martin2711 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 witam wszystkichMam problem z falowaniem obrotów w mojej almerce 1.5 98 km FL, 150 tys. przebiegu. Jak uruchamiam rano (lekki mróz) to przez chwilę falują obroty tzn. spadają o 200 300 obr/min, jak auto złapie trochę temperatury wszystko jest ok o ile nie włączę klimy bo znowu faluje. Gdy jest całkowicie nagrzany silnik nawet z klimą jest ok. Jak było cieplej w ogóle było ok. Dwa misięce temu wymieniałem czujnik wału bo komputer pokazywał błędy, nie mogłem uruchomić auta jak silnik był ciepły. Po wymianie jak ręką odjął. Dodatkowo ostanio czyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację (po czyszczeniu obroty były za wysokie) tzn. zdjąłem klemę na 5 godzin i po uruchomieniu poczekałem aż się zagrzeje. Po tych czynnościach było ok tylko jeszcze trochę mulił na niskich obrotach. No i właśnie ostatnio zmieniłem przepływkę na używaną bosha ...094 ale różnica w mocy jest kolosalna. Już myślałem że tym autem się nie da jechać a tak zaskoczenie, po prostu rakieta! Tylko te falujące obroty. Co ciekawe przed wymianą przepływki wypinałem wtyczkę od niej ale auto wtedy również obrotów nie trzymało potrafiło zgasnąć, nie wiem w ogóle jak bez przepływki można jechać bo w serwis wchodzi i mak 2000 obr. Czy to koniec rozrządu? Czy powinienem zrobić adaptację przepustnicy przy wymianie przepływki choć obroty mam 750 i 900 przy włączonej klimie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Takich tematów na forum jest PEŁNO, wystarczy poczytać i spróbować u siebie. Nic nie piszesz o krokowcu. Przepływkę też należy przeczyścić-przemyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martin2711 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Przepływkę również przemyłem ale krokowca to nie wiem jak rozebrać. Przepustnica jest zanitowana rozwierciłem nity ale do silniczka się nie mogę dostać. Czy można coś poprzestawiać podczas demontażu silnika krokowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) NIe. Odkręcasz śrubki które są w koło zaworu, czyścisz go oraz gniazdo w którym jest umocowany. Uważaj tylko na zimering w czasie montażu. Lubi się zsunąć lub zaprzeć, zagiąć i można przeciąć. Edytowane 16 Grudnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martin2711 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Tak tylko że ja mam przepustnicę zintegrowaną z krokowcem, mam almerę z 2004 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) 1. Tak to jest jak się człek loguje na forum a nie zapozna się z regulaminem i np. z takim tematem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88228-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ 2. Zawór krokowy jest elementem wymiennym, więc nie wiem jak może być na stałe zintegrowany? Ale może się nie znam, bo mam Tino-diesla i Micrę-Pb w której krokowca normalnie się odkręca i czyści lub w razie potrzeby wymienia. 3. Dla pewności, wejdź w google-grafika i poszukaj swojej przepustnicy i daj linka. Edytowane 13 Grudnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martin2711 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Właśnie almery 1.5 przed FL mają prostrze rozwiazanie, odkręcasz dwie śrubki i z głowy można silniczek wyczyscić, a po FL to co na zdjęciu obudowa zanitowana. Jak się nity rozwierci to jest dostęp do sprężyny od silniczka ale zeby sam silniczek wyjąc z obudowy to już bez imadła się nie da chyba. http://www.google.com/imgres?hl=pl&biw=1024&bih=604&tbm=isch&tbnid=3BhSv9Z66Sew-M:&imgrefurl=http://archiwumallegro.pl/pozostale-27967/40,1&docid=83fmf-yAK6nTIM&imgurl=http://img.archiwumallegro.pl/%253F1487300249&w=128&h=96&ei=mDWsUvG1O4nChAfWpoGADA&zoom=1&ved=1t:3588,r:58,s:0,i:262&iact=rc&page=4&tbnh=76&tbnw=96&start=57&ndsp=18&tx=56&ty=37 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 To ja się wycofuję z podpowiedzi, gdyż nie rozbierałem i nie znam tej przepustnicy a nie chcę wprowadzić Cię w błąd. Poszukaj na forum, może temat taki był - jak rozebrać-jak czyścić? Lub załóż nowy temat konkretnie o przepustnicy. Widziałem na fotkach iż takie przepustnice mają również silniki 1,8 i np. w Primerach też występują. W tym linku widać że pasuje do Primery, X-Trail i to nawet do silników 1,8 i 2l ale wszystkie przepustnice, to Hitachi SERA 576-01. http://www.eter-mot.info/?2402,przepustnica-sera57601-br-hitachi-ser576-01-sera-576-01 A w innych że nawet do Micry K12, Tino http://www.auto24parts.com/pl/p/PRZEPUSTNICA-POWIETRZA-NISSAN-MICRA-K12-PRIMERA-P12-ALMERA-TINO-N16-1.8-2.0-16V-SERA-576-01,-SERA57601,-A-31-17,-A3117,-A-24-15,-A2415-P04,-P03-1-1-1/39184 , http://www.google.pl/imgres?hl=pl&biw=1280&bih=658&tbm=isch&tbnid=2I2YfjPspdrXxM:&imgrefurl=http://www.swistak.pl/a54132353,Przepustnica-Nissan-Almera-n16-sedan-Anglik.html&docid=l_ThjtY_I3WCMM&imgurl=http://cdn2.asteroid.pl/c8/a.swistak.pl/217/664/217664267_1024.jpg&w=1024&h=768&ei=Da-uUtcGxsKEB_r3gdgD&zoom=1&iact=hc&vpx=182&vpy=129&dur=3479&hovh=194&hovw=259&tx=123&ty=116&page=2&tbnh=142&tbnw=196&start=25&ndsp=24&ved=1t:429,r:38,s:0,i:198 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martin2711 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Dzięki za chęci, rozbiorę wkrótce przepustnicę i dam cynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azbach Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 No i co zrobiłeś tą przepustnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martin2711 Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 witam ponownie Trochę późno ale może się przyda komuś. Z uwagi że udało mi się rozwiązać problem informuję że powodem rannego falowania była przepustnica. W almerze 1.5 FL jest ona elektroniczna ale po rozwierceniu nitów i dostaniu się do wnętrza przepustnicy niewiele można zrobić a właściwie nic. Nie można wyczyścić silniczka. W plastikowej pokrywce rusza się tylko jakiś potencjometr ale wyczyśćić się go nie da bo nie ma dostępu do styków (wlałem trochę spirytu i poruszałem ale nic się nie zmieniło). Rezystancja trochę była inna niż w kupionej używanej. Po zakupie używki za 100 zł jak ręką odjął. Obroty minimalnie były wyższe ale udało mi się zastosować metodę adaptacji za pomocą pedału gazu (za 10 razem). Wcześniej rozebrałem lewą pokrywę rozrządu żeby podejrzeć łańcuch. Tłoczek wysunięty 8-9 mm więc chyba ok. W ogóle to wymieniłem po drodze jedną cewę zapłonową bo myślałem że to jest powodem i ku mojemu zaskoczeniu akurat po wymianie tej jednej auto dostało kopa zniknęło lekkie szarpnięcie przy dodawaniu gazu (myślałem że to normalne wcześnie) i w ogóle zrobiła się rakieta. Inne cewki też na próbę wymieniłem ale były dobre bo nic się nie działo. Ale falowanie rano dalej było. Dopiero powymianie przepustnicy nawet krzywa gazu z którą miałem wczśniej problem jest teraz ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.