Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Padł silnik w D40


Gość Tomek R
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zerwał sie łańcuszek od pompy w D40 z 2007 co skutkowało tym że praktycznie cały silnik jest do remontu.

Proszę kolegów o jakąś pomoc gdyż nie chciałbym go sprzedawać . Nowy silnik z odzysku ? czy naprawiać ? jeżeli tak to gdzie mi moga takie coś naprawić . Pozdro i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ocenić co ci się bardziej opłaci trzeba rozebrać silnik i obejżeć jakie są zniszczenia .plus jest taki że naprawiając wiesz co masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością naprawiać po ocenie zniszczeń ale nie w ASO bo przerośnie wartość auta. Pękł dolny łąńcuch (pojedyńczy) czy górny? auto po jakim przebiegu  , czy były wyrażne objawy ? Można już kupić wiele części na szczęście nie w serwisie ale mocno współczuję takiej awarii - niestety takie gówno ten samochód,że szkoda gadać ale jak się człowiek dał naciągnąć to teraz jakoś trzeba sobie radzić. I co gorsza nie ma co kupić lepszego czy pewniejszego - chyba ,że dość stary model. W serwisie Nissana - NIEZALEŻNYM w Opolu(jestem z nich zadowolony -wymieniali mi sprzęgło ale ja dosterczyłem swoje części, ale roboczogodzina kładzie na kolana) pytałem kiedyś o ilość awarii rozrządu w navarach i po cichu ocenili na jakieś kilkanaście procent wszystkich sprzedanych. Ocenili jednoznacznie- łańcuch dolny olejowy jak od roweru i z masła zrobiony.Założyłem wcześniej post o łańcuchu rozrządu ale jakoś nie idzie temat - wszyscy się boją albo nie chcą nawet myśleć o profilaktycznej wymianie(min.koszt to 4tys.zł.) i na jakie cząści bo mało odpowiedzi.Może jak będą duże zniszczenia np.głowica,tłoki  to lepiej kupić używany silnik wymienić mu rozrząd na wzmocniony , zostawić na części stary i jeżdzić dalej - można trafić angliki w niezłej cenie ale jak by cały silnik padł to bym włożył V6 benzynę - może większy koszt paliwa ale zwróci się po dwakroć jeżeli w dieslu Ci padną jeszcze wtryski Denso - bez możliwości regeneracji albo turbo,DPF , pompa wysokiego ciśnienia czy pęknie głowica bo przesilona jak u Alkaspaw'a nie wspominając już o dwumasie i sprzęgle ,które mi padło po 60tys.

U mnie słychać łańcuch (104tys.)aż strach jechać gdzieś dalej a za granicę to dopiero i chyba wymienię na podwójny wzmocniony - są dostępne http://allegro.pl/nowy-wzmacniany-rozrzad-nissan-navara-d40-2-5-dci-i3768968563.html  Na razie czekam na odpowiedz czy ktoś to już robił i jak się sprawdza. Lepiej wymienić i jeżdzić tym co się wie niż kupić następne gówno i dalej dokładać albo inne błędy fabryczne się okażą. Liczę na odpowiedz co dalej z Twoim silnikiem i jakia ocena szkód. Powinniśmy sobie pomagać w biedzie posiadania auta "do ciężkiej pracy " w lekkich warunkach.

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie kolego ten serwis niezależny też nie jest taki super skoro nażekasz na swoje auto ja nie dam o swoim powiedzieć złego słowa pewnie dlatego że tylko ja pcham tam swoje łapki a nie jakiś niedbały mechanik dla którego to rutyna

Jak będziesz chciał wymieniać rozżąd to wal do mnie ja nie kasuję tyle co napisałeś bo aż strach pomyśleć ile by kosztowała poważna naprawa , taki rozżąd w d40 to błachostka nie to co w d22 trzeba rozebrać prawie cały silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie kolego ten serwis niezależny też nie jest taki super skoro nażekasz na swoje auto ja nie dam o swoim powiedzieć złego słowa pewnie dlatego że tylko ja pcham tam swoje łapki a nie jakiś niedbały mechanik dla którego to rutyna

Jak będziesz chciał wymieniać rozżąd to wal do mnie ja nie kasuję tyle co napisałeś bo aż strach pomyśleć ile by kosztowała poważna naprawa , taki rozżąd w d40 to błachostka nie to co w d22 trzeba rozebrać prawie cały silnik

 

Witam !

