Erdol Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam Od kilku dni jestem posiadaczem X-Traila '08 173KM, a już zdążyły najść mnie wątpliwości po rozmowie z ASO (Wrocław), dotyczące przeglądu: 1. Jak to jest z ceną oleju? W necie bańka 5 litrów pasującego oleju np. Elf Evo FE Solaris DPF kosztuje 100-120 zł, podczas gdy ASO woła za swój 80 zł za litr(!) + 80 zł za filtr. Jestem wstrząśnięty tym bardziej, że do silnika wchodzi 7 litrów (170 zł vs 560 zł za sam olej)... :> 2. Za filtr powietrza wołają 150 zł, gdy w necie dobry filtr kosztuje 60 zł a wymiana trwa 2 minuty... Za sprawdzenie oleju w skrzyni i układach różnicowych chcą 50 zł - i tak muszę tam zrobić 2 akcje serwisowe + gumę na łączniku stabilizatora. Mam nadzieję, że przy wyjściu nie zahaczę rogami o ościeżnice. Z innych spraw: Zauważyłem, że regulacja (plastikowy grzybek) nachylenia lewej strony kanapy została mi w ręce, choć mocno nie ciągnąłem. Nie wygląda na urwaną, a wewnątrz grzybka nie widać gwintu ani śladów kleju. Świecąc do środka fotela widać jakiś przesunięty stalowy pręt. Da się to własnoręcznie naprawić bez rozcinania tapicerki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam,olej nie musisz wymieniać w serwisie,w dobrym warsztacie zapłacisz 35zł .Olej kupujesz sam i filtr również. Jeżeli chodzi o skrzynię ,przekładnie i tylny most radzę wymienić olej. Ja nie wymieniłem bo instrukcja nie przewiduje i teraz żałuje.Możesz przeczytać mój opis "dziwne buczenie" jest na pierwszej stronie forum.Jeśli chodzi o ten grzybek to jest on nakręcany na ten drut,często się popuszcza i może się wykręcić.Jeżeli mogę w czym pomuc chętnie podpowiem mam już czwarty rok t31. Pozdrawiam życzę bezpiecznej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 W instrukcji t 30 było że co 60 tys i to jest najlepszy moment aby to robić,,to nie jest wielki koszt, mosty wystarczy 1l ,a skrzynia 2,4l.Dobry olej to ok 180-200 zł razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Podczepię się - w moście i skrzyni to i ja chce wymienić nie wiem czy w aso na przeglądach mi wymieniali nie pamiętam a mam już 95 tyś. Tylko pytanie gdzie najlepiej to zrobić w Warszawie, bo ja nawet nie wiem jaki tam olej idzie, no wiadomo że w ASO to mi zrobią ale może gdzieś jest taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Jeśli chodzi o olej i koniecznie chcesz robić przegląd w ASO to kto Ci broni kupić sobie własny olej i przywieźć do ASO? dokładnie też jestem tego zdania... Z innych spraw: Zauważyłem, że regulacja (plastikowy grzybek) nachylenia lewej strony kanapy została mi w ręce, choć mocno nie ciągnąłem. Nie wygląda na urwaną, a wewnątrz grzybka nie widać gwintu ani śladów kleju. Świecąc do środka fotela widać jakiś przesunięty stalowy pręt. Da się to własnoręcznie naprawić bez rozcinania tapicerki? mam co prawda T30 ale miałem ten sam problem po kupnie - z tym, że u mnie grzybek był w środku tak wyrobiony, że nie można go było już przykręcić. Użyłem do naprawy kleju epoksydowego kładąc go do dziury w grzybku - później 24h na związanie i śmiga do dziś (już 1,5 roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Czyli najwyższa pora u mnie... to może ktoś ma jakiś dobry kontakt gdzie to można wymienić z doradztwem jaki olej kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Na razie mam parę prac do skończenia, ale wygląda na to że najpierw odwiedzę jakiś warsztat by wymienić olej w moście i skrzyni Edytowane 2 Stycznia 2014 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Podczepię się - w moście i skrzyni to i ja chce wymienić nie wiem czy w aso na przeglądach mi wymieniali nie pamiętam a mam już 95 tyś. Tylko pytanie gdzie najlepiej to zrobić w Warszawie, bo ja nawet nie wiem jaki tam olej idzie, no wiadomo że w ASO to mi zrobią ale