kura77 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Witam. Przesiadłem się z motereyja 3,1 tdi 114KM 250 Nm na GR Y61 2,8 99r jestem delikatnie rozczarowany. Nie wiem czy tak ma byc że to jest taki muł?? mianowicie daje mu gaz do spodu a on reaguje za jakś sekunde, zaczyna jechac przy 2tys obrotów . Auto mam jeszcze na 31" oponach i zasanawiam sie jak można jechac tym na 35" jak to ledwie sie ciągnie. Powiedzcie mi czy te silniki sa tak słabe czy u mnie coś sie niedobrego dzieje. Auto kupiłem w Austri od pierwszego właściciela silnik jest jak zegarek 160 tyś przejechane wszystko super działa tylko ta moc. Patrol stał w garażu przez rok nie jeżdzony jak jechałem nim pierwszy raz to nie chciał uciągnąc sie z miejsca . Ale rozruszał sie i na autostradzie prawie 150 pojechał. Powiedzcie czy to normalne?? porównywałem z GR Y60 tam dziala o wiele żwawiej co może być bo to nie jest normalne przynajmniej tak mi się wydaje. Monterey na 33x12,5 /15 jeczał lepie,j poradzcie coś od czego zacząć?? mechaniory zaraz zregenerują mi wszystko pewnie bo za to nie płacą a wiecie ile to kosztuje . Dzieki z góry i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian 10 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Takie są Y61 z 2.8 silnikiem ciągną jeżeli tak to można nazwać od 2 tyś obrotow , dolu nie ma wcale . Y60 z racji wagi mniejszej o około 400 kg z tym silnikiem lekko żwawszy ale po zalożeniu intercoolera da sie tym ganiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kura77 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 nie wierze ze taką lipe nissan wypuścił na rynek muszę coś z tym zrobic to jest nie do przyjecia . W terenie nie wyobrażam sobie jazdy trzeba go trzymać na 2 tyś obrotów aby zaczał jechać przecież sprzęgło do wymiany po dobrej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian 10 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Do tego idzie sie przyzwyczaic chociaz bardzo denerwuje . Ja zmieniałem już 3 sprzęgła. Jak bardzo podciągniesz na turbie i zwiększysz dawke paliwa (trzeba to zrobic z głową ) to dynamika sie poprawi co nieco ale tendencja do wzrostu temperatury sie zwiększa i głowica do roboty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 @kura77 - dziwi mnie trochę to co piszesz bo 2,8 jest mułem ale też trzeba go troszkę poznać i nauczyć się jeździć,tzn ciągnąć go gazem aż do 1800/2200 tys/obr bo inaczej pchasz szafe . Sprawdził bym po drodzę czy wtryski są ok,pompę czy dobrze podaję, przepływkę czy nie zamula oraz paręinnych mechanizmów ale to już ogarnięty mechanior ci powie ... tą temperaturą co kolega piszę to bym tak nie panikował bo jak dbasz o chłodnicę to za dużo nie masz się czym martwić. djak się zgrzeje to otwierasz okna grzane na maxa i dajesz radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kura77 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 (edytowane) jutro jadę sprawdzać cisnienie wszędzie nawet w kołach pozniej hamownia jak moc jest 129KM i tak ma to jechac to ( czipuje) bo tak nie bedzie jezdziło a planuje 35". Co myślicie o tych czipach?? U jednego mechaniora już byłem i powiedział że jedynie moge dodać jakis srodek do czyszczenia ukladu bo turbo i cała reszta jest ok Edytowane 8 Grudnia 2013 przez kura77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 zależy do czego potrzebujesz te 35" ..?! Jak wrócisz z hamowni to zapodaj wartośći na forum ... , cod chipa to zdania są podzielone ale ja bym w to poszedł ... wszystko zależy od tego jakiego zrobisz bo na rynku jest tego trochę do naszych GR'ów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Y61 z motorem 2,8 nie da się zaczipować ponieważ sterownik silnika zrobiony jest na pamięci jednorazowej EPROM. Żeby coś zdziałać w sterowniku konieczne są nowsze procesory z pamięcią typu FLASH. Pompa wtryskowa ma nastawnik elektromechaniczny. Można nim zwiększyć dawkę ale będzie poddymiał. Sprężarka powinna dawać nominalnie 1,2 Bara. Nie wiem czy da się wycisnąć więcej z używki. Jeśli się da, to trzeba pamiętać, że wraz ze wzrostem ilości tłoczonego powietrza rośnie temperatura spalania. Zmiana kół na 35" ma sens tylko w połączeniu ze zmianą przełożeń w mostach. