Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrlol GY61 jak wóz z węglem o co tu chodzi??


kura77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przesiadłem się z motereyja 3,1 tdi 114KM 250 Nm na GR Y61 2,8 99r jestem delikatnie rozczarowany. Nie wiem czy tak ma byc że to jest taki muł?? mianowicie daje mu gaz do spodu a on reaguje za jakś sekunde, zaczyna jechac przy 2tys obrotów . Auto mam jeszcze na 31" oponach i zasanawiam sie jak można jechac tym na 35" jak to ledwie sie ciągnie. Powiedzcie mi czy te silniki sa tak słabe czy u mnie coś sie niedobrego dzieje. Auto kupiłem w Austri od pierwszego właściciela silnik jest jak zegarek 160 tyś przejechane wszystko super działa tylko ta moc. Patrol stał w garażu przez rok nie jeżdzony jak jechałem nim pierwszy raz to nie chciał uciągnąc sie z miejsca . Ale rozruszał sie i na autostradzie prawie 150 pojechał. Powiedzcie czy to normalne?? porównywałem z GR Y60 tam dziala o wiele żwawiej co może być bo to nie jest normalne przynajmniej tak mi się wydaje. Monterey na 33x12,5 /15 jeczał lepie,j poradzcie coś od czego zacząć?? mechaniory zaraz zregenerują mi wszystko pewnie bo za to nie płacą a wiecie ile to kosztuje . Dzieki z góry i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie są  Y61 z 2.8 silnikiem ciągną jeżeli tak to można nazwać od 2 tyś obrotow , dolu nie ma wcale . Y60 z racji wagi mniejszej o około 400 kg z tym silnikiem lekko żwawszy ale po zalożeniu intercoolera da sie tym ganiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierze ze taką lipe nissan wypuścił na rynek muszę coś z tym zrobic to jest nie do przyjecia . W terenie nie wyobrażam sobie jazdy trzeba go trzymać na 2 tyś obrotów aby zaczał jechać przecież sprzęgło do wymiany po dobrej jeździe :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego idzie sie przyzwyczaic chociaz bardzo denerwuje . Ja zmieniałem już 3 sprzęgła. Jak bardzo podciągniesz na turbie i zwiększysz dawke paliwa (trzeba to zrobic z głową ) to dynamika sie poprawi co nieco ale tendencja do wzrostu temperatury sie zwiększa i głowica do roboty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kura77 - dziwi mnie trochę to co piszesz bo 2,8 jest mułem ale też trzeba go troszkę poznać i nauczyć się jeździć,tzn ciągnąć go gazem aż do 1800/2200 tys/obr bo inaczej pchasz szafe :nissan: .

Sprawdził bym po drodzę czy wtryski są  ok,pompę czy dobrze podaję, przepływkę czy nie  zamula oraz  paręinnych mechanizmów ale to już ogarnięty mechanior ci powie ...

  tą temperaturą co kolega piszę  to bym tak nie panikował bo jak dbasz o chłodnicę to za dużo nie masz się czym martwić. djak się zgrzeje to otwierasz okna grzane na maxa i dajesz radę  :bicycleaccident:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jadę sprawdzać cisnienie wszędzie nawet w kołach :devil: pozniej hamownia jak moc jest 129KM i tak ma to jechac to ( czipuje) bo tak nie bedzie jezdziło a planuje 35". Co myślicie o tych czipach?? U jednego mechaniora już byłem i powiedział że jedynie moge dodać jakis srodek do czyszczenia ukladu bo turbo i cała reszta jest ok

Edytowane przez kura77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy do czego potrzebujesz te 35" ..?! Jak wrócisz z hamowni to zapodaj wartośći  na forum ... , cod chipa to zdania są podzielone ale ja bym w to poszedł ... wszystko zależy od tego jakiego zrobisz  bo na rynku jest tego trochę do naszych GR'ów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Y61 z motorem 2,8 nie da się zaczipować ponieważ sterownik silnika zrobiony jest na pamięci jednorazowej EPROM.  Żeby coś zdziałać w sterowniku konieczne są nowsze procesory z pamięcią typu FLASH.

Pompa wtryskowa ma nastawnik elektromechaniczny. Można nim zwiększyć dawkę ale będzie poddymiał. Sprężarka powinna dawać nominalnie 1,2 Bara.  Nie wiem czy da się wycisnąć więcej z używki. Jeśli się da, to trzeba pamiętać, że wraz ze wzrostem ilości tłoczonego powietrza rośnie temperatura spalania.

Zmiana kół na 35" ma sens tylko w połączeniu ze zmianą przełożeń w mostach.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem u mechaniora powiedział mi że chip bedzie kosztował około 500zł (zależy czy delphi czy boscha) wcześniej muszą porobić pomiary czy silnik jest ok. Na razie nie miał czasu ale czwartek gora piątek wszystko sie okaże. Na pierwszy rzut oka powiedział, że silnik, turbo pracuje ładnie ale jak sie przejechał to powiedział ,, no faktycznie troche muł". Nie wiem o co chodzi z tym, że nie można zchipować patrola NIEBORA!! bo na ebayu , allegro są chipy do kupienia ponadto ogłaszają sie firmy z hamowniami co robia takie zabiegi. Wiadomo że lepiej zmienić przełożenia w mostach, ale bez tego też Y61 daje radę w terenie. Wiadomo, że do targania lawety 2t nie ma sensu 35' bo opd górki bedzie pierdział .

