krzys_27 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Witam. Mam mały problem z tylną wycieraczką. A mianowicie jakiś czas temu przestała mi działać tylna wycieraczka więc ją rozebrałem nasmarowałem i nic anie drgnie. Pomyślałem, że padła więc na allegro zamówiłem z rozbitka silniczek. Facet od którego którego kupiłem zastrzegał się że silniczek działa na 100%. Po podłączeniu zakupiony silniczek tesz nie dawał oznak życia??? Co lepsze wszędzie dochodzi prąd, przekażnik który jest umieszczony pod maską daje sygnał a wycieraczka nie działa!! Co robić??? Po podłączeniu na krótko do akumulatora silniczek też nie działał!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Skoro po podłączeniu na krótko silnik nie działa tzn. że kupiłeś uszkodzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys_27 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 W Skoro po podłączeniu na krótko silnik nie działa tzn. że kupiłeś uszkodzony Mowisz uszkodzony. A ja ci odpowiem tak że wziełem ten zakupiony silniczek i podłączyłem go do samochodu sąsiada pod kable tylne wycieraczki i co o dziwo u niego śmiga??? a u mnie nie i co ty na to. Mam ojca elektryka "domowego" fakt starej daty ale i on rozkłada ręce.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 A więc tak bo widze że masz chyba to samo co ja.Do silniczka idą trzy przewody brązowy,czerwony i niebieski.Brązowy to masa,czerwony plus który jest cały czas po przekręceniu stacyjki i niebieski sygnał sterujący + który się pojawia gdy chcesz uruchomić wycieraczki.Teraz możesz sobie sprawdzić swój silniczek wycieraczek czy jest sprawny podłączając go pod akumulator czy też prostownik.Jeżeli będzie sprawny(a przypuszczam że będzie) to problem będzie tkwić w przerwie na którymś z przewodów.Zdejmij wtedy gumę przez którą przewody wchodzą do klapy i nimi dobrze poruszaj.Tam pewnie tkwi problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 A więc tak bo widze że masz chyba to samo co ja.Do silniczka idą trzy przewody brązowy,czerwony i niebieski.Brązowy to masa,czerwony plus który jest cały czas po przekręceniu stacyjki i niebieski sygnał sterujący + który się pojawia gdy chcesz uruchomić wycieraczki.Teraz możesz sobie sprawdzić swój silniczek wycieraczek czy jest sprawny podłączając go pod akumulator czy też prostownik.Jeżeli będzie sprawny(a przypuszczam że będzie) to problem będzie tkwić w przerwie na którymś z przewodów.Zdejmij wtedy gumę przez którą przewody wchodzą do klapy i nimi dobrze poruszaj.Tam pewnie tkwi problem Sprawdzałeś bezpiecznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ja swój problem rozwiązałem.U mnie był przerwany przewód w gumowej osłonie.Ale silniczek zdążyłem niepotrzebnie rozebrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys_27 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Sprawdzałeś bezpiecznik? tak sprawdzałem. wszystko jest ok A więc tak bo widze że masz chyba to samo co ja.Do silniczka idą trzy przewody brązowy,czerwony i niebieski.Brązowy to masa,czerwony plus który jest cały czas po przekręceniu stacyjki i niebieski sygnał sterujący + który się pojawia gdy chcesz uruchomić wycieraczki.Teraz możesz sobie sprawdzić swój silniczek wycieraczek czy jest sprawny podłączając go pod akumulator czy też prostownik.Jeżeli będzie sprawny(a przypuszczam że będzie) to problem będzie tkwić w przerwie na którymś z przewodów.Zdejmij wtedy gumę przez którą przewody wchodzą do klapy i nimi dobrze poruszaj.Tam pewnie tkwi problem Mówisz podłączyć do akumulatora hmm ale już to robiłem i silniczek ani drgnął!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Jeżeli podłączałeś tak jak w opisie i silniczek nie drgnął to nie ma innego wyjścia albo silniczek uszkodzony albo coś nie tak z akumulatorem pod który był podłączany.Innej opcji nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 tak sprawdzałem. wszystko jest ok Mówisz podłączyć do akumulatora hmm ale już to robiłem i silniczek ani drgnął!! Jeżeli u sąsiada wszystko chodziło to musisz mieć jakąś przerwę na złączu, może w gnieździe, może na kablu. Ja to kiedyś reperowałem u siebie i fakt po podłączeniu do akumulatora nie chciał kręcić. Tam są trzy kable i prąd musi odpowiednio płynąć do silnika poprzez styki w przekładni. Jest takie martwe pole że nie ruszy, ale jak odpowiednio przekręcisz sworzeń to po podłączeniu ruszy i zatrzyma się. Weź kolegę do pomocy, (jeden w kabinie a drugi przy kostce) miernik albo żarówkę i pobadaj styki, może coś zaśniedziało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys_27 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Wczoraj posiedziałem trochę nad tą wycieraczka i po całej zabawie z akumulatorem i różnymi rodzaju podłączeniami. Wyszło, że silniczek zaczął mi palić bezpieczniki !! fakt był taki że nie było zadnego przerwanego kabelka jak tu koledzy podpowiadali prąd był! Aly wyszło to że, między minusem a masą ( niebieskim a czarnym kabelkiem) jest kondensator który strasznie się grzeje ( idzie dymek i śmierdzi) myślę ze tu leży problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) A więc powolutku dojdziemy do sedna sprawy.Element z którego poszedł dymek to dioda prostownicza załączona na zdjęciu.Wlutuj w jej miejsce sprawną(odpowiednim kierunkiem przewodzenia)i powininien silniczek działać. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mav2002 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Witam ! Zdaje się, że mam ten sam problem. U mnie wycieraczka nie działa, sprawdzałem te 3 przewody z kostki miernikiem i na jednym z nich był prąd. Po ok 30 minutach oględzin okazało się, że ten cały silniczek jest bardzo ciepły, więc odłączyłem kostkę na razie. Wszystko wygląda na czyściutkie, więc chyba nie ma sensu tego czyścić, ale czy to może być ta dioda do wymiany ? To jest ta czarna na zdjęciu powyżej do której leci niebieski i czarny przewód ? Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.