Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka problemów do rozwiązania po zakupie terrano


Gość flaytec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po zakupie auta mam parę problemów. Rano poczułem z wielu metrów gaz, podnosze maskę a reduktor cały oszroniony...śmierdziało głownie z pod maski ,nie znam się na lpg wiec zakreciłem zaworek w butli i tyle.... co moze być przyczyną nieszczelności?

 

Nie działa mi zaden zamek,ani pilotem ani kluczykiem... w klapie chyba brakuje jakiś metalowych czesci bo zamek z niczym się nie łaczy...a w drzwiach nie wiem bo przy rozbieraniu tapicerki zatrzymała mnie klamka otwierania drzwi..nie wiedziałem jak ją zdjąć nie uszkadzająć... :(

 

W aucie ktoś ciągnoł kilometry kabli ,jeden nawet na głosnikowym drucie aluminiowym malowanym na miedz...do tego brak bezpieczników na tych obwodach...silikonem bezbarwnym robił uszczelki okien...masakra jakaś ... :mellow: . Ale wiele kabli co szło do nikąd pozdejmowałem , zrobiłem nową wskazówkę predkościomierza co sie zastała o cyferblat i pekła przy dotknięciu ,oraz zrobiłem sobie klakson na przycisk.

 

Jutro działam dalej. Do zrobienia lusterko co wisi jakoś dziwnie, mam nadzieję ze dociagniecie nakrętki od spodu pomoże...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka ma taką ramkę dookoła - ona jest na zatrzaski, wyrywasz :) Trzeba odchylić klamkę tak jakbyś chciał otworzyć drzwi i wtedy podnosisz tą ramką jakimś śrubokrętem albo łapką do kołków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile dałeś za furkę. Po opisie widzę że agonia...

 

Co do kluczyka to sprawdź baterie... :D czasem wystarczy... a tak poza tym to widzę że czeka cię sporo pracy... powodzenia!

 

 

sporo pracy... powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

Szukałem do 5000 i jak zauważyłem w terenówkach  wszystko do tej ceny to praktycznie agonia...ramy połamane,albo nieodpalające auta ,albo ogólna tragedia wszystko do roboty.....wiec i u mnie jest średnio  ,ale przynajmniej z technicznych rzeczy wszystko wydaje się być w pożadku,silnik,napedy ,całe zawieszenie itp  W terenie był sprawdzony (właściciel mnie przewiózł przy zakupie) i nie wiedziałem że na takie rzeczy można autem wyjechać.... :dribble::D On zresztą nim ciągnął po lesie 7 tonowa przyczepę...

 

A do zrobienia są zamki,linka recznego, ta nieszczelna instalacja lpg , centralny tez był i alarm ale nie działa z jakiegoś powodu...reszta to już detale jak to ze z 8 halogenów działa jeden ...Jak na te mankamenty wydam do 1000zł to bede zadowlony z zakupu.

Auto kupiłem by przejechać autostrada 400km a potem 500m po lesie w górach kilka razy dziennie przez tydzień. ...

Ale lubie zadbane auta i każda nieprawidłowość mnie drażni wiec robie wszystko po kolei by było i dobrze i estetycznie tylko pora roku już dłubaniu przy aucie nie sprzyja.

 

 

Powiedzcie mi jak to w tym modelu jest z obrotami i predkoscią na danym biegu bo to moja pierwsza terenowka . Miałem zepsuty licznik ale wydaje mi się ze na 3 jak przekraczałem 40km/h to obroty były już pow 2000tyś, tak ma być?To do ilu się jedzie na 3 a do ilu na 4 ?

Edytowane przez flaytec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 tyś obrotów w benzynie to poniżej ecodrivingu... pewnie się już kwalifikuje jako zbrodnia przeciw motoryzacji

 

w diesli 2000 obrotów to niby można uciągnie... ale trzeba mieć dużo czasu i można wykręcić turbinę... bo przy takiej jeździe będzie nie potrzebna

 

7 tonowa przyczepa w terenie - brzmi zachęcająco 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto do 5tys i trochę jednak wymaga do roboty ciekawe czy zmieścisz się do 1tyś. Ja jestem posiadaczem T II, 2000r od tygodnia i mam też kilka drobnych szczegółów i będę chciał na pewno rozwiązać sam.

Jeżeli chodzi o autko do 5tyś to nie lepiej było coś takiego zassać http://allegro.pl/show_item.php?item=3736944102 ? Przejeżdżałem kilka razy obok i wizualnie wygląda dobrze

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w ogłoszeniu super a na miejscu się dopiero dowiesz ile trzeba włożyć a po paru dniach jeszcze jakaś mina wyskoczy....