Jako samochód użytkowy,wygoda,konstrukcja i wyposażenie owszem super ale awaryjność szczególna.

Niestety bardzo jest to samochód niegodny zaufania . Używam go bardziej na wyjazdy żeglarskie,wyprawowe ,turystycznie (jest to prywatne auto nie na firmę i Vat nie miał znaczenia) i powiem Ci, że nie mogę być go pewny zwłaszcza z ludzmi i sprzętem a uwierz mi w Norwegii w lesie sam rozrządu czy pękniętej głowicy nie wymienisz a o cenach w serwisie to nie muszę Ci chyba mówić. Chciałem go dać w rozliczeniu za inne auto ale odpowiedz dilera - "Navary nie bierzemy trudno będzie sprzedać- zbyt awaryjna" nawet u Nissana !!!!

Na serwis nie narzekam tylko na częste awarie samochodu i koszty napraw -  jest zbyt drogi za to co w zamian daje.

Ten serwis w Opolu robił mi po gwarancli tylko sprzęgło i to z moich części ale uwierz mi oni go nie psują tylko naprawiają - za każdym razem coś innego psuje się ale u mnie. Nie jestem lewy technicznie i nie jest to mój pierwszy samochód ale pierwszy i ostatni diesel i Nissan. Miałem różne auta : warszawę ,wartburga,poloneza, vw,skody,opla,renaulty,mercedesa,fiata, motocykle przy których tylko sam robię i wszystkie miały jakieś awarie ale żaden takich jak Navara i w cenie połowy auta.

Po krótce wymienię:

- akcja serwisowa poduszek,wymiana felg, krzyżak wału, wypiaskowane do podkładu progi i nadproża z tyłu, zardzewiała rama (nie uznali na gwarancjii)

- miesiąc po gwarancji odpadło kółko alternatora - wymiana całego(6,5 tys.zł.+ robota-serwis) bo ośkę obtoczyło - też nie uznali no bo po gwarancji

- prawy tył czujnik abs -  wadliwa wiązka z przerwą - sam znalazłem cała sobota

- akumulator padł nagle na wyjeżdzie po 4 latach - to na szczęście można było wymienić na stacji benzyn.

- cieknący tylny uszczelniacz wałka atak. mostu + zardzewiały odpowietrznik mostu to chyba on wzrósł ciśnienie i wywaliło olej - pół roku po gwarancji

- 60tys. sprzęgło i dwumasa ledwo wróciłem ze Skandynawii

- 80tys. obie piasty z przodu plus wszystkie sworznie na wahaczach(luzy jak byk a auto więcej po równym ) to już robiłem sam i sprowadziłem ze Stanów oryginały Timken po 100dol.sztuka.

- rdza nad szybą i wzdłuż łączenia dachu - olewam

- dziurawy tłumik - 100tys  -. w skodzie octavii od nowości do 140 tys.i dalej dobry.

- wzrastanie poziomu oleju w silniku - diagnoza wtryski denso nie występują części do regeneracji nowe 3500szt. -tylko blokada EGR,czyszczenie i częstsza wymiana oleju.

-104tys. padł tempomat i blokada tylnego mostu - winny czujnik luzu, blokada dalej się nie włącza - olewam

- wytartych foteli,oblazłych z chromu klamek wewn, łuszczenie deski rozdzielczej,lakier myję tylko ręcznie ale już półmat,piszczenia i skrzypienia,konieczności podginania klapy deską bo się wyginają zawiasy nie liczę - ciężarówka

- teraz słychać(wg.Nissana bezobsługowy) rozrząd - strach jechać na wakacje - no to wymiana.

