Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

prawidłowe ustawienie nawiewu


dominikzw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem od paru dni Primery P 12 rocznik 2007. Miałbym dwa pytania dotyczące prawidłowego użytkowania nawiewu w tym samochodzie.

1. w momencie uruchamiania samochodu mam uruchomiony na auto (bez włączonej klimatyzacji) ustawiam sobie temperaturę powiedzmy 21 stopni.

Czy w tym momencie komputer sam decyduje którędy powietrze będzie wlatywało i zmienia to czy zawsze wybór pada na jeden (czyli kanałem przy szybie przedniej, kanałem na wprost, kanałem na stopy).

2. ten sam wariant czyli ustawienie na auto bez klimatyzacji temp 21. Nie jest wybrany żaden przycisk czy obiekt otwarty czy obiekt zamknięty. Czy w przypadku jak jest auto, komputer sam decyduje skąd brać powietrze? i raz bierze z zewnętrza a raz zamyka obieg? Czy może prawidłowo jest wybrać obiekt otwarty.

 

dziękuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uśmiałem się ze sformułowań "obiekt otwarty" i "obiekt zamknięty" :)

 

"Obiektem" więc, sterować możesz sobie sam. Albo ustawiasz żeby był zamknięty, albo otwarty. Tego sobie tryb AUTO nie reguluje.

Co do trybu auto i sterowanie tym, którędy wpuszcza powietrze do samochodu - u mnie testowałem tylko z klimatyzacją załączoną. Zawsze najpierw dmucha w nogi na max, później sobie obniża prędkość i wieje nawiewami w desce rozdzielczej. Jak uzyska zadaną temperaturę, co jakiś czas zmienia siłę nadmuchu i kierunek wywiewu powietrza "na obiekt" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak nie wybiorę przyciskiem czy obiekt zamknięty czy otwarty tylko mam auto ustawione zarówno na siłę jak i kierunek to skąd on bierze powietrze? otwarty obiekt czy robi zamknięty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obieg, nie obiekt... :)

 

Jak nie wybierzesz, to i tak masz jakiś wybrany, bo można albo obieg zamknięty, albo obieg otwarty. Nie ma nic po środku między tymi dwoma opcjami. Sam tym regulujesz.

 

Obieg wybierasz sobie sam. Natomiast tryb auto reguluje tylko kierunkiem nawiewu (wywiewu) powietrza - nogi, szyba, kratki w desce rozdzielczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie obieg a nie obiekt...tak to jest jak sie szybko późnym wieczorem pisze ;)

 

a z innej beczki czy Wasze odtwarzacze oryginalne który są wbudowane czytają mp3 czy tylko audio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odtwarzacz w P12 tylko audio czyta. Co czyta mój - nie wiem, bo od kiedy mam auto nie wkładałem ani razu płyty do niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za informacje :)

Jeszcze jedno pytanie które mnie nurtuje. Czy komputer sam z siebie będzie informował kierowcę że jest mało paliwa? Nie wiem np. zapalenie się ikony rezerwy albo jakiś inny komunikat? (albo czy można to jakiś ustawić)

Czy może jedynym elementem który informuje jest patrzenie na zegar ze wskazówką baku paliwa oraz wchodzenie w komputer ręcznie i sprawdzenie ile zostało do przejechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o niskim stanie paliwa informuje Cię kontrolka rezerwy a swoją drogą w komputerze możesz sprawdzić ile jesteś w stanie przejechać km na tym co pozostało w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wiem że w komputerze mogę sprawdzić ile mogę jeszcze przejechać, a kontrolka rezerwy zapala się na desce rozdzielczej czy gdzie? i czy wiesz może przy jakiej ilości km (albo litrów) się zapala???


Chyba już znalazłem, czy kontrolką rezerwy jest ten okrągły przycisk który mieści się pod wskaźnikiem poziomu paliwa?

W intrukcji znalazłem jeszcze zdanie "Gdy w zbiorniku znajduje się bardzo mała ilość paliwa, na wyświetlaczu pojawia się stosowne ostrzeżenie (opcja). Polecenie "Detailed Information" powoduje wyświetlenie zalecenia możliwie szybkiego tankowania. Czy taki komunikat występuje u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest kontrolka rezerwy przy zegarach i na komputerze też pojawia się taki komunikat jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten komunikat na komputerze pojawia się w tym samym momencie co zapalenie kontrolki ? Pytam bo u mnie komunikat się nie pojawił raczej, albo go przegabiłem wchodząc w ustawienia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten komunikat na komputerze pojawia się w tym samym momencie co zapalenie kontrolki ? Pytam bo u mnie komunikat się nie pojawił raczej, albo go przegabiłem wchodząc w ustawienia itp.

kontrolka na desce zapala się dużo wcześniej niż komunikat na ekranie. U mnie ten komunikat pojawia sie gdy kompuer pokazuje ze mam do przejechania mniej ni 20 km (wg jego obliczen) ale ja na 0km przejechalem kiedys 30 km jeszcze i nie zabraklo mi paliwa, ale lepiej zatankować jak wyskakuje ten  komunika bo wiadomo że jest juz bardzo mało w baku

Edytowane przez andrut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Ci za informacje andrut. Dziwiłem się właśnie że u mnie ten komunikat nie wyskakiwał wczoraj bo na komputerze pokazywał że mogę jeszcze przejechać 25 km i już się bałem że nie jest coś włączone albo przypadkiem zepsute.

