Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

odpowietrzanie hamulców p11.144


reddragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wiem że podobnych tematów było kilka ale postanowiłem założyć nowy poniewarz przeczytałem je wszystkie i masakra!!!!!!!! z tych postów nie wynika nic, mianowicie chce sie dowiedzieć jak odpowietrzyc układ hamulcowy w moim p11.144 z abs oczywiście, kazdy pisze co innego rózna kolejność kół jest podawana jedni pisza że z zapłonem sie to robi inni że bez aku jeszcze inni że na zapalonym silniku łałłłłłłłł............. błagam niech się wypowie ktoś kto to zrobił skutecznie i nie miał później zadnych problemów. Bardzo proszę o jednoznaczne sprawdzone rozwiazanie. wymieniam klocki we wszystkich kołach regeneruje zaciski z tyłu, wymieniam przewody hamulcowe z przodu no i chce przy tej okazji tez wymienic cały płyn a co za tym idzie odpowietrzyc układ.... tylko nie piszcie żebym sobie pojechał do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem hamulce przód, wymieniałem płyn i odpowietrzałem na wyłączonym silniku, wyłączonym zapłonie i zaczynając od najdalszego koła i było i jest ok i też mam abs

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem u siebie to na nie zapalonym silniku i bez zapłonu i zaczynałem od prawego tył później lewe tył potem prawe przód i lewe przód i było wszystko git..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem płyn to od najdalszego ale nie od pompy hamulcowej tylko od pompy ABS czyli LT, PT, LP, PP na wyłączonym silniku bez zapłonu aku podłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś nie znalazłem na forum i nie wiem co ma akumulator do hamulcy i to samo, co ma włączony zapłon do hamulcy /nie mylić z uruchomionym silnikiem/. 

Zasada jest jedna, że zaczynasz od najdalszego koła i tył również, biorąc pod uwagę korektor-reduktor siły hamowania który jest z tyłu samochodu - zaczynasz od tego które ma dłuższy przewód hamulcowy.

Możesz robić to z początku na wyłączonym silniku, natomiast w końcowej fazie dobrze jest silnik uruchomić, gdzie wytworzone ciśnienie uruchomi nam servo, a servo powiększy nam ciśnienie w układzie, co jest bardzo przydatne do dobrego wypłukania starego płynu w układzie oraz z pompy ABS-u.

Jeśli szukałeś i czytałeś forum, to i pewnie znalazłeś również i plik o odpowietrzaniu hamulcy, więc tam było prawie wszystko i pisały to mądrzejsze głowy.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm kolego mirekg9 no ten poradnik fajny ale mi nie o to chodzi, chciałbym żeby ktoś napisał jak to sie robi w p11.144 z absem jednoznacznie i dokładnie, jakbyś mógł mi wyjaśnić co to jest ten reduktor hamowania i gdzie on jest z tyłu, czyli wg ciebie jaka kolejność odpowietrzania ma być w tym samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest korektor siły hamowania, w Nissanach z ABS-em za rozdział siły odpowiada pompa ABS-u. To co jest na aukcji to rozdzielacz montowany na grodzi, rozprowadza on płyn na 4 koła bez możliwości regulacji.

 

A jeśli chodzi o wymianę płynu i odpowietrzenie to ja odsysam strzykawką ze zbiorniczka stary płyn (zostawiam na dnie aby pompa się nie zapowietrzyła), dolewam nowy, następnie na wyjętym kluczyku odpowietrzam zaczynając od najdalszego koła od pompy (czyli PT, LT, PP, LP).

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Kolego skoro tak bardzo chcesz to opisze jak to się robi mimo że opisywałem jak robiłem w innym temacie i jak tam pisałem działało.

w instrukcji napisane jest ze nalezy odłączyć aku ale ja nie widzę sensu w tym.

Pierw co robimy to odpowietrzamy koła najdalej pompy ABS'u czyli lewy tył,prawy tył, lewy przód prawy przód.

Odpowietrzanie można robic na 2 sposoby-na zapalonym silniku lub zgaszonym-ja robiłem na wyłączonym.

Jedna osoba siada w samochodzie i czeka na Twoja komende o deptanie pedału hamulca ALE WAŻNE

 

NIE DEPTAMY GO GWAŁTOWNIE RAZ ZA RAZEM ALE DELIKATNIE OD GÓRY DO PODŁOGI. .

 

Ty odkręcasz zbiornik płynu,idziesz do lewego tylnego koła odkręcasz odpowietrznik delikatnie,zakładasz rurkę długośc min 30 cm żeby widzieć bąbelki powietrza,podkładasz coś do czego bd zbierał stary płyn i kolega zaczyna pompować. Co 5 naciśnięc pedału idx skontrolować zbiorniczek i dolewaj do niego czystego nowego płynu.

Kolega tak długo pompuje az płyn z rurce będzie leciał słomkowo żółty i bez bąbelków. I tak z kazdym kołem pamiętając o dolewaniu nowego bo jak zapowietrzysz to cała  praca na marne.
I tak wszystkie 4 koła.

Jak będzie leciał nowy płyn to nie patrz że już leci i szkoda marnować ale patrz aby nie było bąbelków powietrza- to jest najważniejsze.
Pamietaj o dokłądnym zakręceniu odpowietrzników w kołach.

Koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi,  przyjme za poprawne rozwiazanie kolegi Mateusz_P11_144 bo znowu widze rozbierzne wypowiedzi ale jego odpowiedz wydaje sie chyba najbardziej jasna i jednoznaczna, jeszcze raz dzięki Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, mylisz się. Zawsze zaczyna się od koła najdalej oddalonego do pompy...ale hamulcowej nie ABS-u.

