kris80 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam, w swojej P12 z 2002 r mam problem z wyjęciem żarówki od strony kierowcy. Żarówki są xenonowe D2R osram, wiem bo bez problemu wyjąłem te od strony pasażera. Sprawa niby prosta: 1. zdjąć dekielek; 2. przekręcić w lewo gniazdo (czy jak to się nazywa); 3. zdjąć "sprężynowe zabezpieczenie" żarówki; 4. wyjąć żarówkę. Niestety problem polega na tym, że nie mogę do końca przekręcić gniazda (nawet po wymontowaniu relfektora), a nie chce nic urwać. Czy ktoś z Waś miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 A czy przypadkiem ta wtyczka na tym jak to nazwałeś gnieździe (właściwie jest to nazywane starter, cewka, zapłonnik) nie jest zawinięta wokół obudowy żarówki. Ja tak miałem. I miałem mega kombinację aby to odplątać. Kabel był za krótki i nie pozwalał na obkręcenie tego elementu do którego był wpięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris80 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Problem polega na tym, że nie mogę do końca odkręcić gniazda ( startera, cewki, zapłonnika), tzn. możliwy jest ruch w lewo jednak nie do końca - ewidentnie coś blokuje starter i nie mogę go ustawić w pozycji, która umożliwia wyjęcie żarówki. U mnie to raczej nie kabel, bo gdy przekręcam starter to automatycznie następuje wypięcie kabla zasilającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 No to może to wskazywać na uszkodzenie albo gniazda przytrzymującego zapłonnik, albo na uszkodzenie pazurków w zapłonniku które w to gniazdo wchodzą. Coś w środku się blokuje. Nie mam pomysłu na to, jak to zrobić aby nic nie popsuć. Może się da, może się nie da. Zawieź lampę do mechanika. Niech zerknie na to. Może w odpowiedni sposób podważy. Inaczej to tylko na siłę, ale bardzo ryzykujesz uszkodzenie gniazda zapłonnika w lampie, a to raczej kwalifikuje lampę do wymiany, jeśli do końca to połamiesz. Która to lampa taki problem sprawia? Lewa czy prawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris80 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Problem dotyczy lampy od strony kierowcy.Na szczęście żarówka świeci:). Przepala (tzn. świeci na żółto a nie jak kiedyś na biało) mi się żarówka od strony pasażera - ale tą jestem w stanie wymienić . Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Przy wymianie żarówki też miałem problem...mam te same żarówki ksenony całość problemu tkwi w małym pierdolniku - pierścień. Wyciągasz cewkę i zwróć uwagę, że wewnątrz jest właśnie ustrojstwo - pierścień z rowkiem. Należy go ustawić w cewce (obraca się), tak aby rowek był w tym samym miejscu jak w rowek na dnie cewki. Trochę się nagłowiłem ale problem z dokręceniem ów cewki miałem taki sam. Pozdrawiam przyda się latarka i śrubokręt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.