Gość baleron Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Mam pytanko odnośnie mocy, otóż przy piątym biegu i obrotach 3000 na płaskim terenie moja prędkość wynosi 100km/h, pod stromą górkę rozpędzenie się jest praktycznie nie możliwe powyżej 110 km/h. Czy w tym modelu jest to normalne czy jednak coś jest nie tak ( Almera I sedan, bez gazu, najbiedniejsza wersja ) Jestem po wymianie sprzęgła ale pomogło to tyle że obrotomierz nie świruje, mocy dalej nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Mam pytanko odnośnie mocy, otóż przy piątym biegu i obrotach 3000 na płaskim terenie moja prędkość wynosi 100km/h, pod stromą górkę rozpędzenie się jest praktycznie nie możliwe powyżej 110 km/h. Czy w tym modelu jest to normalne czy jednak coś jest nie tak ( Almera I sedan, bez gazu, najbiedniejsza wersja ) Jestem po wymianie sprzęgła ale pomogło to tyle że obrotomierz nie świruje, mocy dalej nie ma. Zależy jak stroma ta górka i jaka moc silnika a przy 3000 obrotów to chyba właściwa prędkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Przelozenia skrzyni takie niestety sa. Tez musialem sie do tego przyzwyczaic. Myslalem ze sprzeglo sie konczy. Ale na forum wyczytalem ze nie tylko ja tak mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baleron Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Silnik 1,4 . Dziwi mnie to trochę bo wszyscy chwalą ten model za niskie spalanie w trasie. Przyjmując przelotową 100km/h czyli 3000 obrotów jak u mnie, spalanie wyjdzie spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 skąd wiesz, ze będzie spore/ mierzyłeś? spalanie nie zalezy tyle od nieco wyższych obrotów, co od oporów rosnących postępie kwadratowym* w stosunku do prędkosci. * co to znaczy? pomiędzy 50km/h a 100km/h prędkość rośnie 2 razy, ale opory już 4-krotnie. I to jest ważniejszy powód tego, że zapieszając autostradą 160km/h auto ma wir w baku niż wysokie oboty silnika (owszem, one też są istotne, ale nie aż tak jak opory) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 No niestety tak jest, że więcej jak pod górkę się nie rozbujasz. Musisz redukować. Spalanie wcale nie będzie takie duże, trasa ~600km, prędkość przelotowa w zakresie 90-110km/h i mi wyszło ok. 6 litrów/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baleron Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zatem nic się nie da zrobić, pozostaje cieszyć się ze to nie usterka. A że 90 % jeżdżę miastem to jakoś to przeżyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.