Co może jeszcze paść - turbina ,głowica jak widzę z opisu,pompa ciśnienia? może wymienić cały samochód ale nikt go nie chce a za grosze sprzedać można zawsze tylko kto ma głupią minę - no nie Nissan - uwierz mi samochód kosztował 140tys.(z dodatkami - cały czas przeciekająca nadbudowa ARB ,wanna paki, hak )za te pieniądze naprawdę można było wybierać wiele modeli innych producentów a teraz wart góra 35000 nie warto sprzedawać po tylu wpakowanych pieniądzach . Jak policzę koszt przejechanego kilometra - paliwo plus naprawy to Dodge Ram w benzynie nie wyjdzie zbyt drogo. No chyba,że jest się na tyle majętnym i wolnym czasowo, że można kupować samochody do spełniania się w majsterkowaniu.

 

Jeżeli po moim opisie masz chętnego na moją Navarę to wal do mnie jak w dym pozbędę się chętnie a  nowy właściciel nie powie na nią złego słowa (jak już wszystko powymieniam).

 

Przykra prawda ale na Nissana nigdy już nie popatrzę nie mówiąc o kupowaniu no chyba,że GR Patrol ale nie ma pick-upa a taki mi pasuje - czasami wożę motocykl na pace. No powiedzcie koledzy czy to na dzisiejszą motoryzację mało albo normalne drobiazgi to ja dziękuję i poproszę o np.starego mercedesa beczkę i do miliona kilometrów bez remontu ale czemu musi być tak stary?

Może nowy dział na forum - wspólne awarie w Navarze po 100tys.przebiegu a nie co serwis uznał a co nie na gwarancji?

I konia z rzędem temu co powie ,że ja narzekam i tylko u mnie te usterki wystąpiły.

 

Pozdrawiam i dzięki za radę z rozrządem i przy okazji na ile wyceniasz roboczogodzin (oba łąńcuchy) i jaki jej koszt - robocizny?

W moim serwisie 160PLN roboczogodzina. :dribble: :dribble: :dribble:

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz jakąś pechową wersję w co wontpię raczej i tu kolego bez urazy ale może to ty jeździsz do oporu mimo tego że coś zaczęło stukać czy piszczeć aż się rozleci i przy okazji uszkodzi coś innego i tu przykład sprżęgiełko alternatora bagatela za 250zł słychać podczas wyłączania silnika już 50tk wcześniej zanim uszkodzi alternator . 6.5tyś za alternator???? To chyba kupiłeś 10szt

Co do jakości serwisów to 95% to jełopy i tu kolejny przykład wymieniając sprżęgło wyciąga skrzynię biegów oczywiście musi zdjąć wały napędowe do czego pomaga sobie młotkiem po czym za np.20tk wysiada ci krżyżak i powiedz czy to nie ma związku?

Oczywiście że ma bo 20tk temu mechanik napier... Młotkiem a może założył go nie w takiej pozycji w jakiej został wyważony.

I tak można by było pisać i pisać większość wszystkich awarji to nie wina auta tylko kierowcy oczywiście są też i wady fabryczne te o których wiemy i te o których się dopiero dowiemy

Ja swój użytkuję w ciężkim terenie jak i w trasie z 2.5T przyczepą i mam przejechane 150tk i tylko raz wymieniałem krzyżak a sprzęgło to się niemogę doczekać kiedy mi się rozleci bo mam na oku koło jednomasowe i bardzo bym chciał je wyprubować

 

