Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail Benzyna(LPG) czy Diesel


robisum1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie .Od kilku dni ryje po forum i necie w poszukiwaniu informacji ,która pomoże mi w decyzji wyboru X-sa

LPG-czy DIESEL .

Roczny przebieg ok 12tys 

 

Oczekuje odpowiedzi kierowców którzy zrobili autkiem min 30tys czy to Diesel   czy to na LPG 

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja diesla już nigdy nie kupię to mój pierwszy i ostatni, za drogi i za dużo ryzyka że coś padnie, filtr DPF i inne wynalazki które uprzykrzają życie. Dni diesli które robiły po 1000000 klm dawno przeminęły. Dzisiaj jak bym kupował auto to tylko benzyna, LPG nie koniecznie.

Ale jak tak dalej pójdzie to rower będzie najpewniejszy ;)

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Strider, jakoś sobie nasze dieselki radzą, ale jak bym dzisiaj kupował coś nowego to diesla szeeeeeerokim łukiem ;), jak zechce mocy to coś amerykańckiego takie z 4 litry i na gaz w tedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie konkrety dawajcie a nie jakimiś szyframi  miedzy sobą nadajecie .Ja nic z tego nie kumam bom może nie kumaty :0recourse:  heh 

A auto musze mieć za kilka dni bo praca nowa czeka i musi to byc X bo takie warunki kontraktu są :rofl:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BENZYNA!!!!

choć jak czytam to ma byc flotowy (firmowy????) do diesle jak sam nie musisz serwisować :)

Diesel ma więcej mocy lepszy w trawę no i zbiera się lepiej, elastyczny - ALE coś tam zawsze z tym DPFem i takimi różnymi - moc za upierdliwe wizyty w serwisie

 

 

Benzynka, mniej mocy słabo się zbiera moim zdaniem, ale za to święty spokój i mniejsze koszty eksploatacji, pomimo że więcej pali to i tak taniej wychodzi w sumie.

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupic mozna  np .ten http://tablica.pl/oferta/nissan-x-trial-2-0-b-salon-polska-CID5-ID4pZDz.html#33dd5249e5

 

Żaden flotowy firmowy prywatne auto do śmigania w kolo komina , do pracy,na rybki,grzybki pii ..ki itd

Chłopaki macie jak widzę rop-niuchy , weźcie napiszcie jak długo nimi śmigacie co wam padło albo co zaraz padnie albo nigdy nie padnie Zwlaszcza Ty Wojtgor bo  Strider coś o tym nadmienia 

Jak sie zdecyduje na PB to na pewno zagazuje ew kupie zagazowanego chyba ze nie warto ze względu na awaryjność . Jesli Diesel to czy każdy ma ten DPF .

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie .Od kilku dni ryje po forum i necie w poszukiwaniu informacji ,która pomoże mi w decyzji wyboru X-sa

LPG-czy DIESEL .

Roczny przebieg ok 12tys 

 

Oczekuje odpowiedzi kierowców którzy zrobili autkiem min 30tys czy to Diesel   czy to na LPG 

 

Moim skromnym zdaniem auto takie jak X-trail  w uzwglednieniu ogólnych  warunków istniejacych w całej niemal Europie , na chwile obecną wyłącznie diesel.Gdyby to była Rosja,USA,Australia -tylko benzyna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chce potencjalnego benzyniaka zagazować ew kupic w gazie 

piotrek3 masz Diesla i chyba wcześniej tez miales ropniaki - jaka  masz o nich  opinie  

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie konkrety dawajcie a nie jakimiś szyframi  miedzy sobą nadajecie .Ja nic z tego nie kumam bom może nie kumaty :0recourse:  heh 

A auto musze mieć za kilka dni bo praca nowa czeka i musi to byc X bo takie warunki kontraktu są :rofl:  

o co chodzi z tym kontraktem?

Zasada jest taka, że jak poniżej 15 tys rocznie to nie warto LPG ani diesla tylko PB. Diesle są właściwie bezawaryjne tylko, że u nas nikt nie sprzeda Ci auta własnego a tylko sprowadzane po wypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żaden flotowy firmowy prywatne auto do śmigania w kolo komina , do pracy,na rybki,grzybki pii ..ki itd

 

 

Czytamy  wszystkie posty w temacie .Autem mam jeździć jak wyżej ten kontrakt to zart ,

12tys rocznie tak ale auto ma być na kilka lat. Nie zmieniam aut często .Ostatnim- FX35 jeździłem 8lat 

Jak długo swoim jeździsz .Odradzasz benzyniaka?Dla czego? 

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam auta  rocznik 2002- 2005 młodszy odpada ze względu na cenę .Czy t30 są bardziej czy mniej awaryjne od t31.Czy DPF jest w obu wersjach ?

