Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozmowy o chłodnicy i wisko (wydzielony)


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem nie znam się :) ale wiem że nie ma co wierzyć jednemu wskaźnikowi, jeżeli oba by pokazywały to samo to już buba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a co powiecie na to, żeby w ogóle wywalić wisko i wsadzić podwójny wiatrak elektryczny np. z ducato? Polecał mi to znajomy mechanik, zrobił tak w swoim parchu. Są tego 2 zalety, silnik na mniejszy opór, podobno jest znaczna różnica w mocy i jeździe. Oraz możemy mieć niezależne sterowanie załączaniem. Mi najbardziej zależy na tym pierwszym, po ostatnim wypadzie przekonałem się, że to auto w ogóle nie ma siły jechać w terenie - 32" robią swoje... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wole jak jest na pasku, mniej dodatkowych elementów i nie grzeje się w korkach.

 

... załóż mosty z pickupa 4,850 :) albo lepiej z frotki 5,12

teraz z tym silnikiem na 10r15 mam z wyliczeń wychodzi prawie jak nominał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wole jak jest na pasku, mniej dodatkowych elementów i nie grzeje się w korkach.

 

... załóż mosty z pickupa 4,850 :) albo lepiej z frotki 5,12

teraz z tym silnikiem na 10r15 mam z wyliczeń wychodzi prawie jak nominał :)

raczej myślałem o zwiększeniu mocy, a może mam coś nie tak z turbo...? jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wymiary, chyba jednak przerobie swoją.

 

minimalizm... nie podobne do Ciebie...

nie minimalizm tylko zobaczysz jakie ładne będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a co powiecie na to, żeby w ogóle wywalić wisko i wsadzić podwójny wiatrak elektryczny np. z ducato? Polecał mi to znajomy mechanik, zrobił tak w swoim parchu. Są tego 2 zalety, silnik na mniejszy opór, podobno jest znaczna różnica w mocy i jeździe. Oraz możemy mieć niezależne sterowanie załączaniem. Mi najbardziej zależy na tym pierwszym, po ostatnim wypadzie przekonałem się, że to auto w ogóle nie ma siły jechać w terenie - 32" robią swoje... ;-)

mam tak od 3 lat ... jeden wiatrak włączany przez termowłącznik na wężu, drugi bezpośrednio z kabiny...później przerobiłem obydwa pod termowłącznik

zalety:

- bez obawy mogę grzebać przy włączonym silniku, dużo więcej miejsca, ... całe palce  :punk:

- silnik ma szansę ochłodzić się gdy jest już wyłączony, jeżeli dajmy na to ostatnią część trasy jechaliśmy zbyt wolno .....niestety kosztem akumulatora

- można ograniczyć do jednego wiatraka gdy nie ma już upałów i nie tracić tyle prądu 

- niezawodność to może nieodpowiednie słowo... powiedzmy że wiem na 100% czy wiatraki są sprawne czy też nie, a wiskoza to czasami loteria :huh: ( czego dowiedziałem się z niniejszego forum )

 

żeby nie było za słodko , teraz wady:

- zużycie prądu ( co prawda mam wydajniejszy alternator i baterię ...odp.95 i 100 Ah) ale jest większe niż przy wisko... i jeżeli nawet w czasie jazdy udaje się to zrekompensować alternatorem to przy wyłączonym silniku już nie bardzo...

- wymiary chłodnicy przynajmniej mojej (zamiennik) to 68 x 48  - zespół starych wiatraków które mam 65 x 32 ... czyli nie "odsysają" całego ciepła z chłodnicy dlatego były raczej na górze , bo tam cieplej

- nowe wiatraki które będę montował mają wym. 80 x 40 (dużo lepiej bilans w pionie wychodzi, ale po długości ciężko będzie je upchnąć... bo aku. jest ponadwymiarowy) ... trzeba by je "złamać" w połowie i skierować w centralny punkt silnika ... czyli tracę miejsce na grzebanie

- głębokie błoto raczej im nie służy, czego doświadczyłem boleśnie...wiatrak stanął i się stopił

 

Hubert, usuń ten post później bo to o wiskozie miał być temat ... rozpędziłem się, bo chciałem koledze "za i przeciw wyłożyć" nim się zdecyduje na przeróbki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to było błoto do 1/3 wys. chłodnicy , zresztą wiatrak już wcześniej niedomagał, wolniej chodził, hałasował i przegrzewał się ... ten drugi był tak samo utopiony i chodzi do tej pory

... miałem do wyboru wisko lub te "nowe" wiatraki za 100,- ... kupiłem wiatraki

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza jest przewidziana przez konstruktorów większości terenówek więc pewnie spełnia wymagania nawet gdy wyłączysz mocno nagrzany silnik...

ale ja już kupiłem go z tymi wiatrakami a później jak poczytałem gdzieś że są problemy ze zdiagnozowaniem czy wiskoza sprawna czy nie to wolałem pozostać przy tym rozwiązaniu

dobra, kończmy bo nas Hugh przegoni  :spell:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etam tytuł zmienię najwyżej na adekwatny

 

... a ja mam wisko i się go nie pozbędę.