Nie chce mi się więcej pisać bo można by było tak bez końca

A jeszcze wymiana rozżądu w d40 1000zł +części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz jakąś pechową wersję w co wontpię raczej i tu kolego bez urazy ale może to ty jeździsz do oporu mimo tego że coś zaczęło stukać czy piszczeć aż się rozleci i przy okazji uszkodzi coś innego i tu przykład sprżęgiełko alternatora bagatela za 250zł słychać podczas wyłączania silnika już 50tk wcześniej zanim uszkodzi alternator . 6.5tyś za alternator???? To chyba kupiłeś 10szt

Co do jakości serwisów to 95% to jełopy i tu kolejny przykład wymieniając sprżęgło wyciąga skrzynię biegów oczywiście musi zdjąć wały napędowe do czego pomaga sobie młotkiem po czym za np.20tk wysiada ci krżyżak i powiedz czy to nie ma związku?

Oczywiście że ma bo 20tk temu mechanik napier... Młotkiem a może założył go nie w takiej pozycji w jakiej został wyważony.

I tak można by było pisać i pisać większość wszystkich awarji to nie wina auta tylko kierowcy oczywiście są też i wady fabryczne te o których wiemy i te o których się dopiero dowiemy

Ja swój użytkuję w ciężkim terenie jak i w trasie z 2.5T przyczepą i mam przejechane 150tk i tylko raz wymieniałem krzyżak a sprzęgło to się niemogę doczekać kiedy mi się rozleci bo mam na oku koło jednomasowe i bardzo bym chciał je wyprubować

 

Nie chce mi się więcej pisać bo można by było tak bez końca

A jeszcze wymiana rozżądu w d40 1000zł +części

 

Może pechowy ale na pewno made by Nissan.

Jeżdżę normalnie alternator tyle kosztował bo nie było jeszcze żadnych zamienników przebieg był 30tys.  2009r- cena w serwisie mam fakturę 4500alt.+2500kółko po prostu się odkręciło zly Nm ,krzyżak był najpierw na gwarancji potem sprzęgło a jak wina kierowcy to jak jeżdziłeś, że Ci pękła głowica? A zardzewiała rama wewnątrz i od zewnątrz to wina kierowcy - nie zakonserwował na własny koszt zaraz po zakupie i bezczelnie jeżdził po mokrym - żarty.

 

Co do wymiany rozrządu no to sam potwierdzasz moją wersję razem 4000tys. i nie pisz , że tyle nie bierzesz.

Nie ciągnijmy tego tematu zdania nie zmienię - samochód bardzo chętnie.

 

Pozdrawiam i życzę dalszej bezawaryjnej jazdy.

Pomagajmy ludziom a nie róbmy sobie przytyków bo nie po to są tworzone fora.!!!!!!!!!!!!

 

Tomek co dalej z Twoim silnikiem ? Może Ci sprzedam mój i tak muszę rozbierać do rozrządu a wstawie sobie benzynę V6 z frontiera  - ciekawe czy robił ktoś taką operację?

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że głowice są wadliwe tak jak niewłaściwie wyregulowany pedał sprzęgła co powoduje uszkodzenie sprzęgła

Rozżądy wysiadają z powodu zbyt żadkiej wymiany oleju 30tk to 3x za dużo .Rama rdzewiejąca to fakt ale powinieneś sam ją zabezpieczyć bo serwis napewno ci tego nie zrobi bo auto ma szybko zardzewieć poto abyś kupił nowe to samo się ma z całym autem

taka jest widać polityka nissana jedyna rada to naprawiać samemu albo zlecić to komuś kto robi to z zamiłowania wtedy nie tylko naprawi ci to co się popsuło ale i to co za jakiś czas się zepsuje ,gwarantuję ci że wtedy cię auto nie zawiedzie.

