Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Panewki w SR


kierowca1990

Rekomendowane odpowiedzi

Wiam. Wiem ze jestem namolny i zadaje duzo pytan ale musze sie dowiedziec dlaczego tak sie dzieje ze w SR20 zdaza sie ze ukrecaja sie panewki?? z tego co udalo mi sie wywnioskowac to jest wina oleju a wlasciwie to ignorowanie jego wymiany i w przypadku instalacji lpg gdyz silniki te nie przepadaja za gazem. w sumie bmw tez gazu nie lubi zadne dobre auto nie przepada za tym smierdziuchem tylko niemieckie vag je znosi i to jedynie w najprostrzych silnikach 8v ;p jesli znajdzie sie ktos kto moze cos powiedziec o tym z wlasnej autopsji to cierpliwie czekam na odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znam ten silnik, on po prostu nie lubi jazdy na zbyt niskich obrotach. Jeśli miałeś okazję nim jeździć to wiesz, że w zakresie 1500 - 2000 auto właściwie w ogóle nie jedzie. Za to w wyższym zakresie spisuje się doskonale. A jazda poniżej zdrowych dla silnika obrotów skutkuje właśnie zużyciem panewek. I wg mnie gaz nie ma na to wpływu. Olej może mieć - lepsze smarowanie to mniejsze obciążenia na panewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

z tego co pamiętam to wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału rośnie ciśnienie oleju na połączeniu wał panewka czyli należało by jakby jeździć na wysokich obrotach ale z drugiej strony to nie wyobrażam sobie jechać cały czas np. 30 km przy 4000 obrotów ps. w garażu czeka SR20 na sekcje zwłok co się stało bo strasznie dzwonił 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony to nie wyobrażam sobie jechać cały czas np. 30 km przy 4000 obrotów

 

Co wakacje jeżdżę tak 500 km: Świebodzin - Warszawa, cały czas ok. 4000 obr (150 km/h - autostrada). Daje radę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardziej miałem na uwadze aspekty finansowe. Samochody z tego co pamiętam najmniej spalają w przedziale 2000-3000 obrotów . Kiedyś chciałem sprawdzić ile moje autko pojedzie i wcale nie chcę się chwalić ale moje SR20 ze skrzynią CVT (nie jestem pewien czy LPG było włączone albo benzyna )wraz z kompletem pasażerów osiągnął chyba 160km/h nie pamiętam obrotów a poza tym jechałem tylko nie długo z tą prędkością.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem kolego,

Dobrze, że moje obie primy tego nie słyszały :)

Podawanie obrotów i ile spala auto to też dziwna sprawa :) - inaczej auto spala przy 4000 rpm przy 60 km/h a inaczej przy 160 km/h przy tych samych obrotach.

I coś miałeś nie tak z autem, że tylko tyle wyciąga. Kombi CVT to tak pod 200 km/h daje radę. Prędkość 160 km/h to taka standardowa autostradowa prędkość podróżna - dla CVT przy 3500 rpm.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć

kolego napisałeś :


I coś miałeś nie tak z autem, że tylko tyle wyciąga. Kombi CVT to tak pod 200 km/h daje radę. Prędkość 160 km/h to taka standardowa autostradowa prędkość podróżna - dla CVT przy 3500 rpm.

 

pozdrawiam,

Co byś sugerował w takim wypadku ?? wprawdzie jakiś czas temu prawie uzyskałem 170 km/h . Tylko troszkę to trwało ale nie o to chodzi.  Skoro te auta bezproblemowo uzykują prędkość 200 km/h to morze jest jakiś problem który nie dostrzegam;) Wprawdzie dawno nie sprawdzałem czy są błędy ale nie przypominam sobie aby paliła się kontrolka silnika.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...