justom71 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Terrano 2,7 TDI 1997. Wskazówka temperatury uniosła się na ok 20% skali, olej silnikowy czarny jak smoła a w chłodnicy woda. Wodę spuściłem i zalałem plyn chłodniczy do -35. Nie znalazłem odpowietrzników. Olej zmieniłem wraz z filtrem. Z filtrem oleju było trochę gimnastyki ale jest ok. Niepokoi mnie wskaźnik temperatury i odpowietrzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 jeno w czym problem twojego modelu nie znam, ale nissan może nie być wyposażony w odpowietrzniki wystarczy dolewać płynu podczas odpowietrzania ,,,,, olej czarny -norma dla Disla ..wskaźnik dla normalnej pracy powinien być na połowie skali wszelkie odchylenia do góry mogą być nie dobre ,, do odpowietrzania ,,,warto wybrać górny punkt po drugiej stronie silnika i popuszczać opaski .. i zalewać .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Jeszcze jedno. Po odkręceniu korka na chłodnicy nagromadzone ciśnienie wyrzuciło trochę wody przed wymiana, a w zbiorniku wyrównawczym nie było ciśnienia. czy to jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Jeszcze jedno. Po odkręceniu korka na chłodnicy nagromadzone ciśnienie wyrzuciło trochę wody przed wymiana, a w zbiorniku wyrównawczym nie było ciśnienia. czy to jest normalne? Chyba sobie kolego jaja robisz z takim pytaniem. NIGDY się nie odkręca korka chłodnicy po pracy silnika, bo owszem jest tam ciśnienie i wyobraź sobie co by się Tobie stało gdybyś po trasie odkręcił korek i gooorąca para by uderzyła w twarz. A w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia i jak coś do do niego się wlewa płyn a nie bezpośrednio do chłodnicy. Co do odpowietrzania chłodnicy to powinno być przy korku od zbiorniczka wyrównawczego, a jeśli układ masz szczelny i nie ma przecieków do oleju silnikowego to sprawdź sam termostat, może nie odbijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 W chłodnicy jest pewna wartość ciśnienia niższa niż siła potrzebna do otworzenia zaworka który wywala nadmiar płynu do zbiorniczka. W drugą stronę działa podobnie... gdy w chłodnicy robi się podciśnienie otwiera się drugi mniejszy zaworek w korku który powoduje zasysanie płynu ze zbiorniczka. Sprawdź wartość temperatury otwierania się termostatu, w terrano są dostępnie dwa rodzaje: 82 i 88stC. Najprawdopodobniej masz założony 82st, teoretycznie na nasz rejon powinien być właśnie ten ale ja założyłem 88 i jakoś lepiej się z tym czuję. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 P Chyba sobie kolego jaja robisz z takim pytaniem. NIGDY się nie odkręca korka chłodnicy po pracy silnika, bo owszem jest tam ciśnienie i wyobraź sobie co by się Tobie stało gdybyś po trasie odkręcił korek i gooorąca para by uderzyła w twarz. A w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia i jak coś do do niego się wlewa płyn a nie bezpośrednio do chłodnicy. . Co do odpowietrzania chłodnicy to powinno być przy korku od zbiorniczka wyrównawczego, a jeśli układ masz szczelny i nie ma przecieków do oleju silnikowego to sprawdź sam termostat, może nie odbijać. o zakupie autka pierwsze co przyszło mi do głowy to wymiana płynu w chłodnicy gdyż ta ciecz co była w zbiorniku była bezwonna i przeźroczysta. Pojechałem do mechanika i mechanik powoli odkręcił korek na chłodnicy. Zdziwiło mnie że w chłodnicy jest ciśnienie a w zbiorniku wyrównawczym nie. Jak ktoś może mi opisać dlaczego tak jest, to będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Proszę bardzo, post wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 W chłodnicy jest pewna wartość ciśnienia niższa niż siła potrzebna do otworzenia zaworka który wywala nadmiar płynu do zbiorniczka. W drugą stronę działa podobnie... gdy w