Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawód scv


Coyote024
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc bo juz mi ręce opadają , mianowicie kilka dni temu miałem typowe objawy na uszkodzony ten zawor na pompie paliwa, ok kupiłem i wymienilem, a także filtr paliwa, i teraz cuda auto cieżko odpalalo walil niebieski czy biały dym, spadek mocy, ale po chwili było wszystko ok, podczas jazdy zero kopcenia , pełna moc, wszystko ok, dzisiaj rano odpalil od razu ale silnik dziwnie pracował tak głośno, po wcisnieciu dogrzweania silnika zero reakcji a przycisk dziala po około 2 min pracy , wyłączył sie, po ponownym zapaleniu brak mocy, i jeszcze raz to kręci jak cały czas a nie odpala! Dodam ze przy wymianie tego zawora, w opakowaniu były 2 nowe śruby i oring ale jak wyciagnalem uszkodzony tego oringu tam nie było, co to jest , bo jestem załamany , czyżby pompa paliwa? Co myślicie? Aha po wymianie zawora i jeździe próbnej jak stałem na światłach i ruszylem z jedynki( Manual) wcisnalem mu gaz do dechy i obroty doszły chyba do 4 tys i samochód wpadł w tryb awaryjny, spadek mocy po restarcie, wszystko ok aż do dzisiaj rana!2.5 R51,2006, dodam jeszcze ze podczas wczorajszej jazdy próbnej gdzie wszystko było prawie ok po za tym ruszeniem co pisałem powyżej , to na wolnych obrotach były takie jak by to nazwać "zadlawienie, zadusil "sie na sekundę i powracal do normy, dziwne to było!

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś interfejs OBDII?? I program który jest w stanie sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej?? Wg mnie to masz problem z dostawą paliwa do silnika pytanie teraz takie dlaczego. Interfejsem mógłbyś to sprawdzić i wtedy wiedziałbyś czy to wtryski czy pompa. Ja mam prosty interfejs bluetooth a do diagnostyki używam Torque na Androida.

 

Ciśnienie na listwie powinno wynosić 25-35MPa (3626-5076psi) (wolne obroty, silnik nagrzany), 40-50MPa (5801-7252psi) (2000rpm, silnik nagrzany).

 

Od razu sprawdziłbyś czy w ECU nie ma zarejestrowanych błędów. Z tego co napisano w manualu to jest kilka usterek które nie są sygnalizowane zapaleniem kontrolki Check Engine.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest moze jakas pompka zasilajaca np.w zbiorniku ,bo mam wrazenie jak by paliwo nie dochodzilo albo uklad byl zapowietrzony? czy na pompie jest jakis odpowietrznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem. Jak wymieniałem u siebie filtr paliwa to napompowałem pompką ręczną paliwo i odpaliłem autko po chwili zgasło to znowu podpompowałem ręcznie i tak aż do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis go zeskanowalem i jest tak:P0192-fuel rail pressure sensor circuit low input,P0628- fuel pump control-circuit low, P0089-fuel pressure regulator-performance problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0192: Za niskie napięcie z czujnika ciśnienia listwy paliwowej (układ działa tak że im wyzsze ciśnienie tym wyższe napięcie). Prawidłowe wskazania 1.7-2.0V na wolnych obrotach i 2.0-2.3V przy 2000rpm. Trzeba sprawdzić kable (napięcie na pinach w ECU), wtyczkę na czujniku listwy jeśli OK to do wymiany czujnik ciśnienia. Więcej info w manualu sekcja EC, strona 1084.

 

P0628: ECM otrzymuje informacje że wiązka pompy paliwa jest odłączona lub zwarta do masy. Trzeba sprawdzić wtyczkę na pompie paliwa. Więcej info manual sekcja EC, od strony 1185. Znajdziesz tam rysunek gdzie wtyczka się znajduje.

 

P0089: Ciśnienie paliwa z pompy jest za wysokie. Możliwe przyczyny: pompa paliwa, wyciek paliwa, powietrze w układzie paliwa, czujnik ciśnienia na listwie. Info w manualu, sekcja EC, od strony 1052

 

Najpierw skasuj błędy i odpal autko jeśli wyskoczą ponownie to zacznij prace od pierwszego błedu. Pamiętaj że błędy należy kasowac na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku. Na zapalonym silniku kasowanie uruchomi się ale błędy w pamięci ECU nie zostana skasowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego podmienilem ten zawor scv i zalozylem oring,odpalilem silnik i o dziwo chodzi,ale.... pochodzil kilka minut wszystko bylo ok ale po chwili zaczal tak klepac czy cos i ponownie dlawil,przeskanowalem jeszcze raz i wyskoczyl jeden blad ten P0089,wycieku niemam,zapowietrzony nie jest czy moze byc ten czujnik cisnienia paliwa na listwie,po angielsku P0089 oznacza fuel pressure regulator czyli zawor cisnienia paliwa czyli ten zawor scv a on jest nowy zakupiony w aso,czyli scv czy ten na listwie? bo juz nic nie rozumiem.

