harleydavidson88 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam serdecznie. Chciałbym poruszyć temat nie" ZBĘDNEGO" Filtra oparów benzyny jakim jest tzw EVAP Wywaliło mi checka, po odpytaniu kodu błedu stwierdzono awarię tego systemu. Evap ponoć montowany jest tylko w VQ40DE Wersja USA. Patent który nie wpływa na prace silnika, jego zadaniem jest zmniejszenie zanieczyszczeń do atmosfery. Coś jak egr czy odma. W naszych "Paciorkach" zlokalizujemu do w lewej tylnej cześci zderzaka ( pod korkiem wlewu paliwa) Z tego tytułu że nowy taki filtr jest dość kosztowny chciałbym ominąć ten system. Po przeglądnięciu innych forum stwierdziłem że jest to możliwe i dość proste. Mimo wyszystko wolę zaczerpnąć wiedzy od kogoś kto majstrował przy tym patencie. Zaślepia się jakieś przewody dochodzące do przepustnicy i zamienia się połączenia przewodów przy samym filtrze EVAP Znajdzie się ktoś kto ma wiedzę na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 EVAP występuje tylko w silnikach benzynowych ale sama filtracja to nie wszystko. System w zależności od rozwiązania wspomaga także spalanie paliwa. To co wraca trafia do zbiornika EVAP jest przepompowywane z powrotem do wtryskiwaczy. Takie rozwiązanie jest w Chryslerach. Jednak w 90% pojazdów system ten powstał jako zamiennik do zapobiegania powstawania podciśnienia w baku przez parującą benzynę. Pytanie teraz czy usunięcie EVAP'u z obiegu paliwa oszuka ECM na tyle że błąd zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harleydavidson88 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Czytałem posty na innym forum dotyczącym Nissana Maxima 3.0 V6, gość opisał jak ominął ten system ( gdzyż też miał checka), i problem zniknął. Pod tym podpisał się też jakiś elektromechanik, który jasno napisał że jest to jak najbardziej możliwe i nie swpływa na prace silnika. Zczytałem kod błedu z deski rozdzielczej ( po migającej kontrolce "ses") Chce jeszcze podjechać do zakładu gdzie podłaczą tester i potwierdzą tą usterkę. Ogólnie cały system składa się z kilku elementów, niekoniecznie musi być to sam filtr, może być to zawór lub coś innego. Padło nawet hasło żebym sprawdził czy korek wlewu paliwa jest oryginalny ( ma sens), lecz jest oryginalny i szczelny. Oczywiście wolałbym żeby wszystko w moim "paciorku" było sprawne i tak jak w książce pisze, lecz używki na Allegrosz chodzą po 400zł i nie masz pewności ile to podziała, boje się pomyśleć ile kosztuje brand new w ASO. Zbyt długo odkładałem na ten samochód ( ponad 2 lata) i szczerze boje się podchodzić do rzeczy o których nie mam zielonego pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Problem raczej tkwi w dwóch zaworach. Pierwszym odpowiedzialnym za wentylację zbiornika EVAP i drugi otwierający wejście do kolektora ssącego. Możesz podać symbol błędu który odczytałeś? P0444 czy P0445? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harleydavidson88 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Kod P0444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Brak sygnału/zbyt niskie napięcie z zaworu kolektora ssącego systemu EVAP. Musisz sprawdzić czy nie jest uszkodzona wiązka zaworu przy kolektorze ssącym. Najpierw trzeba sprawdzić czy jest napięcie we wtyczce. Rozłącz wtyczkę odpal silnik sprawdź multimetrem czy na którymś z pinów jest napięcie równe temu z akumulatora. Jeśli nie ma napięcia to trzeba sprawdzić wiązkę. Zawór jest zasilany z magistrali ECM więc na pewno napięcie na niej jest. Jeśli znasz angielski techniczny w stopniu podstawowym to mogę Ci przesłać fragment manuala dotyczący tego błędu. Napisz mi na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harleydavidson88 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 I po problemie. Przyczyną był brak prądu na wtyczce od zaworu evapu przed kolektorem ssącym. Zaśniedziałe styki. Wykręciłem cały zaworek, wtyczke oczyściłem ile się dało, reszta wd40 i service engine po czasie zniknęło. Dzieki sq9mcs za podpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.