dzialus Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Czasami jak skręcam w prawo lub lewo to słychac lekkie buczenie dobiegające z przodu. Za to zawsze jak cofam do tyłu to tak jakby z prawej strony buczało ale te buczenie z tylu jest znacznie głośniejsze od tego z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Wspomaganie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 czyli ,ze co ? Plynu do wspomagania jest poniżej polowy tej rurki pod kurkiem przez która się go wlewa . Nie widziałem tam oznaczenia min/max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 oznaczenia poziomu min/max płynu wspomagania znajdują się na części zewnętrznej zbiorniczka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Tak jak kolega Fazzi napisał. Jeśli masz za mało płynu to pompa nie wyrabia przez słabe ciśnienie i buczy a napisałeś że masz go mniej niż powinno być. Sprawdź wszystkie połączenia na końcach przewodów od wspomagania , może gdzieś tylko obejma puściła lub kawałek przewodu będzie do wymiany. Radziłbym szybko usterkę usunąć, bo mogą być koszty większe niż dolewka płynu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Płyn może także wyciekać z przekładni kierowniczej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 W Primerze P12 może. P12 miała mało trwałe przekładnie. Puszczały uszczelnienia. Polecam regenerować, nie zmieniać na używki lub nowe z ASO. Przy regeneracji zakłady dają lepszej jakości uszczelnienie, z tego co wiem jest ono podwójne. Kuzyn w swojej P12 robił to około 2 lata temu w Bielsku-Białej. Zapłacił około 800 PLN. Auto zostaje na warsztacie na jeden dzień. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 dzis nie buczało tylko bylo słychac tarcie klocka w prawym tylnym . Felga była dośc ciepła . rożnica grubości klocka w porównaniu z tym z lewego koła jest dośc spora . wnioskuję ,że te buczenie z tego wytartego sie wzięło . Jutro jadę do sklepu kupic klocki i oczywiście zamierzam sam wymienic z tym ,że nie wiem jak się do tego zabrac .Ktoś wymieniał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Zacisk trzyma do jarzma 2x śruba na imbus albo torx - nie pamiętam. Zdejmujesz zacisk, wyjmujesz klocki, czyścisz wszystko, ja zawsze smaruję miejsca w których pracują klocki smarem miedziowym (mała tubka w sklepie moto kosztuje około 5-6 PLN), cofasz tłoczek (tylny się wkręca, przedni się wciska). Składasz do kupy i na przejażdżkę, prostą drogą podpompować parę razy hamulec aby zacisk ustawił sobie samoregulator. Sprawdź stan tarcz. Ogólnie, jeśli są klocki dobrane twardością z tarczami, powinno się je zmieniać parami bo przy wymianie powinny być i klocki i tarcze zużyte po tyle samo. Ja zmieniałem ponad rok temu komplet, tarcze + klocki na zestaw firmy ALPHA BRAKES. Zamiennik, kosztował ułamek ceny oryginalnych części, ale zrobiłem na tym już 15.ooo km i wszystko jest w porządku. Jak wspomniałem - tarcze i klocki z jednego kompletu, dobrane twardością. Inaczej może być tak że klocek się wytrze po 5.ooo km a tarcza będzie nieruszona w ogóle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 dzialus zwróć jeszcze uwagę jak pracuje i czy nie jest zapieczony tłoczek zacisku koła które się grzało a tym samym gdzie zużycie okładziny klocka było większe niż z drugiej strony 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Pisał o tym tutaj na forum ktoś kiedyś. Przewody hamulcowe miękkie, gumowe, wewnątrz sparciały i zrobiła się w środku "buła". Pompa hamulcowa potrafiła pocisnąć płyn do zacisku bo miała dość siły, ale płyn nie potrafił wrócić z zacisku bo siła była zbyt mała i zacisk był zablokowany. Z tego co pamiętam, ten co to napisał najpierw zmienił zacisk / zaciski na kompletnie nowe, a wystarczyło zmienić same wężyki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 dzialus poczytaj to http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93332-lewy-przód-i-prawy-tył-ciągle-hamuje/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Z uwagi na brak klucza gwiazdkowego potrzebnego do odkręcenia zacisku i drugiego klucza potrzebnego do wkręcenia tłoczka postanowiłem jechac do mechanika. I dobrze zrobilem . Tłoczek mechanik wkręcał specjalnym kluczem i pedałem chamulca wyciągał osiem razy by go rozruszac. ?Naprawde sporo sily było potrzebne by ten tłoczek za każdym razem wcisnąc z powrotem . w końcu sie chyba udało, bo po założeniu klocków troche tarly ale mechanik stwierdził ,że tak ma byc , bo te nowe musza sie dotrzec. Pojeżdzę i zobacze czy felga dalej sie grzeje. Za klocki dałem 60zł a za robotę 70zł ( mechanik to wujek od żony ,więc nie wiem czy za robotę wziął dużo czy mało ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 a jakiej firmy klocki założyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.