U mnie tą mina jest nieszczelna instalacja lpg...czego nie stwierdziłem przy zakupie ,chodz mogło sie też rozszczelnić jak mi demonstrował jego terenowe właściwości...

 

Mi podoba się wizualnie tylko terrano I ,taki kanciasty,ma coś w sobie, świetnie wygląda na oponach typowo terenowych, żaden inny nie wchodził w grę ,jakbym potrzebował bagażnik na małe buty to bym kupił samuraja :) a ja w aucie mam wygodnie spać .

Edytowane przez flaytec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mi podoba się wizualnie tylko terrano I ,taki kanciasty,ma coś w sobie, świetnie wygląda na oponach typowo terenowych, żaden inny nie wchodził w grę ,jakbym potrzebował bagażnik na małe buty to bym kupił samuraja :) a ja w aucie mam wygodnie spać .

 

...aleś zaplusował! browar na mój koszt  :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Potrzebuje sprężyny na tył do mojego terrano I 2,4 z 89 roku.Czy pasują sprężyny od każdej wersji silnikowej ? czy może też od  wersji II ? Ktoś wie? ewentualnie macie namiar na jakieś sensowne zamienniki w przyzwoitej cenie?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wszystkich modeli powinny pasować, no może od krótkiego T2 będą za miękkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, pewnie "właściciel kobieta - niejeżdzone w terenie, nigdy nie woził ciężkich ładunków, używany jako 3 auto w domu do wypadów na ryby" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś o jeżdzie do kościoła :whistle: a pomysł fajny, kupił tanio teraz włoży trochę kasy, trochę pracy i same plusy:

-wie co ma,

-pozna swoje auto

-łyknie trochę mechaniki

-będzie miał satyfakcje że wyremontował swoje terrano.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś o jeżdzie do kościoła :whistle: a pomysł fajny, kupił tanio teraz włoży trochę kasy, trochę pracy i same plusy:

-wie co ma,

-pozna swoje auto

-łyknie trochę mechaniki

-będzie miał satyfakcje że wyremontował swoje terrano.

Powodzenia.

Co prawda to prawda! Ja nissana kupiłem za troche ponad 5, ale chyba był w lepszym stanie niż wyżej opisany, no i TD. Po remoncie swojego powiem szczerze, że terrano to bardzo proste samochody i na prawdę można od groma zrobić samemu przy tym sprzęcie. Wszystko co chcesz naprawić, już się komuś kiedyś popsuło i opisał to na forum, wystarczy czytać jak program telewizyjny, regularnie i na bieżąco! A i jeszcze jedno, jak się nabywa terenówkę w takim stanie, to trzeba mieć albo dużo czasu - robić samemu, albo dużo pieniędzy - dawać do mechaników. Najgorsze połączenie to szybko i tanio - zazwyczaj nie działa. 

Generalnie na koniec należy pogratulować wyboru, trzymać kciuki i mam nadzieje, że widzimy się na jakimś zlocie na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja umiem samemu wiele zrobić, nauczyłem się jak kupiłem subaru libero :thumbsup: .

 

 

t1822461_pict0069x.jpg

 

 

Jak ktoś ma ochotę poczytać to zapraszam tu :

 

http://subarulibero.org/viewtopic.php?f=45&t=1080

   

 

A mechanikiem jestem od skuterów,przebudowałem sam jednego bo żaden produkowany mi nie odpowiadał i zrobiłem skuter idealny (terenowo turystyczny).

 

Wolałbym dać za auto więcej i nic nie robić ale wiecie ze tak nigdy nie ma...nie ma aut używanych bez wkładu..  Wiec mam pewną sumę na naprawy, a spawać będę samemu.Już mi kiedyś macperson wpadł do środka auta ,ale do domu dojechałem .W Aso chcieli 260 zl za kawałek metalu z gumką, to sam zreperowałem w parę godzin.Zawsze większa jakaś satysfakcja poradzić sobie samemu.

 

Ogólnie to trochę taki Macgyver jestem. Rekord  to jak na skuterze 100km od domu zgubiłem filtr powietrza a w skuterach to b ważna rzecz....Poprosiłem w przydrożnym domu o gąbkę do mycia naczyń, butelkę po coli 0,5 l znalazłem w rowie, kawałek druta i po odpowiednim poprzycinaniu gąbki by uzyskać odpowiednią przepustowość co trwało z 10min mogliśmy wracać do domu,żadnej różnicy między seryjnym filtrem.

 

Lubie robić z autem ale latem nie mam kompletnie czasu ,a zimą nie pracuje wiec gorzej z funduszami....