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kura77 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Byłem u mechaniora powiedział mi że chip bedzie kosztował około 500zł (zależy czy delphi czy boscha) wcześniej muszą porobić pomiary czy silnik jest ok. Na razie nie miał czasu ale czwartek gora piątek wszystko sie okaże. Na pierwszy rzut oka powiedział, że silnik, turbo pracuje ładnie ale jak sie przejechał to powiedział ,, no faktycznie troche muł". Nie wiem o co chodzi z tym, że nie można zchipować patrola NIEBORA!! bo na ebayu , allegro są chipy do kupienia ponadto ogłaszają sie firmy z hamowniami co robia takie zabiegi. Wiadomo że lepiej zmienić przełożenia w mostach, ale bez tego też Y61 daje radę w terenie. Wiadomo, że do targania lawety 2t nie ma sensu 35' bo opd górki bedzie pierdział . wstępna diagnoza ,,coś z dopływem powietrza " turbo i pompa działa prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem i wie co w trawie piszczy??. W takim stanie nie można chipa dodać. Byłem u mechaniora powiedział mi że chip bedzie kosztował około 500zł (zależy czy delphi czy boscha) wcześniej muszą porobić pomiary czy silnik jest ok. Na razie nie miał czasu ale czwartek gora piątek wszystko sie okaże. Na pierwszy rzut oka powiedział, że silnik, turbo pracuje ładnie ale jak sie przejechał to powiedział ,, no faktycznie troche muł". Nie wiem o co chodzi z tym, że nie można zchipować patrola NIEBORA!! bo na ebayu , allegro są chipy do kupienia ponadto ogłaszają sie firmy z hamowniami co robia takie zabiegi. Wiadomo że lepiej zmienić przełożenia w mostach, ale bez tego też Y61 daje radę w terenie. Wiadomo, że do targania lawety 2t nie ma sensu 35' bo opd górki bedzie pierdział . wstępna diagnoza ,,coś z dopływem powietrza " turbo i pompa działa prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem i wie co w trawie piszczy??. W takim stanie nie można chipa dodać. Już jest wszystko jasne w aucie zamontowany był pawer-box z 2001r. i to on nie działał tak jak powinien a wręcz odwrotnie. Bez tego ustrojstwa auto jedzie w miarę szału nie ma ale w takim stanie można jeździc. Faktycznie GR Y61 2,8 nie da sie zchipowac można kombinować z pawer-boxem i taki co bedzie spełniał swoją role kosztuje 1300 zł z montażem tak że Niebora miał racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puntog Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Panowie żeby parch jeździł trzeba zmienić pompę na mechaniczną i po sprawie, a jeszcze lepiej jak zmienicie również końcówki wtryskiwaczy od y60. Osobiście też posiadam takiego y61 i mam założonego chipboxa 120 ale poprawa jest niewielka coś tam jest lepiej ale głowy nie urywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigana Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Miałem tak samo po zakupie auta zero mocy zero jazdy czołg na kołach .Wybrałem sie do pewnego warsztatu panowie poswiecili mi jeden dzień koszt 1000pln .Dostałem wykres z hamowni wszystko jak należy i do dzis 2.8td śmiga jak marzenie aż miło jest depnąć na gaz .Słychać tylko świst turbiny i czasami tylnich opon na łuku jak ostro depnę . Ustawiony jest normalnie nic nie ma prawa mu się stać silnik chodzi jak zyleta . Bez tkz boksa tuningowego nie szło tym autem ruszyć ze skrzyżowania masakra była . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszkin Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Witam wczoraj kupiłen y61 z 1999r longa 2,8 i doznałem szoku wolne jak furmanka. Mam lift zawieszenia oraz opony MT 285/75/R16. Mam explorera 4.0 V6 +lift budy,zawieszenia i opony MT256.70/R 16 i on przejechał trase płynniej niz patrol Przyznam że Ex to automat a patrolek manual. I teraz moje głupie pytanie jak tym jeździć???:) w jakim zakresie obrotów???? Pozatym auto ok zapala od razu nie kopci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HFLukas Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Też mam patrola Y61 z 99 roku, przejechane ma 320 tys. realny przebieg samochód z polskiego salonu. Zczipowałem dziada bo tak wolny był że nie dało się nim jeździć. Turbo może przy 2700 obr. wstawało. Teraz od 2000 czuć że żyje. W zakładzie dołożono mi skrzyneczkę, tzw. boxa i zhamowano. Teraz leci jak szalony. Trochę strach było lecieć jak do 150 się rozpędził. Pewnie pójdzie i więcej. Dołożyłem to żeby ze świateł łatwiej się ruszało a w trasie także nie przekraczam 110 bo nie lubię szumu. A i chyba największy sukces to fakt, że na trasie mieszcze się w 10 l. Przed tym działaniem słyszałem wiele opinii za i przeciw. W moim przypadku oceniam taką modyfikację bardzo pozytywnie. Zmiana silnika na mocniejszy to majątek w porównaniu do tego co wydałem, a nawet wszelkie możliwe naprawy jakie mogą mnie spotkać w silniku 2,8 są o dużo tańsze niż w innych super rodzynkach. A i z temperatura nie mam żadnych problemów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYBOSTWOR Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Y61 z motorem 2,8 nie da się zaczipować