Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

4H i 4L jazda po asfalcie


justom71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co za problem? kupić żonie zabieraki do osi i przeszkolić w zapinaniu przed lodem i wypinaniu za...

 

generalnie to z 4x4 w zimie dla żony to bywa różnie... 

 

bo to niby jeździ lepiej, ale ale z drugiej strony jest drańsko ciężkie a opanować w poślizgu czy awaryjnie zahamować będzie żonie trudniej niż w płaskim fwd...

 

jak mawiają górale... pobocza salmopolu są usłane terenówkami co to bardzo przyczepnie jechały, ale na zakręcię okazywało się że ani skręcać ani hamować nie chcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie nie można tam gdzie jest dobra przyczepność jeździć 4x4, no chyba że tylko na wprost:) na zakręcie jest różnica prędkości pomiędzy kołami (aczkolwiek tu chodzi o wały napędowe) z przodu i z tyłu, czyli gdzieś musi się to "uśliznąć" a jak trzyma się nawierzchni to pojawiają się wtedy duże obciążenia które molestują ci układ napędowy.

 

uprzedzając drugie pytanie które się notorycznie pojawia - musisz mieć wszystkie 4 opony takie same i to w podobnym stopniu zużycia, inaczej jak to określają "nie będzie jechał", będzie "szarpał" na 4x4 nawet na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie nie można tam gdzie jest dobra przyczepność jeździć 4x4, no chyba że tylko na wprost:) na zakręcie jest różnica prędkości pomiędzy kołami (aczkolwiek tu chodzi o wały napędowe) z przodu i z tyłu, czyli gdzieś musi się to "uśliznąć" a jak trzyma się nawierzchni to pojawiają się wtedy duże obciążenia które molestują ci układ napędowy.

 

uprzedzając drugie pytanie które się notorycznie pojawia - musisz mieć wszystkie 4 opony takie same i to w podobnym stopniu zużycia, inaczej jak to określają "nie będzie jechał", będzie "szarpał" na 4x4 nawet na wprost.

Wielkie Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że kobietom łatwo przychodzi dołączanie przodu jak na drodze robi się biało . a i późniejsze (na czarnym) rozpięcie napędu i rozpięcie automatycznych sprzęgiełek to też nie lot w kosmos czy chirurgia naczyniowa na otwartym sercu ;)  Ot trzeba wpoić ww. zasady i poruszanie się Tyranem w zimę będzie wygodne i bezpieczne . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zima zapinam napedy w razie potrzeby ale na odcinkach asfaltowych rozlaczam naped dzwignia reduktora nie rozlaczajac sprzegow, ten maly odsetekek wiekszego spalania jakos olewam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze chyba aby zupełnie wszystko zostało powiedziane należy wspomnieć że napędy z 2H na 4H i na 4L włącza się w stój, a w druga stronę z 4L na 4H w stój, z 4H na 2H można w biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze chyba aby zupełnie wszystko zostało powiedziane należy wspomnieć że napędy z 2H na 4H i na 4L włącza się w stój, a w druga stronę z 4L na 4H w stój, z 4H na 2H można w biegu

Dzięki Wielkie za podpowiedzi. nie mogłem lepiej trafić Cieszę się że są ludzie chętni do pomocy. Autko kupiłem dokładnie tydzień temu i co dzień odkrywam niedoskonałości. Teraz widzę że autko było katowane przez Włocha. Rama i blachy sa zdrowe, silnik chyba też, o napędach uczę się od Was. Jeszcze raz dziękuję i proszę o jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2h na 4h da się w biegu... wolne obroty, ledwo toczący się wóz i delikatne palce, ale da się bez zgrzytów...przydaje się czasem... taka wyćwiczona umiejętność

 

troche tak jak wrzucanie biegów bez sprzęgła... da się? da się :)

 

a i przy tym toczeniu to dobrze jest wyprzęglić... a potem machać wajchą :)

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji terrano jest  napisane ze z 2h na 4h mozna do 40 albo 50 zapiac nie pamietam ;). U mnie nie ma zadnych zgrzytow i naped wchodzi jak bieg w skrzyni. Ja jednak wole sie zatrzymywac ;) 

Edytowane przez Qubuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz mieć sprawne jak najdłużej to włączaj na postoju ...producent nie zawsze ma rację, kiedy wymyślili zabieraki ... i owszem działały, tylko most, reduktor i krzyżaki na wale kończyły się dużo szybciej , w patrolu wymyślili 3-litrowego diesla i .....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to co? przebudowywałbym, modyfikował, przepoczwarzał coraz to bardziej ...ale silnik, skrzynia, napędy ... to ma być sprawne i fabryczne jak najdłużej

właśnie idę spróbować przerobić automaty na manuale ... jak się nie uda to trudno, będą zabieraki

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja na daszku jest... ale po szwabsku :)

i te ich 20 literowe wyrazy  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na daszku jest tez po szwabsku ale z tego co rozszyfrowalem to mozna w ruchu z 2H na 4H do 40 km/h ale jakos u mnie nie chce to wchodzic przy takich predkosciach, lepiej wchodzi jak rozlacze z 4H na 2H i nie cofne i nie rozlaczy sprzegielek to wchodzi fajnie ale jak juz cofne to prawie sie musze zatrzymac, mam oryginaly automaty oczywiscie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mam żadnych pokręteł w piastach to mam sprzęgiełka automatyczne?

albo na stałe - zabieraki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...