Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z odczytem kodów błędów ABS


mungo35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nowym użytkownikiem, puki co poruszam się nieco po omacku, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z ABSem w mojej Primerce 2.0 rocznik 99 131 Km, którą niedawno nabyłem, w ogóle nie działa, świeci się kontrolka. Znalazłem na forum podobne tematy więc postanowiłem przeprowadzić diagnozę...i tutaj zaczęły się schody. Nie mam wejścia OBDII jest prostokątna kostka na 14 wejść, próbowałem sczytać błędy postępując zgodnie ze znalezioną instrukcją jednak nic się nie dzieje z kontrolką ABSu, jedynie co to pulsuje mi kontrolka chek engine i to też dość dziwnie bo kiedy zworka jest wsadzona to gaśnie w ogóle a jeśli ją wyjmę całkowicie wtedy zaczyna migać, z tego co udało mi się wydedukować a raczej policzyć 55 - czyli brak błędów. Bawiłem się tym pół dnia i niestety  nie udało mi się zmusić kontrolki ABS do pokazania czegokolwiek. Bezpieczniki sprawdzone, są OK. Prosiłbym o jakąś podpowiedź co robię źle lub co może być przyczyną braku sygnałów z ABSu, ewentualnie namiar na jakiegoś konkretnego gościa który się na tym zna w Rzeszowie lub okolicy,będę bardzo wdzięczny. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, że kontrolka ABS nie mrugała skoro robiłeś diagnostykę silnika (check engine) :) kiedy zworka jest wsadzona to gaśnie bo tak ma być... wyjmujesz szczytujesz błędy i później wkładasz jeszcze raz aby wyjść z trybu diagnostycznego.

Tutaj masz na temat sczytywania kodów błędów ABS:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75976-kody-bledow-abs-u/

i

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/

 

Pali się od początku zapalenia auta czy po pewnej chwili, skręceniu kołami?

Jak uda się sczytać to daj info jaki błąd wywala. Pamiętaj dłuższe dziesiątki, krótsze jednostki. Kod 12 to początek cyklu. Stawiam na utleniony przewód czujnika. Same czujniki raczej nie do zniszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. GeorgeGt wielkie dzięki za podpowiedź,właśnie udało mi się przeprowadzić odpowiednią diagnozę. U mnie wymigało błędy 26-czujnik koło lewy przód zwarcie, potem było 35-czujnik koło lewy tył obwód otwarty, na na koniec 63- przekaźnik systemu. Czujniki jako tako problemem nie są bo wiem gdzie się znajdują więc jestem w stanie je sobie posprawdzać i ewentualnie powynieniać, ale gdzie znajdę przekaźnik od ABSu? Bezpieczniki są u mnie w małej skrzyneczce obok akumulatora, zdj.nr.1 post-80353-0-15947700-1388922641_thumb.jpg natomiast jakieś przekaźniki są pod maską z drugiej strony w większej skrzynce zdj.nr.2 post-80353-0-55062200-1388922642_thumb.jpg tylko nie wiem czy to o któryś z nich chodzi czy może powinienem szukać ten przekaźnik gdzieś indziej, bodajże jeszcze 3 przekaźniki są nad bezpiecznikami w środku w kabinie. Jeśli chodzi o kontrolkę to świeci się cały czas po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie po odpaleniu silnika. Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej skrzynce od akumulatora 2 i 3 od lewej gdzie napis ABS widnieje to bezpieczniki od abs. Sprawdź je. Nie ma oddzielnego przekaźnika odpowiadający za błąd 63. Sterownik pompy jest zintegrowany z pompą. Za ten błąd może odpowiadać uszkodzona pompa lub brak odpowiedniej masy. Wypnij wtyczkę ze sterownika rozetnij/zdejmij osłonę wtyczki znajdź dwa przewody z wiązki, które odpowiadają za masy i puść gdzie indziej.

Problem z 63 błędem dokładniej opisany tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89985-abs-b%C5%82ad-63-wymiana-pompy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuję serdecznie za podpowiedzi,teraz przynajmniej wiem od czego zacząć ;), w tym tygodniu się tym zajmę w wolnej chwili. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...