Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

układ chłodzenia silnika


justom71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Terrano 2,7 TDI 1997. Wskazówka temperatury uniosła się na ok 20% skali, olej silnikowy czarny jak smoła a w chłodnicy woda. Wodę spuściłem i zalałem plyn chłodniczy do -35. Nie znalazłem odpowietrzników. Olej zmieniłem wraz z filtrem. Z filtrem oleju było trochę gimnastyki ale jest ok. Niepokoi mnie wskaźnik temperatury i odpowietrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeno w czym problem

 

twojego modelu nie znam, ale nissan może nie być wyposażony w odpowietrzniki wystarczy dolewać płynu podczas odpowietrzania ,,,,,

 

olej czarny -norma dla Disla ..wskaźnik dla normalnej pracy powinien być na połowie skali wszelkie odchylenia do góry mogą być nie dobre ,,

 

do odpowietrzania ,,,warto wybrać górny punkt po drugiej stronie silnika i popuszczać opaski .. i zalewać ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Po odkręceniu korka na chłodnicy nagromadzone ciśnienie wyrzuciło trochę wody przed wymiana, a w zbiorniku wyrównawczym nie było ciśnienia. czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Po odkręceniu korka na chłodnicy nagromadzone ciśnienie wyrzuciło trochę wody przed wymiana, a w zbiorniku wyrównawczym nie było ciśnienia. czy to jest normalne?

Chyba sobie kolego jaja robisz z takim pytaniem. NIGDY się nie odkręca korka chłodnicy po pracy silnika, bo owszem jest tam ciśnienie i  wyobraź sobie co by się Tobie stało gdybyś po trasie odkręcił korek i gooorąca para by uderzyła w twarz. A w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia i jak coś do do niego się wlewa płyn a nie bezpośrednio do chłodnicy.

:thumbsdown:

 

Co do odpowietrzania chłodnicy to powinno być przy korku od zbiorniczka wyrównawczego, a jeśli układ masz szczelny i nie ma przecieków do oleju silnikowego to sprawdź sam termostat, może nie odbijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chłodnicy jest pewna wartość ciśnienia niższa niż siła potrzebna do otworzenia zaworka który wywala nadmiar płynu do zbiorniczka. W drugą stronę działa podobnie... gdy w chłodnicy robi się podciśnienie otwiera się drugi mniejszy zaworek w korku który powoduje zasysanie płynu ze zbiorniczka.

 

Sprawdź wartość temperatury otwierania się termostatu, w terrano są dostępnie dwa rodzaje: 82 i 88stC. Najprawdopodobniej masz założony 82st, teoretycznie na nasz rejon powinien być właśnie ten ale ja założyłem 88 i jakoś lepiej się z tym czuję. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P

 

Chyba sobie kolego jaja robisz z takim pytaniem. NIGDY się nie odkręca korka chłodnicy po pracy silnika, bo owszem jest tam ciśnienie i  wyobraź sobie co by się Tobie stało gdybyś po trasie odkręcił korek i gooorąca para by uderzyła w twarz. A w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia i jak coś do do niego się wlewa płyn a nie bezpośrednio do chłodnicy.

:thumbsdown:.

 

Co do odpowietrzania chłodnicy to powinno być przy korku od zbiorniczka wyrównawczego, a jeśli układ masz szczelny i nie ma przecieków do oleju silnikowego to sprawdź sam termostat, może nie odbijać.

o zakupie autka pierwsze co przyszło mi do głowy to wymiana płynu w chłodnicy gdyż ta ciecz co była w zbiorniku była bezwonna i przeźroczysta. Pojechałem do mechanika i mechanik powoli odkręcił korek na chłodnicy. Zdziwiło mnie że w chłodnicy jest ciśnienie a w zbiorniku wyrównawczym nie. Jak ktoś może mi opisać dlaczego tak jest, to będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chłodnicy jest pewna wartość ciśnienia niższa niż siła potrzebna do otworzenia zaworka który wywala nadmiar płynu do zbiorniczka. W drugą stronę działa podobnie... gdy w chłodnicy robi się podciśnienie otwiera się drugi mniejszy zaworek w korku który powoduje zasysanie płynu ze zbiorniczka.

