Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki, strzelanie z przodu auta w napędzie przy maksymalnym skręcie kół


gruby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanko, szukałem na forum ale nie znalazłem.

Mam terrano 2 2,7 tdi 2000 rok i problem taki:

podczas skręcania kołami na maksimum coś z przodu strzela, stuka ale ewidentnie jakby z okolic napędu. Dodam że dzieje się tak bez różnicy czy jadę 2h czy 4h. Nie jest to uciążliwe bo rzadko tak potrzebuje skręcać kołami ale może warto się tematem zainteresować. Niedawno go kupiłem i kilka wad ma więc powoli chciałbym go przywrócić do fajnego stanu. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Wam pisze że na 2H też strzela. Czytać Panowie.

Upewnij się czy rozpinają Ci się sprzęgiełka i ew. wtedy zastanów się co s przgubami. A na początek zorientuj się co to jest ogranicznik skrętu :-) Niektórzy go co jakiś czas uszlachetniają smarem, ale ja wiem? Po taplaniu i tak smar się zetrze i będzie darło brudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie, będę szukał powoli. Przód ciągnie, a sprzęgi to automaty i chyba działają bo jak cofne po rozłączeniu dżwignią to rozpina przód a jak zapina to tak delikatnie cyka i zaczyna ciągnąć na 4. Co do przegubów to można to sprawdzić nie wchodząc pod auto bo kanałem nie dysponuje a do wiosny daleko. :( I ewentualnie jak się za to zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w aucie coś zaczyna stukać to należy odczekać aż ze stanu "stuka" przejdzie w stan "urwało się" lub "ukręciło"... to ułatwia zlokalizowanie usterki...

 

a tak serio to sprawdziłbym czy stukanie ustane przy "odpuszczeniu kierownicy" o kilka cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze to jeszcze raz dokładnie i napiszę jak jest ale nigdy nie ciągnę kierownicy na siłę do końca w żadnym aucie, to moja pierwsza terenówka dlatego piszę na forum i pytam mądrzejszych od siebie w tym temacie. Jeżdziłem zawodowo busami, swoich aut też miałem pare ale 4x4 pierwsze. Sprawdze też ten ogranicznik skrętu. Muszę się pospieszyć bo będę się musiał kłaść na śniegu.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz nawet do oporu skręcać jeżeli to ogranicznik się odzywa. Jest to ogranicznik w postaci czopa i krzywki jeżeli koło wykona ruch w gorę na skręcie to krzywka się zbliży do czopa i może nieprzyjemnie drapnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może natomiast niedawno nim jeżdziłem i tym razem skręcając koła na maks. w lewo i w prawo, jadąc do przodu i do tyłu nic, cisza więc nie zdarza się to zawsze. No nic muszę to pooglądać. Dziękuję za podpowiedzi a jak coś znajdę to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skręcasz w prawo to spróbuj prawym koło na krawężnik się wbić. Gwarantuję że szkrzypnie.  


Skręcając na płaskim nie masz skoku zawieszenia i nie ma co skrobnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym pomyślałem jak już napisałem.:-) ale w takim razie czy muszę się śpieszyć z zaglądaniem do tego ogranicznika czy mogę spokojnie poczekać. Zaznaczam że jakieś małe wypady się zdarzają ale ja auta nie katuje. Czy ten ogranicznik skrętu się wymienia czy tylko smaruje?


Już wiem, śmiało można wymienić. Pare złotych kosztują. Od ograniczników zacznę. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Póki co zostawiam a na wiosnę jak się nic nie wydarzy nieoczekiwanego to rozbiórka tego co będzie do wymiany przy okazji konserwacji. Pozdrawiam i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo :-) Wymieniłem końcówki ogranicznika skrętu na oryginały nissana 2x20 pln.

A teraz co jakieś 2-3 tyg. grubo na palec smaru i po szynie ogranicznika ... i nie strzela ani skrzypi :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo :-) Wymieniłem końcówki ogranicznika skrętu na oryginały nissana 2x20 pln.

A teraz co jakieś 2-3 tyg. grubo na palec smaru i po szynie ogranicznika ... i nie strzela ani skrzypi :-P

 

Tak jak mówisz Toledo :) tak się naprawia tą usterkę, grubo smaru na ograniczniki i po problemie :punk:  (Kocham To Auto) heheh :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smarowanie ograniczników jest dla mięczaków...

 

jest wojna! to musi cierpieć! 

 

przeca ten smar po 10 metrach w terenie oblepi się pięknie piachem i nie będzie smarował...

 

po 30 metrach wypłucze go błoto albo zetrze trawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne rozwiązanie na trwałe niepiszczenie to dorobić sobie tam element z tworzywa ... ale komu by się chciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ten element jest chyba w ASO w śmiesznych pieniądzach...

 

tylko... komu by się chciało... strzela to strzela po co drążyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ... ważniejsze jest ustalenie co nie działa (stuka) od naprawienia tego, bo wtedy wiem czy mam to robić czy nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot "panienki"

 

Dobra, cicho bo się zaraz Lemmy zirytuje :D

 

............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...