VC15 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam serdecznie, Mam nadzieje, że informacja przyda się wszystkim osobom, którzy czyścili, bądź będą chcieli wyczyścić przepustnicę, chcą wykonać adaptację wolnych obrotów bez konieczności dokonywania diagnostyki komputerowej w warsztacie za którą trzeba będzie zapłacić, bądź resetu przez odpięcie akumulatora- z tym też ponoć bywają problemy. Od niedawna jestem właścicielem autka NISSANA 350Z i po kupnie wymieniałem wszelkie możliwe płyny eksploatacyjne, świece, paski itp. Jak już tak wszystko wymieniłem co mi tylko przyszło do głowy pozostała kwestia rzucenia okiem na przepustnice, która jednak miała już lekki nagar i przy użyciu środka LIQUY MOLY DROSSELKLAPEN REINIGER PRO-LINE udało się wyczyścić swoją przepustnicę tak, że wygląda jak nowa:) Obroty na biegu jałowym zwiększyły się do 1000 obrotów na minutę przez co zwiększyło się spalanie, ale za to bardzo poprawiła się reakcja na gaz. Pogrzebałem trochę w internecie i ogólnie pojawił się problem z adaptacją przepustnicy, że trzeba podpiąć się pod kompa i włączyć tą opcję, bądź odłączyć akumulator, który wiąże się chociażby z zakodowaniem radia. Udało znaleźć mi się opcję, która zaoszczędzi czas i pieniądze. Nadmienię tylko, że po adaptacji auto równiej pracuje, jest dużo lepsza reakcja na gaz, mniej pali. Wiadomość piszę po około dwutygodniowym teście po wykonanej operacji. ABY WŁACZYĆ OPCJĘ ADAPTACJI TRZEBA: http://infinitihelp.com/diy/fx/projects/infiniti_fx_idle_air_volume_learning.php !!! SILNIK MUSI BYĆ ROZGRZANY. !!! WYŁĄCZAMY WSZYSTKIE ŚWIATŁA, NAWIEWY. !!! NAPIĘCIE POWYŻEJ 12 V Kierownica ustawiona na prosto, najlepiej pojeździć autem ok. 10 minut. 1. Przekręcamy kluczyć na ON i czekamy 3 sekundy 2. Energicznie wciskamy do końca i puszczamy pięć razy pedał gazu w czasie nie dłuższym niż 5 sek. 3. Po ostatnim wciśnięciu i odpuszczeniu pedału gazu czekamy 7 sekund. 4. Wciskamy pedał gazu do końca i trzymamy tak 10 sek. 5. Dioda CHECK ENGINE powinna zacząć mrygać, po kolejnych 10 sekundach zaświeci na stałe, zgaśnie i się zaświeci. 6. Odpuszczamy pedał gazu i czekamy 3 sekundy. 7. Włączamy silnik 8. Czekamy 20 sek ( ustawią się wolne obroty ) 9. Dwa, trzy razy przygazowujemy i obroty powinny się ustawić na poziomie 650 ( +/- 50 ) rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Robiłem to dziesiątki razy, obroty spadały do odpowiedniej wartości na chwilę lub do pierwszego dodania gazu później wracały do 1k. nie wiem czemu nie działała ta kombinacja u mnie (wersja eu).. w ASO ustawili bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89630-350z-ga%C5%9Bnie-na-ciep%C5%82ym-silniku/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajowy102 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Odgrzewam kotleta. W weekend czyściłem przepustnice w moim HR, podczas czyszczenia ruszałem blaszkami przepustnic. Robiłem adaptację ale mam problem z wolnymi obrotami, skaczą od ok. 1250 do 1750 rpm czasem same z siebie, czasem po dodaniu i odpuszczeniu gazu albo wciśnięciu sprzęgła. Podobnie auto zachowuje się podczas jazdy bez wciśniętego gazu - czasem czuć że samo przyśpiesza. Próbowałem wykonać procedurę kilka razy i mam wrażenie, że nie zaskoczyła adaptacja zamkniętego położenia przepustnic - nie słyszałem ani nie widziałem żeby blaszki się ruszały. Adaptacja wolnych obrotów (oczywiście na ciepłym silniku) zaskoczyła ale podczas jej trwania obroty spadły najniżej do 1250 rpm. Odpiąłem akumulator na cały dzień i próbowałem wykonać wszystko jeszcze raz - efekt ten sam. Dodam, że obie przepustnice się ruszają po wciśnięciu gazu. Ma ktoś pomysł co jeszcze zrobić? Jest dostępny jakiś program inny niż consult w którym wykonam adaptację albo chociaż sprawdzę położenie obu przepustnic i pedału gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Nissan Data Scan (również na androida). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damii94 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 @gajowy102 Spróbuj zrobić wszystkie kroki na raz po kolei z tej instrukcji: http://forums.nicoclub.com/idle-adjust-on-350z-t318924.html Ja też nie mogłem skalibrować przepustnicy i wolnych obrotów, po jej czyszczeniu i dopiero po ustwieniu wszystkiego z tej instrukcji śmiga elegsncko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajowy102 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Próbowałem wykonać opisane procedury trzykrotnie ale bez efektu. Z nissan data scan III nie mogę się połączyć, obsługuje on silniki HR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Oprogramowanie współpracuje tylko z interfejsami Blazt II. Poza tym chyba druga generacja jest do silników z DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Oprogramowanie współpracuje tylko z interfejsami Blazt II. Poza tym chyba druga generacja jest do silników z DE Nieprawda, wersja android działa z ELM (tymi lepszymi np. od Viakena) a wersja pod Windows działa dobrze z tanimi interfejsami VAG KKL. Do HR jest NDSIII pod androida. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajowy102 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Dzisiaj w końcu dostałem adapter który współpracuje z NDSIII. Próba adaptacja przepustnicy po dłuższym czasie (jakieś 5 minut) wywala błąd. Objawy są dalej takie same, obroty na jałowym co chwilę falują od 1200 - 1700 rpm. Macie jeszcze jakieś pomysły co zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Podjedz do ASO przeciez i jesli to tylko kwestia ustawienia obrotow na wolnych to jednym kliknieciem funkcja "Learn" to zalatwia. Jesli nie to bedziesz mial diagnoze - ilez to moze kosztowac, nawet jak na ASO. 100zl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mycek Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) WitamCzy komuś udało się zrobić adaptację przepustnicy w HR ??? Edytowane 16 Czerwca 2017 przez Mycek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Ja zrobiłem w DE ale dopiero z filmikiem jak chłop odliczał w micrze, inaczej zawsze miałem timing zły... PS Nissan ASO w Wawie 250zł chce za tę przyjemność. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez Rolandinho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mycek Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Ręczne ustawienie nie daje efektów a komp sobie nie radzi. Zastanawiam sie co najpierw pójdzie do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) Może pomoże: http://www.ifans.pl/showthread.php?4751-Adaptacja-przepustnicy Robiłem adaptację z powodzeniem w VQ35DE revup i VQ37VHR. NIe jest to łatwe ale działa. Link powyżej może być pomocny. Dobrze jest znaleźć jakiś film na YT i robić sekunda w sekundę to co na filmie. Edytowane 17 Czerwca 2017 przez Drzymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.