może gdzieś jest taniej? Wymienić każdy w miarę dobry mechanik potrafi ,nie ma tu dużej filozofii. Olej do skrzyni manualnej 75w85 gl4 ilość-2,4l, przekładnia oraz most 80w90 gl5 ilość- odpowiednio 03 i 06l 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Ty się lepiej zastanów nad tą akcją serwisową... moim zdaniem dość kontrowersyjna ta dotycząca zmiany oprogramowania w silniku - zdejmują coś koło 40Nm. Jeśli chodzi o olej i koniecznie chcesz robić przegląd w ASO to kto Ci broni kupić sobie własny olej i przywieźć do ASO? W serwisach (dwóch) nie chcieli mówić dlaczego ta zmiana i w ogóle "wszystko będzie w porządku", dopiero jak się ich zapyta o panewki, to smutnieją (iście po japońsku ). Cóż, zależy mi, żeby jeździć autem jak najdłużej, nie najszybciej, więc upuszczę trochę krwi + wymiana jakiejś uszczelki przy zbiorniku... I dzięki dobrym tutejszym poradom olej i filtr będę miał swoje. Edytowane 3 Stycznia 2014 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ciekawe jak sie ma do tego polskie prawo do zmniejszenia mocy i czy możliwe jest odstąpienie od umowy konsumenckiej ponieważ samochód nie spełnia parametrów jakie miał przy zakupie hehe to by było coś gdyby ktoś wygrał w sądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Problemem jest moim zdaniem DPF, a nie zbyt dużo Nm... Po akcji mój X-trail właśnie 173KM zmienił się nie do poznania - z próby na hamowni wynika, że zabrali z silnika coś pomiędzy 20, a 40 Nm. Ta akcja serwisowa to wyrywanie zdrowego zęba na wszelki wypadek. Oni w ASO nic nie mówią, bo sami nie wiedzą co robią - kazali wgrywać program to wgrywają. Zastanawiam się, jak to może pomóc autu, które przejechało 130 tys. km bez żadnych problemów. Chyba, że przeprogramowanie usuwa problem, który miałby się pojawić np. przy 200 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 (edytowane) To sa proste prawa fizyki: zmniejszając moment obrotowy i moc obniża sie obciążenie silnika miedzy innymi na panewki wału korbowego. Analogicznie-zwiekszając moc i moment obrotowy -kiedy kierowca bedzie z tego korzystał nadmiernie -niechybnie drastycznie skróci zywotnośc silnika -zwłaszcza stan panewek wału korbowego ,ktore jako pierwsze odbierają zwiekszone obciązenie. Edytowane 4 Stycznia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Każda skrajność nie jest korzystna. Najlepiej po prostu jeździc normalnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zaczynam zazdrościć Amiszom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Jestem po reprogrammingu. Różnicy w pracy silnika nie widzę - rakieta przed i po.Za to mam kilka pytań odnośnie zawieszenia:1. Serwis ASO twierdzi, że trzeba wymienić tuleje zaznaczone na obrazku na niebiesko. Mechanik pchnął od dołu i stwierdził, że są wychechłane. Patrzę na schemat i widzę, że są to poduszki silnika, więc chyba naturalnym jest, że pracują(?).2. W miejscu zaznaczonym na czerwono jest pęknięta guma na tulei wahacza (trochę wystaje w jednym miejscu). Diagnoza: wahacz do wymiany, koszt części 2500 zł + xxx zł wymiana. Mówili, że będą próbować wycisnąć tuleję na jakimś starym wahaczu w celu obniżenia kosztów (robią tak seryjnie w Qashqaiach, gdyż tam ta część jest wymienialna).3. Zielona strzałka oznacza pękniętą dolną uszczelką na łączniku stabilizatora.Pytanie odnośnie punktu 2 i 3: Czy da się z tym żyć czy robić zaraz? Zawieszenie spisuje się znakomicie. Nie puka, nie stuka, nawet na drogach powiatowych.Odnośnie punktu 1: Czy komuś w ASO spodobał się mój portfel czy też chcą jak najlepiej (dla mnie)?Ceny wahacza nie komentuję - w sieci są nowe po 300 zł...A, i wymieniłem u nich swój olej i filtr, a i tak zahaczyłem przy wyjściu rogami o ościeżnice.:> Edytowane 13 Stycznia 2014 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.