Pierwszak Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Witam serdecznie, nie wiem czy na forum już kiedyś był poruszany taki temat ja niestety nie znalazłem jestem właścicielem TII diesel po wrzuceniu wstecznego można odnieść wrażenie że coś hamuje auto ogólnie chodzi ciężęj, nie wiem czy wogóle dobrze to tłumaczę jestem laikiem w tych kwestiach zastanawiam się czy to może być problem ze skrzynią biegów. bardzo proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 (edytowane) -reduktor? -tylny most? - ham. ręczny ...ja bym zaczął od zdjęcia bębnów a może to samo co u Dżema ... w lubelskim to całkiem możliwe nic nie trzaska, nie skrzypi? od dawna go masz? Edytowane 8 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 tylny most i bębny są ok bo był na podnośniku a mam go od nie dawna i tak było od początku co do "odgłosów" to nic nie skrzypi tylko przy cofaniu coś go trzyma i jakby coś przeskakiwało a co było u Dżema? zależy mi na czasie więc jakbyś mógł to podpowiedz bo zanim to znajde minął wieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 U mnie były mosty o różnych przełożeniach ale blokowało tylko po zapięciu 4x4. Drugi objaw w drugim aucie to postukiwanie pod autem na wstecznym i tylko pod obciążeniem ale do tego nie mogę dojść o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 no a mi blokuje tylko na wstecznym i lekko nim szarpie będę sprawdzał dalej wielkie dzięki za pomoc i podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 może masz napędy włączone cały czas, a kontrolka nie świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 i czy szarpie bardziej przy skręcaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 kontrolka świeci ale napędy są wyłączone bo sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) na asfalcie i na szutrze te same objawy? cały czas świeci, czy po włączeniu? Edytowane 9 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 a szarpie tak samo cały czasa i te same objawy i tu i tu kontrolka świeci cały czas ale napędy są na 100% rozłączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) kontrolka świeci ale napędy są wyłączone bo sprawdzałem jakie masz sprzęgiełka? manualne, automaty,zaspawane automaty, zabieraki...? który to rocznik, jaki silnik? czy nadwozie było podnoszone(liftowane) względem ramy? może wajcha reduktora nie da się przestawić na 4x2? jeśli auto jest w górze aktualnie to skrzynię na luz i spróbuj pokręcić kołem...zobacz czy półoś się kręci Edytowane 9 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 sprzęgiełka automatyczne jest to terrano 1995 2.7td miałem go na podnośniku i napędy działają a gdy cofam to coś go trzyma i tak jakby coś przeskakiwało a gdy wcisnę sprzęgło to jest ok pomimo że auto nadal toczy się do tyłu gdy napędy są rozłączone to pół oś stoi w miejscu auto jest podniesione ok. 5 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) po wyłączeniu napędów gaśnie kontrolka? da się "wyraźnie" ruszyć wajchą red. z 4x4 na 4x2 ?! napędy Ci działają ... ale czy możesz zrobić żeby nie działały? żeby zgasła kontrolka ... automaty mogą być np. zaspawane wewnątrz ....lub nie mogą być też uszkodzone i załączać się samoczynnie np. tylko podczas cofania ... Edytowane 9 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierwszak Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 kontrolka świeci non stop ale to chyba wina czujnika a wajcha chodzi normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 hehe, na priva wyślę Ci numer, zadzwoń teraz ....telemost zrobimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 hmm ale w przypadku mostów to by było tak samo do przodu .. proponuje podnieść tył do góry i zobaczyć czy bez obciążenia też coś blokuje jak tak to potem odkręcić wał od skrzyni i zobaczyć czy bez wału też, kręcić wałem i sprawdzić most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 jemu kontrolka świeci cały czas, może to być jakieś zwarcie niechciane, ale auto było liftowane na budzie więc pewnie otwór na wajchę "za krótki" jest... kazałem mu zdjąć całkiem sprzęgi i wtedy zobaczyć bo przedni most będzie wtedy "w powietrzu mielił" później można jeszcze odpiąć przedni wał, żeby tylko do tyłu wszystko ograniczyć jak dla mnie to skrzynia, reduktor lub tylny most... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 jak ma cały czas 4x4 i rożne przełożenia lub prościej i najprawdopodobniej rożne opony to czemu nie ma tego objawu przy jeździe do przodu ? to chyba że sprzegiełka mu się nie zapinają do przodu a tylko do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Jak wysprzęgla to nie blokuje wiec nie most i raczej ma odpięty przód bo na wysprzęglonym oba mosty by były na sztywno spięte i tez by blokowało, dopiero jak wrzuca na luz to rozpina mosty przy założeniu ze reduktor spina 4x4. Ale ta lampka od początku mnie zastanawia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Jak wysprzęgla to nie blokuje wiec nie most i raczej ma odpięty przód bo na wysprzęglonym oba mosty by były na sztywno spięte i tez by blokowało, dopiero jak wrzuca na luz to rozpina mosty przy założeniu ze reduktor spina 4x4. Ale ta lampka od początku mnie zastanawia?? ale zagmatwałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) no niech spróbuje bez sprzęgów, wtedy nawet jak koła będą różne lub inne przełożenia w mostach to oporów być nie powinno chyba, że zębatki w mostach są "wyrobione" i coś blokuje jak ma cały czas 4x4 i rożne przełożenia lub prościej i najprawdopodobniej rożne opony to czemu nie ma tego objawu przy jeździe do przodu ? to chyba że sprzegiełka mu się nie zapinają do przodu a tylko do tyłu. ... jeśli dajmy na to opór stawia tylny most, to przód go ciągnie a pchać ma ciężej ... zakładam oczywiście że przód jest załączony cały czas jakaś klątwa nad tym lubelskim ciąży..... Edytowane 9 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 właśnie tez myślę o moście bo tam jest przekładnia helikalna czy inna w każdym razie zęby nie sa proste tylko skośnie są inne siły przy obrotach w róna stronę, jakby był gdzieś luz to może się coś przesuwać i zakleszczać ... jeśli dajmy na to opór stawia tylny most, to przód go ciągnie a pchać ma ciężej ... zakładam oczywiście że przód jest załączony cały czas to co ciągnie a co pcha zleży gdzie jest jakie przełożenie lub średnica koła .... a mogą się te sprzęgiełka tylko w jedną stronę zapinać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 mogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 to typuje - opony i sprzegiełka do wymiany (przy założeniu jak stwierdziłeś że jest ciągle 4x4) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) mogą nawet same podczas jazdy 4x2 się zapiąć i przy zdjętych pierścieniach (brake A i B ) sam to przeżyłem ...zapięło się lewe ... na szczęście to 4-pasmówka była i 40 km/, ale gołoledź więc ze 4 bączki tylko wykręciłem i jakoś wcelowałem w prawoskręt i hopka przez krawężnik od tamtej pory wiem że : 1. manuale są mniej zawodne niż automaty 2. automaty są wytrzymalsze od manuali ...i przerobiłem automaty na manuale ! Edytowane 9 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.