Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

coś się blokuje na wstecznym


Pierwszak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

nie wiem czy na forum już kiedyś był poruszany taki temat ja niestety nie znalazłem :(

jestem właścicielem TII diesel po wrzuceniu wstecznego można odnieść wrażenie że coś hamuje auto ogólnie chodzi ciężęj, nie wiem czy wogóle dobrze to tłumaczę jestem laikiem w tych kwestiach zastanawiam się czy to może być problem ze skrzynią biegów.

bardzo proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-reduktor?

-tylny most?

- ham. ręczny

...ja bym zaczął od zdjęcia bębnów 

 

a może to samo co u Dżema ... w lubelskim to całkiem możliwe  ;)

nic nie trzaska, nie skrzypi? od dawna go masz?

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylny most i bębny są ok bo był na podnośniku a mam go od nie dawna i tak było od początku co do "odgłosów" to nic nie skrzypi tylko przy cofaniu coś go trzyma i jakby coś przeskakiwało :(


a co było u Dżema? zależy mi na czasie więc jakbyś mógł to podpowiedz bo zanim to znajde minął wieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były mosty o różnych przełożeniach ale blokowało tylko po zapięciu 4x4. Drugi objaw w drugim aucie to postukiwanie pod autem na wstecznym i tylko pod obciążeniem ale do tego nie mogę dojść o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz napędy włączone cały czas, a kontrolka nie świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na asfalcie i na szutrze te same objawy?

 

cały czas świeci, czy po włączeniu?

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świeci ale napędy są wyłączone bo sprawdzałem 

 

jakie masz sprzęgiełka? manualne, automaty,zaspawane automaty, zabieraki...?

który to rocznik, jaki silnik?

czy nadwozie było podnoszone(liftowane) względem ramy? może wajcha reduktora nie da się przestawić na 4x2?

jeśli auto jest w górze aktualnie to skrzynię na luz i spróbuj pokręcić kołem...zobacz czy półoś się kręci

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgiełka automatyczne jest to terrano 1995 2.7td miałem go na podnośniku i napędy działają 


a gdy cofam to coś go trzyma i tak jakby coś przeskakiwało a gdy wcisnę sprzęgło to jest ok pomimo że auto nadal toczy się do tyłu


gdy napędy są rozłączone to pół oś stoi w miejscu 

auto jest podniesione ok. 5 cm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyłączeniu napędów gaśnie kontrolka? da się "wyraźnie" ruszyć wajchą red. z 4x4 na 4x2 ?!

napędy Ci działają ... ale czy możesz zrobić żeby nie działały? żeby zgasła kontrolka ...

automaty mogą być np. zaspawane wewnątrz ....lub nie 

mogą być też uszkodzone i załączać się samoczynnie np. tylko podczas cofania ...

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, na priva wyślę Ci numer, zadzwoń teraz ....telemost zrobimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ale w przypadku mostów to by było tak samo do przodu ..

 

proponuje podnieść tył do góry i zobaczyć czy bez obciążenia też coś blokuje jak tak to potem odkręcić wał od skrzyni i zobaczyć czy bez wału też, kręcić wałem i sprawdzić most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jemu kontrolka świeci cały czas, może to być jakieś zwarcie niechciane, ale auto było liftowane na budzie więc pewnie otwór na wajchę "za krótki" jest...

kazałem mu zdjąć całkiem sprzęgi i wtedy zobaczyć bo przedni most będzie wtedy "w powietrzu mielił"

później można jeszcze odpiąć przedni wał, żeby tylko do tyłu wszystko ograniczyć

jak dla mnie to skrzynia, reduktor lub tylny most...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma cały czas 4x4 i rożne przełożenia lub prościej i najprawdopodobniej rożne opony to czemu nie ma tego objawu przy jeździe do przodu ? to chyba że sprzegiełka mu się nie zapinają do przodu a tylko do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wysprzęgla to nie blokuje wiec nie most i raczej ma odpięty przód bo na wysprzęglonym oba mosty by były na sztywno spięte i tez by blokowało, dopiero jak wrzuca na luz to rozpina mosty przy założeniu ze reduktor spina 4x4. 

Ale ta lampka od początku mnie zastanawia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wysprzęgla to nie blokuje wiec nie most i raczej ma odpięty przód bo na wysprzęglonym oba mosty by były na sztywno spięte i tez by blokowało, dopiero jak wrzuca na luz to rozpina mosty przy założeniu ze reduktor spina 4x4. 

Ale ta lampka od początku mnie zastanawia??

ale zagmatwałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niech spróbuje bez sprzęgów, wtedy nawet jak koła będą różne lub inne przełożenia w mostach to oporów być nie powinno

chyba, że zębatki w mostach są "wyrobione" i coś blokuje


jak ma cały czas 4x4 i rożne przełożenia lub prościej i najprawdopodobniej rożne opony to czemu nie ma tego objawu przy jeździe do przodu ? to chyba że sprzegiełka mu się nie zapinają do przodu a tylko do tyłu.

... jeśli dajmy na to opór stawia tylny most, to przód go ciągnie a pchać ma ciężej ... zakładam oczywiście że przód jest załączony cały czas

 

jakaś klątwa nad tym lubelskim ciąży..... :dribble:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tez myślę o moście bo tam jest przekładnia helikalna czy inna w każdym razie zęby nie sa proste tylko skośnie są inne siły przy obrotach w róna stronę, jakby był gdzieś luz to może się coś przesuwać i zakleszczać


... jeśli dajmy na to opór stawia tylny most, to przód go ciągnie a pchać ma ciężej ... zakładam oczywiście że przód jest załączony cały czas

to co ciągnie a co pcha zleży gdzie jest jakie przełożenie lub średnica koła ....

 

a mogą się te sprzęgiełka tylko w jedną stronę zapinać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to typuje - opony i sprzegiełka do wymiany :P (przy założeniu jak stwierdziłeś że jest ciągle 4x4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą nawet same podczas jazdy 4x2 się zapiąć i przy zdjętych pierścieniach (brake A i B )

sam to przeżyłem ...zapięło się lewe ... na szczęście to 4-pasmówka była i 40 km/, ale gołoledź więc ze 4 bączki tylko wykręciłem i jakoś wcelowałem w prawoskręt i hopka przez krawężnik 

od tamtej pory wiem że :

1. manuale są mniej zawodne niż automaty

2. automaty są wytrzymalsze od manuali

 

...i przerobiłem automaty na manuale !  :thumbsup:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...