nasniedogonyat Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam wszystkich. Mam primere p11.144. Mam uszkodzony sterownik pompy ABS i chciałbym się dowiedzieć, czy mogę zmienić pompe na używaną z innym numerem sterownika, czy musi być taki sam numer jaki mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Witam wszystkich. Mam primere p11.144. Mam uszkodzony sterownik pompy ABS i chciałbym się dowiedzieć, czy mogę zmienić pompe na używaną z innym numerem sterownika, czy musi być taki sam numer jaki mam. Hej, a jakie masz objawy? Też już szukałem nowej pompy/sterownika, ale w końcu znalazłem na forum rozwiązanie swojego problemu i bez kosztów sobie w 5 min sam naprawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 WitamMam problem z ABS. Podczas jazdy włącza mi się lampka ABS. Dzisiaj lutowałem przewody w lewym przednim kole, dawałem osłony termokurczliwe i założyłem nową gumową osłonę, bo stara była już całkiem dziurawa (przetarta). Podczas odpalania jest ok. Jak przejadę się trochę to włącza się lampka znowu i podczas ponownego rozruchu znowu gaśnie. Zastanawia mnie, czy ABS ma pamięć błędów czy sam usuwa błędy podczas ponownego uruchomienia silnika? Sprawdzałem opór na czujnikach i były ok. Nie idealne ale ok. Kiedyś jak sprawdzałem błędy to mi wyskoczył błąd zaworu magnetycznego pompy. Czy to może być to? Czy może się to objawiać po jakimś czasie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Sprawdź jakie błędy ma zapisane sterownik ABS-u. One rzadko padają, dużo częściej czujniki przy kołach i pierścienie przegubów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 jest to bląd ewidentnie uszkodzonego czujnika lub tez kabla albo pierścionka abs poszukaj na forum jak odczytać błedy i dowiesz sie w którym kole lezy problem nie jest to uszkodzony sterownik abs ponieważ pierwszy test po przekreceniu kluczyka przechodzi dopiero test nr.2 czyli auto w ruchu wyłapuje błąd i któreś koło jest niewidoczne teraz tylko musisz szukać które Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Na pewno był błąd w kole lewym przednim, tym w którym robiłem dzisiaj to lutowanie. Była także cała guma co osłania te przewody przetarta, założyłem nową, jakąś znalazłem. Jak robiłem to sprawdzanie błędów kiedyś to mi tylko błąd obwodu tego koła wyszedł ( i ten zawór) i po krótkich naprawkach udawało się jeździć jakiś czas bez włączania. Dzisiaj też tak było. Zlutowałem, przejechałem 10km bo miałem akurat sprawy do załatwienia i po tej przejażdżce nic nie wyskakiwało, dalej działał. A podczas drugiego przejazdu znowu się coś stało i teraz znowu się zaświeca po jakimś czasie. Może za bardzo był naciągnięty i poszły luty, może coś innego. Ale wiem, że opór miał w granicach 1,6-1,7 ten czujnik, więc to jest dobry opór, a sprawdzałem go po tym jak mi się podczas jazdy lampka zapaliła. Jutro sprawdzę jak się opór zachowuje podczas ruszania tym kabelkiem, może będą jakieś skoki. Pierścień sprawdzę przy wymianie tarcz, bo mnie czeka taka sprawa w najbliższym czasie EDITSprawa po paru przejażdżkach wygląda tak: nie ma reguły kiedy się włącza. Jakby to był lut to włączało by mi się przy przekręcaniach kierownicą, a kręcąc od oporu do oporu nie ma lampki. Jednak jak wyjadę na prostą, koła się wyprostują to się załącza, albo przy mocnym depnięciu hamulca (żeby sprawdzić czy działa odpowiednio) też się załącza. Może być taki objaw np przy zużytym pierścieniu, albo przy zabrudzonym pierścieniu lub czujniku? Kiedyś jak zdejmowałem tarczę hamulcową to nie widziałem, żeby był problem z ząbkami. Sam już nie wiem ;( A szkoda, bo zima (jaka jest taka jest) to przydałby się działający ABS, bo czasami naprawdę ułatwia jazdę. Edytowane 28 Grudnia 2013 przez mnichboos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Oczywiście, że może to być problem zabrudzonego czujnika, pierścienia skoro problem występuje przy jeździe na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pys123 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Nie ma co gdybać, zrób diagnostykę, od razu będziesz wiedział gdzie szukać, tutaj masz link jak to wygląda w gnieździe OBD II bo chyba własnie takie jest u Ciebie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85380-sprawdzanie-bledow-abs/?hl=%20komputer%20%20abs&do=findComment&comment=873247 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 <Krzysiek> kolega zaznaczył, że miał problem z czujnikiem lewym, który zniwelował i auto na postoju nie wywala błędu tylko podczas jazdy więc gdzieś gubi sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ostatnio jeżdżę i nie ma już problemu. Odpukać. Nie wyskakuje błąd od kiedy wypiąłem prawy czujnik i wpiąłem go ponownie. Może coś było zaśniedziałe i gubiło sygnał. Powiem jak sprawa ma się na dłuższą metę Ale dzięki za porady. Na pewno wyczyszczę czujniki z przodu jak będę wymieniał tarcze, a tył tez może wyczyszczę od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.