vincenzo92 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Witam państwa mam zamiar zakupić do almery alufelgi i tu moje pytanie czy będę musiał wymieniać śruby na których trzymają się felgi ponieważ wydają się one krótkie (dla stalówek starczają z lekkim zapasem ale co będzie z alu czy ich mocowania nie są przypadkiem grubsze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Witaj, do alufelg stosuje sie inne nakretki niz do felg stalowych, powinny miec lepek stozkowy. Oczywiscie niektorzy powiedza ze jezdza na tych od stalowek i jest wszystko ok. Jednakze powinny byc inne nakretki. Jesli chcesz mam na sprzedaz komplet ori nakretek nissana do alufelg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Nie o taką odpowiedź koledze chyba chodziło, bo sam się zastanawiam czy jak założę u siebie alu to czy szpilki będą odpowiednio długie. Z nakrętki wystaje ledwo kilka mm gwintu przy feldze stalowej, felgi alu są grubsze więc autor tematu podobnie jak i ja ma obawy czy po założeniu alusów nie będzie trzeba wymieniać szpilek na dłuższe, bo jak koło ma się trzymać na ledwo kilku zwojach gwintu to wiadomo co może się stać. vincenzo92 jak nikt nie da sensownej odpowiedzi to po weekendzie jak zrobi się cieplej to sprawdzę u siebie na alusach z drugiego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 chyba wiem juz o co chodzi. Osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z takim problemie, a mialem w Almie rozne felgi(lacznie 6 roznych kompletow w dwoch Almerach i nie musialem zmieniac SZPILEK:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 I właśnie o taką odpowiedź chodzi. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 potwierdzam tylko trzeba przynajmniej u mnie nasadke z cienka scianka bo te grubsze nasadki nie mieszcza sie przy odkrecaniu oczywiscie chodzi tu o orginalne nakretki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Fabryczne nakrętki do stalu są stożkowe, podobnie jak oryginalne nakrętki do oryginalnych alu które to też mają stożkowe gniazdo. Różnią się tylko tym, że te do alu mają kapturek. Szpilki spokojnie powinny wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Tak myślę ze szpilki musiałbyś zmienić chyba tylko wtedy gdybyś zakładał dystanse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Fabryczne nakrętki do stalu są stożkowe, podobnie jak oryginalne nakrętki do oryginalnych alu które to też mają stożkowe gniazdo. Różnią się tylko tym, że te do alu mają kapturek. Szpilki spokojnie powinny wystarczyć. No i tym że nakrętki od stalówek wyjadą się na alusach i wyrobią gniazda Będzie bić strasznie kierownicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Niby dlaczego? Są z tego samego materiału, mają ta samą twardość, różnica to tylko kapturek i to, że te do alu są chromowane. Fabryczne stalówki i fabryczne alu mają gniazda stożkowe i takie też są do nich nakrętki. Jak coś mogę wrzucić foto, oba komplety mam oryginalne, jeden fabryczny drugi kupiony z alu w ASO. BTW felga nie opiera się na szpilkach/śrubach i dzięki temu trzymają sie razem tylko felgę z piastą trzyma do kupy siła tarcia wytworzona przez dokręcone śruby, de facto jakby wkręcić w gniazdo stożkowe kulową nakrętkę to też niewiele by się stało poza złym wycentrowaniem felgi względem piasty w sytuacji gdy otwór centrujący w feldze byłby większy niż pierścień na piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 A na co panowie patrzeć podczas zakupu używanch alu?? bo zaniedługo się wybieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Czy proste i nie popękane z tym, że tego pierwszego w zasadzie na oko nie sprawdzisz, chyba, że felga będzie potężnie pogięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 czy nie byla spawana np. A jakich felg szukasz?? Ori?? 15-16?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) Sprawdź w serwisówce jakie felgo są dozwolone do twojego auta. Prócz rozmiaru i rozstawu śrub bierz pod uwagę ofset-ET niech będzie jak w oryginale dozwolone jest do 10mm więcej, jak i szerokość, ta powinna być podana w serwisówce (u mnie np 15 mogą być max 6-calowe wiec popularne dość 7 już nie bardzo podejdą), ważny jest także otwór centrujący, piasta w nissanach ma 59mm (dla pewności możesz sprawdzić) więc otwór musi być równy lub większy wtedy kupuje się pierścienie. Edytowane 16 Marca 2013 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) W ogłoszeniu pisze że są to felgi do N16 a szukam felg 15 oczywiscie mam już jedne upatrzone ogłoszenie http://allegro.pl/alufelgi-alutec-15-nissan-almera-n16-primera-i3082763366.html Edytowane 16 Marca 2013 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matus Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 W ogłoszeniu pisze że są to felgi do N16 a szukam felg 15 oczywiscie mam już jedne upatrzone ogłoszenie http://allegro.pl/al...3082763366.html Możesz zarzucić też takie 16 oryginalne : http://allegro.pl/nissan-6jx16-et45-komplet-alufelg-oryginalne-i3096985369.