Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 benzyna, katalizator - usuwać?


hote
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co 400-500 km na LPG wywala mi check engine (niska sprawność katalizatora), do tego znany wątek zasysania przez silnik cząstek kata co ma prowadzić do uszkodzenia silnika (szczelność) -

 

kasować błąd i latać dalej... czy usuwac kat?  Samo wybicie czy też wymiana na nowy z robocizną (bo jak wiemy jest zespawany z rurkami wylotowymi) ? any idea?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego znany wątek zasysania przez silnik cząstek kata co ma prowadzić do uszkodzenia silnika (szczelność) -

 

 

nigdy nie słyszałem o takiej przypadłości w P12

 

 

kasować błąd i latać dalej... czy usuwac kat?  

na początek wyregulować gaz, 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem.

 

W pierwszej kolejności trzeba było użyć opcji szukaj bo było to wałkowane milion razy.

 

Rozwiązanie:

1. Wyregulować gaz - u porządnego fachowca, podczas jazdy, w pełnym zakresie obrotów.

2. Jeśli nie pomoże to trzeba przystawić tulejkę do sondy lambda za katem. Jak jesteś legatem to wstawiam Ci link, do wyboru, do koloru, najlepiej kup z kwasówki - http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=emulator+sondy+lambda

 

P.S. Nie zmieniaj kolejności rozwiązań, które podałem. Najpierw regulacja, potem emulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc. mam primerke z 2003 1.8 PB i przebieg 134 000 i wyrzucilo mi to samo i poradzono mi zeby wywalic zawartosc  kata i dolozyc tulejke, a w srodek kata wspawac kilka bajerow żeby nie chałaowal za bardzo. cala operacja 100zl + zwrot kasy za sprzedany środek katalizatora- 300 zł  u specjalisty, do tego autko ddostało kopa:) a i na koncu trzeba skasowa bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a numer z tulejką na II sondzie lambda nie pomoże tutaj?

Wedlug mnie to jesli kat jest zapchany to tylko tulejka na 2 sondzie nic nie zmieni Trzeba wywalic kata ,ja tak zrobilem w swoim 18 b/g po przebiegu 265000 km,w tym jazda na gazie to ponad 190000km.Po wywaleniu kata i zalozenie tulejki zrobione 10 tys i narazie nic ;jedno co mnie drarzni to przy przyspieszaniu  dzwiek z wydechu -przypomina poloneza heheh.Jest i na to sposob-wstawienie wkaldu ; katalizator metalowy koszt 500-600 zlociakow.

Edytowane przez diabel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. odnośnie kata Primera P12 2.0 gaz  wywalił błąd katalizatora. Pytanie czy jest sens wstawiać orginalną używkę czy śmigać z tym chekiem ? dodam że do momentu jazdy na gazie było wszystko OK.Zachciało mi się jazdy na benzynie i się zaświecił chek. po sczytaniu błędu wyszło kat. I info od mech że i tak się za świeci . przełączyłem się na gaz i po 100km odnowa błąd. Jakie widzicie wyjście z tego bagna. Pozdrwiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że odzew w narodzie szeroki na mój post z 22.02. Ale trudno. Mam inne pytanie. W jaki sposób mogę sprawdzić który kat dokonał żywotu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...