chłodnicy robi się podciśnienie otwiera się drugi mniejszy zaworek w korku który powoduje zasysanie płynu ze zbiorniczka. Sprawdź wartość temperatury otwierania się termostatu, w terrano są dostępnie dwa rodzaje: 82 i 88stC. Najprawdopodobniej masz założony 82st, teoretycznie na nasz rejon powinien być właśnie ten ale ja założyłem 88 i jakoś lepiej się z tym czuję. Pozdro Wielkie dzięki jeden problem z głowy. Mam jeszcze sporo tematów do ogarnięcia, ale po to jest forum. Pozdrawiam Proszę bardzo, post wyżej... przyszło do mnie z opóźnieniem. Jeszcze raz dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 zerknij na sam zbiorniczek, przynajmniej mój ma otwór odpowietrzający - żeby chłodnica sobie zasysała ile jej potrzeba wraz ze zmianami objętości cieczy, odpowietrzenia nie ma, świeży płyn zalewasz do chłodnicy, gniećcież węże żeby "go więcej upchnąć", dolewasz do zbiorniczka, odpalasz silnik i po otwarciu termostatu, potem uzupełniasz. a mechanik spuścił płyn wykręcając śrubę z boku czy wąż z chłodnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 zerknij na sam zbiorniczek, przynajmniej mój ma otwór odpowietrzający - żeby chłodnica sobie zasysała ile jej potrzeba wraz ze zmianami objętości cieczy, odpowietrzenia nie ma, świeży płyn zalewasz do chłodnicy, gniećcież węże żeby "go więcej upchnąć", dolewasz do zbiorniczka, odpalasz silnik i po otwarciu termostatu, potem uzupełniasz. a mechanik spuścił płyn wykręcając śrubę z boku czy wąż z chłodnicy ? Mechanik spuszczał wodę przez odpięcie węża z chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 to zostało starego jakieś 1-2l w bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 to zostało starego jakieś 1-2l w bloku To jak powinno wyglądać prawidłowe spuszczanie płynu z układu chłodzenia? czy są jakieś testery do płynu? To mam problem. Mechanik wlał 5,5 l płynu do chłodnicy a powinno wejść 10 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 a mi się wydawało że 7,5 wchodzi ale to może oleju tyle było uzupełnij profil kolego bo szukałem jaki masz silnik, to chyba tak samo jak w zwykłym 27 po lewej w bloku silnika za filtrem oleju pod turbo jest króciec którym idzie woda od turbo i z niego wystaje śrubka z niebieskim łebkiem do spuszczania płynu, ale być może dokopałeś się do serwisówki to już wiesz. a chłodnica przynajmniej u mnie ma od dołu korek z wężykiem do spuszczania płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Płyn chłodniczy spuszczony z bloku silnika, chłodnicy i zbiornika wyrównawczego. Zalałem nowy płyn ok. 10 l. Dzięki Wielkie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 to już sie nauczyłeś że warto jeździć do warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 to już sie nauczyłeś że warto jeździć do warsztatu To wlaśnie renomowany warsztat zmieniał pierwszym razem. Tłumaczyli sie że w wiekszości aut wystarczy z chłodnicy spuścić płyn. Ale przyznali się do błędu i zrobili jak trzeba. Teraz sam zamierzam wymienić filtr paliwa. Tylko czy dam radę bez ściągacza do filtrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Na luzie... jak nie bedzie chcial iść to śrubokrętem go dźgnąć i już na pewno pójdzie dlatego właśnie od warsztatów trzymam się z daleka, jeszcze nic dobrego mnie w takim przybytku nie spotkało a to coś spieprzą albo pieniądze chcą zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Filtr założyłem nowy bo stary był chyba od nowości. Galarety było co niemiara. Na szczęście mam duże imadło to rozkręcanie poszło bez mydła. problem pojawił się przy odpowietrzaniu gdyż pompka nie chciała zadziałać. musiałem zdjąć przewód odpływowy od filtra i palcem przytrzymać przy pompowaniu. Teraz jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.