 

co wy o jakimś chłodzeniu silnika po wyłączeniu piszecie ? że tak zapytam po co ?

silnik pracuje z jakąś temperaturą, jak wszystko sprawne to z właściwą więc skoro się go wyłączy to coś mi się widzi że się cieplejszy nie zrobi ... a nawet jeśli jakoś przez tajemne dostarczenie energii to co mu się stanie skoro jest wyłączony ?

poza tym im wolniejsze zmiany temperatury tym lepiej

 

mam jeszcze pompkę obiegową od webasto ale ona pompuje mały obieg i mogę ją oddzieli załączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem żeby bilans plusów i minusów wyszedł przynajmniej na zero ... to co miałem napisać?  :wave:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy, dzięki za opis , było to pomocne. Decyzja jeszcze nie zapadła , wiec zobaczymy.

 

 

dobrze piszecie piszcie tak dalej ............wódki mu dać   :D  :D  :D

Przy najbliższej okazji na pewno! Aaaa właśnie, kiedy  ta okazja??

Edytowane przez clinic112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chwilowe wahniecie temperatury po wyłączeniu silnika spowodowane jest brakiem obiegu i nieodprowadzonym do końca ciepłem po procesie spalania , gdzieś kiedyś czytałem w jakiejś książce o mechanice ale te wartości o ile pamiętam wahały sie o około 2 stopnie :)

to tyle co nic

 

 

 

ja  jestem zdania ze zawsze trza rozmawiać nawet lekko zbaczając z tematu bo wtedy sporo rzeczy można sie dowiedzieć 

przy okazji :dribble: :dribble: :dribble:

 

 

problem tylko potem znaleźć to...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziemy do mod-a pisać żeby nam odszukał  :wave:

usuń ten post

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w temacie przewag prundu nad bimetalem i olejem....

 

wisko też średnio znosi topienie... silnik nagrzany wisko załączone a auto wbija w wodę do wysokości koła... łopatki uderzają w lustro wody a wisko trzyma... kilka sekund... bo woda je zaraz ostudzi i oleum ucieknie... ale te kilka sekund zostaje...

 

wiatrak na prund można za wczasu odłączyć i wjechać do wody bez prądu w obwodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie największą zaletą wiatraków jest jasna diagnoza ... działają czy też nie?

jest jeszcze jeden szczegół o którym nie pisałem: dwoma wiatrakami pewnie prędzej schłodzę dwie głowice V6-ki....tylko mądry tunel trzeba by zbudować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko też stosunkowo łatwo zdiagnozować...

 

tylko warunkiem jesto to że trzeba mieć w rękach sprawne i niesprawne... jak się już zdobędzie takie doświadcznie to problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, czyli tak jak ze sprzęgiełkami, rozkręcasz kiedy są padnięte a jak dobre to strach zajrzeć żeby czegoś nie popsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale odpowiedzcie jednym słowem co jest łatwiej zdiagnozować? czy był kiedykolwiek na forum temat ... dajmy na to : "pomocy, nie wiem czy mi światła działają..."

a wiatraki to to samo przecież, a nawet dużo prostszy układ, nie będę wymieniał po kolei bo wszyscy wiemy w czym rzecz

 

a nawet gdyby któryś z elementów się skaszanił zawsze mogę spiąć awaryjnie "na krótko", prawda?

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ... za odmuchiwanie całych głowic

a zresztą tłumaczcie sobie jak chcecie, jako zamiennik wcale wiskozie nie ustępuje... :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markiej ale zbiorniczek nie jest częścią układu  ... tam nie ma co mierzyć

w bmw jest, a na przykladzie bmw pisalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimalizm... nie podobne do Ciebie...

 

może i minimalizm ale czy na pewno ... zawiń tak kątownik :)

 

wtrakcie.jpg

to w trakcie pracy, wraz z przyrządem (wersja jednorazowa) który został zrobiony specjalnie tylko po to aby wygiąć kątownik (60x20x2) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amelinum? amelinum nie pomalujesz :P

 

za to wygiąć łatwiej... :)

 

niby fajne... ale wiesz... stać Cię na więcej... cała konstrukcja spawana z polerowanego alu np...

 

albo chociaż stal w pomarańczowym proszku... Jakoś tak przyzwyczaiłeś nas do większych "sensacji" :)

 

a propos chłodnic...

 

szukam sposobu jak najłatwiej zlokalizować wyciek z układu chłodzenia... ew wyeliminowaćjego istnienie... podejrzana jest okolica pompy wody... oka tam nie wciśniesz bez demontażu chłodnicy... a na dworze zimno... a znajome warsztaty zabite sztruclami i nie ma gdzie się wcisnąć pod dach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...