 

wstępna diagnoza ,,coś z dopływem powietrza " turbo i pompa działa prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem i wie co w trawie piszczy??. W takim stanie nie można chipa dodać.


Byłem u mechaniora powiedział mi że chip bedzie kosztował około 500zł (zależy czy delphi czy boscha) wcześniej muszą porobić pomiary czy silnik jest ok. Na razie nie miał czasu ale czwartek gora piątek wszystko sie okaże. Na pierwszy rzut oka powiedział, że silnik, turbo pracuje ładnie ale jak sie przejechał to powiedział ,, no faktycznie troche muł". Nie wiem o co chodzi z tym, że nie można zchipować patrola NIEBORA!! bo na ebayu , allegro są chipy do kupienia ponadto ogłaszają sie firmy z hamowniami co robia takie zabiegi. Wiadomo że lepiej zmienić przełożenia w mostach, ale bez tego też Y61 daje radę w terenie. Wiadomo, że do targania lawety 2t nie ma sensu 35' bo opd górki bedzie pierdział .

 

wstępna diagnoza ,,coś z dopływem powietrza " turbo i pompa działa prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem i wie co w trawie piszczy??. W takim stanie nie można chipa dodać.

Już jest wszystko jasne w aucie zamontowany był pawer-box z 2001r. i to on nie działał tak jak powinien a wręcz odwrotnie. Bez tego ustrojstwa auto jedzie w miarę :showoff: szału nie ma ale w takim stanie można jeździc. Faktycznie GR Y61 2,8 nie da sie zchipowac można kombinować z pawer-boxem i taki co bedzie spełniał swoją role kosztuje 1300 zł z montażem tak że Niebora miał racje :thumbsup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie żeby parch jeździł trzeba zmienić pompę na mechaniczną i po sprawie, a jeszcze lepiej jak zmienicie również końcówki wtryskiwaczy od y60.

Osobiście też posiadam takiego y61 i mam założonego chipboxa 120 ale poprawa jest niewielka coś tam jest lepiej ale głowy nie urywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem tak samo po zakupie auta zero mocy zero jazdy czołg na kołach .Wybrałem sie do pewnego warsztatu panowie poswiecili mi jeden dzień koszt 1000pln .Dostałem wykres z hamowni wszystko jak należy i do dzis 2.8td śmiga jak marzenie aż miło jest depnąć na gaz .Słychać tylko świst turbiny i czasami tylnich opon na łuku jak ostro depnę :) . Ustawiony jest normalnie nic nie ma prawa mu się stać silnik chodzi jak zyleta . Bez tkz boksa tuningowego nie szło tym autem ruszyć ze skrzyżowania masakra była .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wczoraj kupiłen y61 z 1999r longa 2,8 i doznałem szoku wolne jak furmanka. Mam lift zawieszenia oraz opony MT 285/75/R16.   Mam explorera 4.0 V6 +lift budy,zawieszenia i opony MT256.70/R 16 i on przejechał trase płynniej niz patrol Przyznam że Ex to automat a patrolek manual. I teraz moje głupie pytanie jak tym jeździć???:):) w jakim zakresie obrotów???? Pozatym auto ok zapala od razu nie kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Też mam patrola Y61 z 99 roku, przejechane ma 320 tys. realny przebieg samochód z polskiego salonu.  Zczipowałem dziada bo tak wolny był że nie dało się nim jeździć. Turbo może przy 2700 obr. wstawało. Teraz od 2000 czuć że żyje. W zakładzie dołożono mi skrzyneczkę, tzw. boxa i zhamowano. Teraz leci jak szalony. Trochę strach było lecieć jak do 150 się rozpędził. Pewnie pójdzie i więcej. Dołożyłem to żeby ze świateł łatwiej się ruszało a w trasie także nie przekraczam 110 bo nie lubię szumu. A i chyba największy sukces to fakt, że na trasie mieszcze się w 10 l. :)

Przed tym działaniem słyszałem wiele opinii za i przeciw. W moim przypadku oceniam taką modyfikację bardzo pozytywnie. Zmiana silnika na mocniejszy to majątek w porównaniu do tego co wydałem, a nawet wszelkie możliwe naprawy jakie mogą mnie spotkać w silniku 2,8 są o dużo tańsze niż w innych super rodzynkach. A i z temperatura nie mam żadnych problemów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Y61 z motorem 2,8 nie da się zaczipować ponieważ sterownik silnika zrobiony jest na pamięci jednorazowej EPROM.  Żeby coś zdziałać w sterowniku konieczne są nowsze procesory z pamięcią typu FLASH.