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Tyle że z 16 jest ten problem że musiałbym nowe opony kupić a jestem w posiadaniu opon kupywanych w zeszłym sezonie a jednak opony 16 to nie mała cena Edytowane 18 Marca 2013 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Niby dlaczego? Są z tego samego materiału, mają ta samą twardość, różnica to tylko kapturek i to, że te do alu są chromowane. Fabryczne stalówki i fabryczne alu mają gniazda stożkowe i takie też są do nich nakrętki. Jak coś mogę wrzucić foto, oba komplety mam oryginalne, jeden fabryczny drugi kupiony z alu w ASO. BTW felga nie opiera się na szpilkach/śrubach i dzięki temu trzymają sie razem tylko felgę z piastą trzyma do kupy siła tarcia wytworzona przez dokręcone śruby, de facto jakby wkręcić w gniazdo stożkowe kulową nakrętkę to też niewiele by się stało poza złym wycentrowaniem felgi względem piasty w sytuacji gdy otwór centrujący w feldze byłby większy niż pierścień na piaście. W gniazdo stożkowe kulową nakrętke i nic by się nie stało?! Pewnie że by się stało... Złe spasowanie i już Ci będzie bić, że nie mówić o wyrabianiu gniazd. A z tymi nakrętkami to jest taka różnica że do alusów i stalówek mają inną wytrzymałość, inną twardość i powierzchnię pracy. Wrzucę Ci jutro foto śrub ze stalówek po 5000km na alusach Zobaczysz jak się wyjechały, dobrze że gniazdo alusów jeszcze nie zostało ruszone. Tyle że z 16 jest ten problem że musiałbym nowe opony kupić a jestem w posiadaniu opon kupywanych w zeszłym sezonie a jednak opony 16 to nie mała cena Poszukaj na oponeo.pl 1-2 roczne nówki w niezłych przecenach. Poza tym w dobrych serwisach wulkanizacyjnych możesz znaleźć przywleczone z niemiec oponki, 2-3 letnie po niedużych przebiegach za śmieszną kase i często jeszcze dostaniesz gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Jakbyś mocno dokręcił to nic by się nie stało, poza uszkodzeniem gniazda. A nakrętki jak wspomniałem są takie same z kosmetycznymi różnicami, ta sama twardość ten sam materiał. Z resztą mam N16 11lat i aktualnie właśnie któryś sezon w "historii" jeżdżę na fabrycznych nakrętkach zamiast na tych dedykowanych do alu, bo zapomniałem wziąć śrub na wymianę. Poza estetyką żadnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 (edytowane) Witam! Mam N16 2004 dci 2/3 hatchback i chciałbym się poradzić czy taki komplet: 4X114,3 | 7JX16H2 | ET45 | opony 205/55 R16 bedzie idealnie pasowac? czy moge na tyl zalozyc 215? Czy może lepiej profil 50? Proszę o pomoc. Edytowane 19 Marca 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 idealnie to bedzie pasowac 195/55R16 bo takoż były fabrycznie montowane. większe można, tyle że na pewno nie próbuj róznych rozmiarów przód/tył, bo Ci ABS wywali i tyle z bezpiecznej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 (edytowane) idealnie to bedzie pasowac 195/55R16 bo takoż były fabrycznie montowane. większe można, tyle że na pewno nie próbuj róznych rozmiarów przód/tył, bo Ci ABS wywali i tyle z bezpiecznej jazdy. Edytowane 19 Marca 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Wcale nie wywali, nawet na dużo mniejszej dojazdówce nie wywala. Drugi bullshit to to, że N16 fabrycznie miała 16', 16' to były tylko opcjonalnie dostępne felgi w ASO, z fabryki N16 zawsze wyjeżdżało na 15' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 (edytowane) teh... wywali wywali, bo u mnei wywalało powyżej 130. czemu, nie wiem. póxniej wywaliło i tak czujnik jeden i poleciał do wymiany.No, ale to wymiar fabryczny, a nie jakiś za przeproszeniem z d*py wzięty, jak np 215/40R17. ;] instrukcja czy serwisówka mówi o takich wymiarach, opcjonalnie, ale mówi. zresztą, po co kombinować skoro można dać 195/55R16 i auto wygląda i tak bardzo dobrze przy obniżeniu 35/40mm. Edytowane 19 Marca 2013 przez tomzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aspic Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam, zakupiłem sobie felgi do almery lecz bez nakrętek kiedy je dokupiłem to po przykręceniu okazało się że jest mała przerwa między podkładką nakrętki a felgą czy to normalne...? Czy może wcisnął mi złe nakrętki sprzedawca (Link do nakrętek) który zarzekał się że na 100% będą pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.