Co do wymiany rozżądu to pytałeś ile wymiana a nie wymiana +części robota 1000zł rozżąd 900-1000zł uszczelki olej filtr max 800zł

więc niewiem jaki masz kalkulator ale taki by mi się przydał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powoli dochodzimy do konsensusu, że Nissan to jednak nie ten stary Nissan co kiedyś a po mariażu z Renaultem zmienili politykę i skok na zysk kosztem ludzi co im ufali przez lata. Tak ramę zabezpieczyłem sam epoksydą  Jotuna na okręty ale bez wymontowania i piaskowania to do d*py - fajnie było przez trzy lata a teraz ruda podbarwia jotuna od spodu i jest szare tonowane i mam to już głęboko gdzieś niech walczą ze sobą bo teraz są nowe problemy. w serwisie jak był na gwarancji pytałem o ramę a oni powiedzieli,że niczym nie jest zabezpieczana tylko farbą pomalowana ale gdzieś czytałem,że na ramę używają mocniejszej stali bardziej sprężystej i może to rdza bardziej powierzchniowa i przetrzyma żywot reszty auta zanim da się przeżreć na wylot.

 

Z rozrządu mój kalkulator to taki: widziałem te za 1000zł http://allegro.pl/nowy-wzmacniany-rozrzad-nissan-navara-d40-2-5-dci-i3810259927.html ale co to warte to się nie dowiesz - każdy co sprzedaje to chwali a ja myślałem bardziej o http://allegro.pl/nissan-navara-d40-mechanizm-rozrzadu-rozrzad-nowy-i3741032284.html ale fabryczny to mam już104tys. i się nie popisał. Kusi ten podwójny dolny ale co to jest? dlatego zapodałem posta z pytaniem ale licho z odpowiedziami.

Znalazłem też w Anglii http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Navara-D40-Euro-5-Duplex-Timing-chain-modificationconversion-kitupgrade-/181262380705 ale tu też wygląda, że to to samo co u nas tylko drożej a jak pewnie więsz dobra firma od łańcuchów to np.Ruville ale tam to 1000zł to Ci braknie na same łąńcuchy a kółek to chyba wcale nie robią więc nie wiem skąd się biorą te komplety bo np.dziś znalazłem jeszcze lepsze http://allegro.pl/zestaw-kol-rozrzadu-nissan-2-2dci-2-5dci-navara-pr-i3750114484.html  i wygląda,że te zestawy to sami sprzedawcy motają. A ten to pojechał z ceną http://allegro.pl/kpl-lancucha-rozrzadu-nissan-navara-d40-2-5-05r-i3801934120.html kupiłem u nich piastę na przód Jpn jakieś - znośna cena była ale po 1000km miałem badanie techniczne i nie zarejestrowali bo na łożysku luzy a ja przecie nówka oni to choć pan do kanału a tam jak włączyli szarpaka to tarcza w jedną a piasta w drugą stronę na podlewarowanym zero luzów. No to reklamacja a tam w warunkach podstawa reklamacji to oryginalne pudełko - i już po reklamacji - pudełko jak każde w koszu zaraz po wymianie chyba ,że osobny pokój na śmierdzące pudełka.

 

Szczerze to słabi mnie to auto i jak fajnie się nim jezdzi to za te awarie to bym go kopnął do komisu ale na co dziś wymienić ? Jednak chyba benzynka to benzynka- prosta i łatwa w serwisie jakaś v-ka i mocy dość i nie ma tyle dupereli co diesel i jakiś delikatny taki a przynajmniej może tańsze. Mam w rodzinie passata 1,8 turbo i kurde mu nic ale do bagażnika włożysz tylko aktówkę bo taka mała dziurka a telewizor tylko na płasko , a sąsiad miał kaszkaja i mu na gwarancji stracił olej na drodze - patrzą w serwisie a miska olejowa dziurawa - przerdzewiała od wewnątrz !! taką dobrą blachę wyprodukowali - oddał go za dopłata i wziął busa Nissana i śmiga i mówi teraz to niczego nie wymagam no bo dostawczak sama blacha a ja też siedzę wysoko (kierowca tira zawodowy).