ponieważ sterownik silnika zrobiony jest na pamięci jednorazowej EPROM. Żeby coś zdziałać w sterowniku konieczne są nowsze procesory z pamięcią typu FLASH. Panie kolego, coś ci się pomieszało. Pamięć EPROM jest pamięcią programowalną (ang. Erasable PROM), czyli użytkownik może skasować i zapisać pamięć(jest takie okienko w układzie scalonym, kasuje się ultrafioletem), to dla ścisłości. A chiptuning jest zależny od typu sterownika i wlutowanego tam EPROMu, czasem się go wymienia, a czasem można skasować i załadować mapy nowe. To tak skrótowo oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 (edytowane) Panie kolego, coś ci się pomieszało. Pamięć EPROM jest pamięcią programowalną (ang. Erasable PROM), czyli użytkownik może skasować i zapisać pamięć(jest takie okienko w układzie scalonym, kasuje się ultrafioletem), to dla ścisłości. A chiptuning jest zależny od typu sterownika i wlutowanego tam EPROMu, czasem się go wymienia, a czasem można skasować i załadować mapy nowe. To tak skrótowo oczywiście Zgadza się. Można skasować tylko całe oprogramowanie i całe oprogramowanie trzeba wgrać od nowa. Czyli nie można podłączyć do kompa i zmodyfikować sobie map wtrysków. Poza tym nie zwiększy się elektronicznie ciśnienia doładowania. Nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny ( turbina jest mechaniczna i ma zawór upustowy sterowany pneumatycznie z intercoolera przy pomocy zwykłej sprężyny ).Nastawnik dawki paliwa ustawia się mechanicznie. Pompa wtryskowa typu VE nie ma elektronicznego sterownika jak pompy VP. Dlatego nie znam w Polsce firmy, która zrobi tuning elektroniczny Patrola z silnikiem 2,8. Stosuje się tylko boxy, które wpina się poza sterownikiem. Mija się to z celem ponieważ żeby zwiększyć dawkę paliwa wystarczy odkręcić 3 śruby i delikatnie puknąć nastawnik. Można by też podregulować zawór zbijający ( fabrycznie powinien się otwierać przy ciśnieniu 1,08 - 1,18 bara, co daje ciśnienie doładowania na poziomie 0,9 bara ). Edytowane 12 Czerwca 2015 przez Niebora 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TWARDY Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 A ja was wszystkich naprawie silnik patrola 2.8 TD to szajs ja osobiście mam patrola od nowości nigdy nie jechał (żadne czipy i maryny nie rusza tego czołgu na kołach zajechałem trzy te silniki ) a jak ktoś ma inne zdanie to się myli ja od 99 roku zrobiłem wszystko żeby pokochać patrola i dopiero zmiana na silnik M57 w roku 2015 doprowadziła mnie do (orgazmu) że tak powiem .Patrol pali na dotyk nawet przy -20 bez żadnego ale , a po za tym zamyka licznik do 180 km/h bez żadnych problemów a od 100km/h do 150 km/h mija ok 60s.Pali na 100 w mieście 10 litrów i możecie mówić co chcecie zapraszam na test w Lublinie . A po za tym wszyscy co siedzieli w patrolu są patrolnięci. pozdrawiam MBielecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Twardy prawdę gada. To nie jest silnik od wyścigówki i Patrol też nie po to został zrobiony żeby gumy palić. To czołg, który ma wszędzie wjechać i wyjechać, zabrać na grzbiet tonę ładunku albo pociągnąć trzytonową przyczepę. Jak ktoś chce mieć dużą wyścigówkę to polecam BMW X6 lub Grand Cheeroke 4,7 - V8. Można też kupić LC HDJ 100 z silnikiem 4,2 ( 204 KM, zdolności terenowe i ładowność jak w Patrolu ) Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) A ja was wszystkich naprawie silnik patrola 2.8 TD to szajs ja osobiście mam patrola od nowości nigdy nie jechał (żadne czipy i maryny nie rusza tego czołgu na kołach zajechałem trzy te silniki ) a jak ktoś ma inne zdanie to się myli ja od 99 roku zrobiłem wszystko żeby pokochać patrola i dopiero zmiana na silnik M57 w roku 2015 doprowadziła mnie do (orgazmu) że tak powiem .Patrol pali na dotyk nawet przy -20 bez żadnego ale , a po za tym zamyka licznik do 180 km/h bez żadnych problemów a od 100km/h do 150 km/h mija ok 60s.Pali na 100 w mieście 10 litrów i możecie mówić co chcecie zapraszam na test w Lublinie . A po za tym wszyscy co siedzieli w patrolu są patrolnięci. pozdrawiam MBielecki to jeszcze tylko napisz ile Cię to kosztowało i już będziemy naprawieni i oświeceni Nasz Patrolowy Buddo pewnie znowu wpadniesz za miesiąc lub półtora, rzucisz garść mądrości i znowu nas oświecisz swym blaskiem Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez SNAKE4X4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 No właśnie... koszty są trochę nieracjonalne. Jak kiedyś skalkulowałem, to wyszło, że lepiej sprzedać parcha, dołożyć 10.000 Euro i kupić Land Cruisera HDJ 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.