Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnozowanie silnika almera [n16 2.2 di 110 km]


Motyl22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

osttanio interesowalem sie diagnostyka silnikow na roznych stronach ale sam nie wiem jak to jest do konca z tym, chodzi bardziej o trzymanie kompresji.

 

Podobno sprawdza sie poprzez otwor bagnetu na rozgrzanym silniku czy leci mgielka olejowa i z jakim natezeniem. U mnie wyglada to tak jak swiece w ten otwor latarka na wolnych ze sobie leci , jak sie trzyma na gazie np 2,5 tys obr to leci zdecydowanie szybciej palcem nie wyczuwam natomiast zadnego pedu powietrza leci delikatnie , natomiast korek od wlewu oleju jest zawsze zassany ze potrzebuje posluzyc sie kombinerkami.

 

Panowie jak to jest z tym domowym diagnozowaniem?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna diagnoza to jest taka, zeby wykręcić świece ząrowe, w ich miejsce wkręcić miernik ciśnienia sprężania i sprawdzić (najleiej na zimnym silniku)

 

jeśłi wyjdzie powyżej 26bar, to stan bardzo ok

24-26- jeszcze przyzwoicie

21-24 bar niby kwalifikuje sie do naprawy, ale jeszcze, o ile nie chla oleju w zatrważających ilościach, da sie bezproblemowo jedzić (jedynie mogą być problemy z odpalaniem w duże mrozy oraz z nadmiernym kopceniem przy obciążeniu)

mniej niż 21- praktycznie agonia

 

a na to, czy dmucha olejem z miejsca na bagnet nie ma co za wiele patrzeć, bo dużo zalezy od konstrukcji silnika.

W każdym razie jak nie wali dymem, tylko powiewa zwykły wiaterek, to nie ma co sie martwić na zapas.

 

Albo inaczej: Jeśłi zapala dobrze w mrozy i nie chla oleju, to jest ok i nie warto sobie głowy zaprzątać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...