karibox1 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Jako, że znów nudziłem się jak mops w nowym roku postanowiłem zabrać się za montaż reflektorów dalekosiężnych. W tym celu wcześniej zakupiłem na allegro Bosch Sweden czyli szwedzką wersję lampeczek o średnicy a jakże 20 cm. Dałem za nie 120 z pocztą ale tu pojawił się problem. Po rozpakowaniu wyglądały niby dobrze ale jak się przyjrzałem to wyszło szydło z worka. Odbłyśnik i jego blaszany tył są deczko zardzewiałe. Nie mocno ale znacząco. Szybka decyzja=rozbieram. Rozbiórka polega na podważaniu szkła i systematycznym cięciu silikonu. Szkło bowiem jest przyklejone silikonem szklarskim (nie takim sanitarnym tylko szklarskim) do korpusu plastikowego. Robota jest żmudna i ryzykowna, Łatwo uszczerbić szkło. Ale jeśli jest się cierpliwym to się uda. Czyli na dwa uda (albo się uda albo nie uda). Dodatkowo wsporniki montażowo regulacyjne lamp też były całe zardzeiwałe. W obu przypadkach potrzebne będą wiertarka i takie chińskie szczotki na wiertarkę komplet za 10 pln (są tam małe i duże). Bardzo są pomocne. Szybko szcztokujemy rdzę korpusów lamp i wsporniki (tu przyda się imadło) i myjemy lampki odtłuszczaczem albo zwyczajnie odkurzamy. Dalej malujemy odsłonięty metal korpusu antykoryzjną farbą odporną na temperaturę ale bez przesady, Może być zwykła antykorozyjna. Ja użyłem Corlacka firmy Dragon. U mnie musiałem trochę pokryć część odbłyśnika bo rdza wlazła pod lusterko. Liczę że to nie będzie problem bo boschowa powłoka jest naprawdę trwała - reszta jej jest mocna i błyszcząca pomimo 20 lat. Antykorozją pomalowałem też wsporniki. Potem dam na nie jeszcze czarny lakier. Czas pracy 2h. Kolejno nałożyłem na antykorozję srebrzankę (zwykłą) i odczekałem 24h aż wyschnie i stwardnieje. Potem złożyłem roboczo reflektory i podłączyłem do prostownika. Niestety okazało się, że wtyczki są zaśniedziałe. Wsadziłem 4 w imadło i po kolei szczotkowałem. Efekt na żywo jest powalający. Nie da się spojrzeć w lampę bo wypali oczy. Szkła są dość gorące ale da radę dotknąć ręką, srebrzanka jednak się nie topi mimo takiej temperatury. Być może dlatego, że jest tylko troche po krawędzi okręgu odbłyśnika dość daleko od żarówki H3. Edytowane 2 Stycznia 2014 przez karibox1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Fajnie że się czymś zająłeś , ale z ekonomicznego punktu widzenia nie lepiej było nówki kupić? pare groszy więcej niż ty zapłaciłeś i masz z WESEM-u piękne chromowane lub czarne i jeszcze akcesoria do nich mają, a jakby nie było uszkodzenie odbłysnika w reflektorze to dość istotna wada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Fajnie że się czymś zająłeś , ale z ekonomicznego punktu widzenia nie lepiej było nówki kupić? pare groszy więcej niż ty zapłaciłeś i masz z WESEM-u piękne chromowane lub czarne i jeszcze akcesoria do nich mają, a jakby nie było uszkodzenie odbłysnika w reflektorze to dość istotna wada 2x Wesem kosztują 260+poczta. Hella lub Bosch 22cm kosztują 650 za sztukę. http://allegro.pl/reflektor-drogowy-hella-3000-1683695-i3843010965.html. Pytania? No niestety mamy problem: wracam właśnie z przeglądu i diagnosta potwierdził moje obawy, że nie można montować do auta lampeczek nieprzewidzianych w homologacji auta. Wyjął Dzienniki ustaw i w jednym z aktów prawnych jasno jest tam zapisane, że nie ma żadnych dalekosiężnych czy nawet dodatkowych mijania jeśli nie ma ich w homologacji auta a sprawdził, że nie ma. I tu zaczyna się mój problem bo wychodzi na to, że moja robota poszła na marne. Niestety wynika z tego, że nawet dalekosiężne helli czy boscha z homologacją nie mogą być zastosowane w naszych autach, Amen. Fajnie że się czymś zająłeś , ale z