 

DPF jest ściśle powiązany z rynkiem na jaki miał pierwotnie trafic X-Trail. T30 które trafiały do Europy Zachodniej (Francja, Niemcy) miały DPF instalowany od połowy 2005 roku. Jeśli T30 trafiał do Polski przez oficjalną sieć dystrybucji (salony), tzn przez centrale na Węgrzech było do wyboru, czy się chce mieć DPF, czy też nie. Ja swojego pierwszego T30 z salonu z datą produkcji 08.2006 miałem bez DPF. Niestety po spotkaniu z drzewem i wymianie go na wersje niemiecką z datą produkcji 06.2006 filtr dostałem w spadku.

 

Jeśli chodzi o T31 to wszystkie robione na rynek Unii Europejskiej już mają go na wyposażeniu. Jednakże montownia jest w Petersburgu i T31 robione na Rosję i Ukrainę mogą tego filtra nie posiadać.

 

O dodatkowym wyposażeniu T30 dowiesz się dużo wprowadzając VIN pod adresem http://nissan-europe.epc-data.com, a konkretnie po rozkodowaniu w pozycji Spec code. Należy najechać kursorem myszki na jeden z wyświetlonych kodów i w postaci dymka powinien się wyświetlić bardziej szczegółowy opis. Dla DPF'a jest to kod - AIRPX (przynajmniej w moim przypadku), oraz inne kody opisujące dodatkowe wyposażenie (np. rozmiar felg, aluminiowe nakładki na pedały, występowanie szyberdachu, przyciemniane szyby oraz rynek na który pierwotnie był kierowany T30).

 

Dla kodów VIN dla T31 ta strona chyba nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fx to inna bajka ten odgłos wydobywający sie z wydechów ,jezdzilem z uchylonym oknem i wyłączonym radiem by tym sie delektować - juz go nie mam :(  .Ale czy on był większy od X-a ?,na pewno bagażnik  ma mniejszy .Sprzedaż podyktowana byla wyższymi okolicznościami .Autko było super w idealnym stanie ehh .

 

Wracając do tematu Macie racje gazując mogę mieć problemy z katem a co za tym idzie remont silnika

Diesel to problem z DPF i dwumasa 

Dzięki za link kolego gkowal i rozjaśnienie w temacie DPF.

Czekam na jeszcze piszczcie co tam jeszcze boli ixika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że twórca wątku nie czytał w ogóle forum. Przecież to jakie mają problemy auta jest w naszych postach. Jest tam też masa o spalaniu, awaryjności. Trzeba samemu przekopać. Jeżeli masz jeździć 12 tys. to raczej t30 sprzed liftingu i to z napędem na jedną oś w benzynie 2.0 poniżej 15 tys. pln.

Wyjaśnij też dlaczego piszesz o fx ale zakładałeś wątek w Navarze o naprawie głównej silnika diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam nie tylko to forum bo i inne watki w necie .

Co mam Ci wyjaśnić bo nie rozumiem .Temat jest o X-trail ,fx to tylko przykład ostatniego auta które miałem

Jeszcze dłużej w rodzinie był Chevrolet Lumina 10lat ,Navara była do naprawy swego czasu i po to był watek ale co to ma do tego wątku ???

 

Te 12 tys to tak orientacyjnie jest .Wszystko zależny gdzie będę pracował a tego nie wiem .

Alle nie przewiduje ze rocznie zrobię więcej niz 15tys km.

Dla czego polecasz mi napęd na jedna os ,jednym z moich kryteriów na wybor X-a jest wlasnie napęd 4x4  .i piszesz o jakiś 15tys zl .Czy ja sie pytam jaki napęd wybrać .i za ile kupić auto .Czuje  sarkazm w Twoich pytaniach i tego  nie rozumiem .

Masz auto które mnie interesuje ,jesli je długo już użytkujesz   to napisz o jego wadach jesli takie w ogóle ma jesli nie ma to zachwal i po temacie .

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że twórca wątku nie czytał w ogóle forum. Przecież to jakie mają problemy auta jest w naszych postach. Jest tam też masa o spalaniu, awaryjności. Trzeba samemu przekopać. Jeżeli masz jeździć 12 tys. to raczej t30 sprzed liftingu i to z napędem na jedną oś w benzynie 2.0 poniżej 15 tys. pln.

Wyjaśnij też dlaczego piszesz o fx ale zakładałeś wątek w Navarze o naprawie głównej silnika diesla?

