Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16]Problemy z pompą paliwa w 1.8.


radzioslot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kiedyś już chwaliłem się zakupem Almery, bylo to w lipcu, auto na gazie, byly problemy z odpalaniem gdy temperatura na zewnątrz zaczęła spadać. Wymieniłem wtedy czujnik cieczy bez efektu, a tydzień temu auta nie odpaliłem. Od razu zdjełem  klapkę od pompy paliwa w baku i pracy nie było słychać. Wyjęłem pompę pojechałem do kolegi mechanika rozebrał ją podpiął pod akumulator i dawała ciche buczenie. Podjęliśmy decyzje o kupnie używanej z allegro 80 zł bo nowa 850zł. Gdy przyszła oglądnełem, sprawdziłem numery włożylem podpięłem i głośno pchała paliwo. Odpalam = super pali przejechałem pół kilometra, ale na gazie było dalej słychać pracę pompy, zaparkowałem poszedłem coś innego robić i za 4-5h jeszcze raz sprawdziłem czy pali. Za 1 razem zgasł drugi raz odpaliłem i pochodził, zgasiłem. To bylo 2 dni temu. wczoraj po 22h bez odpalania chciałem pojechać almerą i pracy pompy nie słychać, nie pali no po prostu tragedia. Mechanik znajomy zdziwiony że chodziła pompa na gazie i obaj kombinujemy o co chodzi. Mi jedyne na myśl przychodzi, że to cos z elektryką. Paliwa w baku jest 3/8 więc raczej nowa pompka się nie zatarła do jego braku bo efektywność jej pracy do starej nieporównywalna a tamta przecież mimo uszkodzenia kilka miesięcy sie docierała, jeśli nie lat. Pomóżcie bo auto potrzebne mi jest na święta a od 27 grudnia po prostu się bez niego nie obejdę, muszę go doprowadzić do stanu używalności. Z góry dzięki i przepraszam za ciężki język.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w tym dziwnego, że na LPG pracuje pompa paliwa?

 

Jeśli miałeś zamontowane odcięcie pompy po przełączeniu na gaz to sprawdź przekaźnik za to odpowiedzialny, jeśli dotychczas pompa była odłączona to może wtryski benzynowe są uszkodzone stąd problemu z odpalaniem?

 

Wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem żadnego dodatkowego przełącznika zamontowanego. Czy istnieje jakiś sposób spalenia pompy przez elektrykę?

 

edit:

Pompa nowa sprawdzona, działa poprawnie. Za parę godzin sprawdzę czy napięcie dochodzi do kostki od pompy. Jest jakiś bezpiecznik przeznaczony do niej? Który to będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz tę pompe paliwa wyjętą, to dmuchnij w ten króciec u góry, gdzie podłącza sie wężyk paliwa do silnika.

Jeśli nie będziesz miał siły dmuchnąć, to ok, a jeśłi ty bedziesz dmuchał, a powietrze będzie gdzieś powoli spiepszało, to wymień ten oring, o którym pisze w tym poście http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92366-n16-15-benzyna-d%C5%82ugie-kr%C4%99cenie-rozrusznikiem/

 

To jest jeden ze sposobów, zeby przy odpalaniu nie musieć kręcić kilku czy kilkunasto senund zanim auto odpali (bo jak ów oring jest nieszczelny, to paliwo sie cofa do zbiornika i układ sie zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzona szczelność metodą "dmuchania" w tej kwestii nowa pompa jest ok, bezpiecznik od pompy świeci, a który to przekażnik od niej? Nigdzie tego na forum nie pisze dokładnie.

 

edit

 

Już wiem który to przekaźnik, jest tam gdzie bezpieczniki przy lewej nodze kierowcy, niebieski od pomp, czarny od silniczka tylnej wycieraczki. Teraz pytanie nowe do was jak go sprawdzić? Czujką do akumulatora czy jakąś oporność?

 

 

Przekaźnik działa, co dalej sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...