ekonomicznego punktu widzenia nie lepiej było nówki kupić? pare groszy więcej niż ty zapłaciłeś i masz z WESEM-u piękne chromowane lub czarne i jeszcze akcesoria do nich mają, a jakby nie było uszkodzenie odbłysnika w reflektorze to dość istotna wada wynika też z tego, że Twoje niebieskie lampeczki także nie mogą być montowane i ten piękny kangur również.... Edytowane 16 Stycznia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Strasznie drogie te Wesemy, pracuje przy ciężarówkach i wczoraj właśnie kupowałem w sklepie dla TIR i montowałem wesemy z postojem led ring zapłaciłem za sztuke 89pln. Jeżeli są prawidłowo zamontowane i podłączone to nikt sie nie przyczepi a popatrz na ciężarówki jaki ich procent musiałby być pozbawiony dowodów, co prawda niektórzy przeginają ale to ich sprawa. Dz.U.03.32.262ROZPORZĄDZENIEMINISTRA INFRASTRUKTURY1)z dnia 31 grudnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje: ....................Rozdział 3---Światła.......................oraz-----ZAŁĄCZNIK Nr 6WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPYDalekosiężne - Zapisy w warunkach technicznych pojazdów dopuszczają w aucie 2 lub 4 światła drogowe. Zatem w samochodach wyposażonych w 2 tego typu lampy możliwe jest podłączenie 2 dodatkowych tzw. świateł dalekosiężnych. Co się tyczy orurowania poczytaj to http://orurowanie4x4.pl/index.php?subpage=legalizacja Paragraf 7 ust. 11. tzw. "32": "W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r." To tyle w temacie Edytowane 16 Stycznia 2014 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkobierecki Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 A to nie było takiego kruczka prawnego, że można montować co się chce, tylko trzeba mieć je zasłonięta na czas jazdy po drodze publicznej? Wiele razy widzę terenówki opakowane lampami tylko mają na nich plastikowe osłony. Ktoś mi kiedyś mówił, że to jest właśnie po to, że lampy pomimo tego, że są zamontowane to dzięki osłonom nie mogą być normalnie używane. Masz lampy ale zasłonięte- co oznacza, że praktycznie ich nie ma. A powtarzam- nie wiem czy to prawda. Tak tylko podrzucam temat chociaż mnie to nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Strasznie drogie te Wesemy, pracuje przy ciężarówkach i wczoraj właśnie kupowałem w sklepie dla TIR i montowałem wesemy z postojem led ring zapłaciłem za sztuke 89pln. Jeżeli są prawidłowo zamontowane i podłączone to nikt sie nie przyczepi a popatrz na ciężarówki jaki ich procent musiałby być pozbawiony dowodów, co prawda niektórzy przeginają ale to ich sprawa. Dz.U.03.32.262 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje: .................... Rozdział 3---Światła ....................... oraz-----ZAŁĄCZNIK Nr 6 WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY Dalekosiężne - Zapisy w warunkach technicznych pojazdów dopuszczają w aucie 2 lub 4 światła drogowe. Zatem w samochodach wyposażonych w 2 tego typu lampy możliwe jest podłączenie 2 dodatkowych tzw. świateł dalekosiężnych. Co się tyczy orurowania poczytaj to http://orurowanie4x4.pl/index.php?subpage=legalizacja Paragraf 7 ust. 11. tzw. "32": "W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r." To tyle w temacie fajnie by było ale w wątku jest odniesienie do tego: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92644-%C5%9Bwiat%C5%82a-dzienne-w-t30-monta%C5%BC/page-2 ale nawet jeśli chcemy to nie można montować 4 tylko auto fabrycznie homologowane z 4 mogło mieć 4 (wtedy przechodzi przegląd). Nie można było sobie dodać 2 bo tak chcemy. chodzi o to, że w homologacji xa nie ma żadnych dalekosiężnych i tyle. A ja bym chciał.... mnie dalekosiężne nie przeszkadzają bo nie byłem jeszcze nimi oślepiony choć