wizardus Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam Mam problem z upalonym alternatorem oryginał który miałem w tyranie miał oznaczenie 23100 0F 610, mam na oku używki ale ich oznaczenia to 23100 0F 601 - wie ktoś może czym się różnią i czy ewentualnie da się przerobić ?? Z góry dzięki za odpowiedź - zbliżają się święta i wyjazd w Bieszczady a tu perspektywa się oddala ... Na marginesie z cyklu Polak potrafi ( może się przyda ) : alternator padł mi 100 km od domu, autko zostało na noc a rano wróciłem z akumulatorem 210 Ah takim od TIR-a - spiąłem kablami rozruchowymi i jazda- trochę w kabinie gwizdało ale dojechałem - mina mojego mechanika po przyjeździe bezcenna proponował mi holowanie za 700 zł - inaczej się wg niego nie da ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 jeśli zgadzają się wtyczki, odsadzenie koła pasowego i co najważniejsze mocowanie to ok ... aha jeszcze wydajność Ah ta sama lub ciutkę większa ja zmieniałem na bardziej wydajny, tak że musiałem zmieniać i wtyczkę, i koła , i mocowanie ... 3-4 godz. roboty we dwóch i jeżdżę rok czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Jeśli padł Ci alternator , to akurat nie tam gdzie myślisz , a dużo wcześniej , bo te 100km od domu to padł akumulator nie doładowywany od czasu zepsucia alternatora Niedawno przechodziłem awarię alternatora w 2.4 i np. w czwartek żona zgłaszała problem "słabych świateł przednich i coś z radiem nie tak bo się wyłącza" , a dopiero w sobotę rano aku padł i auto nie odpaliło Moja rada , zamiast szukać używki oddaj swój do regeneracji np. http://www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=alternatory--rozruszniki--cz%C4%99%C5%9Bci-zamienne--elektro-cz%C4%99%C5%9Bci&companyId=10664139 Ja za regenerację zapłaciłem 150zł z FV (w innym temacie opisałem dokładnie co i jak) . Używka alternatora , to zawsze loteria , a jak sprzedawca wie że nówka regulator napięcia Bosch kosztuje ok tysiaka(zamienników nie ma!) , to już możesz sobie wyobrazić co może być wart cały alternator za 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) dokładnie, tak samo było u mnie ... a że bateria była stara i kupiłem nówkę mocniejszą bo 100Ah to alternator też wstawiłem wydajniejszy (90Ah); ja akurat trafiłem na dobry ... ale różnie może być przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu w tym 4 halogeny wskazówka ładowania ani drgnie ... dopiero gdy włączają się 2 wentylatory chłodnicy (zamiast wiskozy) prąd ładowania spada do wartości powyżej 12V Edytowane 19 Grudnia 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizardus Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 zgadzam się z Wami - ale trochę mnie pili - i będę musiał zaryzykować - ze starym alternatorem zrobię tak jak mówicie - myślę że warto mieć w zapasie sprawny. A jeżeli chodzi o " czas padania " to u mnie wyglądało to tak że jakieś 30 km od punktu docelowego zatankowałem gaz i zaraz po tankowaniu sterownik instalacji gazowej "ogłupiał " położyłem to na karby złej jakości gazu - a przyczyna była inna sterownik miał za małe napięcie ... cóż człowiek uczy się cały czas - albo też uczy się całe życie i umiera głupi ps. mam info że ta używka różni się tylko tym że ma 4 wyprowadzenia w złączu a u mnie w oryginale są 2 ... gość daje możliwość zwrotu gdyby było coś nie tak ... tylko dalej nie wiem czy uda się dostosować to ustrojstwo do mojej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 do instalacji zawsze da się dostosować, najwyżej pojedziesz z tym do elektryka żeby czegoś nie schrzanić ... najważniejsze żeby pasowało mocowanie, wielkość koła i żeby pasek nie "chodził bokiem" ... może pasek będziesz musiał wymienić na dłuższy lub krótszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizardus Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 dzięki z wszystkie odpowiedzi - własnie odpowiedział mi człowiek z tej firmy którą polecał powalla i zaoferował regeneracje w cenie od 150 do 280 max, usługa w 4 godziny ! , tylko trzeba 300 km przejechać ale chyba nie mam za bardzo wyjścia, jutro urlopik i na Zabrze - trza w końcu gościnny Śląsk odwiedzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam Mam problem z upalonym alternatorem oryginał który miałem w tyranie miał oznaczenie 23100 0F 610, mam na oku używki ale ich oznaczenia to 23100 0F 601 - wie ktoś może czym się różnią i czy ewentualnie da się przerobić ?? Z góry dzięki za odpowiedź - zbliżają się święta i wyjazd w Bieszczady a tu perspektywa się oddala ... Na marginesie z cyklu Polak potrafi ( może się przyda ) : alternator padł mi 100 km od domu, autko zostało na noc a rano wróciłem z akumulatorem 210 Ah takim od TIR-a - spiąłem kablami rozruchowymi i jazda- trochę w kabinie gwizdało ale dojechałem - mina mojego mechanika po przyjeździe bezcenna proponował mi holowanie za 700 zł - inaczej się wg niego nie da ... z tego co znalazłem to twój alternator był 70A a ten drugi jest 65A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 tyle to nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Dario zobacz jak wyglada ori regulator w 2.4, a ten co wkleiles, potem zadzwon do 3 firm co robia alternatory lub tylko sprzedaja czesci i podaj symbol ori regulatora Boscha i sam zobaczysz ile to kosztuje, a zamiennikow brak . Z tego co Ty podales to co najwyzej mozna by bylo szczotki wyjac i przelutowac do tego starego , oryginalnego . Ty moze patrzyles do TDi a tam jest inny alternator niz w benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 To taki cudak ze wtyczką http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Start.asp?WCU=~TVoqQ0cxMzY0Njg= , no i jeszcze znalazłem po regeneracji za skromne 350zł http://osinskiartur.pl/index.php?page_id=pokaz_beta&ed=1&id=8870 . Dodam że ten czarny plastik (ten ze wtyczką) jest zgrzany na stałe chyba 4 pinami z regulatorem . Ja dzwoniłem do 3 hurtowni częściami samochodowymi i do 2 firm regenerujących alternatory i w każdym nówka regulator kosztował ok tysiaka ale też od razu mówili że jak się tylko szczotki skończyły to mogą tylko szczotki podmienić , bo "elektronika" najczęściej nie siada , a tylko szczotki się zużywają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.