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich  dopisuje do tego postu , mam podobny problem , miłem dziwne stukanie przy około 2tys obrotów wczoraj przy zapalaniu samochodu cos strzeliło i zablokowało silnik dzisiaj rozebrałem , ułamało 4 zeby z dolnego koła 2 zęby z koła z pompy ,jedna łyżwa w misce , rozrząd przeskoczył  teraz czekam na nowy wzmacniany ale jeszcze jest kwestia zaworów które sprawdzę dopiero jak przyjdzie nowy rozrząd , to tak bardziej piszę o tym żeby inni szukali jednak objaw jesli coś  stuka :) ja szukałem lecz nie zdążyłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich  dopisuje do tego postu , mam podobny problem , miłem dziwne stukanie przy około 2tys obrotów wczoraj przy zapalaniu samochodu cos strzeliło i zablokowało silnik dzisiaj rozebrałem , ułamało 4 zeby z dolnego koła 2 zęby z koła z pompy ,jedna łyżwa w misce , rozrząd przeskoczył  teraz czekam na nowy wzmacniany ale jeszcze jest kwestia zaworów które sprawdzę dopiero jak przyjdzie nowy rozrząd , to tak bardziej piszę o tym żeby inni szukali jednak objaw jesli coś  stuka :) ja szukałem lecz nie zdążyłem :(

Witam!

Czyli ten dolny pjedynczy łańcuch się wyciąga pierwszy?

Przy jakim przebiegu Cię to spotkało i czy możesz napisać który i skąd wybrałeś nowy rozrząd?

Robisz sam czy zlecasz (jak sam to można liczyć na jakiś ,fotę, opis tego wzmocninego rozrządu.

Powodzenia i oby zniszczenia były jak najmniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg auta 160tys servisowane do 120 tys Jeszcze go nie sciaglem czakam na nowy jak przyjdzie kupiłem z alegro za 999 zł ten wzmocniony, zrobie zdjęcia , najpier trzeba sciagnąc górny :) robie sam i też mam nadzieje że juz wiecej kosztów nie bedzie ,oczywiscie napisze jak juz bede składał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg auta 160tys servisowane do 120 tys Jeszcze go nie sciaglem czakam na nowy jak przyjdzie kupiłem z alegro za 999 zł ten wzmocniony, zrobie zdjęcia , najpier trzeba sciagnąc górny :) robie sam i też mam nadzieje że juz wiecej kosztów nie bedzie ,oczywiscie napisze jak juz bede składał 

Jak będzie potrzebna to dysponuję serwisówką - są tam opisane potrzebne narzędzia,chyba,że dysponujesz.Ale głowica nie uszkodzona czy jeszcze nie rozbierałeś? Tutaj znalazłem inny kpl.ale drogi i dziwnie pomazane numery więc też chyba sami kompletowali ale zdjęcia starego dobre http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Navara-D40-Euro-5-Duplex-Timing-chain-modification-conversion-kit-upgrade/181281376665?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D3759287585265202886%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26rkt%3D5%26sd%3D181262380705%26

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowicy jeszcze nie rozebrałem czekam na rozrząd załoze pokręce i zobaczymy co dalej , a co do serwisówki to chetnie bo nie mam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowicy jeszcze nie rozebrałem czekam na rozrząd załoze pokręce i zobaczymy co dalej , a co do serwisówki to chetnie bo nie mam 

Ok.Kontakt na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich  dopisuje do tego postu , mam podobny problem , miłem dziwne stukanie przy około 2tys obrotów wczoraj przy zapalaniu samochodu cos strzeliło i zablokowało silnik dzisiaj rozebrałem , ułamało 4 zeby z dolnego koła 2 zęby z koła z pompy ,jedna łyżwa w misce , rozrząd przeskoczył  teraz czekam na nowy wzmacniany ale jeszcze jest kwestia zaworów które sprawdzę dopiero jak przyjdzie nowy rozrząd , to tak bardziej piszę o tym żeby inni szukali jednak objaw jesli coś  stuka :) ja szukałem lecz nie zdążyłem :(

Kolego jakiego rodzaju to stuki ?generalnie jaki dzwięk ?