mam moje przygotowane do montażu z h3 100W to nie podejdziesz z otwartymi oczami do nich... w rozporządzeniu też nic nie ma o kangurze... A to nie było takiego kruczka prawnego, że można montować co się chce, tylko trzeba mieć je zasłonięta na czas jazdy po drodze publicznej? Wiele razy widzę terenówki opakowane lampami tylko mają na nich plastikowe osłony. Ktoś mi kiedyś mówił, że to jest właśnie po to, że lampy pomimo tego, że są zamontowane to dzięki osłonom nie mogą być normalnie używane. Masz lampy ale zasłonięte- co oznacza, że praktycznie ich nie ma. A powtarzam- nie wiem czy to prawda. Tak tylko podrzucam temat chociaż mnie to nie dotyczy. Nikt się raczej nie doczepi nawet ja nie są zasłonięte. Jednak jak będzie zdarzenie to mogą być kłopoty (pieszy pocięty stelażem, lampą lub kangur wpłynął na zniszczenia etc.). I o to w sumie mi chodzi. Brak homologacji w aucie. Tak samo jak nie masz w aucie homologacji na hak to nie możesz zamontować choć hak homologację na auto ma. Przerabiałem to z astrą classic (wersja PL nie mogła mieć haka a GER mogła). "Paragraf 7 ust. 11. tzw. "32": "W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r." -dobra jest światełko w tunelu: rzeczywiście na 11 stronce jest ten zapis, choć nie wiem gdzie kupić homologowanego kangura (chciałem sam spawać z Kolegą) Edytowane 16 Stycznia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Są firmy co sprzedają homologowane kangury, samoróbka niestety całkowicie odpada w świetle przepisów a do lamp jeszcze nikt mi sie nie przyczepił nawet za granicą pare razy byłem nim i nic, może podjedź do innej diagnostyki jak oni to widzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Są firmy co sprzedają homologowane kangury, samoróbka niestety całkowicie odpada w świetle przepisów a do lamp jeszcze nikt mi sie nie przyczepił nawet za granicą pare razy byłem nim i nic, może podjedź do innej diagnostyki jak oni to widzą? No więc byłem dzisiaj znów i potwierdziłem u innego diagnosty: nie wolno montować lamp dalekosiężnych w xach. Nie mozna montować w ogóle niczego co nie znajduje się w homologacji auta (poza dziennymi). Nawet przywoływany "2 lub 4 drogowe" dotyczy tylko drogowych a nie halogenów dalekosiężnych. Ale to i tak nie ma hologacji w x. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Jak tak mówisz może tak jest tylko ciekawedo jakich aut w takim razie wesem uzyskał homologacje co na pewno nie jest tanie bo chyba nie do ciągników rolniczych? Co ciekawe wesem lampy opisuje "halogeny przeciwmgielne drogowe,, ,jak boisz sie utraty dowodu to jedyną alternatywą dla ciebie mogą być fabryczne te w relingach Edytowane 17 Stycznia 2014 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Jak tak mówisz może tak jest tylko ciekawedo jakich aut w takim razie wesem uzyskał homologacje co na pewno nie jest tanie bo chyba nie do ciągników rolniczych? Co ciekawe wesem lampy opisuje "halogeny przeciwmgielne drogowe,, ,jak boisz sie utraty dowodu to jedyną alternatywą dla ciebie mogą być fabryczne te w relingach "jak boisz sie utraty dowodu to jedyną alternatywą dla ciebie mogą być fabryczne te w relingach" i tu dobrze prawisz ale ja boję się wypadku i konsekwencji a nie zaboru dowodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Na alle są relingi z halogenami za.1400 a rurki z homologacją pewnie też w tej cenie jeśli nie droższe i taki rozwiązanie widze dla ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Na alle są relingi z halogenami za.1400 a rurki z homologacją pewnie też w tej cenie jeśli nie droższe i taki rozwiązanie widze dla ciebie Dziękuję od roku wiszą. Za wysoki poziom cenowy dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.