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0089 oznacza problemy z pompą paliwa. Wg manuala jest 5 czynności które należy przeprowadzić aby zdiagnozowac usterkę. Niestety więszkosć z nich wiąże się z dużym nakładem prac bo jest wśród nich wyciągnięcie i wymiana pompy oraz adaptacja zaworu pompy co bez consulta może być trudne. Jednakże patrząc na inne błędy zarejestrowane przez Twoje ECM to zacząłbym od czujnika ciśnienia na listwie paliwowej.

 

Chyba że wymiana zaworu wymaga ponownej adaptacji pompy Consultem. Jeśli tak to całość błędów z ECM wskazuje na koniecznośc wykonania tej czynności. Pytanie czy problemy zaczęły się od razu po wymianie zaworu SCV? Jakie masz ciśnienie na listwie paliwowej? (pisałem o tym wcześniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzieki wielkie za wszystkie info(duze piwo dla ciebie) znalazlem na tej stronie ze jezeli czujnik na listwie jest walniety to scv nie bedzie poprawnie pracowal,jutro chyba kupie ten czujnik i zobacze .to jest ta strona http://www.commonrailforum.pl/czujnik-cisnienia-w-zasobniku-szynie-common-rail-t1499.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbyś większą pewność gdybyś sprawdził jakie wskazania podaje czujnik ciśnienia na listwie. Do tego wystarczy prosty interfejs OBDII i odpowiednia funkcja w programie. Torque na Androida podaje mi taką informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi czy po wymianie zawora scv i czujnika na listwie musze jechać do aso na adaptację pompy czy coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie. Jeszcze nie miałem tego problemu u siebie więc nie potrafię ci odpowiedzieć ale w manualu jest opisana procedura związana z kasowaniem ustawień pracy zaworu pompy. Z tego co wyczytałem to ECM uczy się jak regulować zawór tak aby uzyskać najbardziej efektowne ciśnienie. Więc jest to zależność pomiędzy wskazaniami czujnika ciśnienia listwy a zaworem pompy paliwa.

 

Powtarzam jeszcze raz sprawdź odczyt ciśnienia z czujnika listwy będziesz miał jasną sytuację. Nie wykluczam uszkodzenia czujnika ze względu na zbyt wysokie ciśnienie na listwie. Nie wiesz jakie było przed wymianą zaworu SCV, więc nie można takiego uszkodzenia ani wykluczyć ani potwierdzić. Tylko odczyt wartości ciśnienia z czujnika listwy da informację czy ciśnienie jest prawidłowe czy też bzdury wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coyote024 a mógłbyś napisać gdzie to robiłeś i ile cię skasowali? Nie wiedziałem ze trzeba jeszcze kalibrować pompę, system PD mam jako tako opanowany ale  CR w pathu to narazie dla mnie czarna magia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się złożyło ze robiłem to w D w firmie carwood, ale z tego co wiem to tylko specjalistyczny warsztat który zajmuje sie tylko diesel'ami i wszystko co z nim związane a jak nie to tylko ASO! Trwało to przeszło godzinę do półtora koszt 50E, zniknęło mi nawet takie dziwne klekotanie na zimnym silniku jadąc np. pod górę gdzie potrzebował wiecej mocy a to okazały sie wtryski ale po skalibrowaniu, naprawdę jestem mile zaskoczony jak autko smiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. U mnie w pierwszej fazie na rozuch tez jest słyszalny wyrazny klekot, po zagrzaniu silnika zanika. Mniemam iz prawie wszystkie pathe tak mają, więc jedyna rada na to jest kalibracja? Czyli ze błąd fabryki czy poprostu rozkalibrowanie naturalnym zużyciem? (pomijam klekot szklanek zaworowych).

Szkoda ze to w D myślałem że to u nas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam ktoś jakiś pomysł na dokrecenie zawora scv? Po wymianie zawora okres około 2 miesięcy zobaczyłem ze po autem jest plama, okazało sie ze to ropa i znalazłem miejsce wycieku był to ten zawor dokrecilem i znowu dzisiaj to samo! Pomalutku sobie kapie, luzuja sie te dwie śruby ktore wchodzą przez zawor do pompy, a dokrecam dość mocno, jakiś pomysł panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem , że czeka mnie wymiana SCV - bo silnik dziwnie przyspieszał - brakowało mu mocy. Po otwarciu maski okazało się ... że dwa wężyki - jeden do przepływomierza a drugi do zaworu turbo zostały zmasakrowane przez kuny.

 

Macie jakieś sposoby na te gryzonie? czytałem ,że fala tych zwierzątek nadciąga zza zachodniej granicy...

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bylem ost z wizyta u rodzinki w niemczech i tam to jest plaga.I widzialem rozwiazanie jakie montuja w wiekszosci niemieckich warszatow jest to na zasadzie elektrycznego pastucha ,poowlekane sa wszystkie przewody i weze pod pewnym napieciem i spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...