Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pompa ABS


nasniedogonyat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam primere p11.144. Mam uszkodzony sterownik pompy ABS i chciałbym się dowiedzieć, czy mogę zmienić pompe na używaną z innym numerem sterownika, czy musi być taki sam numer jaki mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam primere p11.144. Mam uszkodzony sterownik pompy ABS i chciałbym się dowiedzieć, czy mogę zmienić pompe na używaną z innym numerem sterownika, czy musi być taki sam numer jaki mam.

 

Hej, a jakie masz objawy? Też już szukałem nowej pompy/sterownika, ale w końcu znalazłem na forum rozwiązanie swojego problemu i bez kosztów sobie w 5 min sam naprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z ABS. Podczas jazdy włącza mi się lampka ABS. Dzisiaj lutowałem przewody w lewym przednim kole, dawałem osłony termokurczliwe i założyłem nową gumową osłonę, bo stara była już całkiem dziurawa (przetarta). Podczas odpalania jest ok. Jak przejadę się trochę to włącza się lampka znowu i podczas ponownego rozruchu znowu gaśnie. Zastanawia mnie, czy ABS ma pamięć błędów czy sam usuwa błędy podczas ponownego uruchomienia silnika? Sprawdzałem opór na czujnikach i były ok. Nie idealne ale ok. Kiedyś jak sprawdzałem błędy to mi wyskoczył błąd zaworu magnetycznego pompy. Czy to może być to? Czy może się to objawiać po jakimś czasie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie błędy ma zapisane sterownik ABS-u. One rzadko padają, dużo częściej czujniki przy kołach i pierścienie przegubów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to bląd ewidentnie uszkodzonego czujnika lub tez kabla albo pierścionka abs poszukaj na forum jak odczytać błedy i dowiesz sie w którym kole lezy problem nie jest to uszkodzony sterownik abs ponieważ pierwszy test po przekreceniu kluczyka przechodzi dopiero test nr.2 czyli auto w ruchu wyłapuje błąd i któreś koło jest niewidoczne teraz tylko musisz szukać które :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno był błąd w kole lewym przednim, tym w którym robiłem dzisiaj to lutowanie. Była także cała guma co osłania te przewody przetarta, założyłem nową, jakąś znalazłem. Jak robiłem to sprawdzanie błędów kiedyś to mi tylko błąd obwodu tego koła wyszedł ( i ten zawór) i po krótkich naprawkach udawało się jeździć jakiś czas bez włączania. Dzisiaj też tak było. Zlutowałem, przejechałem 10km bo miałem akurat sprawy do załatwienia i po tej przejażdżce nic nie wyskakiwało, dalej działał. A podczas drugiego przejazdu znowu się coś stało i teraz znowu się zaświeca po jakimś czasie. Może za bardzo był naciągnięty i poszły luty, może coś innego. Ale wiem, że opór miał w granicach 1,6-1,7 ten czujnik, więc to jest dobry opór, a sprawdzałem go po tym jak mi się podczas jazdy lampka zapaliła. Jutro sprawdzę jak się opór zachowuje podczas ruszania tym kabelkiem, może będą jakieś skoki. 

Pierścień sprawdzę przy wymianie tarcz, bo mnie czeka taka sprawa w najbliższym czasie ;)

 

EDIT

Sprawa po paru przejażdżkach wygląda tak: nie ma reguły kiedy się włącza. Jakby to był lut to włączało by mi się przy przekręcaniach kierownicą, a kręcąc od oporu do oporu nie ma lampki. Jednak jak wyjadę na prostą, koła się wyprostują to się załącza, albo przy mocnym depnięciu hamulca (żeby sprawdzić czy działa odpowiednio) też się załącza. Może być taki objaw np przy zużytym pierścieniu, albo przy zabrudzonym pierścieniu lub czujniku? Kiedyś jak zdejmowałem tarczę hamulcową to nie widziałem, żeby był problem z ząbkami. Sam już nie wiem ;( A szkoda, bo zima (jaka jest taka jest) to przydałby się działający ABS, bo czasami naprawdę ułatwia jazdę.

Edytowane przez mnichboos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może to być problem zabrudzonego czujnika, pierścienia skoro problem występuje przy jeździe na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać, zrób diagnostykę, od razu będziesz wiedział gdzie szukać, tutaj masz link jak to wygląda w gnieździe OBD II bo chyba własnie takie jest u Ciebie

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85380-sprawdzanie-bledow-abs/?hl=%20komputer%20%20abs&do=findComment&comment=873247

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<Krzysiek> kolega zaznaczył, że miał problem z czujnikiem lewym, który zniwelował i auto na postoju nie wywala błędu tylko podczas jazdy więc gdzieś gubi sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jeżdżę i nie ma już problemu. Odpukać. Nie wyskakuje błąd od kiedy wypiąłem prawy czujnik i wpiąłem go ponownie. Może coś było zaśniedziałe i gubiło sygnał. Powiem jak sprawa ma się na dłuższą metę ;) Ale dzięki za porady. Na pewno wyczyszczę czujniki z przodu jak będę wymieniał tarcze, a tył tez może wyczyszczę od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...