Ja też nie bardzo rozumiem, czego Ty nie rozumiesz ;) Chyba sam niedokładnie przeczytałeś cały wątek tam wszystko jasne jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich wątków o spalaniu, awaryjności, zakupie i wyższości zasilania gazu nad dieslem było na forum wiele. Nie ma potrzeby mnożyć nowych wystarczy popytać na tamtych starych. Dlatego pisze, że Kolega nie czytał forum a zwyczajnie skrócił sobie drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich wątków o spalaniu, awaryjności, zakupie i wyższości zasilania gazu nad dieslem było na forum wiele. Nie ma potrzeby mnożyć nowych wystarczy popytać na tamtych starych. Dlatego pisze, że Kolega nie czytał forum a zwyczajnie skrócił sobie drogę.

 

No tutaj masz rację, jest trochę wątków i ja by się postarał kolega robisum1, to znalazł by odpowiedź. Ale skoro już założył, to zawsze jest okazja do podyskutowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twoich przebiegów, szukaj 2.0 benzyna bez gazu, T30 po lifcie (2004 - 2006). Bez problemu znajdziesz zadbany egzemplarz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x trail albo 2.2 diesel albo 2,5 benzyna 2.0 za slaby ja mam 2.2 dci smigam 3 lata awarie to standard czujnik na listwie seria 006. Poza tym klocki olej opony i do przodu. Kiedys mialem passata b5 1.9 tdi zrobilem 100 kkm bez awarii kolega tez mial takiego i co chwila cos sie psulo najwazniejsze to dbac o auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robisum1 szczerze polecę Ci T30 w silniku 2.5 + LPG. Mimo tego że zrobiłem remont silnika, to jeszcze raz bym go kupił. Jak Ci się uda wersję z nawigacją, to jeszcze lepiej. W moim mam spalanie LPG około 13 - 15L i niech gaz kosztuje nawet 3 - 4 zł to i tak będę do przodu. Od zakupu, czyli sierpnia 2012 zrobiłem 70.000km. Mocy jest wystarczająco pod nogą i zbiera się bardzo dobrze, ale jak na tą masę i brak opływowości, nie wybrałbym silnika 2.0. W jednym zdaniu: komfortowe, wygodne i wdzięczne auto - w dalekie trasy i wypad nad jezioro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twoich przebiegów, szukaj 2.0 benzyna bez gazu, T30 po lifcie (2004 - 2006). Bez problemu znajdziesz zadbany egzemplarz.

Zeshky dobrze prawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Decyzja chyba zapadła .Dziekuje wszystkim za wskazówki .

Rozgladam sie już tylko za ropniakiem bez DPF czyli do rocznika 2005

LpG - no cóż za mało ludzi sie wypowiada którzy maja używają i nie narzekają z info które znalazłem w sieci to silniki w X nie nadają sie za gazowanie tzn. nadają bo jeżdżą ,ale za dużo z tym może być problemow 

Po pierwsze ciężko znaleźć  odpowiedniego fachmana który odpowiednio dobierze a przede wszystkim skalibruje instalacje

Po drugie problemy z katami 

Po trzecie jesli zależy mi na niskich  kosztach  paliwowych  ,a zależy ,to jak kupie X-sa  bez DPF to różnic w ekonomi  nie ma prawie żadnych  7l/100 ropuchy to niecałe 40zl a w moim przypadku 30zl(Diesel from rosja)

 

 

Dla czego diesel bez DPF?

Za sa  3 powody 

1- brak problemow z wyżej wymienionym a co za tym idzie kilka stówek w kieszeni bo te wypalanie podgrzewanie na wlasna reke   kiedyś przestanie działać i wizyta w serwisie  nieunikniona 

2-mniejsze zużycie paliwa o 1-2L

3-sporo śmigam w cyklu miejskim a DPF tego  bardzo nie lubi

 

Jeszcze raz dzięki 

Jak wie ktoś o X-sie bez DPF godnym uwagi na sprzedaż  to proszę pisać na PW 

Edytowane przez robisum1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robisum1 szczerze polecę Ci T30 w silniku 2.5 + LPG. Mimo tego że zrobiłem remont silnika, to jeszcze raz bym go kupił. Jak Ci się uda wersję z nawigacją, to jeszcze lepiej. W moim mam spalanie LPG około 13 - 15L i niech gaz kosztuje nawet 3 - 4 zł to i tak będę do przodu. Od zakupu, czyli sierpnia 2012 zrobiłem 70.000km. Mocy jest wystarczająco pod nogą i zbiera się bardzo dobrze, ale jak na tą masę i brak opływowości, nie wybrałbym silnika 2.0. W jednym zdaniu: komfortowe, wygodne i wdzięczne auto - w dalekie trasy i wypad nad jezioro. 

x-trail w dalekie trasy? hmmm ostatnio zrobiłem nim ok 1000km i byłem wypąpowany , może daltego że mam z 2002 roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...