Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bbodex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam parę problemów ze swoją Primera 2.0TD SLX. A mianowicie zacznę od początku.
Samochód kupiłem parę tyg temu i wszystko było ok. Po paru dniach gdy silnik był w połowie rozgrzany nagle pojawiała się "Lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika" po czym samochód totalnie nie miał mocy, pomagała ew redukcja biegu, wciśnięcie sprzęgła, a gdy to nie pomagało trzeba było zgasić samochód i ponownie go odpalić co pomagało. Gdzieś na forum przeczytałem że to może być woda w filtrze paliwa. Po ok tygodniu wymieniłem w samochodzie olej na Castrol GTX 10w40 i filtr paliwa, bo przez pomyłkę w sklepie dali mi paliwa zamiast oleju, ale nie obeszło się bez problemów. Po wymianie filtru paliwa okazało się że pompa odpowietrzająca jest nie sprawna przez co silnik się zapowietrzył, jakoś dużymi problemami bo przy okazji się okazało że akumulator nadaję się na utylizację z pomocą auto zapłonu udało się go odpowietrzyć, mechanik powiedział że przez pare km silnik może lekko falować obrotami, ale powinno się to ustabilizować. Następnego dnia w garażu zaobserwowałem parę plamek oleju oraz że silnik jest mokry, lecz od tamtej pory jakby się ustabilizowało i już nic nie kapie. Problem błędu stanowczo ustąpił, wcześniej występował średnio 2 razy dziennie, od wymiany do dziś dnia pojawił się łącznie ok 2 razy. Mineła jakieś 2 tyg i niestety obroty się nie ustabilizowały, a wręcz przeciwnie.
I tu jest moje pierwsze pytanie, a mianowicie co może być problemem gdy silnik zimny chodzi stabilnie, nic nie faluje, natomiast gdy się rozgrzeje obroty zaczynają falować, czasem bardziej, często nawet gaśnie, dziś zaobserwowałem w korku że nawet jeśli samochód jedzie na jedynce bez gazu problem też występuję. Dodam jeszcze że np rano gdy samochód odpalam przez chwile kopci na siwo, gdy przejeździ trochę, problem ustępuję. Krótki filmik przedstawiający problem: http://www.youtube.com/watch?v=xZLgUfBluSM .
Kolejnym pytaniem jest co może być przyczyną nie świecących obu świateł pozycyjnych ? Wymieniłem żarówki H1 na nowe, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i te poniżej kierownicy, jak i pod maską i są ok, to samo z światełkiem w bagażniku. Nie mam pomysłów co dalej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Straszny zamęt.
Po pierwsze większość tego o co pytasz było na forum i wystarczy poczytać, bo nikt Ci nie będzie pisał litanii o kazdej przypadłosci.

Z tego co piszesz wynika że wymieniłeś olej ale filtra już nie?Gratuluję.Trzeba bylo w ogole sie wstrzymac z wymiana jak nie miałes filtra.

Jak wymieniłes filtr paliwa-zalałes go paliwem lub pompowałes pompką przed zapaleniem silnika?
 

 

Po pierwsze i od tego czy się postarasz i wypełnisz zadanie domowe będzie zależało czy w ogóle zacznę CI pomagać to sprawdź kody błędów i tego jak masz to zrobić równiez nie bd wałkował bo bylo milion razy i każdy kto szuka ten znajdzie.
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/

 

 

Polecam poczytać:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-walu-korbowego-20td-nissan/

 

Pozycyjne światła to żarówka W5W a nie H1.
H1 jest w reflektorze jako śwaitło mijania.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra oleju to został wymieniony następnego dnia. Co do filtra paliwa zostało x razy pompowane przed zapaleniem, mechanik myślał że jest już ok, odpaliłem silnik, lecz zgasł, okazało się że pompka jest zepsuta, przez co silnik się zapowietrzył. Przed tym nie było żadnego problemu z falowaniem obrotów. Błędy sprawdzę jutro i od razu napiszę co wykazały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Silnik nie może się zapowietrzyć. Dostał jedynie powietrze zamiast paliwa,ale w momencie krecenia automatycznie pompa zaciąga paliwo i powino wrócic do normy.

Z tym olejem to przyznam szczerze- nigdy w życiu takiego czarodziejskiego systemu nie widziałem ;)

Spr i daj znać.
Obstawiam błędy

12-przepływomierz

18 -czyli nastawnik

możliwe że wykaże 21- zawór czasu kąta wtrysku

34-wtrysk sterujacy.
47- czujnik wału korbowego

Takie są moje założenia-co się sprawdzi-zobaczymy :)

Jedno ale... pierw skasuj błędy,odpal samochód, przejedź się kawałek,zgas i dopiero sprawdzaj, żeby być pewnym że są one nowe a nie stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...