Service Manual P11 podaje tak:

 

vsou.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Owszem ale jak odpowietrzałem od pompy hamulcowej to w konsekwencji w najdalej od ABS miałem nadal powietrze które było zawsze gdy kończyłem odpowietrrzać. 
Mimo że wszystko niby wyszło( BO na bank wyszło po przelaniu 1.5 L płynu)

A gdy robiłem od pompy ABS to się odpowietrzyło idealnie.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek dodam, że w taki sposób nie wymienimy dokładnie płynu, gdyż część starego płynu zostaje w wewnętrznym obiegu pompy ABS. Prawidłowa wymiana polega na wzbudzeniu pompy podczas wymiany, kiedyś część producentów o tym zapomniała ale obecnie większość nakazuje podłączyć tester i dopiero przystąpić do wymiany.

Pewnie ktoś powie, że to bzdura ale np kupujemy auto od gościa który przez 10 lat regularnie serwisuje auto, mieszka w Łodzi

jest tzw spokojnym kierowcą. Nowy właściciel mieszka na południu-góry szczęśliwy, że kupił serwisowane i pewne auto, normalnie je użytkuje. Pewnego upalnego dnia podczas długiego zjazdu lekko hamuje aż w końcu musi nacisnąć hamulec gwałtownie aż zaczyna działać pompa ABS.

I teraz jest pytanie, ktoś wie co się dzieje z płynem i hamulcem???

Nie życzę nikomu :-(

Jeszcze dodam, że można domowym sposobem wzbudzić pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie  :thumbsup:   więc zwykła wymiana płynu hamulcowego tak w zasadzie jest .................. "niezwykła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Mój  kolega miał taka sytuacje.
Płyn sie zagotował a jak się okazało dlatego ze go nigdy nie wymieniał a miał samochód 3 lata a poprzedni pewnie tez tego nie robił.

To jest główna powód bo płyn jest silnie higroskopijny i nawet 1 % zawartość H2O powoduje że staje sie bezużyteczny a temperatura wrzenia spada o prawie 40 stopni. 
Na górskie warunki to bardzo duża strata temperatury i wtedy mamy pedał w podłodze i hamujemy ręcznym tylko że zanim się ktoś zorientuje to jest na dole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... jak się ma ręczny, ja na chwile obecna mam zapieczone zaciski z tyłu i ręcznego zero. Szczerze mówiąc nie słyszałem żeby się komuś zagotował płyn hamulcowy no ale pewnie mało słyszałem, czyli co jak sie zagotuje to wyrzuca go ze zbiorniczka czy jak? czyli wystarczy taka wymiana jak pisze Mateusz czy lepiej gdzies sie udać z autem zeby to zrobili profesjonalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co już teraz piszesz, to wiadomo że będziesz miał problem i sam z zaciskami rady sobie nie dasz.

Najlepiej udaj się z samochodem do "doktora" i on wszystko Ci zrobi. To jest już grubsza sprawa i chodzi o BEZPIECZEŃSTWO.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Płyn jamulowy posiada odpowiednia temerature wrzenia.
Standardowa temperatura  np płynu K2 DOT 4 to ponad 230 stopni.
DOT-3 ma 240 stopni.
Gdy płyn osiągnie graniczną wartość staje sie bezużyteczny. 

Wymień jak napisałem a wszystko CI będzie grało i hamowało.
Są warsztaty które mają niby wymianę pompą mechanicznie ale w 2 mówili że to robia a widziałem jak gość nożnie pompował więc ściemka dobra.

A to co masz u siebie to nie płynu wina.
Jedź do mechanika żeby Ci wyczyścił i w razie potrzeby zregenerował zaciski tylne.


O Mirek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu Mateusz dobrze prawi... dzięki tak zrobię jak piszesz. Ja wiem że to nie wina płynu ale chce zmienić przy okazji jak będę regenerował zaciski i wymieniał przewody z przodu

 

Mirku drogi ale mi teraz wjechałeś na ambicje, nie prawda że sobie nie poradzę z zaciskami bo jestem przekonany że sobie poradzę nie takie rzeczy robiłem, wszystkie rzeczy robię sam przy nissanie jeszcze u mechanika nie był, wymiana półosi przegubów sworzni królewskich amorów nawet wahacze górne sam sobie zregenerowałem poprzez wytoczenie tulejek + łożyska i śmigają już z rok  poza tym wiele innych rzeczy, to że nie wiem jak się płyn hamulcowy zachowuje po zagotowaniu to nie znaczy że mam dwie lewe ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj przepraszam i przyznam że.....się zarumieniłem  :blush: i jest mi głupio.

Brałem pod uwagę najpierw Twoje zapytania o odpowietrzenie, a to jest o wiele łatwiejsze niż regenaracja zacisków.

Więc pewnie to mnie zmyliło a wszystkich Twoich postów na forum nie czytałem.

Sorki i należy mi się tęgie :bicz:

Pozdrawiam.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reddragon,zaopatrz sie w dobre szczypce segera i dużo czasu wolnego troche to zajmuje czasu,robiłem to 2lata temu a teraz znowu mnie to czeka ,brak recznego.Proponuje ci kupić zestaw naprawczy Autofren od razu z tłoczkiem,bo ten co masz może już  byc dosc zżarty przez ruda,a odpowietrzałem jak maius radzi,i jesst git :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Czy przy wymianie płynu winno się odpowietrzać i wysprzęglik? Układ pompy sprzęgła jest na tym samym zbiorniku płynu hamulcowego.

 

Kolego piszesz o Primerze czy aucie które masz w profilu? Jeśli chodzi o Primerę to co prawda do sprzęgła i hamulców leje się ten sam płyn, ale zbiorniczki są różne.

Odpowiadając na Twoje pytanie - przy wymianie płynu w układzie hamulcowym nie ruszamy sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...