Panie kolego, coś ci się pomieszało. Pamięć EPROM jest pamięcią programowalną (ang. Erasable PROM), czyli użytkownik może skasować i zapisać pamięć(jest takie okienko w układzie scalonym, kasuje się ultrafioletem), to dla ścisłości. A chiptuning jest zależny od typu sterownika i wlutowanego tam EPROMu, czasem się go wymienia, a czasem można skasować i załadować mapy nowe. To tak skrótowo oczywiście :wave:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panie kolego, coś ci się pomieszało. Pamięć EPROM jest pamięcią programowalną (ang. Erasable PROM), czyli użytkownik może skasować i zapisać pamięć(jest takie okienko w układzie scalonym, kasuje się ultrafioletem), to dla ścisłości. A chiptuning jest zależny od typu sterownika i wlutowanego tam EPROMu, czasem się go wymienia, a czasem można skasować i załadować mapy nowe. To tak skrótowo oczywiście :wave:

 

 

Zgadza się. Można skasować tylko całe oprogramowanie i całe oprogramowanie trzeba wgrać od nowa. Czyli nie można podłączyć do kompa i zmodyfikować sobie map wtrysków. Poza tym nie zwiększy się elektronicznie ciśnienia doładowania. Nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny ( turbina jest mechaniczna i ma zawór upustowy sterowany pneumatycznie z intercoolera przy pomocy zwykłej sprężyny ).Nastawnik dawki paliwa ustawia się mechanicznie. Pompa wtryskowa typu VE nie ma elektronicznego sterownika jak pompy VP.   Dlatego nie znam w Polsce firmy, która zrobi tuning elektroniczny Patrola z silnikiem 2,8. Stosuje się tylko boxy, które wpina się poza sterownikiem. Mija się to z celem ponieważ żeby zwiększyć dawkę paliwa wystarczy odkręcić 3 śruby i delikatnie puknąć nastawnik. Można by też podregulować zawór zbijający ( fabrycznie powinien się otwierać przy ciśnieniu 1,08 - 1,18 bara, co daje ciśnienie doładowania na poziomie 0,9 bara ). 

Edytowane przez Niebora
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

A ja was wszystkich naprawie silnik patrola 2.8 TD to szajs ja osobiście mam patrola od nowości nigdy nie jechał (żadne czipy i maryny nie rusza tego czołgu na kołach zajechałem trzy te silniki ) a jak ktoś ma inne zdanie to się myli ja od 99 roku zrobiłem wszystko żeby pokochać patrola i dopiero zmiana na silnik M57 w roku 2015 doprowadziła mnie do (orgazmu) że tak powiem .Patrol pali na dotyk nawet przy -20 bez żadnego ale , a po za tym zamyka licznik  do 180 km/h bez żadnych problemów  a od 100km/h do 150 km/h mija ok 60s.Pali na 100 w mieście 10 litrów i możecie mówić co chcecie zapraszam na test w Lublinie . A po za tym wszyscy co siedzieli w patrolu są patrolnięci. pozdrawiam MBielecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Twardy prawdę gada. To nie jest silnik od wyścigówki i Patrol też nie po to został zrobiony żeby gumy palić. To czołg, który ma wszędzie wjechać i wyjechać, zabrać na grzbiet tonę ładunku albo pociągnąć trzytonową przyczepę. Jak ktoś chce mieć dużą wyścigówkę to polecam BMW X6 lub Grand Cheeroke 4,7 - V8.

Można też kupić LC HDJ 100 z silnikiem 4,2 ( 204 KM, zdolności terenowe i ładowność jak w Patrolu )

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja was wszystkich naprawie silnik patrola 2.8 TD to szajs ja osobiście mam patrola od nowości nigdy nie jechał (żadne czipy i maryny nie rusza tego czołgu na kołach zajechałem trzy te silniki ) a jak ktoś ma inne zdanie to się myli ja od 99 roku zrobiłem wszystko żeby pokochać patrola i dopiero zmiana na silnik M57 w roku 2015 doprowadziła mnie do (orgazmu) że tak powiem .Patrol pali na dotyk nawet przy -20 bez żadnego ale , a po za tym zamyka licznik  do 180 km/h bez żadnych problemów  a od 100km/h do 150 km/h mija ok 60s.Pali na 100 w mieście 10 litrów i możecie mówić co chcecie zapraszam na test w Lublinie . A po za tym wszyscy co siedzieli w patrolu są patrolnięci. pozdrawiam MBielecki

to jeszcze tylko napisz ile Cię to kosztowało i już będziemy naprawieni i oświeceni Nasz Patrolowy Buddo

pewnie znowu wpadniesz za miesiąc lub półtora, rzucisz garść mądrości i znowu nas oświecisz swym blaskiem

Edytowane przez SNAKE4X4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... koszty są trochę nieracjonalne. Jak kiedyś skalkulowałem, to wyszło, że lepiej sprzedać parcha, dołożyć 10.000 Euro i kupić Land Cruisera HDJ 100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...