 

Teraz Terrano jest w warsztacie dziś im dowoziłem części. Mechanik mi pokazał ze wisi mi drążek stabilizatora przy tylnym kole bo gniazdo przegniło i wypadł (ten taki co idzie pionowo do góry)...Myślałem wspawać sobie nowe gniazdo ale przeczytałem na waszym forum ze wielu z was wymontowuje te drążki bo bez nich jest lepiej w terenie. To co mam zrobić ,naprawić ? czy zdemontować ten drugi? :D

Edytowane przez flaytec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to zależy czy chesz mieć możliwość wykonania dynamicznego zakrętu na asfalcie czy możliwość przejazdu kołyski z terenie... :)

 

to jest off road... tu nie ma rozwiązań idealnych... coś kosztem czegoś... tu się rzeźbi na miarę swoich potrzeb 

 

Tył bym akurat zreanimował... bez tylnego stabi auto zaczyna przy wychyłach skręcać tylną osią...

 

oczywiście można to naprawić... wywalić seryjne wahacze i zrobić coś w stylu long armów... 

 

wszystko się da... kwesta potrzeb i szelestów... jak potrzeb i szelestów jest dużo to wszystko się da 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się da... kwesta potrzeb i szelestów... jak potrzeb i szelestów jest dużo to wszystko się da 

No jeszcze kwestia umiejętnośći, ale  zdrugiej strony jak jest szelest to i umiejętności można czyjeś kupić :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, naprawię - wspawam nowe gniazdo .Bo przecież w terenie mogę zawsze je odkręcić a na asfalt przykręcić znowu.

 

Doszedłem do zamków , muszę kupić wkładki zamków a nie ma tego za wiele na aukcjach - i zwykle bez kluczy.

 

Ewentualnie ktoś przerabiał temat i czy gdzieś dorabiają wkładki zamków do terrano I ? - piszecie na forum ze pasują od Primery P 10 , to pewne czy jednak trzeba cos przekładać z starych zamków?


Dalej mam problem z linką ręcznego,niby wszystko jest ale przy zdejmowaniu w warsztacie rozpadł się im taki pół księżyc który łączy wszystkie linki ,jest to jakaś blaszka którą pewnie bym zrobił samemu ale musiałbym wiedzieć jak to wygląda....Niestety w google w grafice nie wyskakuje żadne zdjęcie auta od spodu..Probowałem wyszukac take zdięcie na waszym forum ale siedziałem kilka godz  i d....W serwisówkach jest nr tej czesci ale rysunek jest bardzo niewyrazny...Bez zdjecia z wymiarami nie dorobię tego . ... :( :( :(

Edytowane przez flaytec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bierzesz starą wkładkę... idziesz na jakiś większy szrot i szukasz "aleji nissanów" 

 

takie rzeczy jak wkładki są standaryzowane dla roczników... pewnie primery, vanette, micry będą miały takie same...

 

przekaźniki czesto są zamienne, wielokliny kierownic... i inne takie dupsy

 

a generalnie jeśli wkładka jest "luzem" to średnio zdolny ślusarz dorobi klucz pod wkładkę...

 

a tylny stabi zostaw w spokoju i sprawności, ja też kiedyś planowałem tam jakieś rozpinane robić... bez sensu, to fajnie robi w standardzie, nie ma sensu tego poprawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś dysponuje zdjęciem miejsca gdzie łączą się 3 linki od ręcznego?Potrzebuje dorobić tą część która to wszystko spina....za tym kawałkiem metalu jest jakaś nakrętka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci jutro wleźć pod samochód i zrobić fotę... ale nic zachwycającego tam nie ma. Równie dobrze można te 3 linki skręcić ze sobą drutem, byleby pancerze linek tylnych były przykręcon do budy :)

 

 

EDIT: prosszszsz :)

 

https://plus.google.com/photos/101165648294124558546/albums/5497403818081048737/5958365237165540514?banner=pwa&pid=5958365237165540514&oid=101165648294124558546

Edytowane przez MiszaAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI WIELKIE !!! B)  Tylko ze chyba to nie jest to....  chodzi mi o jakaś blaszkę,z otworkiem..według serwisówki i tego co widziałem to chodzi o tę część zakreślona w kółku.....

 

 

<a href=http://zapodaj.net/472b388466190.png.html>aaaaaaa.PNG</a>

 

 

Do wkładki zamka  można dorobić klucz ,w Krakowie gdzie dzwoniłem biorą za to 75zł A każdy następny klucz już normalnie 25zł.Tylko kupując bez klucza nie ma pewności ze są to wkładki od jednego auta...

Wkładki nowe z kluczami kupiłem na allegro do primery P 10,zobaczymy czy spasują.

Edytowane przez flaytec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...