Wczoraj dzwoniłem do serwisu kiedy zapytałem o rozrząd to gość stwierdził,że jest dożywotni no tak jak się urwie to silnik na złom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metaliczny dzwięk  przy okolo 2 tys obrotów , ale tylko ja silnik nie miał obciązenia jak dawałeś gazu była cisza , co do silnika na złom :)  to wszystko zalezy kiedy i co  sie urwie , umnie przy zapalaniu i zablokowało silnik dzisiaj wkladam nowy łańcuch i zobaczę co dalej 


witam  wszystkich znam juz wszystkie uszkodzenia    :  wałek rozrządu wydechowy pęknięty , 2 zawóry ssące 1 wydechowy , trzeba zrzucić głowice żeby to zrobić .trzeba , zdjąć obudowe pod rozrządem żeby to zrobić trzeba zdjąć miskę olejową ,żeby zdjąc  miskę musiałem wyciągnąć silnik , poprostu masakra :) 

 

koszty  rozrząd 900

 wałek   350 

zawory 60

szklanki 80 

uszczelki 240 

planowanie głowicy 60

olej filtry i klima 250 

 

i dużooooooooo roboty !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz rację ale opiłki  zebów i łyżwa leży w misce i nie wymyj tego pożądnie to koniec ,bałem sie tak zrobić  a dało sie sciągnąc tylko małą miskę , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to się zgadza ja też będę zmieniał u siebie tak zapobiegawczo . A tak co do tych rozżądów za 999zł wzmacnianych to zamontowałem 2x w d40 i raz w d22 niebyło specjalnych trudności wyjątek d22 lepiej wyjmować silnik niby to samo a jednak zupełnie inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te wzmocnione łąńcuchy zakładać z tą blaszką pod napinacz i podkładką pod koło zębate pompy czy - to sprawdzone?

Oczywiście myślę o tym za 999 z tymi elementami. Tylko u jednego sprzedawcy występują.

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koło jest blaszka . A pod napinacz jest to uszczelka a nie blaszka gość dodaje ją specjalnie bo niektórzy mechanicy przesadzali z silikonem co zapychało kanałek olejowy w napinaczu i poprostu nie działał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koło jest blaszka . A pod napinacz jest to uszczelka a nie blaszka gość dodaje ją specjalnie bo niektórzy mechanicy przesadzali z silikonem co zapychało kanałek olejowy w napinaczu i poprostu nie działał

To nie sprężyna napina łyżwę a olej tylko smaruje czy tam musi być ciśnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to się zgadza ja też będę zmieniał u siebie tak zapobiegawczo . A tak co do tych rozżądów za 999zł wzmacnianych to zamontowałem 2x w d40 i raz w d22 niebyło specjalnych trudności wyjątek d22 lepiej wyjmować silnik niby to samo a jednak zupełnie inny

Witam. alkaspaw, co myślisz o wymianie rozrządu zapobiegawczo w D40. Moja Navara jest z 2007r. Przebieg 136.000 km. Wymiany oleju co 20 tys. Traktowana jak osobówka. Tylko czy traktowanie ma jakieś znaczenie? Sprzedawca wzmocnionego łańcucha rozrządu opisuje brak osiowości pracy dolnego łańcucha co powoduje ścinanie zewnętrznych zakończeń nitów i .... no właśnie, tego chciałbym uniknąć. Na tę chwilę nie słyszę niepokojącej pracy silnika . Tylko nie wiemy czy zawsze przed zerwaniem, łańcuch nas powiadomi głośniejszą pracą. Do tej pory samochód nie zawiódł mnie. Wymieniłem prawy sworzeń gł. wahacza, zawór pompy, tarcze i klocki. Nic więcej. Teraz po przeczytaniu paru lektur martwi mnie rozrząd.

Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...