gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Witam! Mam pytanko, szukałem na forum ale nie znalazłem. Mam terrano 2 2,7 tdi 2000 rok i problem taki: podczas skręcania kołami na maksimum coś z przodu strzela, stuka ale ewidentnie jakby z okolic napędu. Dodam że dzieje się tak bez różnicy czy jadę 2h czy 4h. Nie jest to uciążliwe bo rzadko tak potrzebuje skręcać kołami ale może warto się tematem zainteresować. Niedawno go kupiłem i kilka wad ma więc powoli chciałbym go przywrócić do fajnego stanu. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Padł któryś z przegubów zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lesnik5 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Sprawdź przeguby,na niesprawnych przód nie będzie ciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Przecież Wam pisze że na 2H też strzela. Czytać Panowie. Upewnij się czy rozpinają Ci się sprzęgiełka i ew. wtedy zastanów się co s przgubami. A na początek zorientuj się co to jest ogranicznik skrętu :-) Niektórzy go co jakiś czas uszlachetniają smarem, ale ja wiem? Po taplaniu i tak smar się zetrze i będzie darło brudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dziękuję za sugestie, będę szukał powoli. Przód ciągnie, a sprzęgi to automaty i chyba działają bo jak cofne po rozłączeniu dżwignią to rozpina przód a jak zapina to tak delikatnie cyka i zaczyna ciągnąć na 4. Co do przegubów to można to sprawdzić nie wchodząc pod auto bo kanałem nie dysponuje a do wiosny daleko. I ewentualnie jak się za to zabrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jak w aucie coś zaczyna stukać to należy odczekać aż ze stanu "stuka" przejdzie w stan "urwało się" lub "ukręciło"... to ułatwia zlokalizowanie usterki... a tak serio to sprawdziłbym czy stukanie ustane przy "odpuszczeniu kierownicy" o kilka cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Sprawdze to jeszcze raz dokładnie i napiszę jak jest ale nigdy nie ciągnę kierownicy na siłę do końca w żadnym aucie, to moja pierwsza terenówka dlatego piszę na forum i pytam mądrzejszych od siebie w tym temacie. Jeżdziłem zawodowo busami, swoich aut też miałem pare ale 4x4 pierwsze. Sprawdze też ten ogranicznik skrętu. Muszę się pospieszyć bo będę się musiał kłaść na śniegu.:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Nie musisz nawet do oporu skręcać jeżeli to ogranicznik się odzywa. Jest to ogranicznik w postaci czopa i krzywki jeżeli koło wykona ruch w gorę na skręcie to krzywka się zbliży do czopa i może nieprzyjemnie drapnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biocarp Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 To na 99% ogranicznik skrętu tez tak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Być może natomiast niedawno nim jeżdziłem i tym razem skręcając koła na maks. w lewo i w prawo, jadąc do przodu i do tyłu nic, cisza więc nie zdarza się to zawsze. No nic muszę to pooglądać. Dziękuję za podpowiedzi a jak coś znajdę to napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Jak skręcasz w prawo to spróbuj prawym koło na krawężnik się wbić. Gwarantuję że szkrzypnie. Skręcając na płaskim nie masz skoku zawieszenia i nie ma co skrobnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Właśnie o tym pomyślałem jak już napisałem.:-) ale w takim razie czy muszę się śpieszyć z zaglądaniem do tego ogranicznika czy mogę spokojnie poczekać. Zaznaczam że jakieś małe wypady się zdarzają ale ja auta nie katuje. Czy ten ogranicznik skrętu się wymienia czy tylko smaruje? Już wiem, śmiało można wymienić. Pare złotych kosztują. Od ograniczników zacznę. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dzięki za radę. Póki co zostawiam a na wiosnę jak się nic nie wydarzy nieoczekiwanego to rozbiórka tego co będzie do wymiany przy okazji konserwacji. Pozdrawiam i dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Miałem to samo :-) Wymieniłem końcówki ogranicznika skrętu na oryginały nissana 2x20 pln. A teraz co jakieś 2-3 tyg. grubo na palec smaru i po szynie ogranicznika ... i nie strzela ani skrzypi :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Miałem to samo :-) Wymieniłem końcówki ogranicznika skrętu na oryginały nissana 2x20 pln. A teraz co jakieś 2-3 tyg. grubo na palec smaru i po szynie ogranicznika ... i nie strzela ani skrzypi :-P Tak jak mówisz Toledo tak się naprawia tą usterkę, grubo smaru na ograniczniki i po problemie (Kocham To Auto) heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Skupiacie się na rzeczach.....błahych rzekła bym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 smarowanie ograniczników jest dla mięczaków... jest wojna! to musi cierpieć! przeca ten smar po 10 metrach w terenie oblepi się pięknie piachem i nie będzie smarował... po 30 metrach wypłucze go błoto albo zetrze trawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 jedyne rozwiązanie na trwałe niepiszczenie to dorobić sobie tam element z tworzywa ... ale komu by się chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 ale ten element jest chyba w ASO w śmiesznych pieniądzach... tylko... komu by się chciało... strzela to strzela po co drążyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 za szybko się to chyba zużywa, oryginalne są pokrywane teflonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Nie macie się czym zająć przy aucie? Może lepiej dywaniki potrzepać (łopatą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 no, dramatyzują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ot "panienki" Dobra, cicho bo się zaraz Lemmy zirytuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 powiem tak ... ważniejsze jest ustalenie co nie działa (stuka) od naprawienia tego, bo wtedy wiem czy mam to robić czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ot "panienki" Dobra, cicho bo się zaraz Lemmy zirytuje ............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.