 

Sprawdź wartość temperatury otwierania się termostatu, w terrano są dostępnie dwa rodzaje: 82 i 88stC. Najprawdopodobniej masz założony 82st, teoretycznie na nasz rejon powinien być właśnie ten ale ja założyłem 88 i jakoś lepiej się z tym czuję. Pozdro

Wielkie dzięki jeden problem z głowy. Mam jeszcze sporo tematów do ogarnięcia, ale po to jest forum. Pozdrawiam

Proszę bardzo, post wyżej... ;)

przyszło do mnie z opóźnieniem. Jeszcze raz dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij na sam zbiorniczek, przynajmniej mój ma otwór odpowietrzający - żeby chłodnica sobie zasysała ile jej potrzeba wraz ze zmianami objętości cieczy,

odpowietrzenia nie ma,

świeży płyn zalewasz do chłodnicy, gniećcież węże żeby "go więcej upchnąć", dolewasz do zbiorniczka, odpalasz silnik i po otwarciu termostatu, potem uzupełniasz.

a mechanik spuścił płyn wykręcając śrubę z boku czy wąż z chłodnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij na sam zbiorniczek, przynajmniej mój ma otwór odpowietrzający - żeby chłodnica sobie zasysała ile jej potrzeba wraz ze zmianami objętości cieczy,

odpowietrzenia nie ma,

świeży płyn zalewasz do chłodnicy, gniećcież węże żeby "go więcej upchnąć", dolewasz do zbiorniczka, odpalasz silnik i po otwarciu termostatu, potem uzupełniasz.

a mechanik spuścił płyn wykręcając śrubę z boku czy wąż z chłodnicy ?

Mechanik spuszczał wodę przez odpięcie węża z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zostało starego jakieś 1-2l w bloku

To jak powinno wyglądać prawidłowe spuszczanie płynu z układu chłodzenia? czy są jakieś testery do płynu?

To mam problem. Mechanik wlał 5,5 l płynu do chłodnicy a powinno wejść 10 l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się wydawało że 7,5 wchodzi ale to może oleju tyle było :P

 

uzupełnij profil kolego bo szukałem jaki masz silnik, to chyba tak samo jak w zwykłym 27 po lewej w bloku silnika za filtrem oleju pod turbo jest króciec którym idzie woda od turbo i z niego wystaje śrubka z niebieskim łebkiem do spuszczania płynu, ale być może dokopałeś się do serwisówki to już wiesz.

 

a chłodnica przynajmniej u mnie ma od dołu korek z wężykiem do spuszczania płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy spuszczony z bloku silnika, chłodnicy i zbiornika wyrównawczego. Zalałem nowy płyn ok. 10 l. Dzięki Wielkie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już sie nauczyłeś że warto jeździć do warsztatu :P

To wlaśnie renomowany warsztat zmieniał pierwszym razem. Tłumaczyli sie że w wiekszości aut wystarczy z chłodnicy spuścić płyn. Ale przyznali się do błędu i zrobili jak trzeba. Teraz sam zamierzam wymienić filtr paliwa. Tylko czy dam radę bez ściągacza do filtrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie... jak nie bedzie chcial iść to śrubokrętem go dźgnąć i już na pewno pójdzie :)

 

dlatego właśnie od warsztatów trzymam się z daleka, jeszcze nic dobrego mnie w takim przybytku nie spotkało a to coś spieprzą albo pieniądze chcą zabrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr założyłem nowy bo stary był chyba od nowości. Galarety było co niemiara. Na szczęście mam duże imadło to rozkręcanie poszło bez mydła. problem pojawił się przy odpowietrzaniu gdyż pompka nie chciała zadziałać. musiałem zdjąć przewód odpływowy od filtra i palcem przytrzymać przy pompowaniu. Teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...