Tak na marginesie mówiąc to troche późno ten komunikat wyskakuje bo zdarzać się może że na obszarze 20 km może nie być żadnej stacji a po drugie czekanie z tankowaniem do samego końca aż wyjedzie się ostatnie litry paliwa nie jest zbyt zalecane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak.

 

485412.jpg

 

No późno się ten komunikat pojawia. W Micrze tak samo późno się kontrolka rezerwy zapala. Obliczyłem, że w momencie zapalenia się, Micra ma w baku 2-3 litry paliwa. Teoretycznie to 50 km do przejechania, ale jak jest dobrze wiemy - 99% miasto i z 50 km robi się 15 km. Zwłaszcza zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Ci za rysunek, ja mam ciut inną wersję (zegary inaczej u mnie wyglądają), ale zasada jest taka sama zapewne we wszystkich. Szczerze raczej do tak samego końca czekać nie będę, bo wiadomo że teraz zimą i po mieście z tych 50 km może się zrobić 15 km albo mniej i wtedy tylko kłopotu sobie narobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz tak na komputer. U mnie czasami licznik się z zerował gdy do przejechania miałem 60km a innym razem 20.To samo jest z wyświetleniem ikonki na ekranie.

Kiedyś po jej zapaleniu podjechałem na stację - /dodam że zawsze tankuje do pełna/ i okazało się że w zbiorniku miałem jeszcze 15l paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INformacje z komputera a tym bardziej komunikat na ekranie o tankowaniu traktuje jako dodatek.


Mam do Was jeszcze dwa pytanie. Jakie macie zdanie na temat woskowania samochodu na zimę??? oraz o zabezpieczenie podwozia preparatem antykorozyjnym??? Znajomy mnie namawia na to, on u siebie to zrobił. Ja do tej pory (przy poprzednim samochodzie) nigdy takich rzeczy nie stosowałem. Zabezpiecza to samochód czy jest to bardziej chwyt marketingowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woskowanie nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie, dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne bym sobie odpuścił, obecnie auta są tak zabezpieczone że nie ma konieczności ponawiania czegoś takiego - myślę że to bardziej chwyt marketingowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mówi że nie jest to twardy wosk tylko miękki. Z tego co obiło mi się o uszu to z twardym woskiem trzeba wiedzieć jak postępować bo trzeba polerować i można albo za słabo wypolerować albo za mocno uszkadzając lakier. On u siebie robi to w garażu gdzie jest ogrzewany więc o temp byłbym spokojny. Tylko że doświadczenie w tym temacie zarówno ja jak i on mamy zerowe. Czy stosując wosk miękki można Waszym zdaniem uszkodzić lakier albo wyrządzić jakieś inne szkody??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie macie doświadczenia to lepiej sobie odpuśćcie lub oddajcie do warsztatu który się w tym specjalizuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram jak kolega wyżej. Natomiast ja mogę doradzić coś innego. Na woskowanie i tak za późno, ja proponuję podjechać gdzies na tzw. myjkę parową i położyć wosk na gorąco. Troszeczkę się różni od tych co mają myjki przy marketach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, nie będę się zabierał sam za to żeby potem nie żałować. Znalazłem w moich okolicach dwie myjnie parowe różnią się rodzajem wosku. Różnica Waszym zdaniem jest jakaś? Czy raczej to jedno i to samo....

1. W przypadku myjni parowej do mycia używa się suchej pary pod wysokim ciśnieniem. Ciśnienie dochodzące do 10 barów i temperatura pary ok 120 stopni C (u wylotu z dyszy) doskonale radzi sobie z brudem na aucie. Na początek brud jest zdmuchiwany przez wysokie ciśnienie pary. Po czym zaczynamy mycie auta.
Nie stosujemy jednej gąbki do wszystkich samochodów. Każde auto myte jest przy pomocy mikrofibry, a w zasadzie kilku takich ścierek. Brud wchłaniany przez mikrofibrę zostaje na niej. Kiedy szmatka zabrudzi się wymieniana jest na kolejną.
Po umyciu na karoserię nakładany jest wosk polimerowy, który zabezpiecza lakier przed warunkami atmosferycznymi. Cena 25 zł (mycie parą, nabłyszczanie woskiem, czyszczenie felg)

2. mycie nadwozia + wosk Carnauba (mycie nadwozia obejmuje - nabłyszczanie/woskowanie karoserii, konserwacja plastików zewnętrznych, polerowanie szyb zewnętrznych, mycie ram drzwi i bagażnika, czyszczenie i nabłyszczanie felg, nabłyszczanie i konserwacja opon). Cena 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...