mil przebiegu to by pasowało do awarii opisywanych wielokrotnie.Zdjęcia są przykro działające na wyobraznię.Co reklama usług to reklama ale nawet pompę zalecają wymienić na mocniejszą nie tylko łąńcuch . W polsce też spotkałem takie zestawy ale nie tak rozbudowane. Może ktoś z doświadczeniem się wypowie i pomoże z decyzją - wymieniać czy czekać - ale na co? Najlepiej jak by zrobili przezroczystą pokrywę rozrządu to by można było obserwować i Niss an by zrobił furorę na rynku dbałości o klienta. Cały miesiąc cisza ale ciąg dalszy jest w pośccie "Padł silnik w D40" Ku przestrodze!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.